Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal envisages establishment of a property management system, including a unified register of state and municipal property, the creation of which is provided for in Measure 66 of the Updated Roadmap for Implementation of the E-government Development Strategy in Bulgaria for the period 2019-2023. In accordance with the applicable legislation, separate registers for state and municipal property are created and maintained at central, district and municipal level as described in Annex 1 to the Project.
In view of securing the work and activities of the Ministry of Regional Development and Public Works (MRDPW), 28 district administrations, the primary authorizing officers and the municipalities, the implementation of the project will consolidate the registers of sites and properties – exclusive, public, private state and municipal property, in a unified register, and the scope of this project will include acts of state and municipal property, which are not marked with a security marking and do not contain data representing classified information within the meaning of the Classified Information Protection Act (CIPA). Consolidating the registers will improve the quality, completeness and security of the data and their overall organization will be optimized. The official exchange of information between administrations will facilitate each state and municipal structure by providing fast access to information in real time and in full for the properties – state and municipal property, by generating data on their parameters and characteristics, management, disposal, and for their registration/deregistration. The establishment of the property management system, including a unified register of state and municipal property, will create conditions for the collection, processing and integration of information in a unified information environment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Изготвяне на предложения за нормативни промени и проект на техническо задание за изграждане на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост : В рамките на дейността ще бъде изготвен анализ на нормативната уредба и работните процеси, свързани с изграждането на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост. Ще бъде извършен цялостен анализ на текущото състояние на поддържаните в 28-те областни администрации, първостепенните разпоредители с бюджет и 265 - те общини регистри, с оглед установяване на формата и обема на данните в тях, включително и възможността за мигриране на данни от съществуващите регистри в новия регистър. Ще бъде извършен анализ на работните процеси, връзките с други информационни системи, предоставяните административни и вътрешноадминистративни услуги, включително нивото на тяхната електронизация. Въз основа на извършения анализ ще бъде изготвен проект на детайлно техническо задание за разработване на системата за управление на собствеността и единен регистър на държавната и общинската собственост. Ще се извърши преглед и анализ на нормативната уредба и ще се изготвят проекти за изменения на приложимите нормативни актове, във връзка с функционирането на единния регистър и системата, със съответната обосновка и оценка за въздействието. Разработените проекти на нормативни актове ще бъдат внесени/представени, в рамките на изпълнението на проекта, от МРРБ за разглеждане, одобряване и приемане от съответните компетентни органи. Минималният пакет от нормативни актове, които ще бъдат актуализирани включва: Закона за държавната собственост, Закона за общинската собственост и Правилника за прилагане на Закона за държавната собственост. 286 056.00 0.00
Изграждане на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост: В рамките на дейността ще бъде разработен единен регистър на държавната и общинската собственост. Той ще съдържа информация от регистрите за имотите – държавна и общинска собственост, водени от МРРБ, МФ, областни администрации, ПРБ и общини, с изключение на актовете, маркирани с гриф за сигурност по смисъла на ЗЗКИ. В него като минимум ще се вписват данни за: поредния номер на съставения акт за собственост; номера и датата на съставянето му; номера на досието, съдържащо документите, въз основа на които е съставен; местонахождението на имота; вида и описанието му; данъчната му оценка към момента на утвърждаване на акта, актове за тяхната поправка; данни за предоставените права за управление на съответните ведомства или ЮЛ на бюджетна издръжка; възложените или предоставени концесии; договорите за наем, продажба, замяна, делба, учредени ограничени вещни права, както и лицето, придобило права; актовете, по силата на които имотът е престанал да бъде държавна/общинска собственост; заповедта за отписване на акта и други обстоятелства. Относимата налична документация в цифров вид, послужила за осъществяването на съответната процедура по актуване/деактуване, управление или разпореждане, ще бъде прикачена в регистъра. Системата за управление на собствеността ще се ползва за управлението на обектите и имотите – държавна и общинска собственост. Тя ще позволява съставянето на нови актове за изключителна, публична, частна държавна и общинска собственост, съгласно действащото законодателство. Чрез нея ще се осъществяват всички операции, свързани с управлението на държавната и общинска собственост и ще се извличат данни, подпомагащи вземането на решения относно управлението и разпореждането с тези имоти. Така ще се постигне по – голяма прозрачност и проследимост на процеса по управление и разпореждане с имотите. Минимумът от функционалности на системата трябва да съдържа: 1. Администраторски панел, включващ създаване на роли и присъединяване на потребители към тях. Поддържане на история на операциите, извършвани от всеки потребител. Възможности за създаване на backup и restore на базата данни. 2. Панел за работа с потребители, включващ операции с данни в зависимост от делегираната роля на потребителя. 3. Визуализация на имота. Системата ще се администрира от МРРБ, като ведомствата и общините ще имат отговорност за вписванията, отразяването на промени в системата за територията и имотите, за които отговарят. До регистъра ще се дадат ограничени права за ползване на служителите на отделните администрации до отделни слоеве информация. Ще бъде извършена интеграция с хоризонталните системи на е–управление и присъединяване на новия регистър към средата за междурегистров обмен REGIX, с оглед осигуряване на автоматизиран обмен на данни с други информационни системи и възможност за предоставяне на вътрешноадминистративни електронни услуги. В рамките на дейността ще бъде реализирана минимум една ВЕАУ свързана с предоставяне на данни за наличие или липса на съставен акт за изключителна държавна собственост на имот или за отписване на имота от актовите книги. Ще бъдат мигрирани като минимум данните от главния регистър за обектите и имотите - изключителна държавна собственост, поддържан в МРРБ. Ще бъде създаден инструмент за импортиране на данни, предварително експортирани от другите регистри, с възможност за проверка на данните. Ще бъде създадена възможност за импортиране/въвеждане на данни и документи, като институциите ще имат задължение за въвеждането на данни от съществуващите регистри в новоизградения регистър, ведно с наличната към тях документация, в нормативно определен срок. Ще бъде разработено ръководство за работа със системата (в електронен вариант), предназначено за потребителите, и наръчник за администраторите. Ще бъдат проведени специализирани обучения на мин. 700 служители - администратори и потребители (мин. по двама от областните администрации, ПРБ и общините) за работа със системата и регистъра. 2 645 627.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).