Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project involves the delivery of 52 new electric buses and specialized equipment for them. The following main activities are included in the project in order to ensure the normal operation of the vehicles and the sustainability of the project:
• increase of electrical capacities, route construction, construction of new substations and connection to the electricity distribution network
• construction of shelters for the charging stations and the electric buses.
The project will be implemented on the territory of Sofia Municipality and the purchased electric buses will be operated by Stolichen Avtoransport EAD on existing bus lines and on newly opened lines with feeder functions to the metro system and the tram network .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на проектното предложение: Дейността включва изготвяне на проектно предложение, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004. В рамките на възлагането се извършват следните основни дейности и услуги: - Идентифициране и описание на основните дейности, които да залегнат в проектното предложение - Изработване на бюджет - Изготвяне на прогнозен график за провеждане и възлагане на обществени поръчки - Изчисление и описание на индикатори за изпълнение на проекта - Консултации в процеса на оценка и одобрение на проектното предложение - допълнителна информация за оценка на проектното предложение и др. 10 200.00 10 200.00
Изготвяне на Анализ на разходите и ползите: Анализът разходи-ползи (АРП) е изготвен в съответствие с методологията, заложена в Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на Комисията и насоките за кандидатстване по процедура № BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.” и е в следния обхват: (1) Представяне на контекста (2) Определяне на целите (3) Идентификация на проекта (4) Анализ на търсенето и на вариантите (5) Финансов анализ (6) Оценка на риска При изготвянето на анализа е съблюдавана следната нормативна рамка: • Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (Регламент (ЕС) № 1303/2013) • Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“ • Делегиран Регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията от 3 март 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство; • Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г.; • Всички актуални национални методически указания. 35 940.00 35 940.00
Доставка на 52 броя нови електрически автобуси и специализирано оборудване за тях: Поддейност 1 Доставка на 52 броя нови електрически автобуси и специализирано оборудване за тях На 09.09.2019 г. е обявена обществена поръчка чрез открита процедура със следните обособени позиции: ОП 1: Доставка на 30 бр. електрически автобуси с дължина от 5.5-7.5 м. и допълнително оборудване към тях - Зарядни станции - 30 бр. единични с минимална мощност 20 kWили 15 бр. двойни с минимална мощност 40 kW - изходен куплунг (към превозното средство), отговарящ на европейските стандарти. - Оборудване със софтуер и други специални/специализирани инструменти за автомобилната индустрия, необходими за обслужване, диагностика и ремонт на тяговия електродвигател; минимум по 1 брой от всеки - Оборудване, (например преносим компютър -лаптоп или еквивалентен специализиран уред) със софтуер и други специални/специализирани инструменти за автомобилната индустрия, необходими за обслужването и ремонта на високоволтовата система и тяговата батерия; минимум по 1 брой от всеки - Оборудване за диагностика и ремонт на нисковолтовите електрически системи, в рамките на регламентираните от производителя - минимум 1 брой - Оборудване за диагностика и ремонт на пневматичните системи в рамките на регламентираните от производителя - минимум 1 брой Обявените обществени поръчки са прекратени с Решение № РД 09-319/16.12.2019 и Решение № РД 09-254/18.09.2020 на изпълнителния директор на „Столичен автотранспорт” ЕАД. ОП 2: Доставка на 22 бр. електрически автобуси с дължина от 7.6-9.6 м. и допълнително оборудване към тях: - Зарядни станции - 22 бр. единични с минимална мощност 40 kW или 11 бр. двойни с минимална мощност 80 kW - изходен куплунг (към превозното средство), отговарящ на европейските стандарти. - Оборудване със софтуер и други специални/специализирани инструменти за автомобилната индустрия, необходими за обслужване, диагностика и ремонт на тяговия електродвигател; минимум по 1 брой от всеки - Оборудване, (например преносим компютър -лаптоп или еквивалентен специализиран уред) със софтуер и други специални/специализирани инструменти за автомобилната индустрия, необходими за обслужването и ремонта на високоволтовата система и тяговата батерия; минимум по 1брой от всеки - Оборудване за диагностика и ремонт на нисковолтовите електрически системи, в рамките на регламентираните от производителя - минимум 1 брой - Оборудване за диагностика и ремонт на пневматичните системи в рамките на регламентираните от производителя - минимум 1 брой Предвид съществуването на интелигентна електронна система със специфичен протокол за обмен на информация между зарядната станция и конкретния модел електробус, зарядните станции могат да бъдат използвани само за зареждане на конкретните електробуси и няма да могат да се използват за зареждане на електробуси, различни от доставените по проекта. Разработени са схеми на 3 нови довозващи линии, по които ще се движат част от новите електробуси: ж.к. "Овча купел", ж.к. "Люлин", ж.к. „Малинова долина“ и кв. „Хладилника". Към тези 30 електробуса се залага резервен флот от 5 нови електробуса. Предвижданията за останалите 17 електробуса са да бъдат пуснати по определени нисконатоварени линии от обществения транспорт, които към настоящия момент се обслужват от 12 метрови дизелови автобуси. Поддейност 2 Задължителни застраховки за първата година на експлоатация на електрическите автобуси Поддейност 2 обхваща част от задължителните застраховки за първата година на експлоатация на електрическите автобуси. Застраховките, които са част от настоящия проект, ще включват: Застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, Застраховка „Злополука на пътниците“ в обществения транспорт и Застраховка на сухопътни превозни средства, без релсови превозни средства, покриваща всички рискове, вкл. и кражба – Каско за новите 52 броя електрически автобуси. Допълнителна информация за Дейност 3 е дадена в отделен документ в секция 12. 33 696 000.00 24 862 536.07
Повишаване на електрическите мощности, присъединяване към електроразпределителна мрежа и изграждане на навеси за зарядните станции и електрическите автобуси: Дейност 4 се отнася към т. 13.1.4. „Дейности за оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства“ от Насоките за кандидатстване и включва две поддейности, описани по-долу. Поддейност 1 Повишаване на електрическите мощности, прокарване на трасе, изграждане на нови трафопостове и присъединяване към електроразпределителна мрежа (инженеринг) За всяко автобусно поделение инженерингът ще обхваща: 1. Изготвяне на работен проект в съответствие с действащата нормативна уредба за проектиране и Наредба № 4 /за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти/ - изграждане на МКТП, КЛ СрН, КЛ НН и КТП за захранване на нови зарядни станции за ел. автобуси и съгласуването му с необходимите инстанции ; 2. Изпълнение на предвидените в работния проект строително-монтажни дейности; 3. Осъществяване на авторски надзор; 4. Изпитвания и пускане в експлоатация, както и предаване на екзекутивната документация. По указания на ЧЕЗ ще се определят необходими мощности и трасета, дължини на изграждането им, ел. захранване на нови трафопостове МКТП, разкъртване на настилки, изкопи за нова тръбна мрежа за кабелни линии Ср.Н. и Н.Н., полагане на PVC тръби, полагане на бетон за замонолитване на тръбите, кабелни шахти, доставка и изтегляне на кабели Ср.Н. и Н.Н., обратен насип, зариване, възстановяване на настилки, кабелни глави, почистване, изпитания, фундаменти за МКТП, проби 72 ч. и др., съобразено с работните проекти. Поддейност 2 Изграждане на навеси за зарядните станции и електрическите автобуси (инженеринг) Поддейност 2 включва изготвянето на проектна документация за навеси в двете позеления Земляне и Малашевци съгласно Наредба №4/ 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за съответната фаза за проектиране. Проектирането и последващото изграждане е с цел спазване на изискванията за правилно съхранение, експлоатация и защита от неблагоприятни външни условия. Застроената площ на предвижданите навеси в двете поделения общо ще бъде приблизително 2000 м2, като проектното решение следва предостави конкретната площ, като е съобразено с броя на зарядни станции и броя автобуси, които ще се зареждат на тях, както и транспортната им схема и организация на разположение. Очаква се да бъдат изпълнени от стоманени носещи конструкции и колони, на които ще бъдат монтирани носещи греди. Светлата височина на покривната едноскатна конструкция ще бъде около 5-6 м. Покривните и стенните покрития се предвижда да бъдат от термопанели. Двете поддейности ще бъдат предмет на отделни обществени поръчки за инженеринг и ще включват проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР. Дейност 4 е директно свързана със закупуването на новите електробуси и зарядните станции към тях, като нейната реализация би допринесла за доброто стопанисване на активите и осигуряването на дълготрайност на направената инвестиция. В рамките на дейност 4 се предвижда и заплащане на всички необходими такси за различните етапи на реализацията, подготовката и съгласуването на работните проекти, съгласуване и издаване на становища от съответните експлоатационни дружества и инстанции , включително ЧЕЗ Разпределение, ПАБ СДВР, ДНСК и т.н. както и таксите при въвеждането на обектите в експлоатация, нанасяне в кадастър и др. Таксите са определени съгласно Тарифа 14 на МРРБ, утвърден ценоразпис за услуги и такси на ЧЕЗ, ПАБ СДВР и др. Изпълнението ще се осъществява от Екипа за управление на проекта. Допълнителна информация за Дейност 4 е дадена в отделен документ в секция 12. 2 002 260.00 1 570 945.67
Строителен надзор: Дейността обхваща осъществяването на строителен надзор при изпълнение на СМР в рамките на дейност 4, включваща повишаване на електрическите мощности, прокарване на трасе, изграждане на нови трафопостове и присъединяване към електроразпределителна мрежа; изграждане на навеси за зарядните станции и електрическите автобуси. Предоставяната консултанска услуга по смисъла на чл. 166 и чл. 168 от Закона за устройство на територията ще обхваща следните основни групи задачи: технически контрол при проектирането и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта; строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 166 и 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове; законосъобразно започване на строежа съгласно чл. 157 на ЗУТ, включително откриване на строителната площадка, подготовка и регистриране Заповедна книга и уведомяване всички специализирани контролни органи; контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и техническите спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ; контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност; координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа; дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; контрол на влаганите строителни продукти и на извършените СМР; строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове, съобразно с чл. 168. ал. 7 от ЗУТ; съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ; изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; след подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15); контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне на документация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ и др. Изготвянето на комплексни доклади за оценка за съответствие на инвестиционни проекти с основните изисквания към строежите във фаза „Работен проект“ ще включва проверка за съответствие с: ˗ Предвижданията на действащия ПУП; ˗ Правилата и нормативите за устройство на територията; ˗ Изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; ˗ Взаимната съгласуваност между частите на проекта; ˗ Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; ˗ Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; ˗ Специфичните изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива. 96 000.00 47 280.00
Организация, управление, информация и комуникация съгласно чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ: Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност, която ще продължи през целия период на проекта. За целта ще бъде създаден Екип за управление на проекта (ЕУП) от служители на кандидата и партньора, състоящ се от 10 члена: ръководител, кооординатор, юрист, финансист, експерт „подвижен състав“, експерт „СМР“, експерт „мониторинг и докладване”, специалист “контрол и съхранение на документацията”, експерт “тръжни процедури”, специалист “изпълнение на мерките за информация и комуникация”. ЕУП е пряко отговорно за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение. Разпределението на отговорностите между членовете на екипа е направено по начин, който гарантира разделение на функциите и надеждни механизми за контрол върху работата на екипа за управление и на изпълнителите на дейностите, възложени на външни изпълнители по проекта. Функциите и отговорностите на всеки член на екипа са описани по-долу в т. 9. Екип. Ръководителят на проекта контролира изпълнението на задачите съобразно разписаните функции на всеки експерт. Отчитането на работата ще се извършва отдолу нагоре – всички експерти в ЗУП са подчинени на ръководителя на проекта Изпълнението на мерките за информация и комуникация има за цел повишаване на информираността на гражданите на Столична община за ролята и приноса на ЕС, както и подобряване на общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта. Дейността ще включва следното: - до два дни след подписване на АДБФП, Столична община и Столичен Автотранспорт ЕАД ще публикуват на своите интернет страници описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта. - Ще бъдат произведени плакати с информация за проекта, които ще се поставят на видно място в сградите на общината и партньора и при провеждане на публични събития по проекта. Плакатите ще съдържат задължителните елементи за визуализация, вкл. емблемата на ЕС, пълните наименования „Европейски съюз“ и „Кохезионен фонд“; общото лого за ЕСИФ за програмен период 2014-2020 г., логото и слогана на ОПОС 2014-2020 г., наименованието на проекта; общата стойност на проекта и размера на европейското и националното съфинансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - Ще се проведат публични събития за популяризиране на проекта – пресконференции, както и официални церемонии „първа копка“ и откриване на обектите. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин. - Ще се подготви текст съобразно изискванията, указващ приноса на ЕС, който ще бъде поставян на всички изготвени писмени материали и документи по проекта - Ще бъдат поставени на видни места временни билбордове и постоянни обяснителни табели, както и информационни стикери на материалните активи и оборудването, закупени по проекта Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Специалист “Изпълнение на мерките за информация и комуникация” от ЕУП ще осъществява контрол върху изпълнението на предвидените по проекта мерки по информация и комуникация. 435 000.00 321 255.67

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).