Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2, 3. Патронажната грижа ще е с продължителност с 12 месеца. Тя ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: - Медицинска сестра - 2 бр. - Санитари - 5 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превоза на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Графикът на шофьора отново ще бъде обект на контрол от страна на назначения координатор на услугите. След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Поради тази причина е предвиден и 1 месец за подготвителни дейности. Патронажната грижа ще се предоставя за минимум 33 лица. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. 0.00 71 337.29
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Лозница функционират следните социални услуги, ДДД: 1. Дом за пълнолетни лица с физически увреждания с капацитет 21 лица. Доставчик на услугата е общината. Основните дейности в дома са съобразени с изпълнение на стандартите и критериите за предоставяне на социални услуги (регламентирани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане) и са насочени към подпомагане и разширяване възможностите на настанените хора да водят самостоятелен и възможно най-пълноценен начин на живот. Целта е оказване на подкрепа, задоволяване на ежедневните потребности на потребителите, създаване на условия за социални контакти и вградимост, възможности да се чувстват отново значима част от обществото и активно да участват в неговите дейности. Персоналът на ДПЛФУ е съставен от 12 служители: - директор - 1 брой; трудотерапевт - 1 брой; медицинска сестра - 2 броя; домакин - 1 брой; готвач - 1 бр.; помощник готвач – 1 брой; шофьор - 1 брой; санитар - 4 броя; огняр-поддръжка - 1 брой. 2. Център за настаняване от семеен тип за възрастни лица с увреждания с капацитет 14 лица. Доставчик на услугата е общината. Център за настаняване от семеен тип за лица с увреждания е форма на социална услуга, насочена към пълнолетни лица с физически увреждания, които имат нужда от 24-часова грижа в среда близка до семейната. Социалната услуга от резидентен тип осигурява качествена грижа за потребителите на услугата, като не допуска социална изолация и изключване на потребителите. Потребителите разполагат с необходимите за нормален живот битови услови, професионална подкрепа, социални контакти и живот в общността. Персоналът на ЦНСТ е съставен от 13 служители: - Директор - 1 брой; социален работник - 1 брой; медицинска сестра – 2 броя; трудотерапевт – 1 брой; готвач - 2 броя; огняр-поддръжка - 1 брой и санитар - 5 броя. 3. Център за социална рехабилитация и интеграция с капацитет 20 лица. Услугата се изпълнява от външен доставчик. Целта на ЦСРИ е да предоставя качествена почасова подкрепа за индивидуалното развитие на своите клиенти. Чрез добре планирани дейности и иновативни методи на работа специалистите се стремят да развиват вече усвоени и да създадат нови умения за независим живот и да осигуряват условия за социални контакти, възможности за изяви в общността, професионална ориентация и социално функциониране. Персоналът на ЦСРИ е съставен от 5 служители: - Управител-социален рабоптник - 1 брой; рехабилитатор - 1 брой; трудотерапевт - 1 брой; медицинска сестра - 1 брой; хигиенист - 1 брой. Настоящият персонал на трите социални услуги възлиза на 30 човека. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в ДПЛФУ, ЦСРИ и ЦНСТ под формата на втори трудови договори към общината. За подкрепа на назначения персонал ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. 0.00 135 331.34

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).