Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The current project proposal aims at energy renewing and modernizing the building of"Hrosto Botev 1928" National Community Center (NCC) and creating better conditions for developing cultural activities in the region. 
The Community center is currently housed on the following address: Varna, "Tcherny Vrah" Str. 62, id number 10135.51.535. The building has 3 floors and sous-terrain and its expanded built-up area is 1646.5 sq.m. Intervention of energy efficiency measures are foreseen, achievement of Class "A" and minimum of 30% savings of primary energy. The activities foreseen for the realizaiton are:
- Activities related to the preparation of the building Investment project, as well as activities representing condition, consequence or addition to it; 
- Author surveillance during the implementation;
- Construction and installation works, including:
  - implementation of all the obligatory energy saving measures, from the energy efficiency examination, which lead to achievement of class "A" of EE of the building, including installation of photovoltaics for own consumption on the roof;
  - whole repair of the facade; measures related with the achievement of rules and norms for fire safety in exploitation of the building, construction of lightning protection system and implementation of all the obligatory measures, from the technical examination for achievement of accessible environment, incl. external elevator.
-Activities for construction supervision; 
-Geodetic services;  
- Publicity and visualization and project management .
The realization of the project activities will bring to higher EE and will contribute to reducing the energy consumption in the building.Microclimate will be improved for people working in the Center, as will conditions for visitors - adults, youth and children. Mobility and access of disabled people will be improved. All this will strengthen the interest in the cultural life in Varna.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление, информация и публичност: Организация и управление: След сключване на Договора за предоставяне на средства от МВУ, крайният получател - Община Варна ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. ЕУП ще се състои от минимум 3-ма члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва: • Ръководител на проекта; • Счетоводител на проекта; • Експерт "Строителство". Сформираният екип за организация и управление на проекта ще: - организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; - отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; - носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; - спазва и изпълнява приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; - извършва мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; - изготвя отчетна документация по проекта - техническа и финансова. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за финансиране, изискванията и указанията на СНД, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по МВУ. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества. Информация и публичност: Информирането на обществеността за финансирането, предоставяно от Европейския съюз по МВУ, е отговорност на Община Варна в качеството й на краен получател, сключил договор за финансиране. Основните цели на дейностите по информация, комуникация и публичност, които ще бъдат реализирани имат за цел да: • да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на изпълняваната инвестиция от МВУ; • да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; • да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на средствата от МВУ и изпълнението на финансираната инвестиция; • да информират за източника на европейско съфинансиране – инструмента NextGenerationEU на ЕС. По време на изпълнението на инвестицията Община Варна ще информира обществеността за получената от Европейския съюз чрез СледващоПоколениеЕС подкрепа, като: • включи на уеб-сайта си, кратко описание на изпълняваната инвестиция, включително на поставените цели и очакваните резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС чрез инструмента NextGenerationEU на ЕС; •ще постави минимум един плакат с информация за изпълняваната инвестиция (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място; (предвижда се изработката на 5 бр. плакати А3) •Всяка публикация на Община Варна ще съдържа следното заявление: “Този lt;документ/публикацияgt; е създаден с финансовата подкрепа на Европейския съюз – NextGenerationEU. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Община Варна и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и lt;наименование на СНДgt;.“ •По време на изпълнението на инвестицията ще бъде поставен временен билборд със значителни размери на видимо за обществеността място. •След приключване на СМР ще бъде поставена информационна табела. • Предвидени са две събития, за по 20 души – пресконференции - встъпителна и заключителна. На събитията ще присъстват медии и официални лица. Те ще бъдат отворени и за широката общественост. Стойността се формира от раздел I. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ бюджетен ред 2. Непреки разходи по единна ставка, подред 2.1. Разходи за организация и управление и в размер на 10 110.28 лв. - БФП. 10 110.28 0.00
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на НЧ „Христо Ботев 1928“ - гр. Варна: Сградата обект на интервенция е публична общинска собственост и се намира в ПИ с ид 10135.51.535 в гр. Варна, район Одесос, п.к. 9000, ул."Черни връх" № 62. Сградата е построена през 1928 г. Перз 1979 г. е одобрен проект за преустройство. Сградата е въведена в експлоатация през 1986 г. Състои се от 3 етажа и сутерен. Сградата е свободностояща, с монолитна конструкция. Строежът е IV категория. Организацията на сградата представлява входно фоайе със стълбищна клетка и танцувална зала за 200 души със спомагателни помещения и съоръжения към тях. Функционалните зони на втори и трети етаж са решени с вертикална комуникация -стълбищна клетка с фоайе и коридорна система със зали за учебна дейност и санитарен възел. В рамките на проекта, Община Варна ще възложи по реда на ЗОП дейностите по енергийно обновяване на сградата на инженеринг, което включва: 1. Изготвяне на пълна проектна документация, съгласно разпоредбите на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; 2. СМР, съгласно изготвения и одобрен по съответния ред инвестиционен проект; 3. Упражняване на авторски надзор. Проектното предложение, планира да бъдат извършени СМР, които включват енергоспестяващи мерки, предписани в направените обследвания за ЕЕ (респ. избрания пакет енергоспестяващи мерки, посочени в сертификатите за ЕЕ на спортните залите), както и всички задължителни мерки, предписани в техническите обследвания и техническите паспорти. Планираните мерки за ЕЕ включват: -Топлоизолиране на външни стени. -Подмяна на стара дограма с нова PVC. -Топлоизолиране на тавански/покривни конструкции. -Топлоизолиране на подови конструкции. -Подмяна стари ЛНЖ, ЛОТ и МХ с нови LED в ОТ и НОТ помещения. -Монтаж на фотоволтаична електроцентрала за собствено потребление на покрива. След реализация на ЕСМ интегрираният показател на сгради по първична енергия ще бъде 54,49 kWh/m2 и сградата ще достигне клас "А" от скалата на класовете за енергопотребление на "Сгради за култура". Сградата ще има дял на енергия от възобновяеми източници 82% и ще отговаря на условието за сграда с близко до нулата потребление на енергия. Освен енергоспестяващите мерки ще бъдат изпълнени и СМР описани като задължителни в Техническия паспорт на сградата, както и мерки за осигуряване на достъпа до залите от хора в неравностойно положение, съгласно Наредба №4 /01.07.2009 г., които са недопустими. Тези СМР включват: Изграждане на нова мълниезащитната инсталация на сградата Осигуряване на достъпна среда, вкл. изграждане на външен асансьор; Мерки за осигуряване на пожарна и аварийна безопасност. Всички тези СМР дейности са необходими за въвеждане на обекта в експлоатация. Индикативната стойност за дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 4. Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор), подред 4.1. "Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на НЧ "Христо Ботев 1928" и е в размер на БФП 565 787.72 лв. с ДДС и СФ 350 701.65 лв. с ДДС, обща стойност: 916 489.37 лв. с ДДС. 916 489.37 0.00
Оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор на обекта : Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Той носи отговорност за дейностите и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ и другите приложими разпоредби на законодателството. Строителният надзор ще се изпълнява в обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове. Тъй като изпълнението на обекта се възлага на инженеринг, консултантът ще има ангажимент да изготви оценка за съответствие (включително оценка за съответствието на част „Конструктивна”, съгласно чл. 142, ал. 10 ЗУТ и доклад за оценка за съответствието на проекта с основните изисквания за енергийна ефективност по чл. 169, ал. 1, т. 6 ЗУТ) - като комплексен доклад . Консултантът трябва да притежава лиценз от Министъра на РРБ съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Той ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Предписанията му, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация, лицето упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. Предвид на това, че СМР ще бъдат осъществени посредством инженеринг след етапа на проектиране Община Варна има задължение да обособи възникналите при проектирането недопустимо разходи в отделна КСС. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 6. Разходи за строителен надзор и за оценка на съответствието, подред 6.1. Разходи за оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор и е в размер на БФП - 29 744.27 лв. с ДДС и СФ - 18 436.89 лв. с ДДС. Обща стойност: 48 181.16 лв. с ДДС. 48 181.16 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: В изпълнение на изискванията на Насоките за кандидатстване за целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по процедурата е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, КП да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. Изпълнението на дейността ще бъде възложено от Община Варна или по действащо Рамково споразумение или след провеждане на приложимата процедура по ЗОП. Независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, нужна за целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящата процедура не се припокрива със задължението на Общината да изготви нов сертификат за ЕЕ не по-рано от една календарна година след изпълнението на енергоспестяващи мерки, съгласно действащото законодателство. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 9. Разходи за изготвяне на независима експертна оценка , подред 9.1. Разходи за изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор и е в размер на 3 556.44 лв. с ДДС. (финансира се с БФП) 3 556.44 0.00
Извършване на обследване за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ и на обследване за установяване на техническите характеристики на сградата и технически паспорт: С цел набавяне на необходимите документи за кандидатстване по процедура BG-RRP-4.020 „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на публичен сграден фонд за административно обслужване, култура и спорт” - кандидатът Община Варна е възложила по реда на ЗОП: * извършване на обследване за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ на сграда общинска собственост на НЧ „Христо Ботев 1928“ - гр. Варна" разположена върху имот с идентификатор 10135.51.535. Обследването и изготвянето на Сертификата за енегийни характеристики на сграда в експлоатация е извършено по Договор с Рег.№Д22001585ВН/15.11.2022 г. с изпълнител "Газ Флоу Контрол" АД , който е сключен по Рамково споразумение № РД18024012ВН/14.12.2018 год. с предмет „Обследване за енергийна ефективност на сгради, обследване за енергийна ефективност на системи за външно изкуствено осветление, обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, самостоятелна проверка за енергийна ефективност на водогрейни котли и климатични инсталации, оценка на съответствието на инвестиционни проекти на общински обекти със съществените изисквания за енергийна ефективност, оценка на енергийни спестявания в сгради, оценка на енергийни спестявания в системи за външно изкуствено осветление", на основание чл.82, ал.2 от ЗОП. Цената на договора е 785.40 лв. без ДДС или 942.48 лв. с ДДС. * извършване на обследване и изготвяне на технически паспорт с екзекутивно заснемане съгласно Наредба №5/28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите (изм.ДВ, бр.102 от 12.12.2014 г., изм. бр.79 от 13.10.2015 г.) а сграда на общинска собственост на НЧ „Христо Ботев 1928“ - гр. Варна" разположена върху имот с идентификатор 10135.51.535. По Рамково споразумение № РД19006813ВН/11.04.2019 г., по открита с Решение №1723/10.05.2018 г. обществена поръчка с предмет "Консултантска услуга по чл.166, ал.1 от Закон за устройство на територията за нуждите на Община Варна" е сключен Договор с Рег.№22001580ВН/14.11.2022 г. с фирма "СС -Консулт" ЕООД за изпълнение на Обособена позиция 2: „Извършване на обследване и изготвяне на технически паспорт с екзекутивно заснемане на сградата на НЧ "Христо Ботев - 1928"" по покана с предмет: "Извършване на обследване и изготвяне на технически паспорт с екзекутивно заснемане на сгради общинска собственост по обособени позиции" Цената на договора е 4 488.00 лв. без ДДС или 5385.60 лв. с ДДС. Разходите за изпълнение на дейностите се формират общо в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 7. Разходи за изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, разходи за ТО и технически паспорт ( фонд: МВУ , режим на финансиране: Неприложимо , допустим): * подред 7.1. Разходи за изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, по които размера на БФП е 942.48 лв. с ДДС и * подред 7.1. Разходи за обследване за установяване на техническите характеристики на сградата и технически паспорт, по които размерът на БФП е 5385.60 лв. с ДДС. Обща стойност на подред 7.1. е 6 328.08 лв с ДДС. 6 328.08 0.00
Геодезическо заснемане и въвеждане в експлоатация на обекта на интервенция: Геодезическо заснемане на обекта на интервенция в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизнозност при отчитане на изпълнението. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, бюджетен ред 8., подред: 8.1.Разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация, в размер на 1000 лв. без ДДС и 1200 лв. с ДДС, БФП. 8.2.Разходи за геодезическо заснемане на обекта след приключване изпълнението на СМР, в размер на 1000 лв. с ДДС, СФ. 2 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).