Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

"Diplomat Corporation" Ltd. is a leader in distribution of home appliances, whose success is determined by an established strategy for sustainable development of the business. The Company is characterized by skillful combination of economic activity and social responsibility. As an employer, the company draws attention to the support of the employees involved and to create opportunities for their professional development such as the sustainability of their economic and social status. Throughthe years the management confirms its orientation in development of labor market through project activities in OPHRD. The project - "Opportunities foremployment, and high quality of life for vulnerable groups in Northwest Bulgaria" is a continuation of the practice of supporting the professional appearance of the employed people and social inclusion. The project consist the employment of persons who, due to objective reasons and difficulties in their careers meet the risk of poverty and social exclusion. The aim is, by opening of 29 new working places, to support initiatives to minimize the unemployment and social exclusion. In the project,for a period of 12 months, unemployed young people up to 29 years and long-term unemployed and inactive people will be engaged in labor responsibilities in the company. The management meets their needs for labor activity and limits the risk of negative economic and social consequences. The planned implementation is a part of the 18 months activity, during which the selection of suitable candidates will be made, their inclusion in employment, organizational, management and reporting activities.
The project has a favorable impact on the socio-economic development of northwestern Bulgaria, and it will contribute to decreasethe high unemployment in the region (14.2%) and in town of Lukovitin particular.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разкриване на нови работни позиции и наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Настоящата подкрепа на „Дипломат Корпорейшън“ ООД за борба с бедността и социалното изключване за района на Северозападна България намира израз в разкриването на 29 нови работни места във фирмата. Ангажимент на ръководството е да осигури възможност за трудова дейност на 29 представители от следните уязвимите групи младежи до 29г. и трайно безработни или неактивни лица. За срок от 12 месеца те ще бъдат включени в стопанската дейност на фирмата в направления търговска дейност, административно обслужване и поддръжка. От гледна точка на потребностите на фирмата новите служители ще се ангажиран на изброените длъжности в съответствие със следните условия: 1) 4ма Търговски представители: НКПД 33223003; МОД; разходи за осигуровки на работодателя; 2) 5ма Продавач консултанти: НКПД 52232001; МОД ; разходи за осигуровки на работодателя; 3) 10ма Мърчандайзер продажби: НКПД 52421002; МОД; разходи за осигуровки на работодателя; 4) 3ма Технически сътрудници: НКПД 41102005; МОД, разходи за осигуровки на работодателя; 5) 2ма Технически организатори: НКПД 41102007; МОД; разходи за осигуровки на работодателя; 6) 3ма Общи работници: НКПД 9222001; МОД; разходи за осигуровки на работодателя; 7) 2ма Електромонтьори: НКПД74122009; МОД; разходи за осигуровки на работодателя. Реализацията на настоящата дейност пряко кореспондира с посочените в текста на ОПРЧР насоки за въздействие (стълбове) по отношение на заетостта, намаляване на бедността и мерки социалното включване и дефинираните в проекта специфични цели 1 и 2. Акцентът върху заетостта като едно от тематичните направления на проекта обуславя сегментирането на целевата група. На основание спецификата на изпълняваните трудови ангажименти и при стриктно спазване на принципите за разнопоставеност и недискриминация управата на фирмата се фокусира върху безработни младежи до 29г. като целева група. Новоназначените служители от тази категория ще извършват търговска, административна и спомагателна дейност. В допълнение към търговската и административната дейност ще бъдат назначени 13 представители на трайно безработни или неактивни лица. За достигане до целевите групи и включването им работния процес „Дипломат Корпорейшън“ ООД ще работи в сътрудничество с ТД„Бюро по труда“ и допълнително ще предприеме мерки за набиране на персонал чрез алтернативни канали. Съгласно разпоредбите на Кодекса на труда в Р България трудовите взаимоотношения по изпълнението на проекта ще се градят на трудов договор с произтичащите от това прави и задължения за всяка от страните. По отношение на разходите за изпълнение на дейността, те са предвидени в съответствие с разпоредбите на трудовото законодателство в страната и насоките на процедурата за кандидатстване. Включват разходи за работни заплати на база минималния осигурителен доход за всяка от длъжностите и дължимите вноски за осигуровки за сметка на работодателя, въз основа на условията на трудовото правоотношение. От гледна точка на посоченото до момента общият бюджет за дейността е 229 930.56 лв. Предвиденият срок за изпълнение на дейността е 18 месеца като в него се включва предварителна дейност по подбор на кадрите до 6 месеца и наемане на одобрените кандидати на трудово правоотношение за 12 месеца. Според плана за реализация на дейността назначаването ще се извършва индивидуално за всеки кандидат при неговото одобрение, за да се избегне забавяне в резултат на изчакване за набиране на кандидати по всички позиции. 229 930.56 202 965.93
Организация и управление на проекта: Дейността по организация и управление се отличава с най-широк мащаб на изпълнение. Тя съчетава комплекс от взаимосвързани направления, които осигуряват безпроблемната реализация на целия проект. Всяко от тях притежава определена специфика, определяща наличието на следните поддейности: 1) Сфомиране на екип за изпълнението на проекта – Управлението на проекта е поверено на квалифициран екип от ръководител, координатор и счетоводител. Избрани са хора с опит в административното, организационно и финансово управление. Със своите познания, компетенции и натрупана практика те ще осигурят организацията и изпълнението на дейностите наблюдение и контрол, финансово-отчетна дейност, подбор на новите служители, договореност с партньори и доставчици, комуникация с Управляващия орган. Ангажираността им е за 18 месечната реализация на проекта при следните условия: - Ръководител: 10лв./ч при 27.5 ч/мес. -495ч./за 18м. - Координатор: 8лв./ч при 25ч/мес.-450ч./за 18м. - Счетоводител: 6лв.‘/ч при 27.5 ч/мес. -495ч./за 18м. - Общите разходи в това направление са 12288лв. 2) Управление и контрол на проекта – С приоритет сред отговорностите на екипа по проекта е да осигури добро управление от гледна точка организационни и финансови параметри. В този смисъл екипът разработва график за изпълнението на проекта, разделен на етапи, ограничен от срокове, с ясно дефинирана последователност от дейности и разпределение на бюджета. Като водещ принцип се утвърждава практиката за добро финансово управление и насоките за икономичност, ефективност и ефикасност. Отделен елемент е контролът върху изпълняваните дейности. По този начин се осигурява навременно диагностициране на потенциални проблеми и рискове, възможност на адекватна реакция и корекция в срок, ограничаване на неблагоприятните последствия. 3) Организация на допълнителни дейности – Осигуряването на условия за протичането на проекта е свързано с: - Организация на работния процес – Свързва се с встъпването в длъжност на новите служите и се изразява в провеждане на инструктаж за безопасност и отговорност за всяка от позициите. Разработват се графици за обучение и заетост, други спомагателни дейности. - Постигане на договореност с доставчици и изпълнители – В тази категория попадат дейностите, изпълнявани от външен изпълнител, в т.ч. закупуване на работно облекло, PR консултации, други услуги. Дейността се осъществява според законовите разпоредби за избор на изпълнител при субсидирани дейности. - Разходване на средствата – Осъществява се на база на дефинираните потребности за реализацията на проекта. В допълнение към необходимостта осигуряване на средства за възнаграждения се разходват средства за оборудване за административната дейност, визуализация и публичност. - Комуникация с УО – Официалната кореспонденция с УО относно изпълнението на проекта се осъществява от името на ръководителя на проекта, който своевременно информира УО за промени или риск при реализацията. Представя пред финансиращата институция окончателния доклад за изпълнението на проекта, заедно с финансовия отчет. - Административна дейност – Извършва административно управление на целия проект относно административно съответствие, договореност и др. Финансово-отчетна дейност – Като официален представител ръководителят на проекта подпомаган от счетоводителя гарантира коректност в финансовото управление на инициативата. В съответствие с принципите за икономичност, ефективност, ефикасност и прозрачност се разходват средствата от субсидията и съгласно разпоредбите на УО се отчитат изискуемите финансови документи. В допълнение към тях и в отговор на насоките от ръководството на бенефициента се разработват доклади и отчети за поетапното изпълнение на проекта. 12 288.00 14 456.10
Закупуване на оборудване и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Обособяването на нови работни позиции и включването на допълнителен персонал в работния процес изисква осигуряването и поддържане на определено равнище на работната среда. С цел осигуряване на коректно изпълнение на трудовите отговорности за новите служители ще бъде закупено оборудване, съответстващо на изпълняваните функции. Според предварителния план, нужда от стопански инвентар се наблюдава в направление административна дейност и работата на търговските представители. За тях ще бъде закупено стандартно офис оборудване – бюра, столове, компютри, офис техника за групово ползване. Общият размер на разходите в тази насока възлизат на 40800лв. Покупката на оборудване се определя от желанието и ангажираността на ръководството да осигури високо качество на работната среда и комфорт за персонала при изпълнение на трудовите отговорности. При подбора на подходящ стопански инвентар управата ще спазва принципа за функционалност, удобство, безопасност и икономическа ефективност. 40 800.00 28 398.68
Визуализация и популяризация на проекта: Представяне на проектната идея като добра практика и пример за стопанския сектор относно управление на ресурсите и обществена отговорност е мотив при изпълнението. В тази връзка ръководството на „Дипломат Корпорейшън“ ООД планира популяризация чрез провеждане на информационна кампания за изпълнението на проекта. При старта на проекта е планирано неговото представяне на широката общественост посредством платено съобщение в местна преса. Ръководството заявява готовност за среща с представители на пресата и заинтересовани страни на всеки от етапите от реализация. Информация ще бъде представена и в бюрата по труда като посредник при ангажирането на персонал, с намерение за достъпност до широк набор от потенциални служители от различни целеви групи. След приключване на проектната инициатива посредством местните информационни канали ще бъде разпространена информация за цялостното изпълнението, постигнатите резултати, значимостта на бизнес инициативите и подкрепа в борбата срещу бедността и насока за социално-икономическо развитие на Северозападна България, област Ловеч и конкретно община Луковит. За осигуряване на разпознаваемост на проекта е планирано изработването на информационна табела, която ще се постави на видно място в стопанисваните от „Дипломат Корпорейшън“ ООД обекти. На табелата ще бъдат посочени всички задължителни реквизити на УО по визуализацията на финансираните със средства на ЕС проекти. В допълнение, върху работното облекло на наетите по проекта служители, наред с отличителния знак на фирмата ще бъде поставено и логото на ЕС и финансиращата програма. Общият размер на разходите в това направление възлиза на 2500 лв. 2 500.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).