Подобряване достъпа до заетост: Дейността има за цел включване в заетост на безработни или неактивни лица от целевите групи от община Казанлък. Чрез изпълнение на дейността ще се осигури възможност за заетост на най-малко 96 безработни и/или неактивни лица от целевите групи. Бенефициентът и 2ма от партньорите в качеството на работодатели разкриват работни места за субсидирана заетост за период до 12 месеца. Дейността се изпълнява през целия период на проекта от Бенефициента, Общинско предприятие - работодател 1 и НПО - работодател 2.
Бенефициентът ще предложи подходящи работни места и добри условия на труд за представителите на целевата група безработни и/или неактивни лица, които да бъдат наети като технически сътрудници към различни ресори и структурни звена в помощ на администрацията и на гражданите за попълване на образци, формуляри, прилагане на административни процедури, регистрация на заявления и друга техническа помощ във връзка с предлаганите административни услуги.
В периода на изпълнение на проекта Бенефициентът ще назначи в субсидирана заетост общо 6 лица от целевите групи - всяко лице за период до 12 месеца.
В периода на изпълнение на проекта Работодател 1 ще включи в субсидирана заетост за период до 12 месеца най-малко 80 лица, в т.ч. най-малко 20 метачи, най-малко 10 лица към група за "Пътна инфраструктура", най-малко 50 лица към група "Озеленяване", вкл. работник озеленяване и косачи.
В периода на изпълнение на проекта Работодател 2 ще включи в субсидирана заетост за период до 12 месеца най-малко 10 лица от целевите групи.
Лицата, включени в субсидирана заетост, ще бъдат застраховани и осигурени с трудова медицина.
За всички наети лица по дейността в бюджета на проекта са планирани разходи за възнаграждения, изчислени на база стандартния размер на единичния разход на лице за месец, формиран от МРЗ и дължими осигурителни вноски за сметка на работодателя.
Разходите за възнаграждения са в размер на МРЗ, както и дължимите осигурителни вноски за сметка на работодателя върху МРЗ, съгласно ЗБДОО и ЗБ на НЗОК, за съответната година и ТЗПБ в размер на 0,4 %.
В бюджета за възнаграждения по б.р.1.2. е планиран резерв за месеците от проекта.
Резервът е планиран за покриване на обезщетение за неизползван платен годишен отпуск по чл.224 от КТ, за покриване на разлика при увеличение размера на МРЗ за 2022 и/или 2023г. и за разходи за обезщетения по чл.222, ал.3 от КТ.
Бенефициентът и работодателите чрез кампания и проучване сред целевите групи идентифицира неактивни и безработни лица от целевите групи, организират и участват в осъществяване на подбор на лицата за включване в субсидирана заетост.
Резултатите от дейността допринасят за постигане целта на проекта чрез интеграцията на пазара на труда, повишаване качеството на живот, социалното включване и намаляване на бедността на уязвимите групи в община Казанлък. |
818 376.80
|
683 190.08
|
Подобряване достъпа до социални и здравни услуги: В 3 нас.места с концентрация на маргинализирани групи(гр.Казанлък,гр.Крън,с.Ръжена)ще бъдат създадени по 1нов център за работа със семейства от сегрегирани общности, наречени"Къща на семейството".В с.Горно Черковище вече създадена"Къща" ще бъде подкрепена да продължи функционирането си.Четирите Къщи ще се явяват център за получаване на интегрирана социално-здравни услуги(СЗУ) за представителите на целевите групи от съответното населено място по модела на програма"Сигурен старт",който е изпробван и работещ успешно в Европа.Моделът е пренесен и в България и в едно населено място на територията на община Казанлък(с.Горно Черковище)чрез проект на СНЦ "Бъдеще за децата"-партньор по настоящия проект.Проектът,по който е разкрита и функционира Къщата,е на финален етап и дейността на Къщата приключва преди стартиране на настоящата дейност.С настоящият проект продължаваме и разширяваме дейността и мултиплицираме модела в други три населени места от общината,като модела се адаптира към нуждите на конкретното населено място и на общността.
Къщите се обособяват в общински помещения.Всяка Къща има зони за общуване в неформална среда,тип"всекидневна"/"хол"и втора зона тип"кухня-трапезария".Доставят се канцеларски и санитарни материали,оборудване и обзавеждане за двете "зони",детски играчки,дидактически материали,кухненски посуди и консумативи за всяка къща,организират се детски тържества и празници.
В неформална среда в къщите специалисти(социален работник,психолог,педагог,специалист по здравни грижи,библиотекар)с подкрепата на медиатор от общността и социален сътрудник ще работят със семействата от насел.място-сегрегирани семейства,родители с малки деца,бъдещи родители,многодетни семейства,с цел да им бъде подобрен достъпа до СЗУ,повишено качеството на живот,да им бъдат изградени умения,навици и разбиране за поддържане на лична хигиена,хигиена на бебета и малки деца,хигиена на домакинството и на храната;да придобиват знания и умения за здравословно хранене,готвене и съхранение на храната,изграждане на разбиране и умения за семейно планиране,превенция от нежелана бременност;подкрепа за сплотяване в семейството,сближаване на поколенията;уважение към по-малките;придобиване на умения за правилно и безопасно ползване на оборудване и обзавеждане за домакинството,да бъдат подкрепени за по-пълноценно социално включване и развитие на местната общност.
Всяка къща функционира ежедневно чрез социален сътрудник и медиатор,който подкрепя целевите групи да посетят Къщата и ползват услугите й.Къщата е мястото за срещи между специалистите и общността,за решаване на конкретните проблеми и казуси,за получаване на социална и здравна подкрепа и услуги.Персоналът организира тържества за отбелязване на местни традиции,детски и семейни празници с участие на общността.
Къщите се посещават от специалистите по график,периодично и съобразно потребностите на общността.Чрез услуги от специалистите и с подкрепата на асоц.партньори ДСП и РЗИ ще се подобри достъпа да СЗУ на целевите групи.Ще се приложи методиката"Библиотека на играчките"-мобилна с фонд от играчки,които са налични от предходен проект и развиват различни умения в децата в различните възрасти.Ръководи се от обучено лице"Библиотекар"с умения и познания за боравене и прилагане на играчките с цел развиване на уменията за комуникация и допринася за насърчаване взаимодействието между родители и деца.Педагог ще предоставя консултации и повишава информираността по социални и здравни въпроси,вкл.промени в човешкото тяло с напредъка на възрастта,значението и влиянието на лоша храна и хигиена,вербално и невербално общуване в семейството и в обществото.
Най-малко120лица от ЦГ, вкл.поне100лица от ромски произход ще бъдат привлечени,мотивирани и включени в СЗУ предоставяни в"Къща на семейството".
Резултатите от дейността допринасят за постигане целта на проекта чрез подобряване достъпа до СЗУ,развитие на местните общности,повишаване качеството на живот и социалното включване на уязвимите групи в община Казанлък. |
252 348.24
|
218 250.26
|
Преодоляване на негативни стереотипи: Дейността има за цел от една страна промяна на практики, които имат негативно влияние върху социалното включване и приемането на ромската общност и от друга страна преодоляване на негативните стереотипи срещу ромската общност и хората в неравностойно положение, вкл. лица с увреждания. Дейността се изпълнява от Бенефициента и Партньор №1 – ОП КДПИС през целия период на проекта и включва три различни вида инициативи:
1. Практиката да се замърсяват обществените пространства в зоните, обитавани от ромска общност, има негативно влияние върху приемането на маргинализираните общности от обществото. За промяна на тази практика, която има негативно влияние върху социалното включване, ще се организират и проведат 2 инициативи за изграждане на умение и приучване към отговорно поведение в жителите на сегрегирани зони и/или зони със смесено население чрез провеждане на инициативи за почистване, облагородяване и поддържане на обществените пространства в жилищните им райони с участие на живеещите.
2. За трайна интеграция на представители на целевите групи и на потребителите на социалните жилища, изградени в град Казанлък по ОПРР 2014-2020, през периода на изпълнение на проекта Бенефициентът ще осигури експертна подкрепа, в рамките на която ще бъдат разработени индивидуални планове за осигуряване на достъп до пазара на труда, образование, социални и здравни услуги и десегрегация. Подкрепата ще бъде осигурена чрез назначаване на експерт Инициативи, който ще разработва индивидулни планове с конкретни мерки, регулярно ще проследява и анализира изпълнението им. Експерт Инициативи ще работи пряко с представителите на целевите групи, ще проучва нуждите и проблемите на отделните лица и на общността; в тази връзка ще осъществява контакти с организациите-партньори, асоциирани партньори, изпълнители, работодатели, институции; системно и активно ще работи с потребителите на социалните жилища с цел подкрепа за интеграцията им; текущо ще осъществяване мониторинг върху въздействието и постигнатото; ще изготвя индивидуални планове, анализи, кореспонденция; ще посещава общността по населени места в рамките на общината за установяване на местните нужди и проблеми и търсене на локално решение съвместно с партньори, институции и работодатели.
3. Всяка етническа общност или малцинство по друг признак има своите качества и своите специфики. Малцинствата - етнически или по друг признак (например на хора с увреждания), са в по-неизгодна ситуация от доминиращата общност относно изява и реализация. В исторически план е натрупано негативно отношение към различния. С развитие на социалните мрежи и технологиите лесно се поддържа страх от неизвестното и непознатото. От друга страна технологиите намалиха контактите на живо между хората и общностите. Постепенно е изграден модел на отчуждение към малцинството. Този модел на поведение подхранва негативни нагласи и стереотипи между общностите. Спорадични рекламни кампании и теоретични постановки в медиите не допринасят особено за преодоляване на страха от непознатото и не помагат на хората от различните общности да се опознаят и сближат, да си помагат и да се допълват в едно единно общество. Страхът от непознатото е налице и от двете страни на съществуващото разделение - и у доминиращата общност и в представителите на малцинствените общности. За преодоляване на този негативен стереотип на страх и отчуждение и негативните нагласи към непознатото е планирана инициатива за сближаване на общностите, чрез събиране в малки групи (до 8 лица) на представители и на двете отчуждени страни и съвместно участие в позитивни, сплотяваща и обединяващи дейности под формата на спортно-развлекателни мероприятия - общо 50 броя. Организацията и изпълнението ще осъществи експерт Инициативи.
Резултатите от дейността допринасят за постигане целта на проекта за преодоляване на негативни стереотипи, развитие на местните общности, повишаване качеството на живот и социалното включване на уязвимите групи в община Казанлък. |
60 264.04
|
48 196.40
|