Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

With this project proposal, the Municipality of Vratsa will have the opportunity to continue the activities of providing a hot lunch during the years from 2016 to the present. With the implementation of the project activities for the period from 01.10.2022 to 30.09.2025, the general objective of the operation will be achieved, which will actively contribute to the implementation of the specific objective of the Union aimed at addressing the problem of material deprivation by assisting with food and basic material assistance.
By helping with a hot lunch, the aim is to provide healthy, varied and nutritious hot food for lunch to people who are unable to provide it themselves or with the help of their relatives. Beneficiaries rely on and are highly dependent on this assistance on a daily basis, with a hot lunch provided year-round, in response to identified ongoing and/or urgent needs. The following activities will be implemented: 1. Determination of the target groups; 2. Preparing a hot lunch; 3. Providing a hot lunch; 4. Provision of accompanying measures. The food will be prepared in one of the canteens in the city of Vratsa. Given the personal desire of the persons, as well as their health condition, an organization will be created to receive the prepared food through the following methods: at food distribution points, at a place in the kitchen or at their homes. The prepared food will be received in individual containers for multiple use, and only in the case of impossibility of receiving the food in them, disposable ones will be used. According to the current procedure, 180 persons meeting the conditions of the project will be covered. A project management team will be created, which will implement activities to prevent double funding, provide accompanying services, quality project implementation and other activities that will contribute to reaching the most needy persons and providing them with the necessary support for leading a normal lifestyle.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Община Враца ще възложи на Общинско предприятие „Социални дейности“ приготвянето на топлия обяд, използвайки наличния опит от реализираните проекти по ОП за храни до момента. Предприятието разполага с инженер-технолог, който ще отговаря за изготвянето на седмичните менюта, които ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, както и информация за алергените, съобразно Регламент № 1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните, видовете хранителни продукти, които ще бъдат включени в приготвянето на топлия обяд и крайното тегло на ястията в готов вид. Храната ще се приготвя по Сборник с рецепти за хранене или по рецептурник за обществено хранене. Хранителните продукти отговарят на изискванията на Закона за храните и всички други установени норми съгласно законодателството на Р България, като е разработена и утвърдена от БАБХ система за осигуряване безопасността на храните НАССР. Доставяните продукти ще отговарят на действащите стандарти при спазване насоките на СЗО и МЗ. Общинско предприятие "Социални дейности" разполага със собствена материална база за съхранение и приготвяне на храна, която се помещава в различни сгради на територията на гр. Враца. Помещенията, в които ще се приготвя топлият обяд, отговарят на всички специфични хигиенни изисквания и необходими условия. 432 371.20 178 355.20
Предоставяне на топъл обяд: Община Враца ще възложи на Общинско предприятие „Социални дейности“ ежедневното предоставяне на топлия обяд на потребителите. Предвид личното желание на лицата, както и тяхното здравословно състояние ще бъде създадена организация за получаване на приготвената храна чрез следните похвати: в пунктове за раздаване на храна, на място в кухнята или до домовете им. Приготвената храна ще се получава в индивидуални съдове за многократна употреба, като само в случаите на невъзможност за получаване на храната в тях, ще бъдат използвани еднократни. По този начин се цели намаляване използването на пластмасовите съдове за еднократна употреба. Директорът на предприятието ще определи лица, които ще са отговорни за предоставянето на храната на потребителите по списък. Определените служители приемат готовата храна от мястото на нейното приготвяне и я предоставят на съответните потребители по предварително уговорен начин. Потребителите ще получат храната си при спазване на всички санитарно-хигиенни мерки. При възникване на непредвидени и извънредни обстоятелства и/или при предписани на националните и регионалните здравни органи в хода на изпълнение на договора, Общинското предприятие има готовност да създаде организация за доставка на храната до домовете на всички потребители. Служебните автомобили, които ще се използват за доставка на храната, отговарят на всички изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. 30 265.98 12 484.86
Предоставяне на съпътстващи мерки: За изпълнението на дейността ще бъде ангажиран екипът по проект. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд, ще се изразяват в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др.; -индивидуални и групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасви изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 30 265.99 12 484.86
Определяне на целевите групи: Целевите групи по проекта са: 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица; 6. Лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Определените целеви групи по проекта са в съответствие с целите на операцията. Дейността ще започне преди подписването на договора, както и ще се реализира през целия период на неговото изпълнение. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).