Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

• Supporting the process of establishing a local initiative group (LAG) on the territory of Karlovo municipality
• Support for skills acquisition and capacity building for LAG functioning at local level;
• Supporting the process of preparation of a local development strategy, financed by the EAFRD, as well as by the European Structural and Investment Funds;
• Encouraging the involvement of the local population in the development and future implementation of the community-led local development strategy;
• Support for informing the local population about the possibility of financing the strategies under more than one fund.
Expected results from the provision of financial assistance from the implementation of a project for preparatory activities are a Registered Local Initiative Group and a Developed Strategy for Community-Led Local Development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Популяризиране на подхода ВОМР и процеса на разработване на стратегия за ВОМР: Стъпвайки на фундамента, че ВОМР осигурява водеща рола на хората, които са изправени пред определена нужда или предизвикателство, една от основните цели на проекта - Стратегията ще бъде изработена и проектите към нея ще бъдат избирани от самите местни участници. Това силно преимущество на подхода ВОМР и превръщането на участниците в двигатели за изработване на местни политики налага проектът да стартира със стъпки за неговото популяризиране. Община Карлово е една от най-големите общини в България, състояща се от 27 населени места. От ключово значение за постигане на целите на проекта е информацията за него и възможностите, които той дава за включване и участие да стигнат до максимум хора и в най-малките населени места. За начало на осъществяване на дейностите е предвидено организирането и провеждането на голяма среща-конференция в най-голямата зала на община Карлово, на която ще бъде представен проектът, целите, които той си поставя и времевия график за изпълнение на всички дейности, екипа на проекта и начините за осъществяване на връзка и комуникация с него. Ще бъдат използвани всички регионални медии и интернет-страниците на община Карлово и партньорите, за да бъдат поканени максимален брой представители на местната общност за участие в нея. Предвид големия брой населени места на територията на общината, проектът предвижда да бъдат обособени 13 своеобразни териториални центъра за провеждане на информационните и работни срещи. Като важни участници и проводници на информация ще бъдат привлечени кметовете на всички населени места. На планираната първа информационна среща с тях и техните екипи ще бъде представена информацията за проекта и ще бъде направен план с всички възможности за включване и начините за разпространение на информацията по проекта и за това как да бъде осъществена и гарантирана цялостната координация, логистика и обмен на постоянна информация с екипа. Предвижда се да бъдат разработени информационни материали - печатни и електронни, които да бъдат разпространявани по време на изпълнение на дейностите. Информационните материали ще съдържат основна информация за подхода ВОМР, предстоящите дейности, които проектът си предвижда за постигане на заложените цели и възможностите за участие на всички заинтересовани страни.Разбира се, необходимо е и е предвидено да бъде изработен на информационен сайт, който да бъде източник на своевременна информация за графика на дейностите, етапите на които те се намират към момента, както и възможностите за участие в тях. Проектът предвижда както в самото начало и край, така и по време на неговото изпълнение, своевременна информация да бъде публикувана в най-посещаваните и четени регионални медии. Предвидени са минимум 10 публикации в регионални медии за представяне на регулярна информация по проекта. 10 179.00 3 704.69
Проучване и анализ на територията: Следвайки силно отличаващата се характеристика на ВОМР, а именно, че хората, които в класическите подходи са ползватели на определени политики, сега ще се превърнат в активни партньори и генератори на развитието на едни или други политики, съществена част от проекта предвижда работа именно в тази посока. Основна цел е въвличането и насърчаването за участие и споделяне на хора от всички общтностни групи, с различен опит, сфера на работа, нужди и планове за лично развитие. Фундамент на проекта е разбирането, че всеки пряк опит, обединен с гледните точки на други участници, може да повлияе много положително за адаптирането на местните политики към реални потребности и възможности. От друга страна участието в подобен процес би увеличило решимостта за конструктивни действия, инициативи и предприемачвство. В духа на това разбиране проекта предвижда съществена част от него да бъде свързана с проучване и анализ на цялата територия. Реалистичния и задълбочен анализ на територията ще е от фундаментално значение за изработването на реалистична и отговаряща на точните нужди и възможности стратегия. По време на подготовката на анализа и неговото структуриране се очаква да се даде отговор за реалните силни страни на територията и за всички възможности, които те дават, както и за слабостите и заплахите, пред които реализирането на дългосрочните планове ще бъдат поставени. Анализа на територията ще отговори на основния въпрос "какво искате да промените". Постигането на ясно съгласие по този важен въпрос е първата и много важна стъпка за изработване на стратегията и затова не трябва да се действа прибързано. Предвижда се: 1. Анализ и проучване на цялостната територия на МИГ в това число: географски, демографски, социално-културни,икономически, инфраструктурни и административни характеристики на територията, SWOT – анализ. Идентифициране на основните проблеми на територията и анализираните сектори, извеждане на препоръки и възможни начини за преодоляване на идентифицираните проблеми, както и препоръки по какъв начин Стратегията за ВОМР би могла да адресира идентифицираните проблеми и да използва и доразвие силните страни на региона. 2. Мащабно и задълбочено анкетно проучване, целящо да провери нагласите на местните общности и да идентифицира какви са проблемите според тях и какви са възможните начини за решаването им. Важно е, че посредством експертизата и познанията на външните експерти ще се анализират потребностите и ще се предложат възможности през всички оперативни програми. Точното разпознаване на нуждите и точното определяне на възможностите ще гарантират реалистично изработена и в последствие изпълнена стратегия за ВОМР на МИГ Карлово. 3. Провеждане на две работни срещи за подпомагане на процеса на провеждане на проучването и анализа. 8 122.00 18 870.00
Обучение на местни лидери и екип на МИГ: За функционирането на МИГ и техническото подпомагане на реализирането на Стратегията е важно идентефицирането на достатъчно мотивирани за работа хора, готови постоянно повишаване на собствените знания и умения. Проекта предвижда организирането и провеждането на три срещи-обучения за обучение на местни лидери.Създаването на доверие и обединяването на хората, които могат да помогнат за осъществяване на промяната изисква достатъчно време за повишаване на мотивацията, преодоляване на личните съображения против вкоренени "по принцип" в повечето общности. В рамките на обученията участниците ще получат теоретични и практически познания за стъпките и принципите за разработване на стратегия за ВОМР през новия програмен период, принципите на проектното финансиране, умения за разработване на проекти и тяхното управление, както за възможностите които предоставят ЕСИФ за предстоящия програмен период. С тази дейност се цели създаване на "широк" екип на проекта-ядро от мотивирани хора, чиято ангажираност ще е от съществено значение за успешната работа на МИГ. Проектът ще даде възможност за равно включване и участие в синхрон на политиката на европейския съюз за Равенство между половете и липса на дискриминация – прилагане на принципа на равенство между половете. Той допринасяне за утвърждаване на принципа на равните възможности и създаване на условия за превенция на дискриминацията. В синхрон с Европейският съюз, който насърчава равнопоставеността, както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи, проектът цели изграждането на капацитет у представители на всички от тях. В края на проекта се предвижда три броя обучения новия екип на МИГ и на заинтересованите страни, което ще бъде насочено към практически знания, свързани с функционирането на организацията. За всяко от обученията ще бъдат осигурени - зала, лектор, техника за презентиране, кафе-паузи и консумативи, обучителни материали. 2 384.00 0.00
Подготовка на стратегия за ВОМР, включително консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията: След като се определи онова, което общността иска да промени, лицата, които могат да помогнат за постигането на тази промяна, тогава ще се пристъпи към по-конкретно определяне на това - как по-точно да бъде постигната промяната. Широкото участие и изграждането на партньорство ще създаде усещане за съпричастност и отговорност към действията, което е едни нематериален резултат, който обаче ще подпомогне постигането на много по-материални добри резултати. Цел е да бъде постигнато разбирането, че Стратегията за ВОМР може да отговори на нарастващото разнообразие на нуждите в общността и нарастващата сложност в нея.Стратегията се разработва и проектите ще се избират от местното население, решенията трябва да бъдат съгласувани с местните потребности. И всичко това трябва да бъде задвижвано от енергията на заинтересованите страни, младите хора в общността и новите патньорства. Основното достойнство на стратегията е, че тя е много по-гъвкава от другите подходи и може да включва в себе си мерки за подпомагане в широки граници с единствената цел да бъдат целесъобразен отговор на абсолютно реални нужди на общността. От друга страна стратегията трябва да бъде разглеждана като инструмент и за повишаване на резултатите и на другите национални програми, подпомагащи регионалното развитие и устойчиво градско развитие. Не на последно място участието във ВОМР ще осигури достъп до голямата европейска мрежа и обмен на натрупания там опит и знания. Изготвянето на стратегия за развитие на община Карлово се разглежда като изготвяне на стратегия за промяна въз основа на участието и потребностите на местното население. Всички посочени по-горе разбирания и положения ще бъдат сведени до знанието на максимален брой хора. На този етап всички ще бъдат поставени пред предизвикателството да осигурят достатъчно подробности, за да стане планът надежден, но и достатъчно гъвкав, за да може да осигури възможност за реакция при непредвидени обстоятелства. Дейността предвижда: Ангажирането на външен изпълнител за разработване на СВОМР, като експертната работа е разпределена в рамките на 111 човекодни и включва в себе си освен същинската дейност по анализиране на събраната информация и разработване на всички видове информационни материали. В рамките на дейността се планира провеждането на 15 бр. работни срещи с участието на най-малко 10 участници и една конференция за обществено обсъждане на Стратегията. В рамките на тези работни срещи ще бъдат сформирани работни групи с представители на общинската администрация, НПО, читалища, училища, местни предприемачи, земеделски производители и граждани. В рамките на работните срещи ще бъдат проведени обсъждания с участниците, което ще ангажира местния потенциал в процеса на формулиране на целите и интервенциите, необходими за бъдещото развитие на територията на МИГ Карлово. Всяка среща ще е съпроводена с обсъждане на целите и мерките, които да бъдат заложени в Стртегията. През целия период Стратегията ще бъде обдсъждана, допълвана и моделирана до нейното представяне и приемане. . 13 733.00 16 539.00
Учредяване на МИГ : Местната общност, живееща на територията на община Карлово има различен капацитет, история на съвместната работа, конфликти и разнообразна институционална култура. От особена важност е да бъде изградено партньорство, което в най-голяма степен да отговори на реалността на местния контекст. Базирайки се на правилото да не се допуска доминиране на една публична или частна заинтересована група, на широкото обсъждане и приемане на стратегията се очаква да бъде определен и формалния формат на публично-частното партньорство, МИГ Карлово. След като е постигнато съгласие какво трябва да се промени и е разработена логика на действие, в която е видно как тази промяна ще бъде измерена и какви видове действия биха довели до успех, то тези широки намерения трябва да се трансформират в заявление за финансиране. Стратегията, с която МИГ Карлово ще кандидатства за финансиране. Предвижда се на организираната голяма конференция, на която да бъде организирана и приета структурата на бъдещата МИГ. Да бъде приет устав на Сдружението, управителен съвет, председател и да бъдат заявени желаещите за членство в МИГ Карлово. Следващата стъпка ще бъде обособяване на офис на МИГ Карлово, закупуване на техника и оборудване. 13 000.00 11 573.55
Координация на изпълнението на подготвителните дейности: Дейността е основна и гарантира постоянни действия за недопускане на непреодолими трудности за постигане на целите на проекта. Цялостна координация, участие във всички предвидени дейности, усилия за преодоляване на трудности и решения за безпроблемното осъществяване на проекта. Координиране на усилията на всички заинтересовани, външни експерти, местни лидери и представители на общността. 5 340.00 2 460.84

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).