Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The production of hoisting industry faces a number of challenges - shortage of technical and engineering personnel, low innovation activity, weak cooperation between science and business, etc. At the same time, global trends impose requirements for process automation, the incorporation of new lightweight and durable materials, and changes in product manufacturing technologies. The combination of these two factors puts industry under severe pressure and threatens their position in regional and global markets. Faced with these challenges, the project aims to support the building and development of the innovative capacity of the CLUSTER HOISTING DEVICES by creating an innovative center for the prototyping and testing of parts, units and equipment and the development of a "chain extension reporting device at chain hoists". This will be achieved through provision for the center of research staff, the renting of suitable premises and the purchase of materials under activity 1 of the project. Three different 3D printers and a specific feature scanner (Activity 2) will also be provided for the activity of the center. Their purpose is to provide the precision, strength and ease of the individual parts, assemblies and elements in accordance with the requirements, and in particular for production of a chain extension devise for chain hoists. In order to be able to carry out the whole process, we plan to acquire the relevant production experience (know-how), which will regulate and document the whole process - from design, to prototype preparation, testing and implementation in batch production (activity 3).
In this sense, the project is a logical continuation of cluster’s development, whose main task is to facilitate the transfer and implementation of innovative technologies in production, through the integration and cooperation between science and enterprises in the industry.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Ресурсно обезпечаване на иновационната дейността на клъстер "Подемна техника": Нашата идея е насочена към изграждане на център за прототипиране към Клъстер „Подемна техника“, чиято първа задача е да разработи иновативно устройство за отчитане на удължаването на веригата при верижни електротелфери, със следните функции: -да следи (отчита) удължаването на веригата при работата на верижните електротелфери; -да подава сигнал, когато удължаването надвишава определена стойност. За пълноценното осъществяване на идеята планираме логически свързани действия, който да стимулират и развитият иновационния потенциал на клъстера въз основата на тясното сътрудничество и връзка между науката и предприятията в бранша „Производство на подемна техника“. В този смисъл настоящата дейност се фокусира върху ресурсното обезпечаване на иновационната дейност на клъстера, като в обхвата на дейността попадът следните елементи: 1. Наемане на трудов договор на иновационен и научно-изследователски персонал – 2 души; 2. Наемане на помещения за изграждане на центъра за прототипиране и реализация на иновацията; 3. Закупуване и доставка на материали обезпечаващи процеса на прототипиране и изработване на опитни образци Обосновка на разходите: Всеки от посочените елементи включени в проекта са обосновани и се явяват необходими за цялостното и успешно реализиране на нашата проектна идея. 1. Наемане на иновационен и научно-изследователски персонал: Развитието на иновационна дейност от страна на клъстера изисква наличието на подходящ експертен и професионален екип. В този смисъл това, това е един от ключовите елементи за осъществяването на проекта. Изборът на персонал се определя и от постигнато решение на членовете на клъстъра относно разработването на устройство за отчитане на удължаването на веригата при верижни електротелфери, което поставя своите изисквания към професионалния опит на екипа. Сред основните задачи на експертите са проектиране, изработка на концептуален/и и дизайнерско/и решения, оценяване на ергономичност и извършване на функционални тестове и анализи съобразно функционални особености на произвежданите верижни електротелфери и използваните различни видове вериги от предприятията, членове на клъстера. За нуждите на изработването на устройството имаме необходимост от двама експерти - Конструкторът и Електроинженер, които да изработят устройството за отчитане на удължаването на веригата при верижни електротелфери от концептуален етап до функциониращ протототип готов за тестване. 2. Наемане на помещения в гр. Горна Оряховица: Клъстерът не разполага с нужните помещения, който да бъдат използвани за изграждане на център за прототипиране, в който пълноценно да развива своята иновационната дейност. Изборът на локация е продиктуван от концентрацията на предприятията от бранша в Северен централен регион, като града е седалище на най-голямото в България предприятие за верижни електротелфери – Складова техника АД. Това ще осигури възможност за по-лесна и бърза връзка между отделните членове, предприятия, университети и научни организации при реализация на иновационната идея. В наетите помещения ще бъде инсталирано и придобитото оборудване, с което ще бъде извършено и физическия процес на прототипиране и изработване на опитните образци на устройство за отчитане на удължаването на веригата при верижни електротелфери. 3. Процесът на физическо прототипиране изисква не само придобиване на ДМА, но и необходимите материали, който да осигурят възможността за изработване на опитни образци, който да бъдат тествани. Поради тази причина в обхвата на проекта попада и закупуването на материали – филаменти, смоли, поддържащи материали, ониксови нишки и др., необходими за изработване на прототип на иновативно устройство за отчитане на удължаването на веригата при верижни електротелфери. 83 086.16 82 661.53
Придобиване на дълготрайни материални активи за изпълнение на съвместните иновационни дейности на клъстер "Подемна техника": Реализацията на дейността е свързана със закупуване на 3D принтера-3 бр. и 3D скенер -1 бр., необходими за процеса на прототипиране и изготвяне на опитни модели, които да бъдат тествани и внедрени в производството и в частност при изработването на иновативното устройство за отчитане на удължаването на веригата при верижни електротелфери. Обосновка на разходите Съвременните условия на развитие на нови и иновационни продукти са свързани с поставянето на изисквания за къси срокове за достигане на продукта до пазара, минимална себестойност, широк обхват на приложение, модулно изграждане за постигане на вариантност и др. Използването на 3D принтери и скенери позволя бързо и сравнително икономично изработване на физическите прототипи, които в по-голяма степен ще се доближат до желания краен продукт, позволя да се оцени ергономичността и дизайна, и иновационният продукт да бъде реално тестван дали отговаря на всички изисквания. Използването на технологията за 3D принтиране и 3D сканиране ще бъде изходна точка за развитие на иновации в бранша. Това ще ни позволи да редуцираме общото време и ще намали възможността от допускане на грешки в по-късните етапи на жизнения цикъл на иновационния продукт и позволя намаляване общото време и разходи. 1. 3D принтер за моделиране чрез отлагане на разтопен материал - 1 бр. – този тип принтер ще бъде използван за производство на функционални части, елементи и възли, при които водещо е лекотата на елемента. Използват се предимно с термопластични материали като найлон, ABS, PLA (биоразградима пластмаса) и поликарбонати, който осигуряват и най-ниски разходи за изработване и високи нива на продуктивност. 2. 3D Принтер на принципа на фотополимеризацията - 1 бр. – ще ни позволи да изработване детайли и елементи с изключителна прецизност (до няколко микрона), което е изключително важно за безопасността и сигурността на продуктите произвеждани от предприятията в бранша. Този тип принтери ще ни позволи да произведем точни и повторяеми части / елементи / възли и детайли, което увеличава възможности за прототипиране. 3. 3D Принтер за производство чрез влакново разтапяне - 1 бр. – при изготвяне на функционален физически прототип има необходимост да се осигурят определи изисквания свързани с безопасността и надеждността, поради спецификата на продукцията на предприятията бранша. При изготвяне на прототипите, част от тези детайли/елементите и възлите са подложени на високи нива на физико-механично напрежение, триене и висока устойчивост. Този тип принтери позволя да бъдат изработвани функционални детайли и елементи с голяма механична здравина, което осигурява надеждност и безопасност в процеса на тестване, производство и експлоатация. Това се постига чрез смесване на различни материали, посредством две принтиращи глави, от които едната нанася нишки от кевлар, карбон и фибростъкло. По този начин, изработеният детайл, елемент или възел ще се отличава с висока якост, издръжливост и гъвкавост, отговарящ на нормативните изисквания, която позволя оценка на експлоатационните свойства на иновационния продукт. 4. 3D скенер - 1 бр. – нуждата от придобиване на актива е в пряка връзка с възможността за изготвяне на функционални прототипи. Единствено чрез 3D скенера можем да извършим триизмерно сканиране на основната на различните видове верижни електротелфери и да съберем данните за съществуващия дизайн и функционални особености на произвежданите верижни електротелфери и използваните различни видове вериги. Данните ще бъдат вкарани в триизмерен модел, което ще позволи на Конструктора и Електроинжера да проектират точно устройство за отчитане на удължаването на веригата при верижни електротелфери в зависимост от техния вид, дизайн, функционалност и специфика. Чрез използването на 3D принтери и скенера ще изработим функционални прототипи, които да могат да бъдат тестване в производството, бързо и при малки разходи, и ще ни позволи в бъдеще директно изготвяне на финални продукти и/или компоненти. 111 154.00 111 154.00
Придобиване на производствен опит (ноу-хау) за процеса на прототипиране, изготвяне на образци, тестване и пускане в серийно производство: Дейността е насочена към придобиване на специфичен производствен опит (ноу-хау) от страна на Клъстер „Подемна техника“. Основната цел е да бъде усвоена цялостната технология на процесите свързани с прототипиране, изготвяне на образци, тестване и пускане в серийно производство, и които да намерят практическа и пазарна приложимост в иновационната дейност на клъстера. За всеки един от тези етапи има нужда от ясно и точно регламентирани правила и процедури, който да бъдат спазвани от научно-изследователски персонал, за да се гарантира надеждността, безопасността и качеството на продуктовата иновация и нейната производствена и пазарна приложимост. Това включва (без да изчерпва) правила за: - управление и контрол при проектирането на продукт; - материално осигуряване и изработване на опитен образец (прототип); - изпитване и отчитане на опитен образец; - обезпечаване на производствения процес с технологична екипировка; - планиране на производствения процес; - иницииране, проектиране, проверка, утвърждаване на конструктивна документация за технологична екипировка и нестандартно оборудване; - изпитване на готова продукция и за сервизно обслужване; - управление на средствата за измерване и техническите средства за контрол, измерване и изпитване и т.н. Обосновка на разхода Към настоящия момент, клъстера не разполага с нужното знание, което ни е нужно за гарантираме в цялост процеса. След придобиване на правата за ползване на производствения опит, Клъстер „Подемна техника“ ще разполага с необходимите правила, които ще определят стандартите за протичане на цялостния иновационен процес - от определяне на концептуалната рамка, проектирането и изготвятвянето на физическия прототип, тестването и внедряването в производство на иновационния продукт. Въвеждането на ясни и точни стандарти и процедури регламентиращи цялостния процес, допълнително ще ни помогне драстично да съкратим времето на внедряване на продуктовата/и иновация/и до пазара, съдействайки по този начин за повишаване на конкурентността на производствените предприятия, членове на клъстъра. Спазване на придобития производствен опит в целия процес – от проектиране и изработване на прототип до внедряването в производство от страна на иновационният и научно-изследователски персонал, ще ни позволи да предложим иновативни продукти, с нови и усъвършенствани характеристики, повишено качество и оптимална себестойност, отговарящ на тенденциите в сектора и нуждите на предприятията. Още в рамките на проекта, тези правила ще бъдат прилагани при изработване на устройството за отчитане на удължаването на веригата при верижни електротелфери. Документацията ще ни позволи да проследим целия процес свързан с разработваната продуктова иновация, като спомогне и за определяне на нужното оборудване от страна на предприятията в бранша при нейното внедряване в производствения процес. В допълнение, ще ни осигури възможност да защитим разработването на иновационни продукти от страна на клъстера. Въвеждането на ноу-хау в процеса на прототипиране, изготвяне на образци, тестване и пускане в серийно производство ще даде и възможност на членовете на клъстера да се възползват от правилата в развитие на иновационната си дейност и ползвайки услугите на създадения център за прототипиране към Клъстер „Подемна техника“. 98 000.00 97 000.00
Публичност и визуализация на проекта : Дейността е планирана в съответствие с изискванията по отношение информиране и комуникация на проекти, финансирани със средства от ЕС. Планираните мерки в настоящия проект са съобразени с изискванията за информация и комуникация в Приложение XII „Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, с Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020, както и с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Предвидените мерки за публичност и комуникация ще бъдат прилагане през целия период на изпълнение и ще включва: 1. Публикуване на информация на уеб-сайта на Клъстер „Подемна техника“ (https://www.hoists-bulgaria.com/) – кратка информация за проекта, включително целите и резултатите, като се подчертае финансова подкрепа на ЕС. Информацията за изпълнението на проекта ще бъде актуализирана постоянно по време на неговото изпълнение; 2. Изработка и поставяне на Информационен стикер – 4 (четири) бр. Стикерите ще обозначат закупените и доставени ДМА – 3D принтера и 3D скенер. Те ще бъдат поставени на подходящо място на повърхността на оборудването. На стикерите ще бъдат визуализирани: емблемата на ЕС, ще бъде упоменато „Европейски съюз“, наименование на ЕФРР, общото лого на програмата и програмата ОПИК и номера на договора за БФП. Стикерите ще бъдат водоустойчиви / устойчиви на атмосферни условия. 3. Изработка и поставяне на два броя табели (формат А3). Табелите ще бъда разположени на видно място. Чрез тях ще се информират участниците и обществеността за ролята на ЕС и държавата. Те ще бъдат изработени съгласно Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация и ще съдържат следните реквизити: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., с наименование на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020; наименованието на проекта и неговата цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. В допълнение, изискванията за информация и комуникация ще бъдат съблюдавани и по отношение на всички документи, разработени и/или във връзка с изпълнението – изрично ще бъде указано съфинансирането от фондовете на ЕС чрез поставяне на: емблемата на ЕС, упоменаване на ЕФРР, общото лого за програмния период 2014-2020, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. При всички материали ще бъде използван един от допустимите шрифтовете, като цвета на шрифта ще бъде съобразен с указанията в Регламент 824/2014 и Единния наръчник. 230.00 230.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).