Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project provides for the provision of a hot lunch to needy persons in the territory of the Kuklen Municipality, who fall within the scope of the following target groups under the procedure.
Up to 170 users from the town of Kuklen, the village of Ruen, the village of Dobralak, the village of Yavrovo, the village of Tsar Kaloyan and the village of Galabovo will be covered.
The provision of hot lunch will start from 01.10.2022. and is scheduled to be within 36 months - daily on working days of the week.
The project activities will continue until 30.09.2025. including, during its implementation, the necessary measures will be taken to avoid double financing and duplication of the covered activities. The main activities of the project are the following:
- Activity "Definition of target groups".
A list of submitted applications-declarations from persons who wish to be included as users are sent to determine belonging to the target groups of DSP-Rhodope. After receiving a response from the DSP-Rhodopi, it is considered by a commission appointed by an express order of the mayor of the municipality, and those that are confirmed as admissible according to the procedure are included in the project.
- "Preparing a hot lunch" activity.
The implementation of the project activity is foreseen by awarding a contractor selected in accordance with the Law on Public Procurement.
- Activity "Providing a hot lunch".
Ready-made food will be delivered to consumers' homes.
- Activity "Implementation of accompanying measures"
During the implementation of the project, accompanying measures will be provided to the users, which will consist of individual and group counseling and assistance to the end users of a hot lunch, according to their individual needs, such as the use of various services and receiving support, information, etc.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: С оглед нуждата от обезпечаване на непрекъснатост на предоставянето на услугата по доставяне на топъл обяд на нуждаещи се лица на територията на Община Куклен, е сключен договор №139/30.09.2022 г. за приготвяне на готова за консумация храна, чрез директно възлагане съгласно разпоредбите на чл. 21 във връзка с чл. 20, ал.4, т.2 от ЗОП. Същия, съгласно изрично посочена клауза в него, се прекратява при сключване на нов договор със същия предмет на дейност, след провеждане на процедура по ЗОП. Поради прекратена процедура по ЗОП и с цел осигуряването на храна на нуждаещи се лица, е подписан Анекс №1 от 16.12.2022г. за удължаване на дейностите по договор №139/30.09.2022 г. до 28.02.2023г. Подписан e нов договор №23/20.02.2023г. със срок до 30.09.2025г. Помещението, в което ще бъде приготвян топъл обяд за представителите на целевите групи, е с адрес гр. Асеновград, кв.«Горни Воден» УПИ 99087.18.69, и е регистрирано по реда на Закона за храните. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната е с №16070104 на ОДБХ - гр. Пловдив. Материално техническата база в обекта е устроена с цел осигуряване на необходимите помещения и кътове за производството на кулинарни изделия. За да се осигури спазване поточността на технологичния процес и разделеността с оглед защита на храните от кръстосано замърсяване са осигурени необходимите входове за влизане на работния персонал и суровините, и изходи за експедиция на готовата кулинарна продукция и отпадъците. В обекта е налична складова площ, осигуряваща разделност на съхраняваните групи храни. Подовите, стенните, таванните повърхности и тези на вратите и прозорците са направени от непропускливи неабсорбиращи, миещи се и нетоксични материали, които се поддържат в добро техническо и хигиенно състояние. В обекта има обособен СБВ жени и мъже, достъпът до който е през самостоятелен вход. СБВ се състои от необходимия брой гардеробчета за съхранение на личното и работното облекло, тоалетна и бани снабдени с необходимите миещи средства и устройства за подсушаване на ръцете. Броя на лицата пряко ангажирани с храната са шест. Има осигурено място с мивка за приготвяне на работни разтвори и шкаф за съхранение на работните принадлежности и оборудване, който е устойчив на корозия и лесен за почистване. Всички мивки осигурени за измиване на храните са надписани според предназначението им, имат подаване на достатъчно топла и/или студена питейна вода в съответствие изискванията на гр. VII от регл. 852у/2004/ЕО, поддържат се чисти, а когато е необходимо и се дезинфекцират. В обекта технологичното оборудване е изпълнено от алпака - устойчиви на корозия, здрави, лесни за почистване, а когато е необходимо и дезинфекция. Повърхностите позволяват влажно и сухо почистване, вкл. и дезинфекция. Уредите за термична обработка са: конвектомат, фритюрници, ел. скари, газови и електрически котлони. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя за одобрение седмично меню. Седмичните менюта трябва да включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и да са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл.13, ал.1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09.юни 2020г./. Дейността стартира на 01.10.2022г. и ще приключи на 30.09.2025г. или до срок определен с допълнително споразумение към административния договор. Топъл обяд на територията на община Куклен ще бъде предоставян само в работни дни, в продължение на 36 месеца, като общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта е 751 работни дни. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет до 170 души от гр. Куклен и останалите населени места на територията на общината, които да се възползват от настоящата процедура за предоставяне на топъл обяд. 407 801.60 167 744.00
Предоставяне на топъл обяд: Готовата храна ще се получава чрез доставка до дома на потребителите. Предоставянето ще се извършва във всеки работен ден в часовете между 09.00ч. и 13.00ч. Разноса ще се осъществява при спазване на всички здравно-хигиенни мерки. Като териториален обхват се предвижда в проекта да бъдат включени всички населени места на територията на Община Куклен, а именно: гр.Куклен, с.Руен, с.Добралък, с.Яврово, с.ЦарКалоян и с.Гълъбово. Регистрационните номера на транспортните средства, с които ще се доставя храната до дома на потребителите са: РВ4345СА, РВ2509СМ и РВ2528ТВ. Разноса на храната е разделен между двата автомобила на общината и автомобил собственост на фирмата приготвяща топлите обяди. Основната група лица получаващи топла храна са от общинския център гр.Куклен. Във връзка по-сигурна, бърза и навременна доставка на храната по домовете на потребителите, Община Куклен закупи нов автомобил по проект „Закупуване на нов лекотоварен автомобил за разнос на храна”, финансиран от Фонд „Социална закрила“. Със закупуването на новия автомобил, се подобри и работната среда на обслужващия персонал. 28 546.11 11 742.08
Реализиране на съпътстващи мерки: Със заповед на кмета на общината е определен екип за управление на проекта от общо 17 лица. Всички от екипа взаимно се подпомагат, като са в постоянна комуникация по между си. Съпътстващи мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура се изразяват в индивидуално или групово консултиране и съдействие за: Възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, вкл. такива , финансирани от ЕСФ; Ползване на административни общински услуги; Подпомагане за достъп до здравни и образователни услуги; Управление на семейния бюджет; Опазване на околната среда и ограничаване замърсяването й; Здравословно и балансирано хранене. Координатора в взаимодействие със здравния медиатор и сътрудниците анализират потребностите от конкретна нужда и вида на съпътстващите мерки. След обсъждане с ръководителя на проекта се планира предоставяне на същите. В реализиране на съпътстващите мерки се включват отговорниците за разнос, както и разносвачите на топъл обяд. 28 546.11 11 742.08
Определяне на целевите групи: Проектът предвижда предоставяне ежедневно в работните дни от седмицата на топъл обяд на до 170 лица, попадащи в целевите групи, а именно: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Подбора се извършва от комисия определена от кмета на общината на основание утвърден "Механизъм за подбор на потребители и за предоставянето на топъл обяд на територията на Община Куклен по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“. Стартирането на дейността е стартирала преди подписване на административния договор. При неполучен обяд от потребител, същият се предоставя на кандидат-потребител от списъка на чакащите лица. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).