Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The "Youth Employment +" project aims at improving access to employment and providing measures aimed at the labour market integration of inactive, unemployed, including long-term unemployed youth aged 16 to 29, incl. The focus of the project is aimed at increasing the competitiveness of young people.
For this purpose, persons from the target group will be provided with opportunities to facilitate the transition from education to employment by providing support for gaining experience in the specialty (internship), gaining work experience, incl. from a first job (training at work or supported employment), acquiring transferable and 'soft' skills to increase employability and increase chances of employment, regardless of the specific workplace.
In order to achieve the objectives of the project, the following activities are planned to be implemented:
1) Determination of representatives of the target group, as well as employers, to offer a traineeship or training at work or supported/subsidised employment;
2) Inclusion of young people in training for the acquisition of portable and “soft” skills through key competences 5 and 7;
3) Involvement of young people in internships with an employer;
4) Engage young people in training at work;
5) Employment of people from the target groups to positions within the scope of individual professional groups from 2 to 9 class NCOP 2011;
6) Providing incentives to employers in the case of a contract of indefinite duration;
7) Providing funds for public transport to and from the workplace.
The implementation of the activities foreseen under the project will also provide opportunities for acquiring skills, working habits and experience, which will broaden the prospects and provide new opportunities for subsequent employment for young people. The project is intended to involve a total of 15 200 people from the target groups, of which 9 120 persons will be employed upon leaving the project, including as self-employed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Включване на младежите в обучения за придобиване на преносими и „меки“ умения чрез ключови компетенции 5 и 7 (дейността се предлага на всички представителите на целевите групи, но не е задължителна): Основната цел на дейността е включването на младежите в обучения за придобиване на преносими и „меки“ умения чрез ключови компетенции. Ключовите компетентности са нужни на всеки човек за личностна реализация и развитие, пригодност за заетост, социално приобщаване, устойчив и успешен начин на живот. Усвояването и прилагането на т. нар. „меки“ умения е основен фактор за професионалното и кариерно развитие на служителите във всяка организация В рамките на дейността ще се предоставят обучения по: - ключова компетентност 5 - Личностна и социална компетентност и умения за учене - за придобиване на умения за: ефективно управление на времето и информацията, взаимодействие и работа в екип, управление на конфликти, управление на собствено учене и кариера, вкл. самостоятелно и неформално учене и др. - ключова компетентност 7 - Инициативност и предприемачество - за придобиване на умения за: творческо и критично мислене, способност за решаване на проблеми, инициативност, планиране и управление на проекти, сътрудничество и взаимодействие и др. 2 000 000.00 0.00
Включване на младежите в стажуване при работодател, за период до 9 месеца - с определени от работодателя наставници (съгласно изискванията на договора с условия за стажуване по чл. 233а, чл. 233б и чл. 233в от Кодекса на труда). Договорът за стажуване не може да бъде за период по-кратък от 6 м.: Основната цел на дейността е улесняване на прехода от образование към заетост на младите хора, на възраст от 16 до 29 навършени години чрез осигуряване на възможност и оказване на подкрепа за набиране на опит по придобита чрез образование или професионално обучение специалност (стажуване). За целта е предвидено работодателите да подават заявки за свободни работни места за стажуване. Подадените заявки ще се обработват от служителите на ДБТ и ще се извършва подбор на лицата от целевата група, съгласно нормативните разпоредби и Технологията на работа на ДБТ. Служителите на ДБТ ще насочват подходящите лица към работодателите, които извършват окончателния подбор сред насочените кандидати. Работодателите е необходимо да предоставят обратна информация на служителите от ДБТ за одобрените лица, които възнамеряват да включат в стажуване, както и за неодобрените кандидати. Органи на изпълнителната власт, съгласно ЗМСМА, както и общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС са допустими работодатели и имат право да осигуряват стажуване за младежи. Органите на централната администрация на изпълнителната власт и териториалните им структури, съгласно чл. 38. ал. 1 от Закона за администрацията, имат право да осигуряват само стажуване при работодател за младежи със завършено висше образование. За включване на лице от целевата група в стажуване, Агенция по заетостта сключва договор за осигуряване на заетост с работодателя. Работодателят сключва трудов договор с условие за стажуване по чл. 233а, чл. 233б и чл. 233в от Кодекса на труда с насоченото от ДБТ лице. Осигуряването на стажуване при работодател е с продължителност до 9 месеца, като договорът за стажуване не може да бъде за период по-кратък от 6 месеца. Работодателят следва да осигури наставник за периода на стажуване. Лицата от целевата група могат да бъдат включвани в стажуване, при един и същ работодател само веднъж. В случаите, в които едно лице е било включено в стажуване и впоследствие е придобило нова специалност, същото лице може да бъде включено повторно в стажуване по новопридобитата специалност или професия. В случай че дадено лице вече е приключило стажуване по същата професия или специалност по процедура „Младежка заетост“, финансирана от ОП РЧР 2014 – 2020, то не може да бъде включено в стажуване повторно по същата професия или специалност по проекта. В случай, че наето лице напусне работа преди планирания край на стажуването е допустимо на същото работно място да бъде наето друго лице от целевата група само при условие, че остатъчния период на наемане е не по-малък от шест месеца (чл. 233б, ал. 3 от КТ). Не се допуска замяна на лица от целевата група в рамките на едно тримесечие. 49 158 119.65 459 596.00
Включване на младежите в обучение по време на работа, с времетраене не повече от 6 месеца, при работодател с определени от него ментори (съгласно изискванията на договора с условия за обучение по време на работа. Това обучение е съгласно чл. 230, чл. 231, чл. 232 и чл. 233 от Кодекса на труда).: Основната цел на дейността е да се осигури достъп до обучение за поддържане и придобиване на умения, които да дадат възможност за осъществяване на успешен преход на пазара на труда на младите хора. За постигане на тази цел е предвидено включването на младежите в обучение по време на работа, с времетраене не повече от 6 месеца (две тримесечия), при работодател с определени от него ментори. За да се възползват от възможностите, които предлага проектът е необходимо работодателите да подават заявка за свободни работни места, като в заявката отбелязват, че ще осигурят обучение по време на работа посредством определен от тях ментор. Заявките ще се обработват от служителите на ДБТ, които извършват подбор на подходящите лица, при спазване на изискванията за включване в проекта. На последващ етап служителите на ДБТ ще насочват подходящи лица към работодателите. Работодателите е необходимо да предоставят обратна информация за одобрените лица, които желаят да включат в обучение по време на работа, както и за неодобрените кандидати. За включване на лице от целевата група в дейността, Агенция по заетостта сключва договор за осигуряване на заетост с работодателя. Работодателят сключва с насоченото от ДБТ лице договор с условие за обучение по време на работа по чл. 230, чл. 231, чл. 232 и чл. 233 от Кодекса на труда. Осигуряването на обучение по време на работа със средства по проекта е с времетраене не повече от 6 месеца. За обучението по време на работа на лице от целевата група, работодателят определя подходящи ментори. Органи на изпълнителната власт, съгласно ЗМСМА, както и общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС са допустими работодатели и имат право да осигуряват и обучение по време на работа за младежи. В дейността могат да бъдат включвани неактивни или безработни младежи до 29 г. вкл. само при започване на първа работа. За „първа работа“ се счита ако младежите не са и самоосигуряващи се лица и не са извършвали работа срещу заплащане на трудово или служебно правоотношение на същата позиция, за която се подава заявлението по проекта, за повече от 30 последователни календарни дни. За една и съща позиция се счита случай, при който единичната група професии по код от НКПД за предишна позиция, заемана от лицето, съвпада с единичната група професии, за която работодателят е подал заявка за разкриване на СРМ и за която лицето кандидатства по проекта. В случай, че наето лице напусне работа преди планирания край на обучението е допустимо на същото работно място да бъде наето друго лице от целевата група само при условие, че остатъчния период на наемане е не по-малък от едно тримесечие. Не се допуска замяна на лица от целевата група в рамките на едно тримесечие. 49 158 119.66 107 703.00
Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 9 месеца с осигурен ментор.: Основната цел на дейността е осигуряване на заетост на лицата от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. Наемането на лица от целевата група ще се извършва за период до 9 месеца с осигурен от работодателя ментор. В рамките на дейността работодателите ще наемат по трудово правоотношение, в съответствие с разпоредбите на КТ и КСО, одобрени от тях лица от целевата група за период до 9 месеца. Възнагражденията на наетите лица от целевата група по проекта, ще се възстановяват под формата на опростени разходи (стандартна таблица за единица разход). В рамките на дейността е предвидено да бъдат осигурени ментори от страна на работодателя за период до 9 месеца за младежите, наети на свободни работни места. Менторството е важен инструмент чрез, който се придобият знания и практически умения и чрез който се подпомагат наставляваните младежи да са по-ефективни в работата си, както и да развият по-голяма увереност. Посредством менторството се предоставя възможност за придобиване на конкретен и практически опит на работното място, което от своя страна допринася за по-бързото навлизане в работния процес и успешната бъдеща реализация на младите хора. В дейността могат да бъдат включвани неактивни или безработни младежи до 29 г. вкл. само при започване на първа работа. За „първа работа“ се счита ако младежите не са и самоосигуряващи се лица и не са извършвали работа срещу заплащане на трудово или служебно правоотношение на същата позиция, за която се подава заявлението по проекта, за повече от 30 последователни календарни дни. За една и съща позиция се счита случай, при който единичната група професии по код от НКПД за предишна позиция, заемана от лицето, съвпада с единичната група професии, за която работодателят е подал заявка за разкриване на СРМ и за която лицето кандидатства по проекта. В случай, че наето лице напусне работа преди планирания край на заетостта е допустимо на същото работно място да бъде наето друго лице от целевата група само при условие, че остатъчния период на наемане е не по-малък от едно тримесечие. Не се допуска замяна на лица от целевата група в рамките на едно тримесечие. 49 158 119.66 3 252 594.00
Предоставяне на стимули за работодатели, в случаите на сключване на безсрочен трудов договор със стажувал/стажуващ младеж за заемане на длъжност, съответстваща на квалификацията на стажанта за същото или по-благоприятно възнаграждение – възстановяване на разходите на работодателя за дължими вноски за сметка на работодателите: Основната цел на дейността е предоставяне на допълнителни еднократни стимули на работодателите, сключили безсрочен трудов договор със стажувал/стажуващ младеж за заемане на длъжност, съответстваща на квалификацията на стажанта за същото или по-благоприятно възнаграждение. Еднократните стимули за работодателите са допустими, в случаите на сключване на безсрочен трудов договор със стажувал/стажуващ младеж и покриват размера на дължимите осигуровки за сметка на работодателя, съгл. изискванията на КТ и КСО за период от 6 м. (2 тримесечия) от началото на безсрочния договор, при запазена заетост-устойчивост на наетото лице за 6 месеца. Разходите са дължими, в случай че работодателят е запазил сходни или е въвел по–добри условия на възнаграждения по трудовия договор в полза на заетото лице, като е необходимо да са отработени поне 75% от работните дни за всяко тримесечие от наетото лице. Възстановяването на разходите става след изтичането на шестмесечния срок. По настоящата дейност е необходимо едновременно да са изпълнени следните задължителни условия: 1) запазил е заетостта на наетото от него лице; 2) по време на периода за предоставяне на стимули лицето да е отработило поне 75% от работните дни; 3) запазил е сходни или е въвел по–добри условия на възнаграждения по трудовия договор в полза на заетото лице. Разходите за еднократен стимул за наето лице, представител на целевите групи по проекта, се възстановяват под формата на опростени разходи стандартна таблица за единица разход. Стандартна таблица за единица разход покрива еднократен разход за стимул, който представлява размера на дължимите осигурителни вноски за сметка на работодател (за период от 6 м. (2 тримесечия) от началото на безсрочния договор), съгласно КСО и КТ, при отработени минимум 75% от работните дни за всяко тримесечие. Възстановяването на разходите за дължимите вноски за сметка на работодателите, съгл. изискванията на КТ и КСО, за срок от 6 месеца от началото на безсрочния договор, се извършва след изтичането на този срок. 29 294 871.80 0.00
Осигуряване на средства за обществен транспорт от и до работното място на младежите за първия месец от стажа/обучението по време на работа/субсидирания период на заетост.: Основната цел на дейността е да бъдат подпомогнати лицата от целевата група, като се осигурят средства за обществен транспорт от и до работното място за първия месец от стажа/обучението по време на работа, заетостта при работодател. На представителите на целевата група ще се възстановяват средствата за разходи за транспорт от и до работното място под формата на стандартна таблица за единица разход. Стандартната таблица за единица разход в размер на 2.00 лв. покрива дневната надбавка за транспорт за всеки отработен ден, когато адресът на месторабота съвпада с населеното място по местоживеене на наетото лице. Стандартната таблица за единица разход в размер на 7.00 лв. покрива дневната надбавка за транспорт за всеки отработен ден, когато адресът на месторабота е различен от населеното място по местоживеене на наетото лице. Надбавка не се изплаща за наети лица, които извършват трудовите си задължения от разстояние и/или надомна работа съгласно КТ. 2 000 000.00 1 981.00
Определяне на представители на целевата група младежи, както и на работодатели, които да предложат стаж или обучение по време на работа или подкрепена заетост : Основната цел на дейността е извършване на подбор и определяне на представители от целевата група, както и работодатели, които да вземат участие в проектните дейности. За постигането на тази цел от страна на Агенцията по заетостта ще бъдат предприети действия за дефиниране на обхвата на потенциални представители на целевите групи от допустими младежи и работодатели. Ще бъдат предоставяни и посреднически услуги по информиране, консултиране, професионално ориентиране, кариерно развитие, мотивиране за активно поведение и други подходящи съобразно статута на младежите като безработни или неактивни. Аналогично на работодателите ще се предоставят услуги по информиране, консултиране и посредничество за подбор на подходящи кандидати за работа от целевата група младежи. За получаване на тези услуги безработните е необходимо да са регистрирани в Дирекция „Бюро по труда“, а неактивните да заявят готовност и желание за ползване на услугите на АЗ и ДБТ, т.е. при включването им в проекта да се регистрират като безработни търсещи работа лица. След регистрацията им лицата ще бъдат индивидуално консултирани и подпомогнати за кандидатстване и започване на стаж/обучение на работното място/ включване в обучения за придобиване на преносими и „меки“ умения или включване в подкрепена заетост, съобразно техните индивидуални характеристики, в т.ч. образование, опит, умения, компетентности и потребности. На лицата, при регистрацията им в ДБТ ще бъде изготвен индивидуален план за действие, с конкретни препоръки/стъпки за изпълнение, спрямо индивидуалните им нужди и местните социално-икономически специфики. На всяка фаза лицето ще има възможност, съвместно с трудовия посредник, да взема решения за предприемане на конкретни стъпки и действия относно трудовото и кариерното си развитие. В рамките на дейността експертите от Агенция по заетостта ще използват и прилагат специфичен подход, предоставящ дългосрочна визия за интегриране на пазара на труда, както и за професионално развитие на лицата от целевата група. С цел идентифициране на работодатели, които да се включат в проекта чрез предоставяне на стаж, обучение по време на работа или подкрепена заетост, се предвижда работодателите да бъдат информирани за възможностите по проекта, като за целта периодично ще се публикува информация за проекта на официалната електронна страница на Агенцията по заетостта, както и на нейните профили в социалните мрежи. Също така, служителите в ДБТ и ДРСЗ при провежданите срещи, информационни и други събития, ще информират за възможностите, които предоставя проектът с цел удовлетворяване на потребностите им от работна сила. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).