Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project "Help old people/seniors and persons with disabilities through patronage care in the municipality of Karlovo" is aimed entirely at old people over 65 with limited or inability for self-care, as well as to people with disabilities and their families, people who have no relatives, for whom there is a social need for hourly services in their usual environment.
In addition to home care there will be developed community-based services aimed at preventing loneliness and isolation. These services will also be adapted to the basic needs of the old people to help them stay independent and stay the longest possible time in their homes. People with disabilities will be provided with specialized medical care in a home environment, which will help build and validate a model for patronage care and the provision of hourly mobile integrated health and social services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа: Основните цели при предоставянето на новите интегрирани здравно-социални услуги са свързани с качествено предлагане на мобилни почасови услуги в домашна среда и разширяване обхвата на услугите, предоставяни от Община Карлово. Почасовото предоставяне на интегрирани услуги чрез патронажна грижа ще подкрепят и надградят дейността на Домашен социален патронаж и ще създадат условия за социална интеграция на потребителите, за индивидуална подкрепа на лица с трайни увреждания и възрастни хора, затруднени в самообслужването. Определянето на вида услуга за всеки конкретен потребител ще се извършва индивидуално на базата на заявеното желание, констатираните потребности и правата за достъп до услугата. На база изготвената оценка на потребностите, ще се разработва подробен индивидуален план за предоставяне на услугите за всеки потребител. Индивидуалният план ще се изготвя от екип за управление на услугата, с подкрепата на назначените медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги и с участието на потребителите, и ще е съобразен със специфичните потребности и изисквания на лицата от целевите групи. Планът ще се актуализира на 6 месеца или при необходимост, за да се провери за настъпили промени в общото състояние на ползвателите на услугите и потребността от залагане на нови дейности. Съобразно изготвения индивидуален план на всеки потребител, включващ договорените дейности, които ще се извършват от назначените по проекта специалисти, потребителите ще получават интегрирани услуги, в това число здравна грижа, психологическа подкрепа, рехабилитация, подкрепа при извършване на ежедневните дейности и др. Същинското предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги чрез патронажни грижи включва: 1. Медицински грижи - смяна на превръзки, следене на физиологичните показатели на потребителя, контрол върху правилното и редовно приемане на медикаменти, помощ при извършването на рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя; извършване на манипулации и др. 2. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене; помощ при комунално-битови дейности - пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите на услугата; извършване на административни услуги и плащания; придружаване при консултативни прегледи и лабораторни изследвания, придружаване до болнично заведение; 3. Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, психологическа подкрепа и др., помощ при попълване на документи, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност изразена в социалната работа с представителите на целевата група. Всичките видове услуги, които включва патронажната грижа ще се предоставят до два часа на ден, съобразно конкретните потребности на всеки потребител и съобразно неговото желание. Изпълнението на тази дейност цели обхващане на минимум 140 потребители от целевите групи, от различни населени места на територията на Община Карлово. Разходите, необходими за реализиране на дейността възлизат на 269 144.00 лв. Дейността ще започне от 3-тия месец на проекта и ще продължи 12 месеца. 0.00 203 991.57
Обучение и супервизия на персонала: За да се осигури качествено предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги чрез патронажна грижа по проекта, е необходимо медицинските специалисти, специалистите в областта на социалните услуги и патронажите работници да придобият знания и умения за удовлетворяване потребностите на потребителите на услугите. Община Карлово като доставчик на услугите ще осигури възможности за развитие на служителите чрез обучение и супервизия. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на наетите лица за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване. Всички одобрени при подбора специалисти, които ще започнат работа, ще преминат въвеждащо обучение. Последното цели да запознае обучаващите се с философията и целите на услугите, с организацията на работа и функциите на всеки служител, както и с обхвата на услугите и основната документация. Обучението представя спецификите, потребностите и подходите на работа с целевите групи. Въвеждащото обучение осигурява информация за политиката и практиките в областта на здравно-социалните услуги, основни нормативни документи, институции и организации, свързани с предоставянето на услугата. Екипът, нает за предоставяне на патронажната грижа ще се обучава и за работа с поверителна информация. Програмата за Въвеждащото обучение ще бъде съобразена съгласно изискванията на Програма/методика/ за предоставяне на патронажната грижа, стандарти за качество на услугата и Програма за обучение на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, предоставящи патронажната грижа. Програмата за обучение трябва да предостави възможност за придобиване на знания, умения и компетентности, за да могат работещите да прилагат този нов модел на грижа за възрастните хора и лицата с увреждания. При започване на работа по проекта, всеки служител трябва да има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност, ценностите и философията, на които е основана тя, отговорностите и задълженията, които трябва да спазва, организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). За периода на реализиране на дейностите по проекта ще се проведе една групова супервизия на наетите лица, чиято цел е да ориентира професионалните им действия към нуждите на ползвателите на патронажните грижи и постигане на удовлетвореност от професионалната дейност чрез изказване на натрупани негативни емоции и снемане на напрежението в резултат на трудни и специфични работни ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Чрез супервизията и мониторинга на услугата "патронажна грижа" ще се поддържа качество на грижата за възрастните и хората с увреждания, ще се проследява нейното изпълнение и организация. Разходите, необходими за реализиране на дейността възлизат на 1000 лв. Дейността ще започне от 2-рия месец на проекта и ще продължи 10 месеца. 0.00 0.00
Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа: Община Карлово е общинска административна единица, която изпълнява всички вменени от закона местни дейности, осигурявайки качество на живот на над 48 000 жители от 27 населени места, живеещи в 4 града (Карлово, Калофер, Баня и Клисура) и 23 села. Община Карлово е една от 20-те най-големи общини в България с площ от 1 060 км2, представляваща 1% от територията на България. Необходимо е осигуряване на транспортно средство за пълноценно предоставяне на максимален достъп до хората с увреждания във връзка с предлаганите по проекта социални, здравни и други услуги. Разстоянието от общинския център до най-отдалечените населени места в общината е около 30 км. Общественият транспорт в общината е силно ограничен, а до някои селища няма осигурен такъв. Липсата на добра пътна инфраструктура е сериозен проблем за придвижване и ефективно изпълнение на заложените дейности по проекта. Предвид броя на населените места в общината и изготвения график за посещения при потребителите на услугите е необходимо функционално разпределение на работното време на наетите лица, така че да бъдат обхванати максимален брой нуждаещи се от грижа възрастни хора и хора с увреждания. Настоящата дейност дава възможност за доставка на автомобил, което ще осигури по-лесен достъп на специалистите, назначени по проекта до домовете на потребителите на здравно-социалните услуги на територията на цялата Община, както и съчетаване на посещенията на включени в проекта нуждаещи се лица от няколко населени места едновременно. В бюджета на проекта ще бъдат заложени средства за закупуване на автомобил, с вкючен ДДС. Дейността ще започне от 1-вия месец на проекта и ще продължи 4 месеца. 0.00 46 479.34

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).