Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project aims at open and responsible local government by improving the formulation and implementation of youth policies at the local level in the municipalities of Blagoevgrad, Kyustendil and Dupnitsa on the basis of monitoring and making recommendations by civil society. This goal will be achieved through two parallel actions of monitoring and evaluation of policies, corresponding to two different but complementary approaches. In the first case it is an assessment of the extent to which local youth policies in the three municipalities meet European standards, which will be based on a methodology adapted - result of a previous project. The second action is also monitoring this time to what extent these policies meet the needs of local young people. Due to the lack of such a methodology, its development is envisaged, and then its testing. Both monitors will produce reports with recommendations for reformulating and improving policies. In addition, the project envisages an information campaign at the beginning, to inform the target groups about the intentions and to attract participation, as well as an advocacy campaign at the end, aimed at putting pressure on local authorities to take into account the recommendations made. The main target groups are: municipal leaders and specialists responsible for youth activities, municipal councilors; civil society organizations - youth and youth working NGOs; young people. We believe that these target groups are among the most interested parties in improving local youth policy, and therefore in the implementation of the project. The main expected results / products are: the developed methodology for monitoring and assessment of compliance: youth policy - needs of young people; a report with recommendations from the monitoring of the compliance of the policy with the European standards; a report with recommendations from the monitoring to assess the needs and their compliance with the priorities of the local government.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране на целевите групи в общините Благоевград, Кюстендил и Дупница: Дейността цели: • информиране на целевите групи и обществеността за планираните дейности и за начина на участие в тях, привличане на участие. По този начин ще се осигури необходимото ниво на публичност на намеренията, като елемент на застъпническо действие; • Превенция на риска от съпротива и незаитересованост, които могат да възникнат при осъществяване на граждански контрол върху публична власт. • Идентифициране на наличните ресурси и стейкхолдъри (публични и граждански), които биха били заитересовани и/или биха подпомогнали процеса на събиране на информация и мониторинг; • Генериране на идеи за конкретния обхват на изследването на потребностите на младите хора, което да допринесе за правенето на политики на база на доказателства. Дейността е насочена към следните целеви групи: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности, общински съветници; държавни институции като напр. Областна администрация; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО, младежки работници и организатори на младежки дейности; Обществеността (чрез медиите). Считаме, че представители на тези целеви групи са сред най-заинтересованите страни от подобряването на местната младежка политика, следователно и от изпълнението на проекта. Дейността е важна в логиката на проекта поради факта, че се разчита на доброволно участие от страна на хора и организации, но също така и на самите местни власти, които са основен негов обект. От друга страна включването както на публичните, така и на гражданските представители на целевите групи, работи за местна собственост върху проекта, неговите дейности и резултати. Фактът, че проектните партньори се явяват външни за целевия регион носи определени позитиви – например те не са в никаква зависимост от местната власт, което е от значение за обективността на мониторинга, но от друга страна означава и недостатъчно познаване на местния контекст, което би затруднило изпълнението. Ето защо дейностите за информиране се разглеждат като мотивиращи участието и сътрудничеството с местните социални фактори. Посещението на място ще бъде използвано също за ориентация в актуалната ситуация, както и за включване на целевите групи в генерирането на идеи относно обхвата на конкретните нужди, които да бъдат изследвани в следващите дейности. В този смисъл потокът на информиране е двупосочен и отговаря на нуждите от информация, както на целевите групи, така и на проектните партньори. Не на последно място ще се опитаме да включим и медиите, чрез които не само ще се информира обществеността за нашите намерения, а ще се създадат обществени очаквания и от там – натиск върху местните власти за позитивни промени в политиките за младежта. Тази дейност допринася за реализирането на специфична цел 2 на проекта - Практическо реализиране на гражданския мониторинг, като от една страна ще информира и подготви местните общности за това, което предстои, но от друга – извлича ценна информация, имаща отношение към процеса на мониторинг. 600.00 580.00
Изработване на методика за мониторинг и оценка на съответствието на младежките политики с реалните нужди на младите хора: Цели на дейността: • Разработване на теоретична концепция относно обхватът на потребностите на младите хора, тяхните организации, лидери, работещите с тях младежки работници, които да са достатъчно характерни и меродавни, така че местната младежка политика да ги адресира; • Разработвне на практически инструменти и насоки, които да послужат за изследователските екипи за изследване на тези потребности в рамките на дейност 4 по проекта, както и за оценка на степента на съвпадението им с обявените приоритети от местната власт. Целеви групи: Продуктът е предназначен както за местните власти, така и на гражданските организации, както функциониращи в района на проекта, така и извън него. Гражданските организации имат нужда от подобен инструмент, защото той ще обективизира и систематизира мониторинга върху местните планови документи по отношение на тяхната адекватност на нуждите. От друга страна местните власти също се оплакват, че нямат инструменти и средства за младежки изследвания. В процесът на оценката на младежките политики на 8 големи общини в Северна България установихме, че само една от тях е правила под някаква форма младежко анкетиране. Данните ни от останалата част на страната на ниво област/община подобни проучвания или не се правят или се правят спорадично и непълно, а изследваните теми покриват обикновено само част от спектъра от важни за младите въпроси, определени по неясни критерии, без да има системен подход и проследяване на ефекта (проучване-планиране-дейности-оценка на резултатите). В резултат общинският младежки план не е изграден на база доказателства и е неясно всъщност кого обслужва. Изработването на методиката е важно, защото тя може да допълни системата от индикатори за оценка на местните младежки политики, изработена по проекта „Дунавски младежки дневен ред“, като дава възможност да се мониторира и оцени нещо изключително важно за всяко планиране - доколко то отговаря на реални нужди. Разработването на методиката е предизвикателство поради липсата на достатъчно национален опит и добри практики. Относно съдържанието можем да дадем само най-обща представа на този етап, като качеж, че тя трябва да бъде социологически инструмент за разбиране потребностите от подкрепа на младите хора и на готовността им да навлязат в живота на възрастните, семейния и социалния живот и други проблеми; да се разбере визията и предпочитанията на младежта по отношение на формата и практическото изпълнение на услугите и подкрепата; да се разбере визията на младежите по въпросите за ангажирането им и начините за осигуряване на тяхното пряко и смислено участие в решаването на проблемите на общността, както и да се подобри качеството и наличието на младежки ресурсни центрове (младежки домове, младежки НПО); да се изследват всички „за” и „против” в сферата на услугите и програмите, реализирани в момента от различни институции (напр. училища, община и др.) и т.н. Много важно е също така да се определи важността и тежестта на конкретните теми, които да се изследват, такива като (списъкът е примерен и неизчерпателен): достъп до консултантски и информационни услуги, достъп до работни места и обучение, сигурност, психическо и сексуално здраве, удобства за отдих и спорт, младежки организации и неформални групи и т.н. Друга част от методиката ще са практическите инструменти – количествени и качествени, като структурирани интервюта, въпросници и пр., включително съвети как да се организират онлайн или по друг нискобюджетен начин. Трябва да се произведат достатъчно работещи средства, но които да позволяват адаптация от страна на изследователските екипи, съобразно местния контекст. За да бъде документът полезен именно за целите на гражданския мониторинг, в него трябва да се съдържат и указания по какъв начин да се извърши анализът и съпоставката с актуалните планови документи на администрацията, така че да може категорично да се оцени доколко те се основават на обективни потребности. 9 900.00 9 900.00
Осъществяване на граждански мониторинг на местните младежки политики по система от индикатори на база европейски стандарти в общините Благоевград, Кюстендил и Дупница: Дейността цели да се направи независима оценка на общинските младежки политики на три различни по големина общини по система от индикатори на база европейски стандарти, чрез провеждане на изследване с използване на съществуваща методика. Целеви групи: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО; други релевантни стейкхолдъри (областни администрации, специализирани териториални администрации в различни области – образование, здравеопазване, сигурност и пр.); младите хора. Считаме, че тези целеви групи са заинтересовани за развите на модерна местна младежка политика, което подробно е описано в Раздел 11. Тази дейност директно допринася за специфична цел 2 на проекта - Практическо реализиране на гражданския мониторинг, в часта й, отнасяща се до съответствие на младежката политика на европейските стандарти. Създадената по проект „Дунавски младежки дневен ред“ система от инфикатори за оценка на младежката политика на общинско ниво ще бъде приложена на практика в трите общини – Благоевград, Кюстендил и Дупница. Това значи, че изследователският екип ще използва нейните механизми и инструменти, за да събере необходимата информация, да я анализира и оцени от гледна точка на европейски стандарти. В случая става дума за проследяване на коректното изпълнение на политическия цикъл спрямо европейските стандарти и национални добри практики. Политическият цикъл включва етапи като: планиране спрямо приоритетите, осъществяване на дейности и интервенции, водещи до желана промяна, наблюдение на изпълнението и ефекта от него, регистриране и оценка на резултатите, изследване на степента на съответствие между очакваните и постигнатите резултати. Основният елемент на оценка е степента на включване на младите хора във всички етапи на политическия цикъл и в процесите на вземане на решения на местно ниво. За всяка община ще бъде изработена конкретна оценка, включваща всичките приложими индикатори, такива като: стратегическа и многостепенна младежка политика, участие в младежката политика, междусекторна младежка политика, младежка информация и ориентация, участие и сдружаване на младите хора, ресурси за младежки дейности, политическа ангажираност и отчетност в политиката за младежта и др. Оценката ще бъде съпроводена с конкретни препоръки към местната власт. Дейността ще допринесе за удовлетворяване на потребностите на целевите групи, като ги включи активно в процеса на мониториране и оценка, давайки им възможност да споделят своите успехи и срещаните предизвикателства. Участвайки в дейността, дори в ролята на респонденти, това ще засили интереса им към темата и ще могат да анализират и оценят сами ситуацията в местната община. За публичните власти ползата ще бъде в ценната обратна връзка и анализ, както и най-вече в генерираните препоръки за усъвършенстване на политиките. 16 125.00 11 125.00
Осъществяване на граждански мониторинг върху процеса на формулиране на общинските младежки политики въз основа на нуждите на младите хора в общините Благоевград, Кюстендил и Дупница: Дейността цели: • Да се оцени доколко общинските младежки политики съответват на реални нужди на младите хора, т.е. дали политиките са изградени върху доказателства, чрез провеждане на изследване/мониторинг по новоизработената методика; • Да се тества разработената методика и нейната ефективност на практика. Целеви групи: граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО; младежки лидери; младежки работници; младите хора. Считаме, че тези целеви групи са заинтересовани за развите на местна младежка политика, отговаряща на потребностите на младежката общност, просто защото са част от тази общност и/или работят за нейното благосъстояние. Макар да не са пряка целева група в случая, местните власти са индиректно облагодетелствани от резултатите от дейността, защото ще получат информация и препоръки, касаещи тяхната работа, Тази дейност директно допринася за специфична цел 2 на проекта - Практическо реализиране на гражданския мониторинг, в часта й, отнасяща се до съответствие на младежката политика на реалните нужди на младите хора. Новосъздадената методика по настоящия проект за мониторинг на съответствието на младежките политики с нуждите на младите хора също ще бъде практически приложена в трите общини. Изследователският екип ще адаптира и използва предложените инструменти към конкретната местна общност. Събранните данни от младежката аудитория ще послужат за сравняване и оценка доколко идентифицираните потребности са обект на задоволяване и интервенция в актуалните общински младежки планове. Дейността ще послужи и за тестване на приложимостта на новоизработената методика. Дейността ще допринесе за удовлетворяване на потребностите на целевите групи, като ги включи активно в процеса на мониториране и оценка, те ще имат възможност да споделят своите нужди, да допринесат за приоретизирането им и включването им в препоръките към публичната власт. От своя страна местните власти ще получат както ценна информация за реалните нужди на младежката популация, така и препоръки за преформулиране на своята политика. 16 775.00 16 775.00
Застъпническо действие за преформулиране/подобряване на общинските младежки политики в отговор на нуждите на младите хора : Дейността цели: • Осъществяване на натиск (застъпническо действие) върху местната власт в трите общини за преформулиране или подобряване на младежките политики и по-доброто им съотвествие с нуждите на младите хора; • Запознаване на целевите групи и обществеността с резултатите от двете оценки, отново като елемент на застъпническо действие; • Развитие на диалога и партньорството между публичния и гражданския сектор в името на обща кауза, включително и за изпълнение на препоръките от осъществения мониторинг; • Популяризиране и разпространение на резултатите от проекта, което да способства за неговото мултиплициране и устойчивост на усилията. Целеви групи: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности; общински съветници; младежки работници; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО; Общественост (чрез медиите). Както вече няколко пъти бе споменато, тези целеви групи са заинтересовани за развите на модерна местна младежка политика, същевременно отговаряща на потребностите на младежката общност. Тази дейност допринася за реализирането на специфична цел 3 на проекта - Осъществяване на застъпнически действия за преформулиране на политиките и подобряване на средата и механизимите за влияние на младите хора и отчитането на техните потребности при вземането на решения, които ги касаят. Дейността ще се осъществи на два етапа: • Кръгла маса „Общински младежки политики“. Кръглата маса ще събере представители на целевите групи от трите общини за запознаване с резултатите от гражданския мониторинг и двете оценки – докладите от предишната дейност ще бъдат презентирани и обсъдени, включително формулираните препоръки, като по този начин бъде реализирано и застъпническо действие (на срещата ще има представители на публичните власти, от които се очаква да изпълняват отправените препоръки.). Ще се дискутират мерки за преодоляване на констатираните дефицити и проблеми. В тази връзка ще се обсъждат мерки за сътрудничеството между двата сектора публичен и граждански за устойчивост на резултатите в бъдеще. Освен общинската власт и гражданския сектор, на форума ще бъдат поканени и медиите, за да запознаят обществеността със постигнатото. • Изпращане на препоръки до местните власти и медиите и срещи-консултации с ръководставата на общините за разясняване от резултатите от мониторинга. Препоръките за всяка община от двете оценки ще бъдат систематизирани и изпратени по официален път до кметовете и председателите на Общинските съвети в трите общини. Те ще бъдат придружени от копия на двата доклада. Едновременно това ще се направи необходимото, за организиране на допълнителни консултации по препоръките с общинското ръководство, които да я подпомогнат тяхното изпълнение. По време на тези срещи ще се дискутират възможностите и инструментите, с които разполагат общините за подобряване на младежките политики спрямо нуждите на младите хора в регионите, обхванати от дейностите по проекта. По този начин ще имаме и увереността, че документите не просто ще бъдат предоставени на вземащите решения, но и ще бъдат взети под внимание при планирането и реализирането на общинските младежки политики. Дейността ще допринесе за удовлетворяване на потребностите на целевите групи от актуална информация на база независим мониторинг доколко местните младежки политики съответстват на европейските стандарти и отговарят на реални нужди на младите хора. За публичната администрация това ще бъде ценна обратна връзка, а изпълнението на конкретните препоръки ще доведе до една по-модерна и ефикасна политика. Освен това те ще могат да се възползват от събраните данни при следващо планиране. За гражданския сектор и особено за младежките организации и за самите младежи, резултатите от изпълнение на препоръките също ще е само положително, защото ще отговори на техните нужди от повече грижи от страна на местната власт. 4 068.80 4 068.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).