Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at energy efficiency improvement of two multifamily residential buildings in town of Troyan, as follows:
- multifamily residential building with address r.c. Lagat, res. bl 11 "Hisar" with 71 individual residential sites and 7 ground rooms;
- multifamily residential building with address r.c. Mladost, res. bl 5 with 24 individual residential sites.
Within the project will be implemented:
- all mandatory energy efficiency measures  for the buildings as per the respective EE Surveys – thermal insulation of outer walls, floor and roof, replacement of facade windows, replacement of luminaires with energy-saving, as well as accompanying construction works;
- construction restoration/reinforcement measures prescribed as mandatory in Construction Surveys of the buildings;
- construction works related to repair of common parts of the buildings, achieving more than 60 % energy savings of primary energy;
- lightning protection and grounding installation;
- measures related to improved access for people with disabilities to the buildings.
The planned project activities will contribute to improvement of energy and operating characteristics of residential buildings and to reduction of end energy consumption.
Lower energy characteristics of buildings require undertaking of energy efficiency measures, even more their implementation leads to direct effect on reducing greenhouse emissions.
Improved ecological indicators, as a result of the savings of harmful emissions in the atmosphere will directly and tangibly improve quality of life and environmental conditions in town of Troyan.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Със заповед на кмета на община Троян ще бъде определен екип за организация и управление на проекта в състав: ръководител, координатор и счетоводител. Всички функции, отговорности и задължения на членовете на екипа ще бъдат разписани в длъжностните им характеристики. Екипът за организация и управление на проекта ще е отговорен за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Организацията и управлението на проекта обхваща цялата продължителност на проекта. Основните отговорности на екипа за организация и управление на проекта, включват: - организиране на дейността по подготовка на документации за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта и график за провеждане на процедурите; - провеждане на регулярни работни срещи за отчитане на свършената работа и планиране на предстоящите действия по изпълнение на проекта; - изготвяне на регулярни отчети за отчитане на извършените дейности; - осъществяване на проверки на място на изпълнителите на дейностите по проекта и изготвяне на доклади от извършения мониторинг; - проверка на представените от изпълнителите документи за заявяване на плащания; - изготвяне на междинни и окончателен технически доклади до УО на ОПРР, придружени от междинни и окончателен финансови отчети, обхващащи цялостното изпълнение на проекта; - изготвяне на справки и други необходими документи по изпълнението на проекта, които се изискват от УО на ОПРР и договора за безвъзмездна финансова помощ; - правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020); - съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване; - окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР; - цялостен мониторинг на дейностите по проекта и неговия напредък до успешното му изпълнение. 24 081.88 20 889.79
Изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) за повишаване на енергийната ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Троян с адреси: ж. к. "Лъгът", бл.11 „Хисар“; ж. к. "Младост", бл.5: Целта на дейността е успешно и законосъобразно изпълнение на строително-монтажните работи предвидени в изготвените инвестиционни проекти за повишаване на енергийната ефективност на двете многофамилни жилищни сгради. Дейността включва изпълнение на СМР, изготвяне на съпътстваща документация и всички необходими дейности до окончателното приемане на обектите от възложителя по реда и условията на Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и въвеждането им в експлоатация. Инвестиционните проекти предвиждат изпълнението на: - всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност на съответната сграда, включващи: топлинно изолиране на външните стени, покрива и пода; подмяна на фасадната дограма; изпълнение на енергоспестяващо осветление в общите части; - дейности по конструктивно възстановяване/усилване, предписани в техническия паспорт на сградите, а именно: за бл. 5 в ж.к "Младост" ще бъдат изпълнени дейности свързани с възстановяване на бетонното покритие на стоманобетоновите елементи, където е с недостатъчна дебелина или е повредено и липсва. Също така ще бъде укрепена металната тераса във вх. А, ет. 4, фасада юг. - останалите задължителни мерки, предписани в техническия паспорт на сградите, постигащи повече от 60% енергийни спестявания на първична енергия, а именно: за бл. 5 в ж.к "Младост" ще бъдат изпълнени СМР, свързани с ремонт на различни части на сградата (покрив, стълбищни клетки и площадки, парапети на тераси и балкони, противопожарни мерки и др.); - мълниезащитни и заземителни инсталации, предписани в техническите паспорти на двете сгради; - съпътстващи СМР, свързани с изпълнението на мерките за ЕЕ и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - мерки, свързани с подобряване на достъпа за лица с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009 г. Изпълнението на предписаните енергоспестяващи мерки ще доведе до съответствие на двете сгради с нормативните изисквания за енергийна ефективност и достигнат клас на енергопотребление "B", а за партерния етаж на бл. 11 в ж.к. "Лъгът" клас на енергопотребление "А". Тъй като партерният етаж на бл. 11 в ж.к. "Лъгът" е зает от общественообслужващи помещения: магазин за хранителни стоки, фризьорски и козметичен салон, кафене, аптека и хранилища с експонати на Музей на народните и художествени занаяти и приложните изкуства – Троян (МНХЗПИ), а на всички останали етажи са разположени апартаменти, на основание чл.7, ал.2 от Наредба №7 за енергийна ефективност на сгради, в сградата са налични две топлинни зони с различно функционално предназначение: жилищна част и обществено обслужваща част. С оглед изложеното всяка една топлинна зона е обследвана поотделно и е оценена по скалата за категория сгради, към която тази зона принадлежи по предназначение, а именно: жилищната част е оценена по специфичен годишен разход на първична енергия (kWh/m2 годишно) по скалата за жилищни сгради, а обществено обслужващата част по скалата за сгради за търговия. Дейността допринася пряко за поставената основна цел на проектното предложение, а именно повишаване на енергийната ефективност на жилищния сектор в град Троян. 1 367 054.24 1 208 841.31
Упражняване на независим строителен надзор: Целта на дейността е да се упражни строителен надзор по време на строителството в пълно съответствие с одобрените инвестиционни проекти и при спазването на националното законодателство, което поставя задължително изискване за осъществяване на строителен надзор по време на строителството (чл.161, ал.4, т.2 и чл.166 ал.1, т.1 от ЗУТ във връзка с чл. 168, ал. 2). Дейността строителен надзор е регламентирана в чл.168 от Закона за устройство на територията и включва контрол над цялостния строителен процес и изготвяне на необходимата документация - от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор е отговорен за качественото изпълнение на планираните СМР и за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор осигурява: - законосъобразно започване на строителния процес, правилно изпълнение на СМР и въвеждане на строежа в експлоатация; - коректно изпълнение на строежа, съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; - пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - контрол по спазване на условията за безопасност на труда; - контрол върху качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. Дейността ще се изпълнява през цялото време на строителството. 27 240.00 7 848.00
Упражняване на авторски надзор: Целта на дейността е да се упражни авторски надзор по време на строителството за пълно съответствие на СМР с одобрените инвестиционни проекти и при спазване на националното законодателство, което поставя задължително изискване за осъществяване на авторски надзор по време на строителството, по всички части за всички строежи от първа до пета категория включително (чл.161, ал.4, т.5 и чл.162 ал.2 от ЗУТ). Авторският надзор по проекта, по смисъла на ЗУТ и нормативните актове по неговото прилагане, ще бъде осъществяван от проектантските екипи, изготвили съответния инвестиционен проект. Осъществяването на авторски надзор от проектантите включва следните дейности: - контрол на строителната площадка, във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на одобрения проект; - консултации на строителната площадка при изпълнението на обектите; - участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обектите; - съдействие при избор на материали за строителните работи; - консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; - изработване на допълнителни чертежи на детайли, при необходимост; - извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; - участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. Дейността ще се изпълнява през цялото време на строителството. 20 400.00 20 400.00
Публичност и визуализация на проекта: За изпълнение на дейността ще се спазват изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Троян, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. Когато дадена мярка за информация и комуникация се отнася за няколко дейности, съфинансирани от повече от един фонд, упоменаването може да се замени с упоменаване на Европейските структурни инвестиционни фондове; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяване на проекта, Община Троян ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, чрез: - включване на официалната електронна страница на Общината www.troyan.bg кратко описание на проекта, включително на неговите цели и очаквани резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - на видно за обществеността място ще бъдат поставени плакати с информация за проекта, в които ще се споменава финансовата подкрепа на ЕС. Изпълнението на дейността ще обхваща изработване на информационни материали и провеждане на публични събития, както следва: - организиране на официална церемония за ефективен старт на проекта - "Първа копка" и за откриване на обекта; - провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция с включен кетъринг; - изработка и монтаж на 1 бр. билборд при стартирането на проекта; - изработка и монтаж на 2 бр. постоянни обяснителни табели след завършване на обектите, предмет на проекта; - изработка и разпространение на 100 бр. дипляни; - изработка и разпространение на 10 бр. плаката; - изработка и разпространение на 100 бр. брандирани химикалки. 4 212.00 3 852.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).