Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

APOLON-95 EOOD was established in 1995 in the town of Gorna Oryahovitsa. The company is among the leading producers of men’s clothing in the country.  

As at 2016, in order to carry out its production process, it uses energy amounting to a total of 3 466 144 kWh/year. In order to reduce energy consumption for production, this project proposal, as part of Elements A and B, plans the implementation of the following energy saving measures (ESM): 
ESM 1: replacement of obsolete technological equipment for inter-operational ironing (23 nos. obsolete machines) with new higher-class ironing machines (23nos.) with higher energy efficiency. The implementation of this activity will result in energy savings of 1 587 489 kWh/year.
ESM 2: replacement of the obsolete equipment for final ironing (23 nos. obsolete machines) with new higher-class ironing machines (23nos.) with higher energy efficiency. The implementation of this activity will result in energy savings of 1 765 020 kWh/year.
ESM 3: replacement of 6 machines for jackets and pants preparation with 4 new highly efficient machines, which will result in energy savings of 197 512 kWh/year.
ESM 4 (additional measure): building an automated system for monitoring and control of energy use that comprises over 97% of energy consumption by all energy users at the company, which will result in energy savings of 216 571 kWh/year.
 
In addition, APOLON-95 is planning activities under Element B and the use of consulting services for the commissioning and certification of an energy management system as per standard BSS EN ISO 50001, project visualization and audit.

Project outcomes:
+ reduced energy consumption, expanding capacity and reducing expenses. 
+ planned energy savings for the entire company amounting to 3 766 592kWh/year.
+ more resource efficient and environmentally friendly manufacturing process.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Замяна на 23 бр. стари машини за междуоперационно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови машини за междуоперационно гладене на сака и панталони, в изпълнение на Мярка 1 от Доклад от обследване за енергийна ефективност (БП от 2.1. до 2.13.): В изпълнение на препоръчана Мярка 1 от Енергийния одит на АПОЛОН -95 от 10.05.2017 г., в рамките на дейността, ще бъде извършена замяна на 23 бр. стари машини за междуоперационно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови, енергоефективни и високопроизводителни машини за междуоперационно гладене на сака и панталони. Реализирането на дейността ще бъде осъществено чрез закупуване на активи по БП от 2.1. до 2.13. За производството на основните фирмени продукти – мъжки сака и панталони, в процеса "междуоперационно гладене", се използват едновременно модерни нови ефективни активи, но и редица стари производствени машини с висок разход на енергия, ниска производителност и незадоволително ниво на ресурсна ефективност, които трябва да бъдат подменени. Част от междуоперационното гладене се извършва с 23 бр. стари машини различен тип, разположени на 13 бр. позиции в производственото хале. Машините притежават редица недостатъци, сред които: + оборудването е морално и технически остаряло, тъй като е закупено преди повече от 10 г. + налагат се чести престои за ремонт, импулсирани от чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава; + висока стойност на резервните части, съпроводено с изчакване за поправка на платките от електрониката, поради липса на производство на стар тип резервни платки (морално остарели). Това налага индивидуални поръчки на висока цена; + трудност за производство на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние , както и поради софтуерни ограничения и малка памет; + липса в машините на топлоизолация на топлоемките участъци, водеща до завишени загуби на топлинна енергия. Наред с това, съгласно таблица 5.1.1. от Доклада, годишният разход за електроенергия и пара за машините, подлежащи на подмяна, е 880 744.15 kWh годишно, средната им производителност е 975 бр. на час, а разходите за експлоатация и поддръжка възлизат на 158 976 лв./год. За да отговори на гореописаните ограничения, препоръчаната мярка 1, която предвижда замяна на 23бр. стари машини за междуоперационно гладене с ново технологично оборудване от 23 бр. високоефективни, ново поколение гладачни машини за междуоперационно гладене, със средна производителност 2 232 бр./ч., което е над 2 пъти по-висока от тази на старите. Новото оборудване ще се използва на същите позиции от етап на производствения процес "междуоперационно гладене" и се състои от: Преса за междинно гладене джобове - 2бр. Преса за междинно гладене предни части - сака - 2бр. Преса за оформяне на ръкави - 1бр. Преса за раменен шев - 1бр. Преса за лепене на вати - 1бр. Преса за подгъва на сака - 2бр. Преса за междинно гладене на лакътния шев - 1бр. Преса за разглаждане - 2бр. Гладачна преса - 3бр. Маса за разглаждане - 2бр. Маса за странични шевове - 3бр. Маса за седалищен шев на панталон - 2бр. Преса за изпичане на капаци - 1бр. Чрез въвеждане на новото технологично оборудване в производството ще се реализират енергийни спестявания в размер на 1 587 489 kWh/год. и спестени емисии CO2 в размер на 427 686 t/год. Новите машини ще притежават съвременни технологични характеристики, изведени и в Доклада: +нов тип задвижваща електроника, с по - ниска стойност; +нов електромотор, по-бърз и икономичен; +по-висока максимална скорост, която се постига за много по-кратко време (времето за достигане на макс. скорост е много по-кратко в сравнение със старата машина); +устройство за програмиране с работно меню на български език; +възможен ръчен и автоматичен режим на работа в зависимост от начина на натискане на старт-педала; +позициониращи светлини; +загряване на формите чрез равномерно разпределяне на парата; +система за отвеждане на конденза; +възможност за работа с рециклирани платове и материали. Изпълнението на мярка 1 ще допринесе освен за постигане на енергийна ефективност на АПОЛОН-95, но и за повишаване на конкурентоспособността, възможностите за привличане на нови клиенти и устойчив растеж на предприятието. 1 292 694.10 1 292 634.00
Замяна на 23 бр. стари машини за крайно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови машини за крайно гладене на сака и панталони, в изпълнение на Мярка 2 от Доклад от обследване за енергийна ефективност (БП от 2.14. до 2.27.): В изпълнение на препоръчана Мярка 2 от Енергийния одит на АПОЛОН-95 от 10.05.2017 г., в рамките на дейността, ще бъде извършена замяна на 23 бр. стари машини за крайно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови, енергоефективни и високопроизводителни машини за крайно гладене на сака и панталони. Реализирането на дейността ще бъде осъществено чрез закупуване на активи по БП от 2.14. до 2.27. За производството на основните фирмени продукти – мъжки сака и панталони, в процеса "крайно гладене" на изделията, се използват едновременно нови ефективни активи, но и редица стари производствени машини, които се характеризират с висок разход на енергия, ниска производителност и незадоволително ниво на ресурсна ефективност. Именно тези активи са обект на подмяна по дейността. Част от производството на процес "крайно гладене" се извършва с 23 бр. стари гладачни преси за крайно гладене. Старите машини притежават редица недостатъци, сред които могат да се посочат: + оборудването е морално и технически остаряло, тъй като е закупено преди повече от 10г. + налагат се чести престои за ремонт, импулсирани от чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава; + висока стойност на резервните части, съпроводено с изчакване за поправка на платките от електрониката, поради липса на производство на стар тип резервни платки. Това налага индивидуални поръчки на много висока цена; + трудност за производство на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние , както и поради софтуерни ограничения и малка памет; + неравномерно загряване на формите, което налага повтаряне на операциите; + честа смяна на терморегулатори Наред с това, съгласно таблица 5.2.1. от Доклада годишният разход за електроенергия и пара за машините, подлежащи на подмяна, е 992 301.1 kWh годишно, средната им производителност е 835 бр. на час, а разходите за експлоатация и поддръжка възлизат на 158 976 лв./год. С цел да адресира гореописаните ограничения, препоръчаната мярка 2, предвижда замяна на 23бр. стари гладачни машини, с 23бр. нови високоефективни машини за крайно гладене на сака и панталони. Средната производителност на новото оборудване е 1 805 бр./ч., което е над 2 пъти по-висока от тази на старите. Новите машини ще се ползват на 14 позиции на етап "крайно гладене" на сака и панталони от производствения процес и включват: Машина за крайно гладене предни части на сака - 1бр. Машина за крайно гладене гърбове на сака - 1бр. Преса за крайно гладене на яка - 1бр. Машина за крайно гладене на рамо - 1бр. Гладачна преса - подмишница - 2бр. Машина за лакътен шев - 1бр. Машина за преден съединителен шев на ръкава - 1бр. Маса за крайно гладене - 5бр. Финиш маса - универсална - 3бр. Гладачна преса - подгъв на панталон - 1бр. Машина за крайно гладене на крачоли - 1бр. Машина за гладене областта на ханша - 3бр. Машина за гладене ръб на панталон - 1бр. Финиш маса - 1бр. Чрез въвеждане на новото технологично оборудване в производството ще се реализират енергийни спестявания в размер на 1 765 020 kWh/год., а очакваните спестявания от разходи за Е и П възлизат на 180 354.71лв./год. Новите машини ще притежават съвременни технологични характеристики, изведени и в Доклада: Нов тип задвижваща електроника, с по - ниска стойност и нов електромер; По-висока максимална скорост, която се постига за много по-кратко време ; Автоматично прехвърляне на програмите; Система за диагностика на електронните детайли; Електронно управление на отстоянието; Възможен ръчен и автоматичен режим на работа; Позициониращи светлини (4/1 точков лазер); Загряване на формите, чрез равномерно разпределяне на парата; Възможност за работа с рециклирани текстилни платове и материали Система за отвеждане на конденза. Изпълнението на мярка 2 ще допринесе както за повишаване на енергийна ефективност на АПОЛОН-95 ЕООД, така и за повишаване на конкурентоспособността, възможностите за привличане на нови клиенти и устойчив растеж на предприятието. 1 474 281.20 1 474 213.00
Замяна на 6 бр. стари машини за подготовка на сака и панталони с 4 бр. нови високоефективни машини за подготовка на сака и панталони, в изпълнение на Мярка 3 от Доклад от обследване за енергийна ефективност (БП от 2.28. до 2.30.): В изпълнение на препоръчана Мярка 3 от Енергийния одит на АПОЛОН-95 от 10.05.2017 г., в рамките на дейността, ще бъде извършена замяна на 6 бр. стари машини за подготовка на сака и панталони с 4 бр. нови, енергоефективни и високопроизводителни машини за подготовка на сака и панталони. Реализирането на дейността ще бъде осъществено чрез закупуване на активи по БП от 2.28. до 2.30. За производството на основните фирмени продукти – мъжки сака и панталони, в процеса "подготовка" (скрояване на изделията), се използват стари производствени машини, характеризиращи се с висок разход на енергия и ниска производителност. Тези стари активи (автомат за ролиране на ревери - 3бр., подлепваща преса и 2 робота за кроене Gerber) са разположени на 3 позиции в производствения цех на АПОЛОН-95. Машините притежават редица недостатъци, част от които описани на стр. 32 в Доклада от обследване за енергийна ефективност, както следва: + наличното оборудването е морално и технически остаряло; + случват се чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава, което води до чести престои за ремонт; + висока стойност на резервните части, съпроводено с изчакване за поправка на платките от електрониката, поради липса на производство на стар тип резервни платки (морално остаряли) – правят се индивидуални поръчки на висока цена; + трудност за производство на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние , както и поради софтуерни ограничения и малка памет – машините не могат да приемат по-сложни програми, което ограничава видовете изделия; + времето за подготовка е по голямо от работно; + честа смяна на водещи ролки. Наред с гореописаните недостатъци, съгласно таблица 5.3.1. от Доклада, годишният разход за електроенергия и пара за машините, подлежащи на подмяна, е 151 285.19 kWh годишно, средната им производителност е 204 бр. на час, а разходите за експлоатация и поддръжка възлизат на 121 776 лв./год. С цел да адресира гореописаните ограничения, препоръчаната мярка 3, предвижда подмяна на 6 бр. стари машини за подготовка на сака и панталони с ново технологично оборудване от 4 бр. високопроизводителни и енергийноефективни машини за подготовка на сака и панталони, със средна производителност 375 бр./ч., което е близо 2 пъти по-висока от тази на старите. Новите машини ще се ползват на 3 позиции от етап "подготовка" на сака и панталони и ще включват: Автомат за ролиране на ревери - 1бр. (БП 2.28.) Подлепваща преса - 1бр. (БП 2.29.) Робот за автоматично кроене - 2бр. (БП 2.30.) Чрез въвеждане на новото технологично оборудване в производството ще се реализират енергийни спестявания в размер на 197 512 kWh/год. и неенергийни спестявания (от разходи за експлоатация и поддръжка) в размер на 104 152.94 лв./год. Новите машини ще притежават съвременни технологични характеристики, изведени и в Доклада: Нов тип задвижваща електроника, с по - ниска стойност; Нов електромотрор, по-бърз и икономичен; По-висока максимална скорост, която се постига за много по-кратко време; Автоматично прехвърляне на програмите; Електронно управление на отстоянието; Предотвратява излъчването на топлина, което осигурява приятен климат за работа; Патентовани интегрирани капсуловани нагреватели; Възможност за използване на рециклирани суровини: при скрояването на мъжки костюми, поради спецификата на кроене, остават отпадъчни суровини като хастар, подлепки, джоблъци. Тъй като наличната кроячна техника в момента не е толкова прецизна и не позволява повторната им преработка в самата фирма, в момента АПОЛОН-95 доставя ленти за бие, подлепяне на сака и панталони от външни фирми. Месечно за това предприятието извършва разходи между 5 и 7 хил. лева. Новите кроячни машини със своята прецизност ще позволят на фирмата да изрязва отпадъчните суровини от кроячното и да ги използва като рециклирани суровини на място, за да може да се вложат като ленти за бие, подлепяне на сака и панталони в произвежданият основен продукт. 910 231.79 910 215.00
Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, съгласно Мярка 4 от Доклад от обследване на енергийна ефективност (БП 5.1. и 10.1.): Дейността ще се осъществи чрез въвеждане на автоматизираната система за мониторинг и контрол (СМК) на енергопотреблението в АПОЛОН-95. Към момента в обекта не е изградена ефективна система за мониторинг на енергопотреблението, което не допуска осъществяване на енергиен контрол и мениджмънт. Единствените средства за измерване на електроенергия са 1 бр. търговски електромер и 1 бр. търговски разходомер за природен газ. Ето защо няма как да се проведе ефективен процес на вземане на решения, които да повишат енергийната ефективност във фирмата. В резултат на описаното, ръководството на АПОЛОН-95 няма възможност да влияе в реално време на разхода на енергия, на базата на достоверни данни от текущото реално потребление. Единствената възможност е да се анализират месечните показания на търговските уреди за измерване на потреблението за изминал период, което е крайно неефективно. С цел адресиране на горепосочения проблем, в енергийния одит е препоръчана Мярка 4 - Въвеждане на система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (СМК), състояща се от следните два компонента - неразривно свързани елементи (БП 5.1. и 10.1. от т. 5 Бюджет): 1. Софтуер за енергиен мениджмънт - 1 бр. Софтуерът за енергиен мениджмънт се състои от Модул за WEB визуализация и публикуване на отчети – 1 бр., Модул за обработка на данни в реално време – 1 бр., Модул за справки и отчети в реално време и история – 1 бр., Алармен модул – 1 бр. 2. Комплект измервателна апаратурa – 1 бр. Комплектът включва 4 бр. електронни устройства за контролни измервания на електроенергията и 1 бр. електронно устройство за измерване на разхода на природен газ. Системата ще позволи записване на потреблението на различни видове енергоносители за основните технологични процеси и системи в предприятието (без енергопотреблението от горива за транспорт). Същевременно СМК ще даде възможност на фирменото ръководство да осъществява контрол и да взема ефективни управленски решения относно общото енергийно потребление. Четирите електронни устройства ще служат за измерване на разхода на електроенергията от всички енергийни консуматори в предприятието с изключение на консуматорите за автомобилен транспорт. Софтуерът за енергиен мениджмънт ще обработва данните от измервателната апаратура, което ще позволи автоматично отчитане на разхода на енергия по видове в реално време. Извлечената информация от електронните устройства за измерване ще се съхранява в архив на софтуера, което ще предостави възможност на фирмата да извършва проверка и сравнение на данните от предишни отчитания. Софтуерът ще отчита всяко отклонение от нормалното енергопотребление и по този начин ръководството на АПОЛОН-95 ще има възможност да контролира разходването на енергия в цялото предприятие ежедневно и в реално време. По този начин СМК ще позволи предаване, както и получаване на данни посредством форма на електронна комуникация. Опциите за текущ и последващ контрол, както и анализът на причините за появата на отклонения ще доведат до повишаване капацитета за вземане на управленски решения за минимизиране на енергийните разходи, което от своя страна ще повиши енергийната ефективност на предприятието. Инвестицията по мярка 4 е показана в Табл. 5.4.4. от Енергийния одит и е на обща стойност 15 366,64 лв. Срокът на откупуване е 0,42 г. Предвижда се системата да обхваща повече от 97% от потреблението на енергия от всички консуматори на енергия в предприятието (без консуматорите за транспортни цели) и очакваните енергоспестявания от нея да бъдат 10%, вземайки предвид липсата на ефективно управление на енергия в предприятието преди въввеждането ѝ. Етапи на изпълнение на дейността 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (1 м.) 2. Подготовка на процедура и избор на изпълнител (1-4 м.) 3. Подписване на договор с избран изпълнител за въвеждане на СМК (5 м.) 4. Въвеждане в експлоатация на СМК (5 - 13 м.) 15 366.64 15 360.00
Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (БП 18.1.): Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ), съгласно изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001:2011, се обуславя от следното: + нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки БДС EN ISO 50001:2011, АПОЛОН-95 ЕООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси; + нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на производствената сграда на АПОЛОН-95 ЕООД; оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива; оптимизация на снабдяването. Дейността включва разработване и въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. За тази цел ще бъде избрана фирма-подизпълнител, която ще има следните задачи: 1. Енергийно планиране - определяне обхвата и физическите граници на СУЕ - анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол - разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ - разработване на енергийна политика - залагане на общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им 2. Документиране на Системата - изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията - идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания във връзка с управлението на енергията - определяне на енергийна базова линия; на енергийните характеристики и показателите им - извършване на енергиен преглед - създаване на записи към СУЕ 3. Интегриране на документацията в АПОЛОН-95 ЕООД - информиране на служителите за целите на СУЕ - разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4. Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ - Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него - Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството Стъпки за изпълнение на дейността Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Избор на изпълнител на услуги по въвеждане на СУЕ съгласно БДС EN ISO 50001 (месец 2 - 4) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 5) 4. Разработване и въвеждане на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001 (месец 5 - 10) 40 000.00 39 800.00
Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (БП 19.1.): Дейността включва сертифициране на СУЕ в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. Тя ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1. Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността и качеството на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на АПОЛОН-95 ЕООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията, констатациите и препоръките на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2. 2. Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на БДС EN ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и други изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на АПОЛОН-95 ЕООД с изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Избор на изпълнител на услуга по сертифициране на СУЕ съгласно БДС EN ISO 50001:2011 (месец 9-10) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 11) 4. Провеждане на одит на етап 1 (месец 12) 5. Провеждане на одит на етап 2 (месец 13) 6. Издаване на сертификат за съответствие с ISO 50001:2011 (месец 14) 15 000.00 14 800.00
Публичност и визуализация на дейностите по проекта (БП 22.1. - 22.5): АПОЛОН-95 ЕООД ще осигури визуализация на дейностите по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013г. За тази цел ще се изработят следните информационни материали: + 2 бр. информационен плакат размер А3 (БП 22.1. от т. 5 Бюджет), които ще бъдат изработени в началото на проекта и ще бъдат поставени в производствената база на АПОЛОН-95 ЕООД в гр. Горна Оряховица, така че да бъдат видими за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни, с цел осигуряване на публичност на дейностите по проекта. Плакатите ще се характеризират със следните задължителни реквизити: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“ - наименованието на съфинансиращия фонд - ЕФРР - общото лого за програмен период 2014-2020г. - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 - наименованието на проекта - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. ++ 50 бр. информационни стикери (БП 22.2. от т. 5 Бюджет) – за предвидените за закупуване ДМА. Стикерите ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК и ще бъдат поставени върху всяка от новите машини. +++ 1бр. Билборд (БП 22.3 от т.5 Бюджет) - по време на изпълнението на проекта, бенефициентът ще постави на видимо за обществеността място временен билборд с големи размери, тъй като общата публична подкрепа надхвърля 500 000 евро. ++++ 1бр. информационна табела (БП 22.4. от т. 5 Бюджет) - не по-късно от три месеца след приключването на проекта бенефициентът ще постави на видимо за обществеността място постоянна информационна табела с големи размери, тъй като общата публична подкрепа за проекта надхвърля 500 000 евро. +++++ 1 бр. информационен банер (БП 25.5. от т. 5 Бюджет). Банерът ще се използват по време на двете публични събития за представяне на проекта, като чрез тях ще се осигури необходимата публичност на дейностите по проекта и полученото финансиране. Банерът ще съдържат информация за наименованието, целта, продължителността и бюджета на проекта и ще подчертава приноса на ЕС чрез ОПИК. АПОЛОН-95 ЕООД ще предприеме и следните допълнителни мерки за осигуряване визуализация и публичност на дейностите по проекта: + Организиране на 2 публични събития (информационни дни) за представяне на проекта - в началото и в края на изпълнение; + Осигуряване на визуализация на проектната документация - визуализация ще бъде осигурена и върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта АПОЛОН-95 ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕС за осъществяването му върху цялата проектна документация. Етапи на изпълнение на дейността 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител чрез публикуване на съобщение за събиране на ценови предложения (месец 2 - 3) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 3 - 4) 4) Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (месец 5) 5) Разпространение на информация за дейностите по проекта и осигуряване на визуализация през целия период на изпълнение на проекта (до месец16) В допълнение, всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. 1 510.00 1 406.00
Извършване на финансов одит на проекта (БП 21.1.): В съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и приложимо за проекти с размер на безвъзмездната финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,50 лв.), в рамките на тази дейност АПОЛОН-95 ЕООД, чрез външен изпълнител, ще извърши верификация на направените по проекта разходи. Дейността ще бъде изпълнена чрез изготвяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта от регистриран одитор, съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение по настоящата процедура. Одиторът ще извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ, а докладът за външен одит на счетоводната документация по проекта ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на одит на счетоводната документация по проекта по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите (месец 11-12) 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на одит на счетоводната документация по проекта. (месец 13) 3. Изготвяне на детайлна обосновка (протокол) за взетото решение и избран доставчик. (месец 14) 4. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 15) 5. Извършване на одит на счетоводната документация по проекта на АПОЛОН-95 ЕООД по образец (Приложение Ц към Условията за изпълнение) с изготвен доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта и изготвяне на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата. (месец 16) 6. Представяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта. (месец 16) 4 000.00 3 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).