Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 399 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Videoconferencing allows remote interrogation of witnesses, experts and employees in real time. Republic of Bulgaria is one of the few states that does not meet the guidelines for cross-border cooperation using means for videoconferencing. The current project envisages a detailed plan with proposed a total of 26 rooms equipped for videoconferencing and a central component in the Ministry of Justice to be prepared  (Activity 1). Within Activity 2  the central component for videoconferencing at the Ministry of Justice will be build. Twenty six rooms for videoconferencing in the buildings  "Justice" sector will be created (20 rooms at courts and 6 rooms at places of detention). Within the framework of Activity 3 a study of international experience will be carried out in order  internal rules and / or suggestions / recommendations for regulatory changes to be prepared. Mandatory measures for information and publicity of the project will be implemented within Activity 4. The project duration is envisage to be 33 months and its budget - BGN 2 565 490,95.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Планиране на изграждането на средства за видеоконферентни връзки : Видеоконферентните връзки дават възможност за отдалечен разпит на свидетели, вещи лица и служители в реално време, като местата за разпит са в съдилищата и местата за лишаване от свобода . РБ е една от малкото страни-членки, която не отговаря на препоръките за трансгранично сътрудничество чрез използване на средствата за видеоконференции. Дейността ще се извърши: 1. Въз основа на събрана информация за натовареността на съдилищата, транспортни разходи, статистически данни и от анкетни карти, ще бъде направен анализ, на база на който ще бъдеат определени местата, на които ще се оборудват зали за видеоконферентни връзки, ще се изготвен подробен план за оборудване на 20 зали в съдилищата и 6 зали в места за лишаване от свобода, ще се определят функционалностите на централната компонента. 1.1.За да е пълноценна дейността по планиране, ще бъде събрана статистическа информация чрез изпращане до съдилищата и места за лишаване от свобода на специализирани анкетни карти, чрез директни интервюта с ключови служители (ръководни лица от съдилища и местата за лишаване от свобода). Също така ще бъдат взети под внимание критерии като натовареност на съда, разходи за транспортиране, сигурност и опазване на участниците в процеса, възможностите на институцията да предостави помещения с необходимите параметри и други. 1.2. Дейността по планиране ще бъде базирана основно върху резултатите от проект: „Инвентаризация и анализ на състоянието на комуникационната инфраструктура, информационните системи, услуги и регистри в сектор "Правосъдие", в частта касаеща налично хардуерно оборудване. Планирането ще е съобразено с препоръките по проекти на ЕК "Implementing Transnational Use of Videoconferencing", проект SHAKE, а също така ще надгради реализраният проект на ВСС по ОПАК, където са изградени 2 зали в Софийски градски съд и Софийски затвор, свързан с Модернизиране на работата на правораздавателните органи чрез интегрирани ИТ, чрез изграждане на 26 нови зали за видеоконф. връзки и централизирана компонента, притежаваща възможности за договаряване и резервиране на зали при заявка за видеоконференции и надежно съхраняване на записи от провежданите видеоконференции и др . Проектът цели да приведе процесуалните действия в съответствие с Препоръки на Съвета „Насърчаване на използването и споделянето на най-добрите практики относно трансграничните видеоконферентни връзки в областта на правосъдието в държавите членки и на равнище ЕС“ (2015/C 250/01), ДИРЕКТИВА 2013/48/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 22.10. 2013 г, ДИРЕКТИВА 2014/41/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 3.04.2014 година относно Европейска заповед за разследване по наказателно правни въпроси, РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2015/2421 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 16.12.2015 година. 1.3. Ще се определят необходимите функции на централизираната компонента, която да притежава възможности за договаряне и резервиране на зали при заявка за видеоконференции, да съхранява сигурно и надеждно аудио и видео запис на провежданите видеоконф., да предоставя възможност за провеждане на многоточкови видеоконференции и др. В резултат от дейността ще бъде изготвен подробен план с предложени сгради, в които да бъдат оборудвани 26 зали (20 в съдил. и 6 в места за лишаване от свобода) за видеоконферентни връзки и една централна компонента в МП. Сградите ще са в структури от сектор "Правосъдие", където е идентифицирана най-голяма необходимост, към момента на планиране. Това ще облекчи до много голяма степен процесуално-следствените действия, тъй като ще се улесни комуникацията между съд, прокуратура и местата за лишаване от свобода, както на национално ниво така и между страните-членки на ЕС. 2.На базата на направеният анализ и вземайки предвид разработения план за оборудване на 26 зали за видеоконферентни връзки, в рамките на дейността изпълнителят, разполагайки с необходимите знания и капацитет, ще подготви техническа спецификация и тръжна д-я за избор на изпълнител по Дейност 2. 12 560.00 19 766.76
Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на основно и съпътстващо оборудване за видеоконферентни връзки: По тази дейност ще бъде доставено, монтирано и пуснато в експлоатация необходимото технологично оборудване за реализиране на видеоконферентни връзки. Ще се вземат предвид резултатите от проект: „Инвентаризация и анализ на състоянието на комуникационната инфраструктура, информационните системи, услуги и регистри в сектор "Правосъдие", в частта касаеща налично хардуерно оборудване. Централната компонента ще бъде оборудвана като минимум със следните или по-добри устройства с необходимата специфична функционалност, съгласно изготвената от изпълнителя по дейност 1 техническа спецификация: •Сървъри с необходимият изчислителен капацитет за работа на централизираният управляващ софтуер и миксиране на видео разговорите; •Софтуер за управление на видео-конферентната система; •Софтуер за запис на всеки видео-конферентен разговор; •Шлюз за интеграция с публичната ISDN мрежа; •Управляващ модул за разговори, инициирани през Интернет; •Управляващ модул за интеграция със система за организация и запазване на срещи (пр. Microsoft Exchange/Calendar services); •Мрежов комутатор; Пасивни компоненти (кабели, сплитери, стойки за монтаж); Всяка зала за видеоконферентна връзка в съдилищата (общо 20 бр.) ще бъде оборудвана със следното или по-добро технологично оборудване: • Видео-конферентна система (кодек) осигуряващ изграждането, контрола и провеждането на видео-конферентната сесия с високо качество. Кодека осигурява и създаването на специфичното разпределение на различните видео изображения върху видео дисплея; • 3 броя видео дисплеи с размер не по-малък от 55' (инча) осигуряващи високо-качествено видео изображение с резолюция не по-ниска от 1080p (1920 x 1080 progressive). Размера на мониторите да е съобразен с размера на залата; • 3 броя видео камери с резолюция не по-ниска 1920 x 1080 при 60 frames per second и минимум 10 пъти оптичен zoom; • Микрофони и/или интеграция с налична в залата микрофонна система; • Аудио говорители или интеграция с налична в залата аудио система; • Документна камера; • Мрежов комутатор; • Пасивни компоненти (кабели, сплитери, стойки за монтаж). Всяка зала за разпит в местата за лишаване от свобода (затвори)(общо 6 зали) ще бъде оборудвана минимум със следното или по-добро технологично оборудване: • Видео-конферентна система (кодек) осигуряващ изграждането, контрола и провеждането на видео-конферентната сесия с високо качество. Кодека осигурява и създаването на специфичното разпределение на различните видео изображения върху видео дисплея; • 2 броя видео дисплеи с размер не по-малък от 55' (инча) осигуряващи високо-качествено видео изображение с резолюция не по-ниска от 1080p (1920 x 1080 progressive). Размера на мониторите да е съобразен с размера на залата; • 2 броя видео камери с резолюция не по-ниска 1920 x 1080 при 60 frames per second и минимум 10 пъти оптичен zoom; • Микрофони; • Аудио говорители (външни или вградени в дисплеите); • Мрежов комутатор; • Пасивни компоненти (кабели, сплитери, стойки за монтаж). В рамките на дейността, при необходимост и в зависимост от спецификата на всяка зала ще се достави и монтира съпътстващо оборудване като: • Свързващи кабели и канали; • Системи за закрепване на оборудването; • Системи и дейности по привеждане на залите до изисквания свързани с осветеност, цветови тонове, акустика и др., като автоматично регулиращи се щори, осветление и др. ...моля виж в допълнителен файл. 2 459 892.60 2 436 084.38
Изготвяне на наръчник с правила за практическото използване на видеоконферентни връзки и предложения за промени в нормативната уредба.: В рамките на тази дейност и поради нейната специфика, ще бъде разработен Наръчник с правила за практическото използване на видеоконферентни връзки, които да съответстват на европейската регламентация в тази област. Ще бъдат подготвени и предложения за промени в действащите нормативни актове. С цел избягване на вече допуснати грешки от други държави и ползване на добри практики, първоначално ще бъде извършено проучване на международния опит, отразяващ добрите практики в страни-членки на ЕС с реализирана възможност за извършване на разпити посредством видеоконферентни връзки (минимум Полша, Австрия и Холандия, които имат най- много опит при провеждане на видеоконферентни връзки). За целта ще бъдат разгледани и анализирани включително и следните европейски нормативни документи: Препоръки на Съвета„Насърчаване на използването и споделянето на най-добрите практики относно трансграничните видеоконферентни връзки в областта на правосъдието в държавите членки и на равнище ЕС“ (2015/C 250/01), ДИРЕКТИВА 2013/48/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 22 октомври 2013 година, ДИРЕКТИВА 2014/41/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 3 април 2014 година относно Европейска заповед за разследване по наказателноправни въпроси, РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2015/2421 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 16 декември 2015 година. Дейността ще бъде завършена с изготвянето на доклад, включващ резултатите от извършеното проучване на международния опит, предложения за нормативни промени и разработен наръчник с правила за използване на видеоконферентни връзки. Ангажимент на бенефициента е да внесе разработените предложения за промени на нормативни актове за одобрение от съответния компетентен орган, след становище на дирекция с правомощия по проектите на закони и подзаконови нормативни актове в МП. 21 530.00 17 697.71
Мерки за информация и комуникация: При изпълнението на дейността екипът на Министерството на правосъдието и избраният изпълнител ще се придържат към изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. През целия период на изпълнението на проекта бенефициентът и избраният изпълнител ще провеждат активна информационна политика, насочена както към заинтересованите страни, така и към широката общественост. В изпълнение на дейността се предвиждат следните действия: 1. Провеждане на една встъпителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с целите, дейностите и очакваните резултати по проекта, както и с ролята на ЕСФ и ОПДУ. 2. Периодични публикации на интернет страницата на Министерството на правосъдието, отразяващи напредъка и постигнатите резултати. 3. Публикуване на 2 прессъобщения в български печатни медии. 4. Изработване на материали за визуализация и позиционирането им на видно място на мероприятията по проекта – плакат, ролбанери, информационна табела. 5. Изготвяне и разпространение на рекламни материали – химикали, блок-листа и флаш памети. 6. Изработени и доставени стикери за оборудването за видеоконферентни връзки. 7. Провеждане на една заключителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с постигнатите резултати по проекта. 10 868.00 9 417.96

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).