Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление в гр. Видин: В рамките на проекта е предвидено обновяването на цялото улично осветлене на територията на гр. Видин включваща : ЖК "ПАНОНИЯ", ЖК "БОНОНИЯ", ЖК "ГЕО МИЛЕВ", ЖК "ВЪЗРАЖДАНЕ", ЖК "БЕНКОВСКИ", КВ. "КАЛЕТО", ЖК "СТЕФАН СТАМБОЛОВ", ЖК "БАБА ТОНКА", КВ. "НОВ ПЪТ"; ЖК "СЪЕДИНЕНИЕ", ЖК "ХИМИК"; ЖК "ЗАВОДСКО СЕЛИЩЕ". В обхвата на проекта са идентифицирани следните класове улици с моторизирани транспортно зони:
-Първостепенна улична мрежа: клас IV-главни улици, светотехнически класове М3 и М4
-Второстепенна улична мрежа: клас V-събирателни улици, светотехнически класове М5
-Второстепенна улична мрежа: клас VIсъбирателни улици, светотехнически класове М6
Всички осветителни тела в град Видин са изпълнени с натриеви лампи с високо налягане (НЛВН) с различни мощности: 50W, 70W, 100W, 150W. Осветлението се осъществява от общо 1965 осветители, които не осигуряват необходимата нормативно изискуема осветеност, освен това са енергоемки. Технологичните загуби на година са 98495 kWh или 11 %. Инсталираните касети/табла в гр. Видин са изведени и монтирани на трафопостовете, на стълбове или на тротоарите, като във всяко табло е монтиран търговски електромер, който се отчита веднъж месечно от местното електроразпределително дружество. За системата на улично осветление в град Видин се използват предимно метални стълбове, които са в задоволително състояние, но в повечето случаи се нуждаят от боядисване. Състоянието на конзолите/рогатките в град Видин е сравнително добро - при повечето от тях не се наблюдава корозия. Но много от рогатките се нуждаят от боядисване. Част от рогатките подлежат на подмяна. Годишни енергийни разходи по цени за 2023год. са в размер на 256811,47 лв. с ДДС.
След извършен технико-икономически анализ и на база препоръчани енергоспестяващи мерки (ЕСМ) в обследването на енергийна ефективност, в
рамките на настоящия проект ще бъдат изпълнени следните ЕСМ:
- Доставка и монтаж на нови LED осветители за външно изкуствено осветление, вкл. и демонтаж на съществуващо:
Новите осветители ще бъдат с мощност между 28 W и 85 W, в зависимост от класа на улицата. Ще бъдат поставени и 5 броя соларни осветители с фотоволтаичен панел 30W. Предвидените по проекта осветители ще бъдат със светлинен добив между 160 и 190 lm/W, съобразно конкретните нужди на всяка улица. Общият брой осветители, които ще бъдат подменени в рамките на проекта, възлиза на 2250. За тях са предвидени и нови рогатки.
- Доставка и монтаж на система за управление и/или мониторинг на потреблението на енергия, вкл. Демонтаж/надграждане/ разширение на съществуваща |
1 898 184.00
|
0.00
|
Упражняване на строителен надзор: Строителният надзор има функциите на контрол при изпълнение на строителството, съгласно чл.142 ал. 4, ал. 5, чл. 143 от ЗУТ за инвестиционните проекти и чл. 168 от ЗУТ за въвеждане на обектите в експлоатация на основание чл. 169 от ЗУТ. По време на строителството строителния надзор ще извършва регулярни проверки и установява съответствието на строежа с одобрения инвестиционен проект и протокола за определяне на строителна линия и ниво.
Действията на строителния надзор са законово и нормативно регламентирани и се упражняват в следния задължителен обхват:
- законосъобразно започване на строежа;
- пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, съгласно Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по
време на строителство;
- изпълнение на строежа, съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията по чл.169, ал.1 и ал.2 от ЗУТ;
- опазване на околната среда по време на изпълнението на строежа;
- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- контрол за годността на строежите за въвеждането им в експлоатация, съгласно Наредба № 2 за въвеждане в експлоатация на строежи на територията
на Република България;
- контрол на качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с със съществените изисквания;
- контрол за правилното изпълнение на строително-монтажните работи;
- спазване на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството и действащото законодателство;
- изготвяне и окомплектоване на нужната документация за въвеждането на готовия строеж в експлоатация;
- съставяне на окончателен доклад до Общината, ДНСК/РДНСК, на база на който се издава Удостоверение за въвеждане в експлоатация. |
7 200.00
|
0.00
|
Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор ще следи за точното изпълнение на инвестиционния проект. Проектантът ще вписва в Заповедната книга предписания (при необходимост) по време на строителството, които ще са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Проектантът ще носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона и изготвения инвестиционен проект.Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор ще обезпечи успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството,както и съгласуване на екзекутивите.
Следва да се има предвид, че дейността проектиране вече е изпълнена преди подаване на настоящото проектно предложение, във връзка с изискванията на документацията за участие. |
7 200.00
|
0.00
|
Управление на проекта : Дейностите по управление на проекта включват - планиране, изпълнение, мониторинг, приключване/отчитане. На етапа на планиране ще бъде извършен анализ относно приложимия ред за възлагане на обществените поръчки и ще бъде изготвена необходимата документация. Целта на екипа за изпълнение на инвестицията ще бъде бързо, качествено и навременно изпълнение на всички дейности по проекта съобразно заложеното и одобреното в проектното предложение, при спазване на всички изисквания и условия в договора за финансиране, СФУК на ПВУ и приложимата нормативна уредба.
Екипът ще анализира всички възможности за оптимизиране на работата, съкращаване на сроковете за изпълнение, ще подготви, проведе и възложи обществените поръчки за избор на външни изпълнители, които ще изпълняват дейностите по проекта и ще следи за качественото предоставяне на услуга/СМР от страна на изпълнителите. Важна част от работата на екипа ще бъде регулярното и навременно предоставяне на отчети за изпълнението на проекта на СНД-то. Тъй като договорът за финансиране не предвижда авансово плащане, финансовите потоци ще трябва да бъдат внимателно планирани и следени, като ще трябва извършените от общината плащания към контрагенти своевременно да се включват в искате за плащане, което да се подава към СНД в определените отчетни периоди заедно с Финансово-технически отчет (ФТО).
Екипът ще отговаря за изпълнението на мерките за информация и публичност, като ще бъде подпомаган и от външен изпълнител. Експертите от екипа ще осъществяват регулярна комуникация с отговорните служители от Структурата за наблюдение и докладване. |
26 826.00
|
0.00
|
Оценка на резултатите от изпълнение на мерки за енергийна ефективност: Съгласно изричното изискване на процедурата проекта следва да постигне минимум 30 % спестявания на първична енергия в резултат от изпълнение на енергоспестяващите мерки. За целите на отчитането на постигнатите резултати след приключване на основните дейности по проекта, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, ще бъде изготвен доклад от сертифициран енергиен одитор (лице от регистъра по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на външното изкуствено осветление. Резултатите от този доклад се очаква да потвърдят постигане на спеставанията, посочени в обследването за енергийна ефективност, приложено към настоящото предложение. Докладът ще послужи за верифициране на постигането на индикаторите по проекта и оттам - на целите на инвестиция C4.I3 по ПВУ, и в този смисъл са предназначени да полужат на Структурата за наблюдение и докладване. Същевременно същите ще бъдат от изключително значение и за общината предвид изискването на договора за финансиране 50 % от получените средства да бъдат възстановени във Фонда за декарбонизация. |
9 000.00
|
0.00
|
Изпълнение на мерки за информация и публичност: Дейността има за цел да се повиши осведомеността на широката общественост относно съществуването на Механизма за възстановяване и устойчивост и популяризира на приноса на ЕС и по-конкретно – NextGenerationEU/следващо поколение ЕС за изпълнението на проекта и за постигане на неговите резултати. Чрез изпълнението на настоящата дейност обществеността ще бъде информирана за основните параметри на проекта и очакваните резултати. Информацията ще бъде публикувана на официалната страница на общината и в местните медии. Осигуряването на публична и достъпна информация относно разходването на публични, в частност европейски средства води до повишаване на публичния контрол срещу злоупотреби, които биха могли да възникнат при недостатъчно налична информация и е средство за борба със сериозните нередности като измама, корупция и конфликт на интереси; По този начин ще се популяризират възможностите, които Инструментът предлага, както и резултатите, които са постигнати, работейки заедно за по-зелена, по-конкурентна и по-приобщаваща Европа, както и за преодоляване на последиците, свързани с пандемията от Ковид 19, каквато е специфичната цел на финансиращия инструмент.
Минималните дейности за информираност и публичност, които ще бъдат изпълнени, са както следва:
- пресконференция за начало на проекта
- закриваща пресконференция
- плакат с информация за проекта, в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС - размер А3;
- билборд по време на строителството
- постоянна обяснителна табела след приключване на строителството
- публикуване на информация за проекта в интернет страницата на общината |
3 000.00
|
0.00
|