Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal aims to provide good and safe working conditions "M-Press" Ltd. and improve the working environment in the company, through measures promoting the reconciliation of work, family and private life support measures for persons over 54 years of age, development measures in the area of ​​environmental policy, providing means of collective protection and social benefits for workers.
Project activities are aimed at all 24 employees of "M-Press" Ltd., which are included as a target group. We envisage measures to support 3 people over 54 years old and a worker with disabilities. In the main actions are set out more:
- Creating opportunities for flexible forms of employment in order to optimize business processes
- Providing benefits for workers - repair and equipment for recreation, nutrition and relaxation in the enterprise, sports facilities and a playground.

The project also provides management activities, publicity and visualization, in accordance with the requirements of a manual beneficiary implementing rules for information and communication 2014-2020,
The expected results of the project will improve next elements of working conditions:
- Safe micro-climate - air temperature,
- Decreased noise level at safe stage,
- Better and healthy lighting,
- Social benefits - creation and equipment of the dining room, recreation room, playground and gym,
- Increased motivation of the employees;
- Increased productivity;
- To minimize the possibility of an occupational disease.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Тази дейност цели коректно и законосъобразно управление и изпълнение на проекта, спазване на времевата рамка, отлична финансова и техническа отчетност. Дейност 1 включва цялостно управление на дейностите по проекта, наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, финансова и техническа отчетност, координация между членовете на екипа. Дейността ще се изпълнява от екип, който включва Ръководител, Координатор и Счетоводител на фирмата. С цел осигуряването на адекватна организация на дейностите и включване на всички заинтересовани страни за гладкото протичане на реализацията на проекта, екипът на проекта ще провежда регулярни срещи. Срещите са както за обмен на информация, така и за планиране, отчитане на дейностите и мониторинг на изпълнението. Задълженията на Ръководителя включват: - Отговаря за коректното, точно и законосъобразно изпълнение на проекта, - Поставя задачи на координатора, подписва всички документи, осъществява контакт с представители на УО на ОПРЧР, - Следи за изпълнението на договорите по проекта, изготвянето на месечните и финални отчети, отговаря за рационалното разходване на сумата по гранта, - Отговаря за изпълнението на заложените цели и индикатори, - Отговаря за визуализацията и публичността по проекта, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Ръководи провеждането на обществени поръчки за доставка и услуги по правилата на ПМС 118 Задълженията на Координатора включват: - Координиране на цялостното изпълнение на дейностите по проекта - Подпомага дейността на Ръководителя - Организира провеждането на обществени поръчки за доставка на оборудването по проекта - Контактува с представителите на целевите групи, - Води кореспонденция с изпълнителите и представителите на УО Задълженията на Счетоводителя включват: - Отговаря за обобщаването и осчетоводяването на финансовите документи на ниво проект - Регистрира своевременно счетоводните операции, в съответствие с приложимото законодателство; - Начислява възнаграждения, данъци и осигурителни вноски по проекта; - Изготвя необходимите справки, удостоверения и др. във връзка с възнагражденията по проекта; - Организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с проекта; 18 290.00 18 264.69
Визуализация и публичност: Дейността цели осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевите групи и заинтересованите страни. Дейностите за информация и публичност са задължителни според Насоките с оглед осигуряване на широка информираност за проекта и финансиращите органи. Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Конкретно на проекта Дейност "Визуализация и публичност" включва реализацията на: - Провеждане на информационни срещи за запознаване на обществеността и медиите с целите на проекта, дейностите, резултатите - предвидени са 2 срещи: едната е въвеждаща и ще се проведе в началото на проекта, а втората е заключителна и ще отчете постигнатите проектни резултати в неговия край - Изработване на информационна табела за визуализация и популяризиране на проекта, оперативната програма и ЕС. - Табелата ще бъде поставена на видно място във фирмата с оглед информиране на посетителите, работници, клиенти, доставчици, че М-Прес ООД изпълнява проект по ОПРЧР. Табелата ще съдържа всички задължителни лога и информация за донорите съгласно правилата на ОПРЧР. - Публикации за напредъка на проекта - ще бъдат подготвени 2 публикации за популяризиране на проекта и етапите по постигане на различни резултати. Те ще бъдат отпечатани в местно или регионално информационно издание - Изработване на информационни стикери за оборудването и обзавеждането – Оборудването, закупено в рамките на проекта, ще бъде идентифицирано със специални стикери за визуализация. 1 820.00 1 820.00
Разработване, утвърждаване и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в М-Прес ООД: Тази дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси в дружеството е обвързана със Стратегията за развитие на предприятието и потребността от организационни промени. Тъй като в целевата група по проекта има лица над 54 г. възраст /приблизително 15% от заетите/, в рамките на тази дейност проектът предвижда мерки, които са насочени към тяхната подкрепа за задържане в предприятието и удължаване на професионалния им живот. Именно затова се предвиждат 3 поддейности, които ще допринесат за: - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - менторство на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; - Дейности за индиректно насърчаване на политиката по околната среда, изменение на климата, ресурсна ефективност - прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство. Конкретно в рамките на тази дейност ще се извърши следното: - Разработване и утвърждаване на План с мерки за съвместяването на професионалния, семейния и личния живот - Планът ще даде насоки как да бъде осъществена оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. За целта ще бъде закупена и внедрена система за контрол на достъпа до работното място. Това ще подобри вътрешния ред и организация във фирмата и подпомогне управлението на човешките ресурси. Всеки служител сам ще може да разпределя времето си, като отчита 8-часов работен ден, без той да бъде отработен в 8 последователни часа. - Разработване и утвърждаване на План с мерки за подкрепата на лица над 54 годишна възраст - Планът е насочен към въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) като например менторство на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; по-възрастните служители да бъдат използвани от работодателя като консултанти, работещи на гъвкаво работно време или на граждански договор. В предприятието е идентифицирана нужда от удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, като по този начин се осъществява плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият, натрупаните от по-възрастните работници ценен опит и експертиза. - Разработване и въвеждане на Програма "Зелени работни места в М-Прес ООД" - Тази мярка ще насърчи фирменото развитие в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност. Програмата ще съдържа правила за прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области. Чрез тях ще се развият умения, необходими за трансформиране на традиционните работни места в "зелени" такива и на умения, изискващи се от прехода към ресурсноефективна икономика, вкл. познания, специализирана информация за технологии и продукти, който биха намалили вредното влияние върху околната среда. Прилагането на утвърдената програма допринася за преодоляване на недостига на „зелени“ умения в съответствие с реалните нужди на пазара на труда. - Необходимостта от обезпечаване на предприятието със система за контрол на достъпа в предприятието, се налага с цел усъвършенстване и подобрения спрямо текущото състояние на предприятието и неговото планирано развитие. В момента М-прес ООД не разполага с такава система, което значително затруднява дейността на отдела по човешки ресурси да върши по-ефективно и прозрачно работата си. 19 500.00 19 500.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.: Дейността включва дейности за осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд в предприятието. Дейността на фирма М-прес ООД е свързана с печатарството- основният материал е хартията, която е силно горима и създава риск от пожар във фирмата. Системата за пожароизвестяване е задължителна и според предписанията на Службата за трудова медицина, обслужваща фирмата. За да се преодолее този проблем предвиждаме закупуване на пожароизвестителна система, която включва: 1. Пожароизвестяване със следните елементи: -Конвенционален контролен панел - 4 зони с платка 4-зонови изхода (1xMER-4) -Конвенционален димен оптичен детектор- покрива площ от 112 м2 -Основа за детектор - CDX серия, бяла -Конвенционален ръчен пожароизвестител, комплект -Сирена пожарна SB112F за външен монтаж -Сирена пожарна пиезо SV2002F за вътрешен монтаж -Сирена със светлинна сигнализация 2. Газ сигнализация със следните елементи: -Конвенционален газ детектор за метан, -Сирена със светлинна сигнализация -Окабеляване и монтаж Цялата производствена сграда се отоплява с природен газ, но в момента няма система за сигнализация при изтичане на газ. Това е немиришещ летлив газ, който трудно може да бъде засечен без специализирана система. Затова от гледна точка безопасност на работещите трябва спешно да се внедри система за газ-сигнализация при изтичане на природен газ, което ще обезопаси работните места на заетите. Газ-сигнализацията ще предотврати евентуални трудови злополуки и инциденти с работещите. 3. Монтаж и доставка на Звукопоглъщащи стени и тавани в помещение със сгъвачки - 9504 лв. Производствения процес в печатарството в определен етап от реализацията /при машините за сгъване/ е свързан с високи шумове и от Службата за трудова медицина има предписание за антифони и поставяне на шумоизолация. Именно поради необходимостта от подобряване на условията на труд в посока превенция на здравето на работниците и запазване на слуха им е изключително необходимо да се поставят звукопоглъщащи плоскости върху стените и таваните. 4. Мълниезащита със следните елементи: -Мачта 3м -Активен мълниеприемник -Ревизионна кутия Al IP-66 -Заземителен кол -Заземителна шина Производствената сграда е сама в голям периметър от територия и към момента няма мълниезащита, а в близост има високи дървета. От гледна точка безопасността на работещите в сградата и предвид на климатичните характеристики на района /мълниите са често срещано явление/ необходимостта от поставяне на система за мълниезащита е много голяма. 5. Осветителни тела - LED индустриално осв. тяло PC 220V-240V - 33295 лв. Осветеността в помещенията към момента не отговаря на съвременните стандарти и носи риск за здравето на работещите. Подмяната с нови осветителни тела ще доведе до подобряване на осветеността от една страна, и до подобряване на условията на труд на хората. В този си смисъл осветителните тела, осигуряващи добри и безопасни за здравето на работниците условия на труд са вид колективно предпазно средство и поради това те са част от настоящия проект. 6. Климатични колони - 3 бр. Добрият микроклимат в помещенията е от съществено значение за здравето на работещите. Съгласно Становище на СТМ и Утвърдената програма на ръководството за минимизиране на риска, са предвидени за купуване 3 бр. климатични колони .Към момента няма система за охлаждане през лятото, а само за отопление през зимата. Климатичната система ще подобри условията и през летния сезон, който също е много натоварен и в горещите летни месеци условията на труд стават трудно поносими. 67 651.00 69 795.40
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения: Производствените цехове на М-прес ООД се намират в края на града. В тях няма необходимите условия за пълноценен труд и почивка. Това рефлектира върху мотивираността на работниците и служителите за работа, влияе на тяхното здраве, удовлетвореността от труда, води до влошени производствени резултати и ниска производителност. Наблизо няма детска градина, спортна площадка, места за хранене, което създава редица неудобства на хората от целевата група. Те няма къде да се хранят пълноценно, отдалечеността на цеховете от града, създава затруднения за работниците с малки деца. В производствената база на фирмата има възможност за обособяване на места за отдих, детски кът, зала за спорт, да се реновира и оборудва място за хранене. Липсата на Помещение за хранене е проблем, който влияе на цялостния работен процес във фабриката. В близост до фирмата няма заведения за хранене, няма добър хранителен магазин, работниците са отдалечени от местоживеенето си и не могат да се приберат в къщи в обедната си почивка, за да се нахранят. Този проблем ще бъде преодолян чрез ремонтиране на съществуващо помещение и оборудването му за Помещение за хранене. Дейността включва обособяване и текущ ремонт на Помещение за хранене: СМР - 130 м2: , което включва: Изравнителна пясъчно-цементова замазка под подови плочки м2 130 Плочки подови м2 130 Лепене на плочки с материал м2 130 Оформяне на покривни капандури или покривни прозорци бр 5 Дограма капандури или покривни прозорци бр 5 Гипсокартон колони-обличане бр 20 Врати със остъклена част бр 4 Шпакловане с цената на материалите м2 340 Боядисване с латекс с цената на боята м2 340 Ел. инсталация - окабеляване, ел. табло, ключове осветление и контакти Лампи - 16 бр Оборудване на помещение за хранене: -Хладилник - бр 1 -Микровълнова печка - бр 1 -Готварска печка - бр 1 -Миялна машина - бр 1 . -Кухненско обзавеждане - бр 1 -Смесител бр 1 -Маса бр 6 -Столове бр 24 -Климатични колони - 2 бр. Създаването на фитнес-площадка на територията на фирмата ще спомогне за преодоляване на еднообразният начин на работа и подобри физическата активност на хората от целевата група, ще подобри тяхната работоспособност. Оборудване на Фитнес площадка на открито: -Степер с велоергометър -Комбиниран уред -Бодибилдинг машина -Успоредка -Тенис маса -Настилка - 200 кв.м. Създаването и оборудването на детски кът е социална придобивка, която ще улесни съчетаването на родителската отговорност с успешната трудова реализация. Съчетаването на семейните с трудовите задължения е пряко свързано и с основния принцип на международното трудово право - принципът на равните възможности и равното третиране на работниците и служители. Оформяне на Детски кът : -Детски кът меки форми -Топки за скачане с уши - 5 бр. -Пързалка с малка люлка -Пластмасов тунел -Сглобяем конструктор Помещението за краткотраен отдих ще създаде предпоставки не само за пълноценен отдих във времето на регламентирани почивки, но и за социализация на работниците и повишаване на мотивацията им за труд. Помещение за краткотраен отдих - освежаване и строително ремонтни дейности: -Ремонт на паднала мазилка -Шпакловане с цената на материалите -Боядисване с цената на боите Оборудване на помещение за краткотраен отдих: 3800 лв. -Горен шкаф -Шкаф с мивка -Смесител -Кафе машина -Хладилна -Столове - 8 бр. 75 776.80 73 375.71

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).