Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 779 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The Sofia Directorate of Internal Affairs is a regional directorate of internal affairs within the meaning of the Ministry of Internal Affairs Act. The directorate has the largest personnel capacity due to its territorial jurisdiction, which extends to the capital of the Republic of Bulgaria and its most populous city - Sofia. The capital city is frequently visited by citizens of the European Union for both official and personal purposes. Maintaining low levels of crime in this sense should be considered a pan-European priority. The geographical location of Sofia, near the border between the Republic of Bulgaria and the Republic of Serbia, places it on the so-called "Balkan Route," a land route for the transit of individuals and goods from Asia to Europe. The structure of the Sofia Directorate of Internal Affairs includes organizational units engaged in activities related to maintaining public order, as well as those with specific functions such as infiltration and apprehension in cases of planned and/or executed crimes characterized by a high degree of danger. Emphasis is placed on the importance of the functions of the Sofia Directorate of Internal Affairs in countering "serious crime." The project proposal aims to create favorable conditions for improving the professional training of the personnel of the Sofia Directorate of Internal Affairs through investments in infrastructure and knowledge exchange, including: 1. Renovation of the shooting range facility; 2. Construction of a tactical simulation training ground; 3. Organization of joint training sessions, exchange of experiences for conducting reviews, analysis, and suggestions for improvement, and the development of a mutual strategy for actions in cases of planned, ongoing, or already committed crimes related to "serious crime."
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
"Подобряване на стрелковата подготовка на служителите на Столичната дирекция на вътрешните работи чрез реновиране на служебно стрелбище и провеждане на обучения": Осъществяване на СМР за реновиране на служебно- закрито стрелбище, с адрес: гр. София, ул. "Антим I" 5, сграда - IV- та категория строеж, съгласно ЗУТ. Стрелбището, предстоящ обект на строителните дейности се намира в централната сграда на Столичната дирекция на вътрешните работи, в гр. София, ул. "Антим I". Сградата притежава идентификатор кв. 245, парцел VIII, гр. София, а ползването ѝ от СДВР се извършва на основание АДС 816 МВР/2000 г. Обектът на строително- ремонтните работи е използван по предназначение, за провеждане на периодичната и законово изискуема подготовка на полицейските служители, притежаващи качество "полицейски органи" по смисъла на чл. 57, ал. 1 във връзка с чл. 142, ал. 1, т. 1 от Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗМВР), назначени за изпълнение на служебните си задължения в структурите на Столичната дирекция на вътрешните работи. Обектът е единственото съоръжение от посочения тип "закрито стрелбище", с което СДВР разполага за осъществяване на професионалната подготовка на служители. Индикативният брой на служители, извършващи "стрелкова подготовка" в посочения обект може да бъде определен на приблизително 4000 бр. полицейски органи. Към момента на подаване на настоящото предложение и съобразно предвидените за изпълнение дейности, материалните условия в посочения обект са незадоволителни и не са съразмерни с възлаганите на полицейските органи отговорности (имайки предвид статута на гр. София като столица на Република България, населението ѝ, отреждащо ѝ 12- то място по численост в ЕС, площта, на която е разположена, географското ѝ разположение- фактори, които могат поотделно и в единството си да бъдат определени като "криминогенни").Конкретните предвидени строителни дейности са демонтаж на стари облицовки; покриване на стените със специални удъропоглъщащи плочи на каучукова основа. На мястото на наличните дървени куршумоуловители се предвижда монтаж на метални щитове по тавана и колоните. На демонтиране подлежат старите паравани, които да бъдат заменени от нови стоманени такива, за предпазване на стрелците един от друг, в случай на завъртане и произвеждане на случаен изстрел. Изисква се демонтаж на наличното осветление и монтаж на ново осветление (осветителни тела на всяка дистанция). Подлежащите на доставка (изработка, доставка и монтаж) стоки, които ще бъдат влагани в процеса на строителство са: 1 брой дънен куршумоуловител; пожароустойчиви метални врати; 4 броя метални щитове от ламарина. На ремонт подлежи и съществуващата вентилационна инсталация, чрез подмяна на амортизираните вентилатори. Срок за изпълнение: 120 календарни дни. Индикативна стойност на СМР: 63 524, 70 лв.; Индикативна стойност на оборудване: 59 351.84 лв. Изпълнението на дейността ще подобри материалните условия при които се осъществява професионалната подготовка на полицейските органи, което като своя необходима последица ще доведе до подобряване на специфичните качества на служителите при възникващите сутиации на подготвяни и/или осъществявани престъпления. Професионалното обучение по месторабота е законоворегламентиран процес, като съгласно чл. 170, ал. 1 от ЗМВР то е една от формите за провеждане на професионална подготовка. Държавните служители с полицейски правомощия са длъжни да поддържат и повишават подготовката си чрез професионално обучение. 122 876.54 0.00
"Подобряване на тактическата подготовка на служителите на Столичната дирекция на вътрешните работи чрез изграждане на симулационен учебен полигон за тактически действия и провеждане на обучения": Осъществяване на инвестиционно проектиране, авторски надзор и строителство за изграждане на учебен полигон за тактически действия, в недвижим имот, стопанисван от СДВР в гр. София, кв. Бенковски, ул. "Лазар Михайлов" 165. За имота е издаден АПДС 3403/20.01.2021.СДВР не разполага с обект, предвиден за осъществяване на тактическа подготовка. Инв. проект и упражняването на авторски надзор по време на строителството на проекта следва да отговорят на съответните законови изисквания и да съответветстват на инвестиционното намерение на Възложителя (директор на СДВР), а именно: Проектирането да е еднофазно и да включва изготвяне на инвестиционен проект във фаза „Работен проект“ за изпълнение на строително-монтажните работи със следните части: Част: „Архитектурна“, Част: „Конструктивна“, Част: „Геодезия“,Част: „Пожарна безопасност“, Част: „План по безопасност и здраве“, Част: „План за управление на строителните отпадъци“, Част: „Технологична“, Част: „Количествено- стойностни сметки“, Други части, при наличие на изисквания в приложимата нормативна уредба. Упражняването на авторски надзор по време на строителството следва да бъде осъществявано съгласно одобрените проектни документации, приложимата нормативна уредба, т-ка спецификация на Възложителя, посредством експертите – проектанти по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават квалификация, съответстваща на заложените в процедурата минимални изисквания към съответния експерт проектант и са предварително одобрени от Възложителя. Изготвянето на оценка на съответствие и упражняването на строителен надзор включва: Изготвяне на комплексен доклад на основание чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите. Частите на инвестиционния проект, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им със съществените изисквания към строежите (чл. 142, ал. 5 от ЗУТ).Строителният надзор се осъществява в обема, посочен в чл.168 от ЗУТ. Стойности за проектиране и упражняване на авторски надзор : 10 000 лв.; оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор: 6000 лв. Полигонът следва да послужи за извършване подготовка и подобряване на получената такава за реакция в среда, максимално приближаваща се до реалната при подготвяни, осъществяващи се или вече извършени престъпления.Приблизителната площ на обекта възлиза на около 300 кв. м.Предвижда се изравняване на терена и полагане на настилка, чрез система от модули/конструкции (позволяващи местене, разглобяване и сглобяване под други форми) да бъде симулирана реална среда, тип „жилищна сграда“/“жилищни сгради“. Предвижда се модулите да бъдат от материал, устойчив на метеорологични условия. Предвижда се също така осигуряване на технологична възможност за присъствие на наблюдаващи/оценяващи лица/инструктори (над горепосочената с-ма от модули) за наблюдаване.Подлежащите на доставка (изработка, доставка и монтаж) стоки, които ще бъдат влагани в процеса на строителство са споменатите модули/конструкции (10 бр.) и метална клетка (1 бр.), която да служи за осигуряване на възможност за наблюдение по време на обученията. Индикативна стойност на СМР: 39 587, 76 лв. (10 000 лв. - изготвяне на инвестиционен проект и авторски надзор, 6000 лв.- оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор, стоително- монтажни работи: 23 587, 76 лв.; индикативна стойност на оборудване: 28 156.21 лв. Изпълнението на дейността ще създаде собствени (за Столичната дирекция на вътрешните работи) материални условия, при които да се осъществява професионалната подготовка, което като своя последица ще доведе до подобряване на специфичните качества на служителите при възникващите сутуации на подготвяни и/или осъществявани престъпления, налагащи осъществяване на задържане/проникване в недвижими имоти/употреба на физическа сила и помощни средства, при регламентираните предпоставки. 67 743.97 0.00
"Подобряване на специализираната подготовка на служителите на СДВР чрез организириране на съвместни обучения, обмяна на опит за осъществяване на преглед, анализ и формулиране на предложения за подобряване и изготвяне на взаимна стратегия при престъпления по линия на "тежката престъпност".: Организиране на съвместни обучения в гр. София с участието на служители на СДВР, притежаващи правомощия за противодействие на "тежката престъпност" , както и с участието на служители от сходни структури от Европейския съюз и осигурени лектори. На обсъждане ще бъдат представени действащите законови механизми, насочени за противодействие на престъпността, споделяне на добър опит и препоръки относно срещаните затруднения при сътрудничество, както и случаи на реагиране при престъпна дейност, инициирана в България, продължавана и довършвана в други страни от ЕС, и/или случаи в обратния хронологичен ред. Предвидената дейност може да бъде идентифицирана като попадаща в понятието "професионална подготовка"- "специализирана подготовка" по смисъла на Наредба 8121з- 433 от 16.03.2017 г за професионалната обучение на служителите на МВР. Организирането на обученията ще бъде предхождано от етап на тематична подготовка, включваща: 1.идентифициране на сфери на "тежката престъпност", притежаващи "транснационален елемент"; 2. Приоритизиране съобразно предходен опит на сферите с най- висока потребност от осъществяване на взаимодействие между сходни на СДВР структури в ЕС; 3. Проучване на приложимата база- актове на ЕС, национално законодателство на страни- членки; 4. Осъществяване на кореспонденция и споделяне на контакти за изследване на готовността за евентуално участие в организирани от СДВР обучения от сходни структури. 5. Прогнозиране на конкретен брой участници.Координиране с национално звено на CEPOL .Организирането на съвместните обучения ще бъде осъществено чрез възлагане на обществена поръчка с обект: "предоставяне на услуги" по чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП, включващи основни дейности по: осигуряване на хотелско настаняване, наем на зали, осигуряване на хранене, осигуряване на техника за обезпечаване на презентационни мероприятия; осигуряване на превод; осигуряване на самолетни билети (за участници от сходни структури от ЕС) по обособена позиция 1 и осигуряване на квалифицирани експерти - лектори по обособена позиция 2. В количествен аспект се предвиждат 2 бр. съвместни обучения, които да бъдат проведени в гр. София. Предвижда се обученията в гр. София да бъдат двудневни, като в същите да вземат участие 20 представители на МВР и 10 представители на сходни- партньорски служби в ЕС. Обмяната на опит, осъществявана чрез гостуване (обучение, анализ на добри практики, придобиване на нови познания) на представители на партньорска служба ще бъде осъществено по седалището на СДВР. Индикативен брой на изпращаните служители от партньорски служби - 5 бр. Предвижда се гостуващите (командированите служители) от партньорски служби да се запознаят практически с осъществяваните дейности по направление на "тежката престъпност", да формулират свои изводи и да споделят добри практики (включително чрез използване на придобитите в обученията по проекта) и да участват заедно с представители на МВР, екипа за изпълнение и управление на проекта във финализиране на изготвяната стратегия за реакция. Разходите за хотелско настаняване, включително осигуряване на хранене и самолетни билети се предвижда като част от предмета на възлагане на обществена поръчка. Детайлно описание на предстоящите за възлагане услуги е посочено в приложение към финансовата обосновка. Изпълнението ще спомогне за подобряване на специфичните качества на служителите при подготвяни и/или осъществявани "тежки" престъпления в различни държави членки на ЕС, чрез по- задълбочено познаване на приложимото законодателство и възможност за ускорена реакция при постъпване на данни за извършвани престъпления. 79 790.75 0.00
"Организация, управление и контрол по изпълнението на проекта"; с поддейности: 4.1. "Дейност по управление на проекта" 4.2. "Дейност по изпълнение на проекта": Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от сформиран екип за управление на проекта: включващ ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник (екип за управление). Изпълнението на проекта ще се осъществява от сформиран екип за и изпълнение, включващ експерти в състав: 1. експерт „Връзки с партньорски служби за организиране на обучения“; 2. Експерт „Строителни дейности:; 3. „Експерт „Анализ на нормативна база и стратегии за бърза реакция при „тежки пресъпления с транснационален елемент“. Целта на създавания екип за управление се изразява в упражняване на управление на проекта и координиране на възлаганите задачи по изпълнение на проекта. Целта на създавания екип за изпълнение на проекта се изразява в подготовка на фактическото изпълнение на дейностите ( по време на създадената проектна готовност), както и постоянно отчитане реализацията на проекта, съобразно поставените цели и търсени резултати. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на проекта. Предвидените длъжности няма да се дублират, а в случаите когато естеството на съответната дейност изисква, същите ще оперират в условия на сътрудничество, при ясно формулирани правила за това. 31 067.91 0.00
"Осигуряване на прозрачност, комуникация и видимост на проект: "Усъвършенстване на подготовката на служителите на СДВР с полицейски правомощия": Избран е подход, позволяващ повишаване на осведомеността за планираното и постигнатото с финансиране на Европейския съюз и за информиране на широката общественост. В конкретен аспект подходът за постигане на видимост и прозрачност ще бъде осъществен чрез отразяване на информация за целите на проекта, целевите групи- служители на Министерството на вътрешните работи (включително чрез отразяване в социалните медии). При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация ще бъде съобразено изискването на чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060, като ще бъдат предприети минимално изискваните съглано посочената разпоредба мерки за видимост, прозрачност и комуникация: публикуване на служебен уебсайт и в социалните мрежи на кратко описание на операциите, съразмерно с равнището на подкрепа, включване по видим начин на текстове, подчертаващии подкрепата от Съюза, в съответните документи и комуникационни материали, поставяне на устойчиви табели, видими за обществеността, с открояване на емблемата на ЕС. се предвижда възлагане на изработване и доставка на информационни листовки; брандирани папки, брандирани тефтери. Предвижда се и искане за оказване на съдействие за медийно отразяване. В допълнение се предвижда възлагане на изработването на рекламни материали: флаери (дипляни); тефтери; транспарант; грамоти за участници; химикалки. Предвижда се обозначителните табели да бъдат поставяни в близост до обектите с предстоящо строителство, периодично да бъдат разпространявани на флаери (в седалищата на районни управления в гр. София, седалища на отдели в СДВР; сграда на СДВР; сгради на отдели БДС и "Миграция"- всички в град София; сгради на други структури на МВР; разпространяване за ползване на брандирани тефтери. Чрез изискване за оказване на съдействие от Пресцентър- МВР се предвижда отбелязване на стартиращи, провеждащи се и приключили дейности по проекта. По идентичен начин се предвижда и съдействие от Пресцентър- МВР за публикуване на съобщения в електронни медии за стартиращи, провеждащи се и приключили дейности по проекта, както и медийно отразяване с актциране на подкрепата на Европейския съюз и постигнатите резултати при успешно приключване на дейностите по проекта. Индикативни стойности относно комуникация: минимум три броя отразяване на събития посредством съдействие от Пресцентър- МВР, периодично публикуване на информация на служебната интернет страница и на поддържания фейсбук профил на СДВР. 6 600.35 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).