Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The objective of the current investment proposal corresponds to the main objectiveof the Procedure, providing energy renovation of an Indoor Swimming Pool located in the city of Vratsa. The target bilding is part of the sports infrastructure of the Municipality of Vratsa public building fund.
The main activity of the proposal is related to the implementation of design and the relevant construction and assembly works for the implementation of energy-efficient measures, as well as accompanying activities such as the implementation of construction and author supervision, organization and management of the project, as well as information and publicity activities.
The specific target groups to which the project activities will be directed include sports clubs, swimming enthusiasts, children and adolescents and professional athletes, as well as the residents and guests of the municipality of Vratsa in general.
The implementation of the activities under the investment proposal will contribute to the improvement of the energy characteristics of indoor swimming pool building in the city of Vratsa; reaching energy consumption class "A"; reduction of energy consumption costs; improving the operational characteristics and extending the life cycle of the sports facility; improvement of working conditions and the quality of services provided on the territory of the intervention site; non-discrimination and ensuring equal access to public building fund; promotion of sports activity among the representatives of the target groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предварителни дейности : Предварителните дейности са свързани с набавяне на следната техническа документация, необходима за подаване на предложението за изпълнение на инвестиция (ПИИ): 1. Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ; 2. Обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството; 18 940.80 0.00
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и сключване на договори. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде сключването на договори с класираните изпълнители. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени документи за провеждане на процедури по реда на ЗОП за следните дейности: 1) Изпълнение на инженеринг; 2) Упражняване на строителен надзор; 3) Публичност и информация по проекта; 4) Изготвяне на независима експертна оценка. 0.00 0.00
Изпълнение на инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) : Дейността включва изготвяне на технически проект, изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и упражняване на авторски надзор по време на строителството за обект "Внедряване на мерки за енергийна ефективност на Покрит плувен басейн". Предвидените строително - монтажни работи ще бъдат изпълнявани чрез инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор), като проектирането се извършва във фаза технически проект. Обектът се намира в спортен комплекс "Христо Ботев", с идент. 12259.1027.7.1, ул."Спортна", гр.Враца. Представлява покрит плувен басейн с олимпийски размери и спомагателни помещения. Построен е през 1970 г. Сградата е масивна със стоманобетонова носеща конструкция на два надземни етажа и неотопляем сутерен. Покривът е плосък "топъл", а ограждащите стени са от керамични тухли или стоманобетон с външна каменна облицовка. В неотопляемия сутерен се намират абонатна станция, колекторно, филтърно, компенсаторен резервоар и помещение за химически реагенти. На първия и втория етаж са разположени фоайета, коридори, съблекални, помещения за душове, бюфет, фитнес, медицински кабинет, портиерно, офиси, стаи за треньори, за съдии, складови, служебни и санитарни помещения. Главният вход е от североизток. Покривът на сградата е плосък "топъл" с покритие от битумна хидроизолация или поцинкована ламарина; плосък "топъл" покрив "тип тераса" с покритие от мозайка. Като цяло покривът е в незадоволително състояние. На много места се наблюдават следи от течове и конденз поради компрометирана хидроизолация, лошо отводняване и нарушена вентилация. Външните ограждащи стени на обекта са: тухлен зид от решетъчни тухли или стоманобетон с външна каменна облицовка или с външна облицовъчна зидария; зид от газобетонови блокчета; стоманобетон с бучарда е стената на неотопляемия сутерен към външен въздух, а под нивото на терена е изпълнен стоманобетон към земя. На басейна е изградена вътрешна стена към неотопляемо пространство от стоманобетон с порцеланови плочки. Външната ограждаща дограма е AL единична и PVC стъклопакет без стъкло с нискоемисийно покритие("К"). Като цяло дограмата е в незадоволително състояние в по-голямата си част напълно амортизирана с деформирани и неуплътнени крила, което увеличава инфилтрацията на външен въздух и влошава енергийните характеристики на сградата като цяло. Граничните подове са три вида с различни настилки според предназначението на помещенията: под "над неотопляем" сутерен с настилка от венецианска мозайка; под "към земя" с настилка от порцеланови плочки на басейна; под "граничещ с външен въздух" с настилка от мозайка на еркерно издадените части на втория етаж. Като цяло подовете на сградата са в задоволително състояние, но без топлоизолация. Предвидените енергоспестяващи мерки(ЕСМ) са: топлоизоиране на външни стени; топлоизоиране на покрив; топлоизоиране на под;подмяна на дограма; мерки по системите за вентилация; мерки по помпи; мерки по тръбна и въздуховодна мрежа; мерки по системите за БГВ; изграждане на система за сградна автоматизация и управление; мерки по осветление;монтаж на фотоволтаична централа за производство на ел.енергия за собствени нужди. След обследването за енергийна ефективност сградата получава сертификат с клас на енергопотребление G, а след изпълнение на предписаните енергоспестяващи мерки сградата ще попадне в клас A на енергопотребление. Установен е потенциал за намаляване на действително необходимите разходи на потребна енергия с 83,69%, което се равнява на 374 961,69 kWh/година, с екологичен еквивалент 423,65 тона спестени емисии CO2. Освен мерките за ЕЕ се предвиждат и ремонтни дейности, както следва: Изпълнение на съпътстващи СМР „ЕЕ“;Изпълнение на съпътстващи СМР със собствен принос: Преустройство на съществуващи сервизни възли в тоалетни за хора с увреждания, Подмяна на окачен таван на плувна зала,вкл. нова метална конструкция,Пожароизвестяване, Мълниезащитна инсталация,Изграждане на външна рампа за хора в неравностойно положение за осигуряване на достъпна среда. 2 141 268.50 0.00
Упражняване на строителен надзор на обектa: Дейността включва 2 поддейности: 1. Упражняване на строителен надзор Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП. Обхватът на договора за строителен надзор включва: • извършване на оценка на съответствието и изготвяне на комплексен доклад; • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта; Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на НПВУ и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. 2. Въвеждане в експлоатация Дейноста предвижда и изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44, ал. 1 от закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на проекта. 56 808.00 0.00
Организация и управление: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за финансиране, както и с принципите за добро управление. Екипът ще се състои от тематични експерти с опит в изпълнението и управлението на проекти на следните длъжности: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Експерт СМР и Експерт Обществени поръчки. За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за управление на проекта ще има следните задължения: -упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Крайния получател; -предава информация от Крайния получател за СНД; -организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП; -контролира под-договарянето; -контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на доставчици; -провежда контролни срещи със СНД за текуща проверка по изпълнението на проекта; -организира и координира дейностите по информация, комуникация и публичност; -повишава ангажираността на целевите групи по проекта чрез активно включване в проектните дейности; -контролира първичните счетоводни документи; -следи за спазване на установените срокове; -следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта; -комуникира със заинтересовани страни; -съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта. В хода на изпълнение на проекта ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. 31 580.00 0.00
Публичност и информация : Тази дейност включва осигуряване на публичност и информация по отношение на предоставения финансов принос на ЕС, както и напредъка в изпълнението на предвидените в предложението за изпълнение на инвестиция дейности. В съответствие с изискванията на Процедурата крайният получател Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕУП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. Община Враца ще оповестява резултатите от проекта и неговия напредък на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най-голям брой заинтересовани страни. На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС. 1 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).