Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 037 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The implementation of the project proposal aims to provide a comprehensive resource for expanding the national DNA database with no less than 40,000 profiles of persons with a criminal record. Expanding the scope of the international exchange of DNA information with the countries of the European union. Delivery and installing new laboratory equipment necessary for  laboratory analyses. Maintenance of the system for the period 2023-2028. 
To ensure the interoperability of the ABIS system, in the international exchange of ballistic data with other countries, as well as the reliable and trouble-free operation 24 hours/7 days a week, it is planned to update the system and provide maintenance for the period 2023-2028 as well as to increase the ballistic data base by not less than 2 000 inputs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разширяване на Националната ДНК база данни и засилване на международния обмен. Осигуряване на необходимите за това лабораторна апаратура, ресурси, хардуерно и софтуерно оборудване и поддръжка на софтуера на ДНК базата данни: Дейността цели осигуряване на цялостен ресурс за разширяване на нац. ДНК база данни с не по-малко от 40000 профила на лица с криминална регистрация, както и разширяване обхвата на межд. обмен на ДНК информация със страните от Съюза. Дейността включва: - Доставка и въвеждане в експлоатация на ново лабораторно оборудване, необходимо за осъществяване на лабораторните анализи - апарат за полимеразна верижна реакция - 2 бр.,тeрмоблок - 4 бр., центрофуга - 1 бр., UV ламинарен бокс - 1 бр. - Закупуването на нови автоматични секвенатори за фрагментен анализ, софтуер и консумативи за тяхната работа, което включва: 1 брой автоматичен 24-капилярен секвенатор за фрагментен ДНК анализ, 1 брой автоматичен 8-капилярен секвенатор за фрагментен ДНК анализ и 10 броя потребителски лиценза на софтуер за анализ на ДНК профили, необходими за работа с тях. Ще се закупят капиляри за секвенатор, оптични плаки, подходящи за секвенатор и PCR, септи за оптични 96-ямкови плаки, контейнер от две части, включващ контейнер с катоден буфер; контейнер с аноден буфер, Hi-Di формамид; стандарти за размер на едноверижни ДНК фрагменти и китове за фрагментен анализ за профилиране на 40 000 ДНК проби от лица, подлежащи на полиц. регистрация; - Осигуряване на поддръжка на управляващ софтуер на ДНК база данни за 60 месеца. Осъществяване на текуща актуализация на системния софтуер и инсталираните стандартни приложения с цел подобряване на функционалността им, скоростта на работа, надеждността и сигурността им и задължителна актуализация на антивирусната защита на системата. С подмяната на оборудването ще се спомогне за увеличаване на капацитета на ДНК профили, което ще допринесе до по-ефективен обмен на информация и ще осигури еднакво прилагане на достиженията на правото на Съюза чрез подпомагане на обмена на информация чрез Прюм ΙΙ. По този начин системата ще бъде адаптирана към по-ефективен и улеснен международния обмен, което ще доведе по-голяма разскриваемост на престъпления. Увеличаването на ДНК профилите, както и поддръжката базата данни е пряко свързано с изпълнение на задълженията ни по договора от Прюм и Решение 2008/615/ПВР- 23/06/2008 г. Дейността е насочена към подобряване на обмена на информация относно всички видове престъпления, както и обмяната на информация във връзка с трафика, производство и разпространението на наркотици и ще допринесе за постигане на целите на проекта, заложени по спец. цел съгласно чл.3, т.2, буква а)от Регламент (ЕС)2021/1149 - Подобряване и улесняване на обмена на информация между и в рамките на компетентните органи и съответните органи, служби и агенции на Съюза и, когато е приложимо, с трети държави и международни организации.Финансиране за дейности, свързани с ДНК база данни до момента, е осигурявано по следните проекти: „Укрепване капацитета на криминалистичните институти на България, Словакия и Унгария, с оглед предизвикателствата и реализиране на стратегическите цели на ЕС в борбата с трансграничната престъпност и тероризма”, чрез което се изгради нова софтуерна и хардуерна платформа за управление на Националната ДНК база данни и се премина към работа със системата “CODIS“, разработена от ФБР. „Обновяване и разширяване на хардуерното оборудване и софтуера на ДНК и АФИС бази данни. Обновяване и разширяване на хардуерното оборудване и софтуера на АБИС и включването й в Ballistic Information Network (IBIN)“ бяха закупени консумативи за профилиране на 12 500 лица с полиц. регистрация и беше закупен робот за магнитна екстракция на ДНК, Програма за трансгранично сътрудничество България-Сърбия по Инструмента за предприсъединителна помощ, „Превенция на престъпността чрез подобряване на капацитета за оглед на местопроизшествия и изследване на биологични и други следи” и „Укрепване на сигурността и правосъдието в ЕС, чрез въвеждане на инструментите Прюм и прилагане на международните стандарти за качество в криминалистичната дейност” и "Развитие на Националната ДНК база данни и интегрирането й с полицейските системи". 3 198 271.67 0.00
Актуализация и поддръжка на националната автоматизирана балистична идентификационна система (АБИС): По отношение на системата АБИС в рамките на изпълнението на дейността се предвижда осигуряване на постоянна актуализация и поддръжка за 60 м. Поддръжката включва замяна на дефектирал хардуер, актуализация на хардуер, диагностика и профилактика, поддръжка и диагностика на оптичната част на системата, актуализация и поддръжка на системния софтуер, актуализация и поддръжка на специализираните приложения, отстраняване на възникнали софтуерни проблеми и преинсталация на софтуерни продукти, работа с резервните копия на базата данни, мрежова поддръжка. Предвидените дейности са неразривна и необходима част от поддръжка и актуализация на системата АБИС, с цел непрекъсваемост на работоспособността й и обмена на данни. Обновяване на хардуера и софтуера на АБИС, както следва: Обновяване на съществуващия специализиран микроскопски модул „Bullettrax“, предназначен за сканиране на куршуми, до последната версия на производителя; Обновяване на управляващия компютър на микроскопски модул „Bullettrax“, вкл. на периферните устройства;Обновяване на управляващия компютър на микроскопски модул „Brasstrax“, предназначен за сканиране на гилзи;Сървър за данни и корелационен сървър-софтуерът ще бъде обновен до най-новата версия;Обновяване на съществуващия софтуер на АБИС до последната версия на производителя.Ще се извърши и разширяване на капацитета на системата, вкл. на системата за създаване на резервни копия,състоящо се в повишаване на възможностите за съхранение, обработка и менажиране на данни. Този процес се реализира чрез обновяване на съществуващата инфраструктура с актуализирани модули и съпътстващи софтуерни ъпгрейди. Базата данни прави резервно копие на сменяем твърд диск. При разрушаване на базата данни, се извършва възстановяването ѝ до нивото на последно направеното резервно копие, ежемесечно ще се проверява целостта на базата данни, съхранявана в системата, и коректността на записите на резервните копия. АБИС е в експлоатация от 2005г. През 2017г. системата е обновена хардуерно и софтуерно, през 2018г. страната ни е включена в межд. мрежа на ИНТЕРПОЛ–IBIN, за осъществяване на межд. обмен на балист. данни. До момента са въведени балист. данни, съдържащи гилзи и куршуми от над 4000 случая, които включват всички тежки престъпления в страната с употреба на огнестрелно оръжие. Ежедневно в системата се извършват проверки на всички новопостъпващи гилзи и куршуми, вещ. доказателства от престъпления в страната, както и проверки на иззети незаконно притежавани огнестр. оръжия. През 2020г. стартира въвеждане в системата и на гилзи и куршуми от изгубени и откраднати огнестр. оръжия. За да се гарантира оперативната съвместимост при межд. обмен на балист. данни с другите държави, както и надеждното и безпроблемно функциониране 24/7в седмицата, е необходимо да бъдат осигурени постоянна актуализация и поддръжка. За споделянето на балист. данни в рамките на междунар. мрежа на ИНТЕРПОЛ–IBIN, както и оперативната съвместимост, процеса може да бъде гарантиран единствено, когато АБИС е актуализирана до последните версии на производителя. Това гарантира изпълнението на задълженията ни, като член на мрежата на IBIN с цел обмен на балистични данни. В рамките на сключеното споразумение за членуване в IBIN между INTERPOL National Central Bureau (NCB) и страната-член, информационният масив от балистичи данни на страната-член се копира в IBIN. Страната-член има пълни права над нейните данни, вкл. възможността да ги изтрива, обновява или разкрива. В този процес е ключово използването и поддръжката на последните версии на софтуера на фирмата-производител, както и актуализирана хардуерна инфраструктура.Подръжката е осъществявана по проект „Обновяване и разширяване на хардуерното оборудване и софтуера на Националните ДНК и АФИС бази данни. Обновяване и разширяване на хардуерното оборудване и софтуера на АБИС и включването ѝ в Ballistic Information Network (IBIN)“ съфинансиран по ФВС 2014-2020, след което до 2022г. е осигурена с нац. финансиране от бюджета на МВР. 2 405 634.00 0.00
Видимост, прозрачност и комуникация : Проектното предложение съдържа дейности по видимост, прозрачност и комуникация и е изцяло в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване фонд „Вътрешна сигурност“ и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал. Дейността включва: - Организиране на откриваща и закриваща пресконференция. Откриващата и закриващата пресконференции ще се проведат в заседателната зала на централната сграда на МВР в гр. София, ето защо са предвидени разходи за кетъринг (60 бр. вода, сокове и кафе). Информация за планираните откриваща и закриваща пресконференция, както и за изпълнението на проекта, ще бъде публикувана на сайта на НИК-МВР. - изработването на информационна табела и рекламни материали (тефтер, химикал, флашка и други). Рекламните материали задължително ще носят логото на Фонд „Вътрешна сигурност “. На доставените материали и оборудване ще бъдат поставени стикери с логото и наименованието на проекта и начина на финансиране. 2 413.52 0.00
Управление и изпълнение на проекта: Дейността се разделя на поддейности, както следва: 4.1. Дейност по управление на проекта и 4.2. Дейност по изпълнение на проекта. Поддейност 4.1. е необходима за успешната реализация на проекта. НИК ще предприемат действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. За реализация на проекта ще бъде издадена заповед за определяне на екипа, за управление и изпълнение на проекта. Функциите на членовете на екипа за управление на проекта са разпределени в заложените дейности и ще бъде сформиран след одобрението на проекта и подписване на заповедта за безвъзмездна финансова помощ – през първия месец от неговото изпълнение, и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът се състои от членове на следните длъжности: Ръководител на проект , Координатор на проект, Счетоводител/финансист по проекта от ДПУБ и Технически сътрудник от НИК.Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта, съобразно графика за изпълнение,включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междините и окончателните технически доклади и отчети, искания за плащания и други документи, свързани с управлението на проекта и изисквани от Управляващия орган; ще въвежда своевременно информация в информационната система ИСУН 2020 и води кореспонденция с заинтересованите страни по проекта. Екипът за управление на проекта ще е отговорен и за подготвянето на подробна информация за проекта и организиране на публикуването й на подходящо място на интернет страницата на НИК. Стойността за възнаграждения за екипа по управление на проекта са: 22 892,52 лв. брутно сума, за осигурителни вноски - 11501,07. лв. Обща стойност: 34393,59лв. Поддейност 4.2. включва експерт обществени поръчки от ДУССД, експерт-юрист обществени поръчки, и експерт в специфичната област - ДНК. Екипът по изпълнение на проекта ще подпомага и контролира разработването на документации за възлагане на обществени поръчки по съответните дейности, които в максимална степен да гарантират избора на изпълнители; ще участват в пълния цикъл на разработването на документациите за обществени поръчки, ще следи план графика за изпълнение на проекта и ще отговаря за предпиемането на корективни мерки при отклоняването от графика; ще следи спазването на Вътрешните правила за управление цикъла на обществените поръчки в МВР, СУК, Регламентите и др. нормативни актове. Стойността за възнаграждения за екипа по изпълнение на проекта са: 9447,29лв. брутно сума, за осигурителни вноски - 3535,02 лв. Обща стойност: 12982,31лв. Предвиден период на изпълнение и обосновка: В График на проекта е предвидено дейността да се изпълнява през целия период на реализация на проекта, с оглед на спецификата на дейността и задълженията на екипа, които целят успешно приключване на проекта. Етапите на изпълнение са както следва: 1.Подбор на експерти с необходимата квалификация и опит. 2.Изпълнение на текущи дейности, в периода на реализация на проекта и проследяване на напредъка по проекта. 3.Отчитане на проекта – техническо и финансово. За успешното изпълнение на дейността се предвижда: да бъдат създадени ясни комуникационни канали между отделните членове на екипа; да се следи навременното изпълнението на дейностите по проекта. В дейността са включени непреките разходи в размер на 113073,91 лв. представляващи 2 % от допустимите преки разходи, който са прибавени към общата стойност на дейността. 160 449.81 4 356.68

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).