Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Taking into account the common demographic trend relevant to Veliko Tarnovo Municipality, which is characterized with aging and negative health status of the population, as well as with the increased number of elderly living alone and elderly people with individualized support, the number of people with need for mobile integrated hourly health and social services is increasing.
The implementation of the “Patronage home social care for elderly people and people with disabilities - Component 2” procedure in Veliko Tarnovo Municipality is expected to provide an opportunity to upgrade the good results achieved under the funding schemes “Alternatives”, “For a better life”, “Support for independent life” etc., by providing a broader scope and range of activities which to deliver mobile integrated health and social services, depending on the specific individual needs of the elderly people and people with disabilities.
The present project proposal aims to improve the access to mobile integrated health and social services, to provide psychological support, to achieve independence and social inclusion of the elderly people and people with disabilities. The positive results achieved through the implementation of projects under the above schemes have motivated Veliko Tarnovo Municipality to seek opportunities with which to upgrade and expand the range of social and health services throughout which the quality of life of people from vulnerable groups,  as well as their relatives and members of their families to be improved.

The project encourages the equal opportunities of the vulnerable groups by expanding the range, diversity and purposefulness of social services provided in the community. The target group is: elderly people over 65 years of age with limited ability or inability to take care for themselves; people with disabilities and their families.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване и доставка на превозно средство и оборудване: С цел реализация на планираните дейности по проекта, в Община Велико Търново ще бъде обособен Център за почасово предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги в общността или в домашна среда. Центърът ще бъде разположен в помещение (публична общинска собственост), разположено в южната част на СК „Ивайло“, гр. Велико Търново, ул. „Филип Тотю“ № 18. Местонахождението е в жилищен район с изградена лесно достъпна инфраструктура. Помещението се намира от южната страна на сградата, на първия етаж (на ниво улица). Общото му състояние е сравнително добро, газифицирано е и е с подменена дограма на прозорците и вратите. Подовата настилка е стара и нарушена и е необходимо да бъде подменена. От освежаване се нуждаят и стените и таваните в помещението. Поради тези причини е предвидено полагане на нова подходяща подова настилка и боядисване на стените и таваните. Ремонтът на помещенията ще бъде извършен със средства, изцяло осигурени от бюджета на Община Велико Търново, като в настоящото проектно предложение не са заложени средства за СМР/СРР на обекта. Община Велико Търново планира да закупи транспортно средство, което е изключително необходимо с оглед вида на предоставяните услуги и спецификите на целевата група. На територията на Община Велико Търново има общо 89 населени места, в 41 от които има регистрирани (по постоянен или настоящ адрес) повече от 10 жители. Населението на Община Велико Търново по данни на общинска служба ГРАО за 2018 г. наброява 91425 души, като 72 050 от тях живеят в град Велико Търново, а останалите 19 375 в съставните населени места на общината. Общия дял на градското население (гр. Велико Търново, гр. Дебелец и гр. Килифарево) е 78135 души, приблизително 85 %. Площта на Община Велико Търново е 885 кв. километра. Общинската пътна мрежа е 210 км., а републиканските пътища на територията на общината са 194 км. Най-отдалечените населени места се намират на повече от 30 км. от общинския център. До голяма част от отдалечените и слабо населените райони на общината няма редовен (а в определени случаи изобщо липсва) обществен транспорт. В тези населени места, възрастните хора са затруднени при необходимост от придвижване до града и разчитат на възможностите на близки и познати, а в много случаи на представителите на местната власт – Кметове, Кметски наместници и др. С оглед гореизложеното, закупуването на превозно средство, което ще подпомогне процеса по предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги, е от изключително значение за успешната реализация на проекта. Още повече, че автомобилът ще се ползва по 2 направления: За придвижване на членове на екипа по предоставяне на услугите до домовете на потребителите в трудно достъпните и отдалечени райони или за тези, за които няма редовен и удобен обществен транспорт; За транспортиране на трудно подвижни потребители до съответните лечебни, социални и др. тип заведения, в зависимост от възникналата потребност за конкретния потребител. Въз основа на извършено предварително пазарно проучване, приблизителната стойност за закупуване и доставка на подходящо транспортно средство за нуждите на Община Велико Търново, е в порядъка на до 50 000 лв. При положение, че в хода на обявената процедура по реда на ЗОП, бъде постигната по--ниска от горепосочената цена за доставка на автомобила, средствата от реализираната икономия (разликата от стойността на доставка на автомобила до 50 000 лв.) ще бъдат използвани за доставка на обзавеждане и оборудване за нуждите на Центъра, а именно: – Мултифункционално копирно устройство; – Компютърна конфигурация (с монитор, мишка и клавиатура); – Офис оборудване и обзавеждане – бюра, стелажи, шкафове, посетителски столове, щори и др. За всички разходи, свързани с доставката на обзавеждане и оборудване, в т. ч. и автомобил, ще се прилагат разпоредбите на ЗОП. 0.00 0.00
Подбор и назначаване на персонал в Център за почасово предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги в общността или в домашна среда: Подбор и назначаване на екип в Център за почасово предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги в общността или в домашна среда. Подбор и назначаване на персонала, който ще бъде пряко ангажиран с предоставянето на мобилни интегрирани здравно-социални услуги на потребителите. 0.00 35 983.63
Провеждане на обучение на персонала за предоставяне на услугите: Изграждане на знания и умения относно спецификата при предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в общността или в домашна среда на лицата от целевата група по проекта – възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания и техните семейства чрез извършване на въвеждащо обучение за лицата, пряко ангажирани с предоставянето на услугите. Повишаване информираността на домашните санитари и медицинските специалисти за общите правила за предоставяне на услугите, знание за здравословните и безопасни условия на труд, формиране на убеждение за зачитане личността и достойнството на потребителите. Изграждане на теоретични и практични познания за работа с хора в неравностойно положение по време на въвеждащото обучение. Разнообразните похвати ще спомогнат за трайното овладяване на учебния материал, а практическите упражнения ще поставят домашните санитари и медицинските специалисти в реална ситуация. Повишаване качеството на предоставяните здравно-социални услуги и компетентността на домашните санитари и медицинските специалисти чрез провеждане на поддържащо обучение. Разрешаване на възникнали в процеса на работа проблеми и предизвикателства. Поддържане на мотивацията на домашните санитари и медицинските специалисти и оказване на професионална подкрепа чрез провеждане на супервизия. Повишаване на креативността им и способността им да вземат решение. 0.00 0.00
Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за потребители на интегрирани услуги: Идентифициране на специфичните потребности на хората в неравностойно социално положение – кандидати за потребители на интегрирани здравно-социални услуги, въз основа на извършена индивидуална оценка от нуждите на съответния кандидат за ползване на патронажна грижа. Класиране на кандидатите за потребители, съобразно оценената необходимост от ползване на интегрирани мобилни здравно-социални услуги. Гарантиране на възможност за избор на здравно-социални услуги и оказване на психологическа подкрепа според конкретните нужди и потребности на „отделния човек“. Надграждане, допълняемост и демаркация с услугите, които се предоставят по реда на ЗСП и ППЗСП, ще се предоставят по реда на Закона за личната помощ и по реда на Закона за социалните услуги. Изготвяне на индивидуална оценка на всеки кандидат, относно необходимостта от ползване на услугите от екипа на Центъра – социален работник /специалист, социални дейности/, психолог, гарантиращо висок професионализъм, недопускане на дискриминация, обективност и безпристрастност при осъществяване на подбора. 0.00 0.00
Предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги и осигуряване на психологическа подкрепа на потребителите на Център за почасово предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги в общността или в домашна среда: Предоставяне на гъвкави услуги за комплексно задоволяване на потребностите на нуждаещите се лица – възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания и техните семейства и подобряване на достъпа до социални, здравни и други услуги, чрез създаване и функциониране на Център за почасово предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги в общността или в домашна среда. Осигуряване на дългосрочна грижа, включваща здравни и социални услуги и психологическа подкрепа на потребителите на почасовите услуги в рамките на 12 месеца. Подобряване качеството на живот и социално включване на потребителите на услуги по проекта чрез предоставяне на почасови услуги, максимално съобразени с нуждите и индивидуалните потребности на „отделния човек“. Сключване на договори с потребителите за почасово предоставяне на здравно-социалните услуги в общността или в домашна среда при спазването на принципите за партньорство и овластяване. Ясно регламентиране на правата и задълженията на страните. Осигурена възможност за избор на желания и необходим домашен санитар и/или медицински специалист, който да предоставя услугите на конкретния потребител. Гарантиране качеството и практически ориентирана стратегия на предоставяне на услугите чрез изготвяне на индивидуални планове за предоставяне на услугите, съставени на база анализ и оценка на индивидуалните потребности. Осигуряване на здравни услуги на потребителите според заявеното желание и идентифицираните потребности. Осигуряване на психологическа подкрепа и консултиране на потребителите в техния дом или на място в Центъра, в зависимост от техните предпочитания и потребности. Оказване на съдействие на потребителите при необходимост от ползване на други услуги. Предвижда се предоставящите услугите лица, да се придвижват до домовете на потребителите посредством обществения транспорт при избор на най-икономичен маршрут и транспортно средство. За достигане до потребители от трудно достъпни и отдалечени населени места или за тези, за които няма редовен и удобен обществен транспорт, дейността ще се осъществява чрез превозното средство, осигурено по проекта. Прогнозният брой потребители са 157 лица от целевите групи. 0.00 323 109.25

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).