Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Ruse Municipality has poor air quality under indicator PM10 and  PM 2,5 and is on the list of areas for assessment and management of ambient air quality (AAMAAQ) approved by Order No. RD-969/21.12.2013 of the Minister of Environment and Water. Thus, it is necessary to develop an up-to-date Ambient Air Quality Program according to the legal provisions. The project proposal envisages the development of a program of Ruse Municipality according to Art. 27 of the Clean Air Act for reducing pollutant levels and reaching the approved ambient air quality (AAQ) standards and planning adequate measures for the local conditions for improving AAQ that will lead to the achievement of the established AAQ standards. The program period should be 2021-2026 due to the existence of an active program of Ruse Municipality for the period 2015-2020.
Within the project framework Ruse Municipality will implement the following main activities:
- conducting an environmental assessment and/or conformity assessment procedure under Chapter VI of the Environmental Protection Act and/or Art. 31 of the Biodiversity Act, Ordinance on the terms and procedure for environmental assessment of plans and programs and Ordinance on the terms and procedure for conformity assessment of plans, programs, projects and investment proposals with the object and purposes of conservation of the protected areas, if necessary.
- development of a municipal program for AAQ in accordance with the requirements of Section I of Annex № 15 of Ordinance №12/15.07.2010 and Instruction for development of emission reduction programs and reaching of the established harmful substances norms in AAMAAQ, where the established norms are exceeded.
The project also envisages compulsory activities under the Guidelines for applying under the procedure - Organisation and management and Information and Communication measures.
The expected result of the project implementation is a developed AAQ Program, adopted by the Municipal Council.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности, свързани с подготовката на подаденото проектно предложение за Разработване на програма за качеството на атмосферния въздух на Община Русе за периода 2021-2026 г. : В рамките на тази дейност, която беше реализирана на етап кандидатстване с проект "Разработване на програма за качеството на атмосферния въздух на Община Русе за периода 2021-2026 г. " е извършена: 1. Подготовка на проектното предложение - С цел успешната подготовка на проектно предложение, бе избран външен изпълнител, който да подпомогне служителите на община Русе в подготовка на необходимите документи за кандидатстване по процедурата. Дейността е приключила към момента на подаване на проектното предложение като за целта има подписан приемо-предавателен протокол и е издадена фактура. 9 600.00 9 600.00
Организация и управление на проекта и мерки за информация и комуникация: Дейността включва 3 под-дейности: Под-дейност 1:Организация и управление След сключване на Договора за БФП,бенефициентът ще сформира Екип за управление на проекта / ЕУП/.Управлението ще се осъществява през целия период на физическо изпълнение на основните дейности на проекта.ЕУП ще се състои от общо 3 члена,служители на бенефициента. Сформираният ЕУП ще се състои от следните експерти:Ръководител;Финансист;Техн.сътрудник.Сформираният екип ще организира,координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта,респективно степента на постигане на заложените цели;ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите;ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства;извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост;изготвяне на отчетна документация. Част от членовете на ЕУП ще участват в комисии по ЗОП съгласно компетенциите си и при необходимост заедно с други служители на общинска администрация - отдел "Обществени поръчки" и отдел "Правно нормативно обслужване". За всеки договор,сключен в резултат на провеждане на обществена поръчка ще бъде издадена Заповед за контрол на изпълнението на съответния договор.С тази заповед ще се уреждат приемането на работа на изпълнителите посредством подписването на двустранни протоколи за приемане на работата,даването на указания относно начина на изпълнение на договорите и осъществяването на други действия,произтичащи от правата и задълженията по договорите. В договорите с избраните изпълнители ще бъдат описани условията, при които Възложителя може да извърши плащане към Изпълнителя.В рамките на тази под-дейност се предвиждат 2 месеца,след приключването на дейност №3 и №4,в които новата програма да бъде съгласувана с МОСВ и МЗ и внесена на Общински съвет-Русе за одобрение. Под-дейност 2:Мерки за информация и комуникация на проекта Ще бъде изпълнена съгласно Прил. 2 от Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020 г. - Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Обхватът на дейността ще покрие минималните изисквания към осигуряването на информация и комуникация. ЕУП ще бъде отговорен за следните компоненти от дейността: 1. Публикуване на кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС на уеб-сайта на община Русе. 2. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че ОП "Околна среда 2014-2020 г." се осъществява с подкрепата на ЕФРР. 3. Провеждане на две публични събития - пресконференции за представяне на проекта. Събитията ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медия. Предварителна информация за събитието ще се публикува и на интернет-страницата на бенефициента. Предварителната информация за публичното събитие ще бъде изпратена и на УО. 4. След приключване на събитието се изготвя и разпространява прессъобщение с информацията за проекта и се публикува и на интернет-страницата на общината. Външен изпълнител, избран по реда на ЗОП ще бъде отговорен за изработка и доставка на рекламни материали за популяризиране на проекта. Под-дейност 3:Изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки чрез приложимия способ по ЗОП:- В рамките на тази под-дейност Община Русе ще изготви документации за възлагане на обществени поръчки чрез приложимия способ по ЗОП по Дейности 3 и 4, както и за втория етап от под-дейност 2 на дейност 2 - изработка и доставка на рекламни материали за популяризиране на проекта. 13 440.00 10 583.89
Разработване на програма за качеството на атмосферния въздух по показатели ФПЧ10 и ФПЧ2,5 на Община Русе за периода 2021-2026 г. : Съгласно Заповед № РД-969/21.12.2013 г. на Министъра на МОСВ за утвърждаване на списък на районите (агломерациите) за оценка и управление качеството на атмосферния въздух, Община Русе е с превишаване на установените норми по показател ФПЧ 10 и ФПЧ 2,5. Предвид резултатите от измерванията по тези показатели за КАВ през 2017г., 2018г. и 2019г., показваши тенденция за намаляване на превишенията, данните показват, че нормите няма да бъдат постигнати съгласно законодателството. С оглед на това, програмата за качество на атмосферния въздух за периода 2021-2026г. ще се разработва по показатели ФПЧ10 и ФПЧ2,5. Дейността включва изготвяне на програма за качеството на атмосферния въздух по показатели ФПЧ10 и ФПЧ2,5 на Община Русе за периода 2021-2026 г. При изготвяне на програмата ще се спазват изискванията на „Инструкция за разработване на програми за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за вредни вещества, в районите за оценка и управление на КАВ, в които е налице превишаване на установените норми“, утвърдена със Заповед № РД 996/20.12.2001 г. на министъра на околната среда и водите; Изготвянето на програма, като съдържание ще отговаря на изискванията на Раздел I от Приложение № 15 към чл. 38, ал. 1 и чл. 40, ал. 2 от Наредба № 12/2010 г. за норми за серен диоксид, азотен диоксид, фини прахови частици, олово, бензен, въглероден оксид и озон в атмосферния въздух; Отделните елементи от тази дейност включват: - Набиране на налична информация отнасяща се до процеса ба оценка и управление на КАВ; - Проучване и анализ на пълнотата на наличната информация; - При необходимост, набиране на допълнително информация; - Комплексна оценка на КАВ за Община Русе по показатели ФПЧ10 и ФПЧ2,5; - Анализ на причините за превишаване на нормите за КАВ по показатели ФПЧ10 и ФПЧ2,5 ; - Дисперсионно моделиране на разпространението на замърсяването и приноса на отделните източници на емисии по показатели ФПЧ10 и ФПЧ2,5, извършено за базовата година (2018 г.), включително анализ на резултатите от моделирането; - Формулиране на мерки и/или проекти за подобряване на КАВ в краткосрочна, средносрочна и дългосрочна перспектива; - Прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите по показатели ФПЧ10 и ФПЧ2,5 към 2026 г. (крайна/целева година) въз основа на разработения сценарий за постигане на нормите; - Прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите по показатели ФПЧ10 и ФПЧ2,5 за междинна година (2023 г. ); - Количествени показатели за въздействието на бъдещите мерки върху нивата на замърсителите/ намаление на годишните емисии по показатели ФПЧ10 и ФПЧ2,5 в резултат на приложената мярка (тона/годишно); - Прогнозни разходи и източници на финансиране за реализация на мерките в плана за действие към програмата; - Изготвяне на предварителен вариант, който да бъде съгласуван с РИОСВ-Русе и при необходимост със заинтересованите лица и екологични организации или движения. При разработването на общинската програма за КАВ ще търси синергия с Плана за устойчива градска мобилност. При изпълнение на мярката ще бъдат взети предвид резултатите от приключили проекти по Програмата за околната среда и действията по климата (LIFE) и Седмата рамкова програма, както и целите за укрепване на капацитета в дългосрочен план във връзка със заключенията от проекти на Община Русе. 80 000.00 59 599.20
Провеждане на процедура по преценка на необходимостта от екологична оценка и/или оценка на съвместимост за програма за качеството на атмосферния въздух по показатели ФПЧ10 и ФПЧ2,5 на Община Русе за периода 2021-2026 г. : Съгласно Чл. 3. (1) (Изм. - ДВ, бр. 12 от 2016 г., в сила от 12.02.2016 г.) от НАРЕДБА ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ЕКОЛОГИЧНА ОЦЕНКА НА ПЛАНОВЕ И ПРОГРАМИ (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 3 ОТ 2006 Г.) Екологичната оценка се извършва в следната последователност: 1. уведомяване на компетентния орган за определяне на приложимата процедура по ЕО; 2. преценяване на необходимостта за ЕО Дейността по уведомяване на КО ще се извърши от екипа на прокта - служители на администрацията. Дейността по преценяване на необходимостта от ЕО ще се изготви на база на сключен договор в външен изпълнител. За преценяване на необходимостта от ЕО възложителят - общинска администрация на плана/програмата внася ПИСМЕНО ИСКАНЕ до компетентния орган, подготвен от избрания изпълнител. Компетентният орган в 14-дневен срок разглежда ИСКАНЕТО и приложенията към него и уточнява приложимата процедура за всеки конкретен случай. При установени непълноти, пропуски и неточност в искането или в представената документация от възложителя се изисква писмено да отстрани допуснатите неточности и/или да предостави допълнителна информация в определен срок. Времето, определено за отстраняване на непълнотите и неточностите в документацията, не се включва в срока за произнасяне с мотивирано решение по плана/програмата (чл. 12 Наредбата за ЕО). Компетентният орган изпраща представената с искането документация за становище от специализираните компетентни органи на Министерството на здравеопазването и при необходимост – на общинските органи и на други специализирани органи, като определя срок за отговор 30 дни. Мотивирано решение по преценка на необходимостта от ЕО се издава в срок до 30 дни от внасянето на искане от възложителя на плана или програмата в зависимост от спецификата и сложността им и се обявява публично. При решение да не се извършва ЕО за съответния план или програма компетентният орган излага в мотивите на решението основания за заключението, че при прилагането на плана или програмата не се предполага значително въздействие върху околната среда. Особености на процедурите по екологична оценка при оценката за съвместимостта на планове, програми, попадащи в обхвата на закона за опазване на околната среда Плановете и програмите, които попадат изцяло или отчасти в границите на защитени зони (места “НАТУРА 2000”) подлежат на оценка за съвместимостта , която се извършва чрез процедурата по ЕО и при спазване на специалните разпоредби на ЗБР и особеностите на процедурата по ЕО съгласно глава трета, раздел ІІ от Наредбата за ОС. 6 400.00 6 400.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).