Изпълнение на строително-монтажни дейности: Дейностите по изпълнение на СМР ще се изпълняват съгласно:
1.Oдобрен ИП за обект:“Изпълнение на СМР за повишаване на ЕЕ на жилищна сграда,находяща се в гр.Берковица,ул.„Христо Ботев“ № 3, бл.„Звезда“, УПИ І, кв.65,по плана на гр.Берковица/ПИ 03928.511.517“и разрешение за строеж № 9/12.03.2020г.;
2.Oдобрен ИП за обект:“Изпълнение на СМР за повишаване на ЕЕ на жилищна сграда,находяща се в гр.Берковица,ж.к.Заряница,бл.31, бл. 32, бл.33, УПИ I, кв. 1,по плана на гр. Берковица,ПИ 03928.510.3.2, 03928.510.3.3 и 03928.510.3.4“ и разрешение за строеж №13/12.03.2020г.
3.Oдобрен ИП за обект:“Изпълнение на СМР за повишаване на ЕЕ на жилищна сграда, находяща се в гр. Берковица, ж.к. Заряница, бл. 15, бл. 16 и бл.17, УПИ І, кв.6, по плана на гр.Берковица,ПИ 03928.510.16 /ПИ 03928.510.16.1, ПИ 03928.510.16.2, ПИ 03928.510.16.3“ и разрешение за строеж №11/12.03.2020г.
С изпълнение на дейностите по СМР се предвижда внедряването на всички задължителни ЕСМ от енергийните обследвания на сгради и постигане на енергиен клас А на две сгради и енергиен клас В на една от жилищните сгради: Мярка В1–Топлоизолация на външни стени; Мярка В2–Топлоизолация на покрив; Мярка ВЗ-Топлоизолация на под; Мярка В4-Подмяна на дограма; Мярка С1–Оптимизация на осветителната система–монтаж на свветодиодни осветители в общите части.
Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за ЕЕ, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Техническото изпълнение на строителството трябва да бъде изпълнено в съответствие със съгласуваните инвестиционни проекти, изискванията на българската нормативна уредба, техническите спецификации на вложените в строежа стр.продукти, материали и оборудване, и добрите строителни практики в България и в Европа. С отчитане на горните нормативни изисквания, всички стр.продукти и материали, които се влагат при изпълнението на СМР в сградите по проекта, трябва да имат оценено съответствие съгласно наредбата.
Във връзка с подготвяне на проектното предложение, Община Берковица е изпълнила следните предварителни допустими дейности:
- Дейностите по изготвяне на обследване за енергийна ефективност и обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж изготвен в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите за всяка сграда, обект на интервенция; екзекутивно заснемане при липса на строителна документация, включително пълно архитектурно заснемане
/Сключен договор № ОП-3-050 от 02.03.2020 г. между община Берковица и „ТЕХНОЕНЕРГОСТРОЙ“ ЕООД, след проведена обществена поръчка за избор на изпълнител/.Издадени са сертификати №311АМА012/10.03.2020г.,№311АМА013/10.03.2020г. и №311АМА010/10.03.2020 г.
- Дейности по изготвяне на инвестиционни проекти за обекти: “Изпълнение на СМР за повишаване на ЕЕ на жилищна сграда, находяща се в гр. Берковица, ул. „Христо Ботев“ № 3, блок „Звезда“, УПИ І, кв.65, по плана на гр. Берковица/ ПИ03928.511.517“, “Изпълнение на СМР за повишаване на ЕЕ на жилищна сграда, находяща се в гр. Берковица, ж.к. Заряница, бл.31, бл. 32, бл.33, УПИ I, кв. 1, по плана на гр. Берковица,ПИ03928.510.3.2, 03928.510.3.3 и 03928.510.3.4“ и “Изпълнение на СМР за повишаване на ЕЕ на жилищна сграда, находяща се в гр. Берковица, ж.к.Заряница, бл.15, бл.16 и бл.17, УПИ І, кв.6, по плана на гр. Берковица,ПИ 03928.510.16/ПИ 03928.510.16.1,ПИ 03928.510.16.2,ПИ 03928.510.16.3“/Сключен договор №ОП-3-051/04.03.2020 г. между община Берковица и„КВАДРАНТ“АД, на осн.чл.20,ал.4, т. 3 от ЗОП/.
-Дейности за набавяне на необходимите разрешителни документи,вкл.и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества за 3 МЖС. |
1 587 826.05
|
1 653 863.66
|
Упражняване на строителен надзор по време на строителството : Дейностите по упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР по проекта имат за цел осигуряване на високо качество на СМР по време на строителството на обектите, чрез осъществяване на строителен надзор, съгласно ЗУТ. Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват, съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на енергийната ефективност в България. Изпълнението на дейността включва:
1. Строителният надзор по време на строителството се изпълнява, съгласно чл.166 от ЗУТ /до издаване на Удостоверение за въвеждане на обекта в експлоатация/ върху всички видове СМР, които се изпълняват от строителя на обекта, в съответствие със законовите права и задължения, регламентирани в чл.168 от ЗУТ, а именно:
- законосъобразно започване на строежа;
- осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 от ЗУТ и чл. 225, ал. 2 от ЗУТ и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 – 3 от ЗУТ;
- осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
2. В съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, лицето упражняващо строителен надзор следва да:
- участва в съставяне на протокол Образец 1 за предаване и приемане на одобрения инвестиционен проект и разрешение на строеж за изпълнение на конкретния строеж;
- съставя протокол Образец 2 за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа, при влязло в сила разрешение за строеж. В 3 (три) дневен срок от съставянето на този протокол заверява Заповедна книга на строежа, а в 7 (седем) дневен срок от заверката уведомява писмено общината, специализираните контролни органи и Регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) за заверената заповедна книга;
- подписва всички актове и протоколи по време на строителството, които се съставят по реда на действащото законодателство, за които е оправомощен да бъде съставител или лице извършило проверка, или лице в присъствието на което е съставен документът.
- Изготвя окончателен доклад по чл. 168 от ЗУТ и актуален технически паспорт
- Изпълнява задълженията си, произтичащи от чл. 178 от ЗУТ; |
14 040.00
|
14 257.30
|
Дейности по информация и комуникация: Дейностите по информация и комуникация са свързани с популяризирането на целите и резултатите от проекта. Изборът на този вид дейности, от една страна е обоснован от необходимостта за информиране на целевите групи, а от друга чрез средствата за масова информация, да се даде гласност на предвидените дейности и на резултатите от проекта. Заедно с това ще се даде публичност за финансовата помощ осигурена от ЕС. Изпълнението на тази дейност е насочено към максимална прозрачност на дейностите по реализацията на проекта. Дейността ще бъде изпълнена съобразно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение З към Насоките за кандидатстване).
С реализацията на дейността ще се осигури:
• Осигуряване на информация и публичност през целия цикъл на проекта;
• Повишаване на обществената осведоменост по отношение на съфинансирането на проекта от ОПРР 2014-2020 г. и ролята, която играе ЕС чрез ЕФРР при отпускането на помощта и за резултатите от нея;
• Гарантиране на прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансирания проект;
• Повишаване на обществената осведоменост по отношение на източника на европейско съфинансиране (по отношение на настоящия проект – ЕФРР);
С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта се предвижда изпълнението на следните дейности:
1. Организация и провеждане на 2 пресконференции - стартираща и заключителна, като за всяка пресконференция се предвиждат кафе/чай, минерална вода, дребни сладки и сандвичи за до 40 присъстващи.
2. Официални церемонии - предвижда се за ефективния старт на проекта -„Първа копка" и за откриване на обектите. Подготовката, организацията и провеждането на церемониите ще бъде в съответствие с методиката, описана в предходната точка. УО се уведомява за датата на провеждане на събитието.
3. Изработване на 3 /три/ информационни постоянни табели.
4. Изработване на билборд - временен и постоянен. По време на изпълнението на проекта ще бъде поставен на видимо за обществеността място временен билборд с размери 4x3 м. Не по-късно от три месеца след приключването на проекта ще бъде поставен постоянен билборд с размери 4x3 м. на видимо за обществеността място. На билборда задължително ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
5. Публикации на рекламно-информационни карета в регионална печатна медия и прессъобщения - Публикуване преди и след всяка от пресконференциите, преди и след церемония "Първа копка", и публикуване и преди и след церемониите за откриване на обектите или общо на 8 /осем/ броя рекламно-информационни карета в регионална печатна медия и прессъобщения с цел представяне на проекта и резултатите от него пред местната общественост.
6. Подготовка на печатни, информационни и промоционални материали
- Банер на стойка – 1 брой;
- 5 броя плакати;
- 100 броя брошури;
- 100 броя тефтери;
- 100 броя химикалки;
- 100 броя флаш-памет /USB/;
- 100 броя чанти – текстил;
Дейностите по информация и комуникация ще бъдат възложени на външен изпълнител по реда на ЗОП, с изключение на частта им касаеща публикуване на интернет-страницата на Община Берковица. |
6 319.00
|
0.00
|