Организация и управление на проекта: Необходимостта от тази дейност е продиктувана от нуждата от добро планиране и управление на необходимите ресурси, предоставени от ОПРР, както и от създаването на система за успешна и навременна реализация на дейностите, която да доведе до постигане на заложените цели и резултати.
В тази връзка е необходимо сформирането на екип за управление и изпълнение на проекта (ЕУИП) и изграждане на система за управление, гарантираща правилното и ефективно изпълнение на дейностите.
Управлението и координацията на цялостното изпълнение на проектните дейности ще бъдат възложени на експерти с доказан опит и познания в съответните области. Съществено е още в началото от изпълнението на проекта да се стартира с мобилизацията на екипа, което включва сключване на договори с експертите и допълнителен набор от действия, които ЕУИП ще предприеме, за да се определят и управляват ресурсите и процедурите, необходими за осигуряване на високо качество на изпълнението на проекта.
Като част от управлението на проекта се предвижда да се осъществява постоянен вътрешен мониторинг, за да бъде определен напредъкът на проекта по отношение на заложените цели и оценка на изпълнението с оглед на ефективното изпълнение на проекта. Механизмът за мониторинг е ориентиран към резултатите и дългосрочното въздействие, като крайната цел е не само да се получи информация по напредъка на изпълнението на проекта, но и да се използва тази информация, в политиката и вземането на решения, за да се осигури оптимално използване на ресурсите по проекта – човешки, технически и финансови.
Дейностите по управление на проекта включват също така извършване на вътрешна и външна отчетност по проекта. Вътрешната отчетност е част от механизма за провеждане на вътрешен мониторинг и проследяване на напредъка на изпълнението на отделните дейности по проекта. Външната отчетност обхваща задълженията на Столична община като бенефициент по ОПРР 2014-2020 и задължението да предава съответните отчетни (технически и финансови) доклади към УО в съответствие с разпоредбите на ДБФП и Методическите указания за изпълнение на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020.
В рамките на тази дейност влизат и действията по координация и комуникация със съответните управленски структури, както и провеждане на мониторингови срещи с УО на ОПРР 2014-2020. |
536 470.00
|
655 729.75
|
Изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централна градска част на гр. София, зона 2 : Строително монтажните дейности в рамките на тази дейност са ориентирани към изграждане, възстановяване и обновяване на средата на знакови градски пространства в зона 2, включена в ИП на СО.
Зона 2 е със следния обхват:
ул. „Граф Игнатиев“ с прилежащите й пл. „Джузепе Гарибалди“, пл. „П. Р. Славейков“ и пл. „Патриарх Евтимий“; ул. „Солунска“ (в участъка от ул. „Граф Игнатиев“ до бул. „Витоша“); ул. „6-ти септември“ (в участъка от ул. „Граф Игнатиев“ до ул. „Аксаков“); ул. „Ген. Паренсов“ (в участъка от ул. „6-ти септември“до ул. „ Цар Шишман“); ул. „Цар Шишман“ (в участъка от ул. „Граф Игнатиев“ до пл. „Народно събрание“) и градината пред храма „Св. Седмочисленици“.
В съответствие с изготвения работен проект за този обект се предвижда основно да се извърши следното:
- прочистване на пространството от напластените във времето елементи като: неподходящо улично обзавеждане, колчета – ограничители, билбордове и др.;
- доразвиване и споделяне на уличните и площадни пространства между транспорт и пешеходци;
- обновяване на ниския план с подмяна на настилките и градското обзавеждане;
- реконструкция на съществуващите пазари;
- обновяване на зелените площи;
- подмяна на уличното и парково осветление – там където е необходимо с нови стълбове и енергоефективни осветители и запазване на изградената инфраструктура по други проекти;
- изграждане на Wi-Fi зони и видеонаблюдение.
В съответствие със спецификите на отделни знакови места в зона 2 е предвидено следното:
Пл. Гарибалди – запазва се локацията на паметника. Предвиждат се места за сядане, кашпи, воден ефект – фонтан с чешма.
Пл. Славейков – запазва се скулптурна група на баща и син Славейкови. На пазара се предвижда монтаж на метални модулни конструкции с прозрачно покритие. Променено осветление – редици от стълбове, осветени дървета и изцяло нова настилка на едно ниво тротоари с площадно пространство.
Градина Св. Седмочисленици – запазва се плановата композиция, но се подменя настилката. Обновяват се зелените площи. Премества се зеленчуковия пазар на срещуположния тротоар, а на негово място се устройват места за отдих и срещи.
Стена на Джон Ленън – предвижда се изнесена напред метална конструкция с мрежа и панели, предназначени за изява на негови почитатели.
Ул. 6-ти септември – обновява се ниският план и дизайнът.
Ул. Солунска – тя е връзката между бул. Витоша и ул. Граф Игнатиев. Предвижда се цялостно решение на ниския план, включващо нови настилки и градско обзавеждане,достъпност за велосипедисти и редуциране на паркирането.
Ул. Иван Шишман – устройва се като споделено пространство, между пешеходци, велосипедисти и коли.
Характерното за зоната е обединяване на нивата по ул. „Граф Игнатиев“ и ул. „Шишман, ул. „Граф Игнатиев“ се превръща в преобладаващо пешеходна зона.
Като цяло е заложено обхватно обновяване на настилките в зоната на въздействие с рязани павета и плочи от сив гранит, бетонови плочи и павета. Предвидено е отводняване на тротоарите, уличните и площадни пространства, чрез подмяна на дъждоприемните съоръжения – нови улични оттоци, точкови отводнители, канали и шлицови решетки, съобразени с растера на готовите настилки.
Подобектите носят своя неповторим характер и целта на проекта е те да се запазят.
Стойността на дейността се определя от сумата на средствата, определени като безвъзмездна финансова помощ – 14 674 487,01 лв. без ДДС и на недопустимите разходи, които ще се финансират от Столична община и са определени в отделно КСС в работния инвестиционен проект – 1 982 089,63 лв. без ДДС.
|
13 893 745.35
|
12 917 629.36
|
Изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централна градска част на гр. София, зона 4 : В рамките на тази дейност ще се извършат СМР, които са ориентирани към изграждане, възстановяване и обновяване на средата на знакови градски пространства в определената и включена в ИП на СО зона 4.
Зона 4 обхваща територията, заключена между ул. „Георги С. Раковски“, ул. „Московска“, пл. „Васил Левски“, бул. „Васил Левски“, бул. „Цар Освободител“, пл. „Народно събрание“, ул. „6-ти септември“ и мисленото продължение на ул. „Аксаков“ от ул. „6-ти септември“ до ул. „Георги С. Раковски“,включваща т.н. Златна София с едни от най-значимите символи на града – Храм паметник „Св. Александър Невски“, площад “Народно събрание“, паметника „Цар Освободител Александър II“, Църквата “Св. София”, сградата на Синодалната палата, Паметникът на Васил Левски, Градина "Св. Климент Охридски", Пространството между ул. Оборище и Военен клуб, площад "Гина Кунчева".
Съгласно изготвения работен инвестиционен проект се предвижда следното за изпълнение:
Преустановяване на трафика пред Храм-паметника „Александър Невски” до ул. „Г.С.Раковски, ограничаване на наземното паркиране на пл. „Александър Невски“ и пл. „Народно събрание“, обновяване на настилките на пл. „Ал. Невски“ и пл. „Народно събрание“, частично пренареждане на жълтите павета, обновяване на зелените площи, трансформация на пространството зад Военния Клуб, трансформация на градината „Кристал“, обновяване на градината „Св. Климент Охридски“, подобрения в градинката пред църквата „Св. София“, обновяване на участъка от ул. „Париж“ (между ул. „Московска“ и бул. „Цар Освободител), устройване на съвременно енергоефективно улично осветление и изграждане на Wi-Fi зони.
Като цяло е заложено обхватно обновяване на настилките в зоната на въздействие с рязани павета и плочи от сив гранит, бетонови плочи и павета. Предвидено е отводняване на тротоарите, уличните и площадни пространства, чрез подмяна на дъждоприемните съоръжения – нови улични оттоци, точкови отводнители, канали и шлицови решетки, съобразени с растера на готовите настилки.
Подобектите носят своя неповторим характер и целта на проекта е те да се запазят.
Стойността на дейността се определя от сумата на средствата, определени като безвъзмездна финансова помощ – 18 033 924,94 лв. без ДДС и на недопустимите разходи, които ще се финансират от Столична община и са определени в отделно КСС в работния инвестиционен проект – 2 065 809,80 лв. без ДДС. |
23 555 251.37
|
23 000 604.56
|
Изпълнение на независим строителен надзор на обекти по проект "Изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централна градска част на гр. София, зона 2": По време на строителството независима фирма, ще упражнява Консултантска услуга по смисъла на чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ), отговорностите вменени му съгласно чл.168, чл.169б., ал.1, чл.176, ал.1, чл.176а. и чл.176б., ал.1 от ЗУТ и всички други задължения вменени му съгласно ЗУТ и договора с Възложителя със следния обхват:
(1) Организира законосъобразно започване на строежа;
(2) Организира и контролира пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
(3) Следи за изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти;
(4) Извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежите строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на Наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите.
(5) За качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност;
(6) Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството;
(7) Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа;
(8) Издава предписания и заповеди относно изпълнението на строителството с оглед, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
(9) Правилно изпълнение на строително-монтажни работи;
(10) Подписва всички актове и протоколи съставени по време на строителството;
(11) Уведомява регионалната дирекция за национален строителен контрол, при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
(12) Изготвя окончателен доклад до възложителя след приключване на строително-монтажните работи;
(13) Окомплектова цялата документация необходима за приемането на обектите от ДНСК
(14) Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. |
333 000.00
|
209 040.85
|
Изпълнение на независим строителен надзор на обекти по проект "Изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централна градска част на гр. София, зона 4": По време на строителството независима фирма, ще упражнява Консултантска услуга по смисъла на чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ), отговорностите вменени му съгласно чл.168, чл.169б., ал.1, чл.176, ал.1, чл.176а. и чл.176б., ал.1 от ЗУТ и всички други задължения вменени му съгласно ЗУТ и договора с Възложителя със следния обхват:
(1) Организира законосъобразно започване на строежа;
(2) Организира и контролира пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
(3) Следи за изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти;
(4) Извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежите строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на Наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите.
(5) За качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност;
(6) Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството;
(7) Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа;
(8) Издава предписания и заповеди относно изпълнението на строителството с оглед, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
(9) Правилно изпълнение на строително-монтажни работи;
(10) Подписва всички актове и протоколи съставени по време на строителството;
(11) Уведомява регионалната дирекция за национален строителен контрол, при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
(12) Изготвя окончателен доклад до възложителя след приключване на строително-монтажните работи;
(13) Окомплектова цялата документация необходима за приемането на обектите от ДНСК
(14) Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. |
410 000.00
|
104 842.81
|
Изпълнение на авторски надзор на обект "Изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централна градска част на гр. София, зона 2": По време на строителството, проектантите по смисъла на чл.162 от ЗУТ изготвили работния инвестиционен проект за обект "Изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централна градска част на гр. София, зона 2" ще осъществяват авторски надзор и съответно ще имат задължението да участват в подписването на необходимите актове и протоколи. Обхватът от основни дейности на изпълнителя определен за авторски надзор включва следните елементи, но не само:
(1) Осъществяване на контрол на строителната площадка във връзка със съответствие на инвестиционния проект и действително извършените СМР, както и качественото им изпълнение;
(2) Недопускане на неоснователна промяна в изпълнението на одобрените проекти, замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС;
(3) Провеждане на консултации по време на строителството между проектанти и изпълнители;
(4) Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта;
(5) Оказване на съдействие при избор на материали за строителните работи;
(6) Извършване на допустими от закона промени в инвестиционния проект, чрез отразяване в екзекутивните чертежи, при възникнала по време на строителството необходимост;
(7) Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи;
(8) Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството след покана от Възложителя;
(9) Изпълнение на дейността по авторски надзор до получаване на Разрешение за ползване на обектите. |
57 230.50
|
70 055.00
|
Изпълнение на авторски надзор на обект "Изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централна градска част на гр. София, зона 4": По време на строителството, проектантите по смисъла на чл.162 от ЗУТ изготвили работния инвестиционен проект за обект "Изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централна градска част на гр. София, зона 4" ще осъществяват авторски надзор и съответно ще имат задължението да участват в подписването на необходимите актове и протоколи. Обхватът от основни дейности на изпълнителя определен за авторски надзор включва следните елементи, но не само:
(1) Осъществяване на контрол на строителната площадка във връзка със съответствие на инвестиционния проект и действително извършените СМР, както и качественото им изпълнение;
(2) Недопускане на неоснователна промяна в изпълнението на одобрените проекти, замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС;
(3) Провеждане на консултации по време на строителството между проектанти и изпълнители;
(4) Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта;
(5) Оказване на съдействие при избор на материали за строителните работи;
(6) Извършване на допустими от закона промени в инвестиционния проект, чрез отразяване в екзекутивните чертежи, при възникнала по време на строителството необходимост;
(7) Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи;
(8) Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството след покана от Възложителя;
(9) Изпълнение на дейността по авторски надзор до получаване на Разрешение за ползване на обектите. |
70 332.31
|
93 712.04
|
Дейности за информация и комуникация: Основната цел на тази дейност е информиране на широката общественост за целите, дейностите и целевите групи по проект „Изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централна градска част на гр. София“, както и очакваните резултати, постигнатите ползи за целевите групи и да се онагледи финансовата подкрепа на ЕС по ОПРР 2014-2020г. В рамките на тази дейност се предвижда да се извърши серия от мерки, които ще се осъществят в пълно съответствие на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, Регламентите за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на ЕК за определяне на правила за прилагане на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.
В рамките на проекта ще бъдат изпълнени всички задължителни мерки за информация и комуникация, както и допълнителни такива за промотиране на проекта и резултатите му. Като част от задължителните мерки за информация и комуникация е изготвянето и поставянето на временни билбордове на обектите на строителството, които да визуализират проекта и финансовата подкрепа от ЕС. След приключване на СМР билбордовете ще бъдат заменени с постоянни обяснителни табели. Размерът и съдържанието на билбордовете и табелите ще отговаря напълно на изискванията на Единния наръчник.
Като част от дейностите за информиране на обществеността е предвидено да се проведат прес-конференции, както и различни по вид публични събития. Предвидено е публикуване на прес-съобщения на сайта на бенефициента, както и в национални интернет и печатни медии. Предварителна информация за събитията ще се изпраща на УО на ОПРР и в регионалния информационен център. След провеждането на всяко едно публично събитието ще се изготвя прес-съобщение за представяне на информация по отношение на изминалото събитие.
В допълнение ще се изготвят стандартни визуализационни и информационни материали, като:
- печатни информационни материали
- и други комуникационни и рекламни материали
Бенефициентът ще информира обществеността относно осъществяването на настоящия проект с периодично публикуване на информация на създаден за целта сайт. Ще се възложи изработването на тематична уеб-страница и провеждането на информационна интернет кампания. Предвижда се да се осъществява медиен мониторинг, в това число събиране на информация от медиите за излъчените репортажи, направените публикации и др.
При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от ЕФРР на проекта чрез поставяне на емблемата на ЕС, общото лого на програмния период 2014 – 2020 и наименованието на финансиращата програма – ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г., наименованието на проекта (когато е относимо), общата стойност на проекта (когато е относимо). Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансиращата го оперативна програма и че проектът се осъществява с подкрепата на ЕФРР. Ще се спазват изискванията за обем, съдържание на елементи и информация за всеки отделен информационен и комуникационен инструмент, като ще се следи за съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, дадени в Наръчника.
|
29 850.00
|
35 820.00
|
Извършване на независим одит (ангажимент за договорени процедури): В рамките на проекта ще се извърши цялостен одит на проведените дейности – законосъобразността и целесъобразността на направените разходи. На външен изпълнител ще бъде възложено извършването на независим одит или така наречената проверка по ангажимента за договорени процедури, които ще се състои в осъществяването на независима проверка за констатиране на съответствие по отношение на всеки разход, включен в исканията за плащания (междинни и окончателно) по проекта. Неговата цел е да удостовери, че отчетените разходи са верни, надеждни и обосновани с адекватни разходно-оправдателни документи и че са извършени по целесъобразен и законосъобразен начин. Очакваният резултат от извършването на независимата одитна проверка е официалното потвърждение на достоверността на счетоводната отчетност и гарантиране на правилното изразходване на средствата, предоставени от ОПРР 2014-2020, както и предоставяне на допълнителна увереност по отношение на ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС.
Независимият одит ще бъде извършен след избор на квалифициран одитор съгласно разпоредбите на ЗОП и изисквания за опит и качество на предоставяните услуги и екип, който да обезпечи качественото изпълнение на услугата. Одиторът ще изпълнява задълженията си съгласно „Методически указания за изпълнение на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“ и „Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент“, изработена от Дирекция „Национален фонд“ към Министерство на финансите.
Ще се извършат междинни и окончателна проверки под формата на ангажимент за договорени процедури по изпълнението на дейностите на проекта. Междинните проверки под формата на ангажимент за договорени процедури са във връзка с подаване на междинни искания за плащания от страна на бенефициента към Управляващия орган, а окончателната е при подаване на окончателно искане за плащане като ще бъде изготвен доклад за фактически констатации/доклад от ангажимента за договорени процедури в съответствие с образеца, който ще бъде приложен към искането за окончателно плащане и предоставен на УО на ОПРР в съответствие с изискванията на подписания договор за безвъзмездна финансова помощ. |
6 596.72
|
0.00
|