Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

In connection with the implementation of the objectives set forth in Article 31, paragraph 1 of the Waste Management Act, the Municipality of Hissarya envisages the construction of a composting plant with a capacity of 2900 t / a in PI №000274 and part of PI 158023, with an area of ​​10 000 m2, the land of the village of Mihiltsi, the village of Divovets, the municipality of Hissarya, serving the population of the municipality. With the construction of this installation and the purchase of the project facilities, green waste from households, gardens and public parks will be collected and treated. The goal is to recycle this waste to obtain a quality finished product "compost" - a good humus product that can be marketed. A pre-investment study with the leading part of the selected technology was prepared, through the application of which will be produced a quality compost. The municipality has chosen to apply for an open composting installation - composting systems in rusted-coated rows with chutes and forced aeration. In pursuance of the separate collection targets, the purchase of 2 green mass collection vehicles from parks, gardens and households, as well as 1 mobile shredder for homogenization and shredding, 1 wheel loader and 1 screening machine are planned. It is envisaged the construction of concomitant infrastructure as follows lead pipe F300 - 652,50 m and power supply with a track length of 430 m.
Access to the site will take place on the third-class road 642, then departs along the old road to Karlovo.
The implementation of the project will reduce the amount of input material of the separated sewerage installation and hence reduce the amount of landfilled landfill, which will lead to an extension of its service life. The project proposal is in line with current national legislation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Управлението е присъща дейност за всеки проект и съществено условие за успешното му изпълнение. Основна цел на тази дейност е да се гарантира ефективното и качествено осъществяване на проекта. В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането със Заповед на кмета екип за управление, състоящ се от специалисти, които да обезпечат координираното, коректно и в пълен обхват изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление на проекта ще бъде съставен от: 1. Ръководител на проекта; 2. Технически асистент и отговорник за проектния архив. 3. Счетоводител 4. Експерт докладване и мониторинг; 5. Координатор на проекта, изпълняващ функциите и на координатор информация и комуникация. Съставът на екипа и разпределението на задълженията на членовете му е съобразено с характера и обема дейности, които следва да бъдат изпълнени. Ръководителят на екипа ще бъде назначен на трудов договор извън структурата на общинската администрация. Другите членове на екипа ще бъдат служители на Община Хисаря. Всеки от членовете на екипа отговаря на изискванията за заемане на съответната позиция и ще изпълнява посочените му задължения в Раздел 9 Екип от настоящия формуляр. Като цяло екипът ще носи отговорност за успешното изпълнение на дейностите по проекта, ще оказва съдействие при необходимост на изпълнителите с подаване на изходна информация, необходима за изпълнението на съответния договор; ще изготвя доклади за напредъка по проекта; ще изготвя кореспонденция с Управляващия орган и съответните институции с цел постигане резултатите по проекта; ще изготвя и входира искания за плащания; ще участва активно в публичността на проекта и неговото представяне пред широката общественост. С цел постигане на резултатите по проекта екипът ще вземе участие в обученията организирани от Управляващия орган на ОПОС 2014-2020 г. Експерти извън ЕУП от Община Хисаря ще изготвят процедурите по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по настоящото проектно предложение. Със Заповед на Кмета на Община Хисаря ще се сформира комисия за всяка отделна процедура, която да разгледа и оцени подадените оферти. Всяка комисия ще бъде сформирана на база предмета на поръчката и необходимата компетентност на членовете. Експерт докладване и мониторинг ще следи за изпълнението на договорите с избраните изпълнители. Членовете на екипа ще отчитат ежемесечно чрез доклади своята работа пред Ръководителя на екипа. Ръководителя на екипа ще приема и одобрява свършената работа на членовете на ЕУП, а той от своя страна ще докладва своята работа пред кмета на общината. Кмета на общината ще приема и одобрява работата на Ръководителя на проекта. ЕУП ще следи изпълнението на договорите, сключени с избраните изпълнители на дейностите по проекта, като всеки от тях ще осъществява контрол в рамките на своите компетенции. Във връзка с изпълнението на настоящия инвестиционен проект ще се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация и докладване: Процедури за верификация, осчетоводяване на извършените разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект; Процедурите за мониторинг (проверки на място) и докладване; Процедура за осигуряване на информация и комуникация; Процедури за съхранение на документи; Функциите на счетоводителя на проекта и задълженията му да подготвя платежни нареждания и други счетоводни документи ще бъдат съобразени с действащия СФУК, без да има право да подписва тези документи, във връзка със системата за втори подпис на общината и с правото само на лица, чиято спецификация на подписа е налична в банката, да подписват платежни документи. 80 564.53 70 087.63
Дейност 2: Инженеринг (проектиране, СМР, доставка на машини и оборудване (стационарно) и авторски надзор) за обект изграждане на компостираща инсталация за нуждите на община Хисаря: Дейността сама по себе си включва: 1. Изготвяне на Работни проекти за основната и довеждащата инфраструктура, съгл. разработения ПИП, избраната технология и разпределените в Генералния план части на проекта, както следва: -контролно-пропусквателна зона (приемна зона), която вкл. изграждане на: ограда за ограничаване достъпа до обекта, бариера, кантар -зона за съхранение на входящия материал - площадка на която да се съхранява постъпилия зелен отпадък и площадка за съхраняване на разделно събрания биоразградим отпадък от домакинствата -зона за дробене и хомогенизиране, на която ще се раздробява зеления отпадък от домакинства или остатъка - едрите частици не разградили се при процеса на компостиране -зона за компостиране (оформяне на кумове компост) - след дробенето и хомогенизирането следва оформянето на куповете за основния интензивния процес на компостиране; -зона за пресява на продукта след интензивната фаза -зона за доузряване -зона за съхранение на готовия продукт "компост" -зона за съхранение на машините и оборудването -Админ. сграда - битовка -довеждаща инфраструктура, както следва: довеждащ водопровод Ф300 - 652,50 м съгласно ПУП-ПП и ел. захранване с дължина на трасето 430 м, съгласно Договор № У-35/14.06.2021 г. за присъединяване към електропреносната мрежа. Работният проект се изготви съгласно глава седма на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, след което се изготви Комплексен доклад за съответствието и съгласуване на проекта със съответните институции, на която база се издаде от общината Разрешение за строеж. С издаването на разрешението за строеж стартират следващите две под дейности: 2 СМР с обхват всички дейности свързани с изграждане на инсталация за компостиране на разделно събран зелен и/или биоразградим отпадък, вкл. необходимата довеждаща инфраструктура за експлоатация на съоръжението, съгл. Работните проекти, са съобразени и отговарят на: - настоящото проектно предложение - Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти - Наредба за разделно събиране на биоотпадъците - Наредба за третиране на биоотпадъците - Наредба № 7 за изискванията, на които трябва да отговарят площадките за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци - Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци - Съответните общински наредби за управление на отпадъците по чл. 22, ал. 1 от ЗУО. В разработения проект на Работна фаза са описани и остойностени в КСС всички СМР, които трябва да се изпълнят. Изпълнителят на строителството е отговорен за воденето на цялата строителна документация, изпитването в лаборатории на вложените материали и качественото изпълнението на проекта. 3. Изпълняване на авторки надзор по време на строителството - съгласно действащото законодателство не може да стартират строително-монтажните работи без авторския надзор, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Авт. надзор се подписва в заповедите в Заповедната книга на строежа, както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост-изменение на първоначално изготвения работен проект. Дейности по т. 2 и 3 ще стартират след приключване на: - съгласувателните процедури на проектите по всички инстанции - издадено и влязло в сила разрешение за строеж - избран изпълнител на дейността Стр. надзор - изготвен Доклад за съответствието на проектите 4. Доставка и монтаж на машини оборудване и техника необходимо за пускане в експлоатация на инсталацията (стационарно), съгласно разписаната технология в ПИП и изготвените в резултат на т. 1 от тази дейност Работни проекти. Предвижда се изграждане на съпътстваща/довеждаща инфраструктура, както следва: довеждащ водопровод Ф300 - 652,50 м. и ел. захранване с дължина на трасето 430 м. 2 439 642.00 2 559 839.76
Дейност 3: Доклад за оценка на съответствието и Строителен надзор : Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. Предвидени за изпълнение са следните дейности за всички обекти: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с ЗУТ. Обхватът на дейностите по изработване на комплексния доклад за оценка на съответствието на работния проект със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие с: • Предвижданията на подробния устройствен план; • Изискванията по чл. 169 на Закона за устройство на територията • Правилата и нормативите за устройство на територията; • Взаимна съгласуваност между отделните части на работния проект • Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления • Специфичните изисквания към определени видове строежи в съответствие с изискванията на законодателството, когато е приложимо; • Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена степен на опасност, ако в обекта има такива; 2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл. 166 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) на обектите. Обхватът на дейностите по осъществяване на строителен надзор по време на строителството е съгласно чл. 168 от ЗУТ, включително координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор след приключване на СМР изготвя окончателни доклади и технически паспорти за обектите. 3. Изготвяне съвместно със строителя на необходимата документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 54 960.00 54 960.00
Дейност 4: Информация и публичност: Дейностите по информация и комуникация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията съгласно условията на ОПОС 2014-2020 г. договори за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация, изготвени от Управляващия орган. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат: -Изработка на печатни брошури–500 броя Брошурите представят проекта, дейностите и сроковете, размерът на финансирането, финансовите източници. -Поставяне на билборд - на или в близост до строителната площадка 1 билборд - Постоянна обяснителна табела - 1 бр. Монтажът на табелата следва да се извърши в рамките на една седмица след премахването на временната табела след приключване на СМР. -Информационни стикери -Проектът предвижда изработването на информационни стикери за приложимото оборудване и обзавеждане, закупено по проекта. -Организиране на публични събития: Две конференции за представяне на проекта към момента на стартирането и към момента на приключването му, т.е. начална и финална конференция по проекта. Началната конференция може да съвпадне с церемонията по първа копка. Дейността предвижда в рамките на всяка една от конференциите: - Изпращане на информационни съобщения за предстоящата пресконференция до средства за масово осведомяване; - Публикуване на съобщенията за предстоящите пресконференции в интернет страницата на Община Хисаря; - Подготовка на информационни материали (презентации) за целите на пресконференциите; -Официална церемония „първа копка“ -Официална церемония „откриване на обекта” При изпълнението на двете дейности се предвижда: Изпращане на покани до официални лица, представляващи заинтересованите страни, както и на информационно съобщение до средства за масово осведомяване, с цел медийно отразяване на събитието; Публикуване на съобщенията за събитието в интернет страницата на Община Хисаря; Подготовка на терена за събитието, вкл. обезпечаване на подходяща ритуална церемония; - Платени публикации в местен печат и/или телевизия-3 бр. - Ще бъде изработен Интернет банер с линк към сайта на ОПОС, който е задължителен реквизит съгласно Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020. Първата публикация в сайта на общината се прави в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ, като представянето включва като минимум – наименование на проекта, стойност на проекта, стойност на европейското и националното съфинансиране, цел на проекта, основни дейности и етапи на изпълнение на проекта, очаквани резултати, срок за изпълнение, информация за контакти с ръководителя на проекта. На интернет страницата се поставят и всички съобщения до средствата за масово осведомяване, които община Хисаря е разпространила във връзка с проекта. Текущото развитие на проекта се представя на интернет страницата на общината. Дейността ще се изпълнява при стриктно спазване на Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 г. 11 256.00 12 958.80
Дейност 5: Доставка и монтаж на необходимите съоръжения и оборудване (мобилно): В изпълнението на тази дейност се предвижда да бъде извършена доставка и монтаж на необходимите съоръжения за функционирането на компостиращата инсталация, както и необходимото оборудване за организиране на разделното събиране на биоразградимия отпадък, съгласно един от задължителните документи „Опис на необходимите съоръжения, оборудване и техника “, който включва: 1. Мобилен шредер - 1 бр. 2. Доставка на челен товарач - 1 бр. 3. Доставка на ситова машина - 1 бр. 4. Доставка на камиони с каросерия за събиране на зелени отпадъци - 2 бр. След извършването на доставката и монтажа на оборудване ще се провеждат курсове на обучения на персонала, който ще работи на инсталацията. При обявяването на обществената поръчка ще бъде изготвена спецификация на това оборудване. Машините, оборудването и съоръжения ще бъдат нови, като това ще се удостоверява от избрания изпълнител с декларации. 632 257.20 632 257.20
Дейност 6: Предварителни дейности, необходими за изготвяне на проектното предложение и кандидатстване: В тази дейност се включва изпълнението на следните поддейности: - Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс); - Изготвяне на проучване за нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, към разделното събиране на биоразградимите отпадъци, за нагласите на населението към употребата на компост от отпадъци, за степента на осведоменост на населението от нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими битови отпадъци; - Изготвяне на прединвестиционни проучвания (ПИП); - Изработване на документи, свързани с управлението на компоста: План за използване на получения краен продукт – компост, Схема за контрол на качес- твото на компоста и План за третиране на остатъчния отпадък; - Изготвяне на анализ разходи-ползи. 87 120.00 81 720.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).