Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The present project aims at enlarging and supporting the activities of the Unit, formed under the procedure “Help at home”, for hourly provision of services for social inclusion in the municipality of Dolna Mitropolia. The project objective is to respond to the needs of the target groups. Except the services, provided by the staff, also a possibility for meetings with psychologist and special assistance from medics will be provided.
The Unit will provide hourly services in home environment – for personal and health aid, for social support and for public utilities. This will ensure higher efficiency of the provided services using significantly lower financial sources through the involvement of flexible mechanisms for combined hourly use of different social services addressing the personal needs of every user.
During the last procedure 262 persons had submitted applications to use these services, including elder persons at the age over 65 years, persons with disabilities and also persons, who could not serve themselves. From the whole number of persons, who had submitted applications, 120 are included, as the number of the assistants is the same.
Launching the activities regarding the provision of services, contracts with 3 persons will be concluded – these persons will form the team of the Unit. Also contracts with another 5 persons will be concluded, who will provide hourly services in the community. In March 2016, after the end of the activities under “New Alternatives” scheme, new evaluation of the users will be done and additional staff will be hired for providing hourly services. Thus sustainability of the social activities in the municipality will be ensured. In common, at the end of the project the number of the employees providing services in the community is expected to be at least 88.   
Within the project an upgraded training will be carried out for the persons providing integrated social service aiming at being more prepared and competent in action.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта и счетоводител. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляване; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: - Подбор и структуриране на екип за управление на Звено за услуги в домашна среда за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда; - Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори; - Изготвяне на Правила за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда; - Изготвяне на Методика за оценка на потребностите на желаещите да ползват услугите и комплект документи за кандидатстване; - Избор на физически лица за извършване на услуги по обучение; - Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта; - Провеждане на екипни срещи; - Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители; - Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принципа: „добро управление на програми и проекти“. Целта е сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. 23 660.00 23 655.62
Изготвяне на оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. Благодарение на оценката на потребностите ще се осигури на представителите на целевата група достъп до адекватна здравно-социална грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите. С оглед приключването на схема „Нови алтернативи“, ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016 г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схемата. 2 000.00 1 841.55
Подкрепа за Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Изпълнението на тази дейност касае същината на настоящия проект, защото е посветена на разширяване дейността на съществуващо звено за предоставяне на социални услуги по начин, така че услугата да стане интегрирана и с по-голям обхват. Към момента в община Долна Митрополия социални услуги в общността ползват 120 души, от които 12 броя деца, а некласирани по предходната процедура остават 130 души. Общо услугите, които се предоставят са: - приготвяне на храна; - помощ при хранене; - помощ при хигиена; - обличане; - пазаруване; - закупуване на лекарства; - поддържане на хигиена в жилището, ползвано от потребителя; - стимулиране изпълнението на рутинни задължения от ежедневието; - придружаване и асистиране извън дома. Самото Звено се помещава на адрес ул. „Св. Св. Кирил и Методий“ № 68 в гр. Долна Митрополия и е с площ 16м2. Към момента в помещението има следното обзавеждане и оборудване, закупено по схема „Помощ в дома“: Работен стол – 1 бр.; Посетителки стол – 5 бр.; Бюро – 1 бр.; Метален офис шкаф – 1 бр.; Енергоспестяваща компютърна конфигурация - 1 бр.; Телефон/факс – 1 бр.; Мултифункционално устройство – 1 бр. За да се обезпечи технически разширяването на предоставяната услуга е необходимо да се закупят още: 2 енергоспестяващи компютъра, 2 бюра, 2 работни стола и шкаф за съхранение на документация. Благодарение на вече функциониращото Звено, по проекта няма да бъдат необходими дейности по извършване на СМР. С цел интегриране на новите наети лица и услуги към вече съществуващата дейност на Звеното и гарантиране на качество и мултидисциплинарен подход, от екипа по проекта ще бъдат разработени Правила за дейността на звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. 2 496.00 2 836.80
Предоставяне на интегрирана социална почасова услуга за социално включване в общността или в домашна среда: Независим живот означава възможност да живееш като всички останали. За лицата с трайни увреждания личната помощ е от жизненоважно значение, защото това е единственият начин за предоставяне на всички базисни условия, необходими за нормален живот. В рамките на тази дейност ще се извърши подбор на кандидати за персонал на Звеното, състоящ се от 2 лица сътрудник социални дейности и 1 лице, медицинска сестра. Сътрудниците ще изпълняват и организационни дейности, административно обслужване на наетите лица - доставчици на услугите във връзка с молби за отпуск, болнични и др., изготвяне на планове, графици, отчети, организиране на срещи, приемане на жалби. Медицинското лице ще извършва посещения на потребителите по график за предоставяне на здравни грижи. Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал. Първичният подбор ще се осъществи по документ. Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа, нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация. Ще се изготвят и подпишат трудови договори с одобрените кандидати - за екип на Звеното и за предоставяне на услуги в домашна среда с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика. По проекта ще бъдат обхванати 130 потребители на социални услуги, за които ще се грижат общо 90 наети лица. Порядъкът на дейностите включва: 1. Сключване на договори между доставчика, потребителите и наетите, които регламентират правата и задълженията на трите страни, видовете дейности по предоставянето на услуги, времетраене и честота на извършване и т.н.; 2. На база изготвената първоначално оценка на потребностите на потребителите се изготвят индивидуални планове за предоставяне на услуги на потребителите, с описани дейности в съответствие с потребностите им; 3. Видове почасови услуги: - Почасова дейност за лична помощ – помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение и др.; - Почасова дейност за социална подкрепа и социално включване – помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на културни мероприятия др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции и други видове дейности в социалната работа с представителите на целевата група; - Почасова дейност за здравна помощ – извършване на назначени медицински манипулации за които потребителят има нужда от подкрепа, както и помощ при приемане на медикаментозно лечение; - Почасова дейност за помощ при комунално-битови дейности – пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. Паралелно ще се провеждат консултации за потребителите. Предвид факта, че лицата, които ще предоставят услугата, имат опит и голяма част от тях са работили вече в проекти предоставяли подобни видове услуги, поради което ще се осъществи надграждащо обучение Всички назначени лица задължително ще преминат обучението. Целта му ще бъде надграждане на знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще се проведе в 1 ден и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Допълнителна цел на това обучение е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. 467 656.80 462 288.90
Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което обслужващото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна, от адекватна психологическа подкрепа се нуждаят и лицата от уязвимите групи. Те ще получат съвети и подкрепа за преодоляване на конкретни социални нужди и проблеми, което ще доведе до по-високо качество на техния живот. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност. За целта на описаното ще бъде ангажиран психолог, който е част от екипа на Център за обществена подкрепа (ЦОП) и има опит в сферата на социалните дейности. Лицата, които имат потребност от тази услуга, както и екипа на звеното, ще бъдат насочвани към него за оказване на психологическа подкрепа и мотивация. 1 104.00 873.88
Информиране и публичност: Пресконференциите са организирана форма за масово информиране, където присъствието на представители на медиите и другите заинтересовани страни осигурява публичен форум за поставяне във фокус актуалната проблематика, адресиране на послания и популяризиране на намерения за предприемане на целенасочени действия. Презентациите и печатните материали придружават проектното изпълнение в отделни негови части – екипни срещи, пресконференции, публични форуми, обучения и представяне на социалните услуги; позволяват фрагментиране на конкретиката; отразяват етапното развитие и онагледяват резултатите от осъществените инициативи. Публикациите са медиен инструментариум за въздействие в полза на проекта, за да бъде припознат от обществеността като приоритетен; имат характер на обяви, когато се отнасят до провеждането на предстоящи събития; притежават предимството да представят тематичната обвързаност на дейностите по уникален начин; позволяват поддържането на „горещи” рубрики по дадени проблеми. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: • Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта; • Провеждане на пресконференция за приключване на проекта ; • Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта; • Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 50 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; • Изготвяне на информационна табела за звеното за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ 1 бр.; • Публикации в местната преса – 3 броя; • Периодично публикуване на страницата на Община Долна Митрополия на информация за напредъка на проекта и постигнатите резултати. 3 060.00 2 550.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).