Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

In line with best international practices in Regulations in the Republic of Bulgaria is adopted the underlying principle for conducting of competition for the appointment of public servants. In most cases, this principle is undermined by the failure by existing tools and procedures to assess the qualitative candidates at the entrance. This leads to a lack of effective and qualitative selection of the most suitable candidate. Amendments to the Civil Servants Act (SG No 57 of 22 July 2016) lay down two stages in the competition for entry into State service, the first centralised, which provides transparency and objectivity and is essential for the assessment of competences at the entrance. Through the changes it has extended the scope and the current centralised competition for junior experts. This project proposal aims both improvement of recruitment in the civil service and the promotion of employment opportunities in the civil service. The project will involve developing and/or purchasing tests for the centralised stage of the competition and developing the necessary technological platform for them.  There will be a major information campaign to inform stakeholders. In order to attract high quality candidates for the civil service will raise awareness concerning the opportunities for work at the state administration. A modern specialist website would contribute, on the one hand, for better positioning of the civil service as an employer and, on the other, for better organisation and coordination in demand for personnel. Users of the site will be as potential candidates for public servants and administrations.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване относно необходимите видове и елементи на тестовете за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация: Необходимостта от осъществяване на проучването по тази дейност е обусловена от факта, че преди разработването на тестовете по дейност 2 Възложителят трябва да разполага с необходимата информация кои са приложимите критерии за качество и психометрични стойности и характеристики (надеждност, валидност, норми/трудност и др.) на които следва да отговарят тестовете и приложимите стандарти за провеждането на тестовете. Критериите за качество следва да отговорят на спецификата и целта на оценяването и следва да определят анализите и детайлната информация, които изпълнителите по дейност 2 ще предоставят, за да удостоверят съответствието на тестовете с критериите за качество. Проучването ще бъде осъществено чрез събиране, обобщаване и анализиране на необходимата информация (добри практики и стандарти в областта на подбора на персонал), както и изготвяне на конкретни предложения. Проучването относно необходимите видове и елементи на тестовете за провеждане на централизиран подбор, осъществено от избрания изпълнител в рамките на тази дейност ще обезпечи Възложителя с информацията, която да даде необходимата степен на увереност, че в рамките на следващата дейност ще бъдат разработени най-ефективните, ефикасни и целесъобразни тестове. Изпълнителят ще направи и проучване за най-подходящото местоположение и зали за провеждане на тестовете (анализът ще включва, както приложимите стандарти, критерии и характеристики, така и конкретни предложения за залите). Проучването за залите е необходимо с оглед спазване на стандартите при провеждането на такъв тип тестове и осигуряване на ефективност и ефикасност при провеждане им. На база на предложенията от изпълнителя Възложителят ще направи окончателния избор на залите. Изпълнителят ще направи проучване за вида и елементите на тестовете, които ще обезпечат ефективното и ефикасно провеждане на централизирания подбор в държавната администрация. Проучването на изпълнителя ще включва информация, анализ и конкретни предложения за разработване на определени видове тестове, които да служат за определяне нивото на общите компетентности (описани в Наредбата за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129 от 26.06.2012 г.), основните познания, необходими за заемането на държавна служба и за определяне нивото на общите компетентности и познания, необходими за заемането на ръководни длъжности в българската държавна администрация. Проучването ще съдържа информация, анализ и конкретни предложения за: - най-подходящите видове и елементи на тестовете, които да бъдат разработени в рамките на следващата дейност съобразно законовата и подзаконовата нормативна уредба и действащия компетентностен модел; - стандартите, на които трябва да отговарят тестовете и стандартите за провеждането на тестовете (оптималният брой въпроси и време за решаване на теста, критерии за надеждност и стандартизираност, управление на базата данни с въпроси, валидиране на въпросите преди използването им в реална среда, използване на резултатите от теста, тестването на кандидати със специални потребности и трайни увреждания, условията на които трябва да отговарят компютрите, на които кандидатите ще решават теста, защитата на анонимността на кандидата, конфиденциалност на базата данни с въпросите, публичността при обявяване на резултатите, ролята и задълженията на квесторите, условията на които трябва да отговарят залите за провеждане на тестовете, ограниченията на които трябва да отговарят тестовете, за да се гарантира, че въпросите не са били публично достъпни и кандидатите не могат открият и достъпят тестовия материал и т.н); На база на одобреното от възложителя проучване, изпълнителят по тази дейност ще разработи техническото задание за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки за дейност 2 (Разработване на тестове за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация). 35 400.00 38 833.79
Разработване на тестове за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация: В рамките на тази дейност ще бъдат разработени тестовете за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация, ще бъдат разработени правилата и процедурите за провеждането на тестовете и ще бъдат избрани квестори. Целта на тази дейност е реалното обезпечаване на централизирания етап на конкурса с необходимите инструменти за провеждането му. Дейност 2 ще включва четири поддейности: разработване на тестове за определяне нивото на общите компетентности и избор на квестори (поддейност 1); разработване на тестове за основни познания за администрацията (поддейност 2); разработване на тестове за компютърни умения (поддейност 3) и разработване на правила и процедури за провеждането на тестовете (поддейност 4). В рамките на поддейности 1, 2 и 3 изпълнителите ще разработят необходимите тестове, съгласно одобреното проучване по дейност 1. Тестовете ще отговорят на необходимите характеристики за надеждност, валидност и стандартизираност. Всички тестове ще бъдат адаптирани, нормирани и калибрирани за България и българската държавна администрация. Съобразно изготвеното проучване по дейност 1 изпълнителите ще предложат подходящия тип тестове, типове компоненти на тестовете, брой въпроси от всеки компонент, праговете за успешно преминаване на теста, както и конкретните въпроси. Тестовете ще отговарят на стандартите, съгласно проучването по дейност 1. Изпълнителите ще разработят механизъм за ограничен достъп до въпросите и базата данни, за анализ на резултатите от теста, за публикуването на статистика от проведените тестове, както и примерни тестове, които да бъдат качени на портала, който ще бъде разработен по дейност 3. Възложителят ще предостави на изпълнителя по поддейност 2 и поддейност 3 исторически данни за въпросите, които са били използвани в българската държавна администрация за тестване на основните познания, необходими за заемането на държавна служба и за тестване на компютърни умения. В рамките на поддейност 4 изпълнителят съобразно резултатите по предходните три поддейности ще разработи правилата и процедурите за провеждането на тестовете. Правилата и процедурите ще засягат всички организационни и логистични въпроси, които касаят ефективното и ефикасно провеждане на тестовете. 715 200.00 726 587.28
Разработване на платформа за провеждане на тестове и портал jobs.government.bg : В рамките на тази д-ст ще бъде разработена платформа за пров. на тестове и портал jobs.government.bg и ще бъде направено обучение на администратори. На основа на извършен анализ на използването и на обр. връзка от администрациите, ще се изв. надграждане на портал jobs.government.bg и платформа. В т. вр. ще е необх. да се доработят някои модули в портала и функционалности в платформата. Целта на тази Д е осигуряване на софт. продукти, чрез които ще бъде провеждан и популяризиран централизирания етап и възм. за работа в държ. администрация. Разработените по тази Д продукти ще отговарят на вс.условия по ОП и националното законодателство. В работата си по тази Д и поддейности, изпълнителят ще използва резултатите по проекти № K07-31-2/23.11.2007 „Създаване на модерна и унифицирана визия на българската д-на администрация в контекста на членството на страната в ЕС“ и № K07-21-1/23.11.2007 „Подобряване на политиката по УЧР в държавната адм-я“, финансирани по ОПАК с бенефициент МДААР. Платформата за провеждане на тестове и портал jobs.government.bg ще бъдат интегрирани с ИИСДА (Административен регистър) и ЕИСУЧРДА. Интеграцията ще позволява, както експорт и импорт на данни между с-мите, така и общи функционалности. Платформата и портала ще бъдат напълно интегрирани с Информационния портал за мобилност в ДА и Портала за студентски стажове в ДА. В рамките на тази Д порталите ще бъдат надградени съобразно необх.промени. Платформата и сайтът, създадени по тази Д, ще бъдат интегр. и със системата за ЕИД и ще бъдат разположени на ДХЧО. Изпълнителят ще представи подробна концепция за разработването им, включително с детайлно представени визуални елементи. Едва след одобрението от Възложителя на концепцията изпълнителят ще започне разработването на системите. Изпълнителят по тази Д може да предложи и допъл. функционалности за системите извън описаните по-долу съобразно резултатите по пред. дейности. Д3 ще включва сл. поддейности: разр. на платформа за пров. на тестове (поддейност 1); разработване на портал jobs.government.bg (поддейност 2); обуч. на администратори (поддейност 3), надграждане на портала и платформата (поддейност 4), надграждане на портала (поддейност 5). На основа на извършен анализ на използването и на обратна вр. от администрациите в рамките на поддейност 4 ще бъдат надгр. платформата и портала. По Поддейност 5 ще бъде надграден порталът jobs.government.bg. Порталът за студентски стажове в държавната администрация staj.government.bg е изграден през 2012 г. и вече не отговаря на съвременните изисквания за сигурност и удобство на ползване от потребителите, като дори не може да бъде достъпен през някои от най-често използваните браузъри. Въпреки че порталът staj.government.bg е интегриран с портала jobs.government.bg, самото му функциониране вече не може да бъде гарантирано, което ще направи съществуващата интеграция безпредметна. Необходимо е функционалностите от Портала за студентски стажове да се изпълняват от Портала jobs.government.bg, вкл. следва да се създаде възможност за кандидатстване за стаж чрез Портала за работа. Т.е. Порталът за студентски стажове следва да бъде консолидиран в портала jobs.government.bg. Практиката показа и необходимост от създаване на форма за подаване на документи и интеграция със ССЕВ, разширение на потребителския профил на портала с възможност да се виждат всички подадени кандидатури (независимо как са подадени) на кандидата, разширяване на профила на кандидатите с нови полета, включително с възможност за ъплоуд и съхранение на файлове и пр. Това консолидиране е наложително, защото се наблюдава ежегоден спад на кандидатите за стажове (от 1813 през 2016 г. до 452 през 2021 г.) предвид остарялата визия и трудния достъп до портала за стажове. Същевременно се наблюдава застаряване на държавните служители, като съгласно годишния Доклад за състоянието на администрацията към 31.12.2021 г. служителите във възрастова категория до 29 г. включително са само 5.97%. 531 302.80 572 255.51
Популяризиране на новите инструменти за подбор на служители в държавната администрация : Целта на дейност 4 е свързана с получаването на обратна връзка от заинтересованите страни и целевите групи и популяризиране на новите инструменти за подбор на служители в държаваната администрация (новия портал jobs.government.bg и новата платформа за провеждане на тестове). В рамките на тази дейност ще бъде проведена информационна кампания, популяризираща новите инструменти за подбор на служители в държавната администрация и една конференция с международно участие и с участието на експерти по управление на човешките ресурси. Дейност 4 съдържа 2 поддейности: информационна кампания, популяризираща новите инструменти за подбор на служители в държавната администрация (поддейност 1) и провеждане на конференция с международно участие и с участието на експерти по управление на човешките ресурси за представяне на резултатите по проекта и получаване на обратна връзка (поддейност 2). В рамките на поддейност 1 ще бъде осъществена информационна кампания, насочена към кандидатите за работа и стаж. Информационната кампания ще стартира преди изпълнението на дейност 2 и 3 и в началния си етап ще бъде с цел повишаване на информираността за целите и очакваните резултати от въвеждането на централизираните тестове. След започване на изпълнението и по дейности 2 и 3 заинтересованите страни ще получат информация за новия портал и възможностите, които той предоставя. Кампанията ще включва публикуване на информация за проекта на интернет страницата на Министерския съвет и в групи в социалната мрежа Facebook, създаване на профил в LinkedIn, представяне на новия портал пред целеви групи, изготвяне на ПР публикация, изработка и поставяне на рекламни онлайн банери, рекламиращи новия портал на сайтове за търсене и предлагане на работа, изработка и онлайн разпространение на видео клип за новия портал, професионална фотография, изработка и разпространение на брошури. В рамките на поддейност 2 ще бъде проведена конференция с международно участие и с участието на експерти по управление на човешките ресурси за представяне на резултатите по проекта и получаване на обратна връзка. Ще бъдат поканени за участие представители на Европейската комисия (Службата по подбор на персонал) и на работната група по управление на човешките ресурси към Европейската комисия (ЕUPAN). 48 672.00 51 376.12
Информация и комуникация: Дейността ще осигури популяризиране на проектните дейности, цели и постигнати резултати. Ще повиши информираността на гражданите за прозрачността на процеса на подбор на служители и възможностите за работа в държавната администрация. В рамките на дейността ще бъдат проведени две публични събития (встъпително и заключително) за популяризиране на целите и резултатите от проекта. За популяризиране ролята на ЕС, съфинансиращият фонд (ЕСФ) и Оперативна програма „Добро управление“ ще бъдат изработени информационни и рекламни материали (плакати, банери, преносими универсални зарядни). Промоционалните материали ще бъдат разпространявани по време на публичните събития. Тяхната изработка ще бъде изцяло съобразена с изискванията, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”. 7 332.00 7 332.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).