Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Overall objective of the project is to improve the quality of life and access to services for social inclusion in response to complex needs,including health,representatives of the target group in order to overcome the effects of social exclusion and the poverty.To achieve the targets of the project will undertake the following activities:Organization and project management, Information and publicity;Creation of a Centre for hourly service provision for social inclusion in the community or at home;Induction training for newly recruited staff at the Center for hourly service provision for social inclusion in the community or at home;Purchase of specialized vehicles to transport users of the Centre;Provision of psychological support and counseling personnel providing social services needs assessment of persons from the target group Operation Center hourly provision of services inclusion in the community or at home sreda.Expected results:signed contracts with the members of the project management;team meetings with the members of the project management-22, held on procedures for selection of external contractors; held a final meeting;publication in the media; information about the project on the website of Bojurishte municipality; information table-1;1-information sticker;staff in the Centre-78 persons, developed a Methodology for the Centre; Dialed users of the center-85 persons; conducted a three-day training,trained staff, 15 persons, three days; purchased specialized transport-1; provided psychological support and counseling 73 persons by the staff of the Centre x 2 consultations within the project; hired two outside persons-social workers; assess the needs of 85 persons by the target group; made 85 report-proposal for appropriate services for each user;functioning Centre 18 mounths,provided transportation to the representatives of target group,provided a complex of social, health services and contributing to social inclusion of 85 representatives of target group.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Организация и управление на проекта : Целта е да се създадат предпоставки за ефективно и ефикасно управление на средствата от програмата, с цел гарантиране на ефективен контрол по изпълнение на дейностите, контрол по подготовка на отчетните документи и процедурите за избор на външни изпълнители. Настоящата дейност ще обхваща целия период на изпълнение на проекта и включва следните етапи: 1. Формиране на екип за управление дейностите по проекта При стартиране изпълнението на проекта ще се подготви заповед за възлагане на отговорности на служителите, отговорни за изпълнение на проектните дейности и отчитането им пред УО. Екипът за управление на проекта ще се състои от: - Ръководител на проекта - Ръководи цялостния процес на изпълнение на проекта, координира членовете на екипа и експертите, организира набирането и координира участието на представителите на целевата група в проектните дейности. Запознава се, прилага и тълкува всички нормативни актове, указателни писма и други документи на УО, свързани с посочения по-горе проект; Организира, методически ръководи и контролира изпълнението на проекта в общината; Поддържа оперативна връзка с координатора и попълва месечната отчетна форма за извършената работа по проекта за предходния месец; - Координатор на проекта - Координира планираните по проекта дейности, предоставя нужната информация за проекта на заинтересовани страни, подпомага работата на останалите членове на екипа и експертите, изготвя техническите отчети по проекта, координира дейностите на външните изпълнители по проекта, следи за спазване на план-графика за изпълнение на дейностите, участва в набирането и класирането на потребителите, следи и контролира работата на персонала на Центъра; - Счетоводител - Контролира разходването на средствата по проекта съобразно правилата на договарящия орган и законодателството на страната. Извършва разплащания с външните изпълнители. Отговаря за цялостната счетоводна отчетност и финансовото управление на проекта. Изготвя финансовите справки и отчети. 2. Организиране на работни срещи за управление на проекта - За по-ефективното управление на проекта ще се изготви План за действие, в който ще се заложат срокове за изпълнение и лица, които са отговорни за всяка дейност. Екипът ще се събира на работни срещи ежемесечно, а периодично ще се провеждат разширени работни срещи с участието на експерти от Центъра. 3. Провеждане на процедури за избор на външни изпълнители за дейностите по проекта - Изборът на външни изпълнителите на дейностите по проекта ще се проведат при спазване разпоредбите на ЗОП. 4. Провеждане на заключителна среща за отчитане резултатите от проектните дейности Целта е разпределяне на отговорности по подготовка на финалния отчет към УО и организиране и съхранение за архив на документацията по проекта. 32 887.26 29 906.43
2. Информация и публичност : Целите на дейността са: - да се популяризира финансовата помощ от ОПРЧР; - да се популяризират дейностите по проекта, постигнатия напредък, постижения и резултати; - резултатите от проекта да достигнат до представителите на целевата група и широк кръг от заинтересовани лица. В рамките на тази дейност е предвидено: - публикация в медиите, отразяващи напредъка и резултатите от проекта; - информация за проекта, качена на интернет страница на oбщина Божурище. На страницата регулярно ще се качва информация за хода на проекта, предстоящите за изпълнение дейности и конкурси; - 1 бр. информационен стикер за закупеното по проекта МСП, визуализиращ финансовата подкрепа на ЕС; - информационна табела – 1 бр., отразяваща финансовата помощ на ЕС, която ще бъде поставена на сградата на община Божурище. Дейността предвижда популяризирането на дейностите по проекта и информиране на широката общественост и заинтересованите структури за предстоящите дейности и услуги. Дейността е заложена в проекта съгласно изискванията на програмата. 636.00 200.00
3. Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : С цел осигуряване на ефективно функциониране на Центъра и предоставянето на качествени услуги на потенциалните потребители са предвидени следните поддейности: 3.1 Наемане на персонал в Центъра: Центърът ще предоставя комплекс от услуги в рамките на 18 месеца. За целта е необходимо наемането на персонал на трудови договори, които ще предоставят здравни, социални и други услуги на потребителите, според техните специфични нужди и проблеми и въз основа на изготвената индивидуална социална оценка. Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. Екипът, отговорен за управлението и функционирането на Центъра включва: - Ръководител на Центъра - отговаря за управлението на ежедневните дейности в Центъра, осъществява връзка с доставчици на различните услуги и координира дейността на останалите експерти. Носи цялостна отговорност за планирането, координирането, оперативното изпълнение и гладкото протичане на планираните дейности на Центъра и предоставянето на качествени услуги, планирани по проекта. Участва в подбора на персонала на Центъра; Приема заявления за ползване на услугата; Води дневник за подадените заявления от кандидат-потребителите за предоставяне на услугата; Участва в среща между всеки класиран за включване кандидат -потребител на определения етап; участва в изготвянето на индивидуален план на всеки потребител с активното му участие или на неговия законен представител, който включва договорените услуги, които ще получава; Участва в изработване на Методология за дейността на Центъра; Извършва проверки в дома на потребителя и отразява резултатите в Дневника на потребителя; Координира дейността на персонала на Центъра и следи за изпълнението на ежедневните им ангажименти. Ще бъде нает шофьор на закупеното по проекта специализирано транспортно средство. Персоналът, предоставящ услугите в Центъра включва: - Експерт, предоставящ психологическа подкрепа – 18 м, ; 354 човекочаса; - Рехабилитатор (ще предоставя услуги и по домовете на потребителите) - 18 м., 419 човекочаса; - Медицинска сестра - 18 м., 4 часа; - Персонал, ангажиран с предоставянето на услугата «личен асистент» - 28 лица, 3 часа/ден, 18 месеца и 3 лица, 6 часа/ден, 18 месеца; - Персонал, ангажиран с предоставянето на услугата «социален асистент» - 28 лица, 3 часа/ден , 18 месеца и 4 лица по 6 часа/ден; - Персонал, ангажиран с предоставянето на услугата «домашен помощник» - 10 лица, 2 часа/ден, 18 месеца. Персоналът на Центъра ще бъде избран съобразно КТ и изискванията за квалификация и опит за всяка една длъжност и специфичните потребности на потребителите. 3.2 Изработване на Методология за дейността на Центъра – Ще се изготви от екипа на проекта и Ръководителя на Центъра, като целта е да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. 3.3 Набиране на потребители на Центъра - След популяризиране на проекта сред местното население, в определен от Ръководителя на центъра срок, кандидатите за потребители ще подадат заявление за ползване на услугите, предоставяни от Центъра и необходимите документи. Подборът на потребители ще се извърши от Ръководителя на Центъра и екипа по управление на проекта. Ръководителят на Центъра ще определи комисия, която ще направи оценка и изготви класиране на желаещите потребители по определени критерии. 708.60 708.60
4 . Въвеждащо обучение на новоназначения персонал в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: С цел осигуряване на ефективно функциониране на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и предоставянето на качествени услуги на потенциалните потребители, е предвидено обучение за новоназначения по проекта персонал, който няма опит и не е преминавал през подобни обучения. То ще бъде извършено от външни експерти, които ще бъдат избрани съобразно ЗОП и изискванията на ДО. В обучението ще бъдат включени 18 лица от новоназначения персонал и ще се извърши в рамките на 3 дни. 540.00 254.13
5. Закупуване на специализиран транспорт за транспортиране на потребителите на Центъра: За постигане целите на проекта е необходимо осигуряване на ново специализирано транспортно средство, пригодено за превоз на хора с увреждания и над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. В рамките на проекта услуги за социално включване в общността или в домашна среда ще получават 85 лица. Въз основа на предварително проучване на нуждите на целевите групи е констатирана необходимостта от осигуряване на транспорт за 12 деца и 10 възрастни лица със заболявания и увреждания, които не позволяват те да използват градски транспорт или личен автомобил, за да достигнат до отдалечени места от дома си, като: специализирани здравни заведения, рехабилитационни центрове, лични лекари, достъп до други социални услуги, посещения на кино, театър, клубове по интереси и др.. С цел подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни в рамките на проекта ще се осигури специализирано транспортно средство, посредством което лицата от целевата група ще бъдат транспортирани от дома им до съответните места, съобразно специфичните им нужди, като - здравни заведения, социални служби, рехабилитационни центрове, клубове, осигуряване на достъп до културни и социални мероприятия и др. Транспортното средство ще се използва съобразно разработен от екипа на проекта и ръководителя на Центъра график. Местата до които ще се извозват лицата са както в пределите на община Божурище, така и извън нея, като в повечето случай ще е необходимо лицата да бъдат извозени до гр. София. 72 900.00 62 075.81
6. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги: Психологическа подкрепа ще се предоставя на членовете на персонала, предоставящ социални услуги. Подкрепата ще се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Целта е да се изгради модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. 1 825.00 1 821.75
7. Оценка на потребностите на лицата от целевата група : В проекта ще се включат 85 лица от целевата група. От тях 34 лица, ползватели на услуги по процедура „Нови алтернативи” ще бъдат включени в дейностите по настоящия проект. На всички лица (включително на потребителите, които са ползвали услуги по процедура „Нови алтернативи“), ще се направи оценка на потребностите. Външни лица – социални работници, наети на граждански договор, които притежават нужният опит, ще извършат индивидуална социална оценка въз основа на подаденото заявление, приложените документи и по методика, одобрена от екипа по проекта. Оценката на потребностите от социални и здравни услуги включва: кратка история на лицето и описание на общото му физическо и психическо състояние, образователно ниво/степен, способност за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи, социална активност и интереси, взаимоотношения със семейството, други социални контакти, битови условия на живот, изисквания за медикаментозно лечение и диети, други потребности, свързани със специфични състояния, безопасност и рискове. Резултатите от оценката се отразяват в доклад-предложение за подходящите услуги. Въз основа на изготвената оценка на потребностите на всеки потребител ще се изработи индивидуален план за работа с всеки потребител. 4 200.00 1 334.49
8. Функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Целта на дейността е да се предоставят комплекс от качествени и интегрирани услуги на потребителите на Центъра, чрез които да се допринесе за тяхното социално включване в общността. 8.1. Изготвяне на индивидуални планове за работа с потребителите на услугите в Центъра - Индивидуалният план за работа се изготвя от Ръководителя на Центъра и двамата външни експерти, изготвили Оценка на потребностите на лицата от целевата група на база на изготвен доклад-предложение за подходящите услуги за всеки един потребител Индивидуалният план ще се изготви след предварително обсъждане и след дискусия с лицето, за което се съставя. За всеки един от потребителите ще се изготви график за домашни посещения и предоставяне на различни услуги, който ще бъде съобразен с индивидуалните му потребности и изготвената оценка. 8.2. Услуги за социално включване в общността Услугата "Личен асистент" включва предоставяне на постоянни грижи за задоволяване на ежедневните потребности на потребителя. Услугата "Социален асистент" включва предоставяне на комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти. Услугата "Домашен помощник" е насочена към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. 8.3. Рехабилитационни дейности - Тази услуга ще се предоставя от рехабилитатора към Центъра и е предназначена за подпомагане на хора, които още не са преодолели пост травматичния стрес и все още не са придобили умения за самостоятелност в новото си състояние, настъпило след травмата или заболяването, предизвикало дефицита. Услугата се предоставя в домашна среда и включва: възстановяване или подобряване на засегнатите двигателни и др. функции; говорна и зрителна терапия за възстановяване или подобряване на засегнатите функции; подобряване и стабилизиране на двигателния апарат и за по-висока степен на самообслужване; развиване и подобряване на фината моторика; трениране на загубените или увредените физически, психически и когнитивни функции и др. 8.4. Здравни услуги – Услугата се предоставя от медицинска сестра и включва: Медицинската сестра извършва всички медицински манипулации, свързани с лечението на потребителя, назначено от лекар – поставяне на инжекции, смяна на превръзки, обработка на рани, смяна на конци и т.н.; Поддържа тясна връзка с близките на болния като редовно ги информира за здравословното му състояние; Следи за повишаване на жизнения статус на потребителите и подобряване на здравословното им състояние. 8.5. Психологическа подкрепа – В рамките на проекта е предвидено предоставяне на индивидуални психологически консултации за потребителите и тяхното близко обкръжение. Те ще се извършват в домовете на потребителите от наетия в Центъра експерт, предоставящ психологическа подкрепа. Консултациите ще бъдат съобразени с техните специфични нужди и потребности. Целта на всяка консултация ще бъде да помогне потребителя и неговите близки да открият ефективно решение на своя проблем. Потребителите ще бъдат подпомагани да изразят своите преживявания и мотивирани да променят възприятията си и поведенческите си стратегии, за да открият възможности за справяне с ежедневните трудности. Целта е подобряване на социалната градимост и възможностите за адаптация и развитие на потенциалите. Акцент ще се постави върху тренинг на себеувереността, да се развият умения за споделяне, изграждане на доверие, за подаване и приемане на обратна връзка. 385 099.06 322 556.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).