Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 523 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project will be implemented on the territory of Vidin. The scope of the project includes: "PANONIYA" residential complex, "BONONIYA" residential complex, "GEO MILEV" residential complex, "VAZRAZHDANE" residential complex, "BENKOVSKI" residential complex, KV. "KALETO", residential complex "STEFAN STAMBOLOV", residential complex "BABA TONKA", Sq. "NEW WAY"; "SAEDENENIE" housing complex, "CHEMISTRY" housing complex; Residential complex "FACTORY VILLAGE". The street lighting in these neighborhoods will be completely replaced with new LED lamps, ensuring lighting quality and lower energy consumption. The guiding principle in the preparation of the project by Vidin is sustainable protection and non-pollution of the environment. Street lighting is one of the major consumers of energy, which has an impact on the growth of energy consumption in recent years. Increasing the energy efficiency of Street lighting systems provides a huge and largely untapped opportunity to respond to the climate crisis, to reduce municipal energy costs, to create jobs, to improve air quality, to reduce greenhouse gas emissions and increase the quality of life of citizens. The modernization of Street lighting systems also focuses on the sustainable use of resources and the application of the principles of the circular economy, climate change and green infrastructure. The adequate use and management of general. lighting leads to several social and economic benefits such as: reduction of incidents at night, namely human casualties and economic losses; helps to ensure the security and safety of the population; facilitates and increases the safety of vehicles moving at night. In the Energy Audit Report those energy efficiency measures have been recommended that are economically most expedient.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление в гр. Видин: В рамките на проекта е предвидено обновяването на цялото улично осветлене на територията на гр. Видин включваща : ЖК "ПАНОНИЯ", ЖК "БОНОНИЯ", ЖК "ГЕО МИЛЕВ", ЖК "ВЪЗРАЖДАНЕ", ЖК "БЕНКОВСКИ", КВ. "КАЛЕТО", ЖК "СТЕФАН СТАМБОЛОВ", ЖК "БАБА ТОНКА", КВ. "НОВ ПЪТ"; ЖК "СЪЕДИНЕНИЕ", ЖК "ХИМИК"; ЖК "ЗАВОДСКО СЕЛИЩЕ". В обхвата на проекта са идентифицирани следните класове улици с моторизирани транспортно зони: -Първостепенна улична мрежа: клас IV-главни улици, светотехнически класове М3 и М4 -Второстепенна улична мрежа: клас V-събирателни улици, светотехнически класове М5 -Второстепенна улична мрежа: клас VIсъбирателни улици, светотехнически класове М6 Всички осветителни тела в град Видин са изпълнени с натриеви лампи с високо налягане (НЛВН) с различни мощности: 50W, 70W, 100W, 150W. Осветлението се осъществява от общо 1965 осветители, които не осигуряват необходимата нормативно изискуема осветеност, освен това са енергоемки. Технологичните загуби на година са 98495 kWh или 11 %. Инсталираните касети/табла в гр. Видин са изведени и монтирани на трафопостовете, на стълбове или на тротоарите, като във всяко табло е монтиран търговски електромер, който се отчита веднъж месечно от местното електроразпределително дружество. За системата на улично осветление в град Видин се използват предимно метални стълбове, които са в задоволително състояние, но в повечето случаи се нуждаят от боядисване. Състоянието на конзолите/рогатките в град Видин е сравнително добро - при повечето от тях не се наблюдава корозия. Но много от рогатките се нуждаят от боядисване. Част от рогатките подлежат на подмяна. Годишни енергийни разходи по цени за 2023год. са в размер на 256811,47 лв. с ДДС. След извършен технико-икономически анализ и на база препоръчани енергоспестяващи мерки (ЕСМ) в обследването на енергийна ефективност, в рамките на настоящия проект ще бъдат изпълнени следните ЕСМ: - Доставка и монтаж на нови LED осветители за външно изкуствено осветление, вкл. и демонтаж на съществуващо: Новите осветители ще бъдат с мощност между 28 W и 85 W, в зависимост от класа на улицата. Ще бъдат поставени и 5 броя соларни осветители с фотоволтаичен панел 30W. Предвидените по проекта осветители ще бъдат със светлинен добив между 160 и 190 lm/W, съобразно конкретните нужди на всяка улица. Общият брой осветители, които ще бъдат подменени в рамките на проекта, възлиза на 2250. За тях са предвидени и нови рогатки. - Доставка и монтаж на система за управление и/или мониторинг на потреблението на енергия, вкл. Демонтаж/надграждане/ разширение на съществуваща 1 898 184.00 0.00
Упражняване на строителен надзор: Строителният надзор има функциите на контрол при изпълнение на строителството, съгласно чл.142 ал. 4, ал. 5, чл. 143 от ЗУТ за инвестиционните проекти и чл. 168 от ЗУТ за въвеждане на обектите в експлоатация на основание чл. 169 от ЗУТ. По време на строителството строителния надзор ще извършва регулярни проверки и установява съответствието на строежа с одобрения инвестиционен проект и протокола за определяне на строителна линия и ниво. Действията на строителния надзор са законово и нормативно регламентирани и се упражняват в следния задължителен обхват: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, съгласно Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителство; - изпълнение на строежа, съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията по чл.169, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; - опазване на околната среда по време на изпълнението на строежа; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - контрол за годността на строежите за въвеждането им в експлоатация, съгласно Наредба № 2 за въвеждане в експлоатация на строежи на територията на Република България; - контрол на качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с със съществените изисквания; - контрол за правилното изпълнение на строително-монтажните работи; - спазване на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството и действащото законодателство; - изготвяне и окомплектоване на нужната документация за въвеждането на готовия строеж в експлоатация; - съставяне на окончателен доклад до Общината, ДНСК/РДНСК, на база на който се издава Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 7 200.00 0.00
Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор ще следи за точното изпълнение на инвестиционния проект. Проектантът ще вписва в Заповедната книга предписания (при необходимост) по време на строителството, които ще са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Проектантът ще носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона и изготвения инвестиционен проект.Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор ще обезпечи успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството,както и съгласуване на екзекутивите. Следва да се има предвид, че дейността проектиране вече е изпълнена преди подаване на настоящото проектно предложение, във връзка с изискванията на документацията за участие. 7 200.00 0.00
Управление на проекта : Дейностите по управление на проекта включват - планиране, изпълнение, мониторинг, приключване/отчитане. На етапа на планиране ще бъде извършен анализ относно приложимия ред за възлагане на обществените поръчки и ще бъде изготвена необходимата документация. Целта на екипа за изпълнение на инвестицията ще бъде бързо, качествено и навременно изпълнение на всички дейности по проекта съобразно заложеното и одобреното в проектното предложение, при спазване на всички изисквания и условия в договора за финансиране, СФУК на ПВУ и приложимата нормативна уредба. Екипът ще анализира всички възможности за оптимизиране на работата, съкращаване на сроковете за изпълнение, ще подготви, проведе и възложи обществените поръчки за избор на външни изпълнители, които ще изпълняват дейностите по проекта и ще следи за качественото предоставяне на услуга/СМР от страна на изпълнителите. Важна част от работата на екипа ще бъде регулярното и навременно предоставяне на отчети за изпълнението на проекта на СНД-то. Тъй като договорът за финансиране не предвижда авансово плащане, финансовите потоци ще трябва да бъдат внимателно планирани и следени, като ще трябва извършените от общината плащания към контрагенти своевременно да се включват в искате за плащане, което да се подава към СНД в определените отчетни периоди заедно с Финансово-технически отчет (ФТО). Екипът ще отговаря за изпълнението на мерките за информация и публичност, като ще бъде подпомаган и от външен изпълнител. Експертите от екипа ще осъществяват регулярна комуникация с отговорните служители от Структурата за наблюдение и докладване. 26 826.00 0.00
Оценка на резултатите от изпълнение на мерки за енергийна ефективност: Съгласно изричното изискване на процедурата проекта следва да постигне минимум 30 % спестявания на първична енергия в резултат от изпълнение на енергоспестяващите мерки. За целите на отчитането на постигнатите резултати след приключване на основните дейности по проекта, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, ще бъде изготвен доклад от сертифициран енергиен одитор (лице от регистъра по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на външното изкуствено осветление. Резултатите от този доклад се очаква да потвърдят постигане на спеставанията, посочени в обследването за енергийна ефективност, приложено към настоящото предложение. Докладът ще послужи за верифициране на постигането на индикаторите по проекта и оттам - на целите на инвестиция C4.I3 по ПВУ, и в този смисъл са предназначени да полужат на Структурата за наблюдение и докладване. Същевременно същите ще бъдат от изключително значение и за общината предвид изискването на договора за финансиране 50 % от получените средства да бъдат възстановени във Фонда за декарбонизация. 9 000.00 0.00
Изпълнение на мерки за информация и публичност: Дейността има за цел да се повиши осведомеността на широката общественост относно съществуването на Механизма за възстановяване и устойчивост и популяризира на приноса на ЕС и по-конкретно – NextGenerationEU/следващо поколение ЕС за изпълнението на проекта и за постигане на неговите резултати. Чрез изпълнението на настоящата дейност обществеността ще бъде информирана за основните параметри на проекта и очакваните резултати. Информацията ще бъде публикувана на официалната страница на общината и в местните медии. Осигуряването на публична и достъпна информация относно разходването на публични, в частност европейски средства води до повишаване на публичния контрол срещу злоупотреби, които биха могли да възникнат при недостатъчно налична информация и е средство за борба със сериозните нередности като измама, корупция и конфликт на интереси; По този начин ще се популяризират възможностите, които Инструментът предлага, както и резултатите, които са постигнати, работейки заедно за по-зелена, по-конкурентна и по-приобщаваща Европа, както и за преодоляване на последиците, свързани с пандемията от Ковид 19, каквато е специфичната цел на финансиращия инструмент. Минималните дейности за информираност и публичност, които ще бъдат изпълнени, са както следва: - пресконференция за начало на проекта - закриваща пресконференция - плакат с информация за проекта, в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС - размер А3; - билборд по време на строителството - постоянна обяснителна табела след приключване на строителството - публикуване на информация за проекта в интернет страницата на общината 3 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).