Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1: В рамките на тази дейност бе извършено обследване за енергийна ефективност на производствената база на фирма "ЛГРП" ЕООД от регистриран одитор, вписан в публичния регистър по чл. 60, ал. 1. Обследването за енергийна ефективност бе извършено по образец (Приложение Б към Условията за кандидатстване) от регистриран одитор - "Енерджи ефект" ЕООД, гр. Ямбол. То се основава на енергийното потребление на предприятието за предходните три години, като за базова година е взета 2015 г.
Желанието на предприятието е да разшири своето производство, като за целта е необходимо закупуването на ново производствено и помощно оборудване с по-висока производителност и енергоефективност. В одита са препоръчани три мерки за повишаване на енергийната ефективност и производствения капацитет, предвиждащи:
- подмяна на 2 бр. стари машини за подлепяне с 1 бр. нова енергоефективна и с висока производителност машина за подлепяне (Мярка 1);
- подмяна на 1 бр. стар електрически високоповдигач с 1 бр. нов енергоефективен и с висока производителност електрически високоповдигач (Мярка 2);
- подмяна на 6 бр. стари шевни машини с 8 бр. нови енергоефективни и и с висока производителност шевни машини (Мярка 3).
Внедряването на новото оборудване трябва да доведе до подобряване на производството на "ЛГРП" ЕООД, разширяване на капацитета на предприятието и повишаване на енергийната и ресурсната му ефективност.
При успешно приложение на пакета от препоръчани мерки, годишните спестявания на енергия ще бъдат в размер на 446 205 kWh/год.; планираните енергийни спестявания за цялото предприятие ще бъдат 80.8 %; спестените въглеродни емисии – 365.442 t/год.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител на услугата за извършване на енергиен одит по образец
2. Сключване на договор с избрания изпълнител.
3. Извършване на енергийно обследване на „ЛГРП“ ЕООД по образец с изготвен енергиен одит на 06.08.16 г. и приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата.
4. Представяне на енергийния одит за разглеждане от АУЕР на 10.08.2016 г.
5. Получаване на писмо от АУЕР с констатирани несъответствия за отстраняване по внесения енергиен одит - № BG16RFOP-755 / 16.09.2016 г.
6. Подаване на коригиран енергиен одит на 30.09.2016г.
7. Получаване на финално Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение - № BG16RFOP-755 / 11.10.2016г. |
0.00
|
0.00
|
Инвестиции за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследването за енергийна ефективност (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на производствено и помощно оборудване, бюджетни редове 2.1 и 2.8, I. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ, т.5 Бюджет): В рамките на тази дейност и при съблюдаване на препоръчани Мярка 1, 2 и 3 от енергийния доклад за повишаване на енергийната ефективност на фирма „ЛГРП“ ЕООД, компанията предвижда да подмени част от наличното производствено и помощно оборудване, което е морално и технически остаряло с ново, ресурсно и енергийно ефективно.
Най-общо производственият процес на фирма „ЛГРП“ ЕООД преминава през следните етапи:
1) Закупуване на суровини и материали
2) Доставка, сортиране и складиране на материалите, необходими за производството
3) Настилане и разкрояване
4) Подлепяне и ушиване на вече разкроените елементи
5) Гладене
6) Етикетиране и опаковане на готовата продукция.
Към момента фирмата е недостатъчно ефективна на етап "Подлепяне и ушиване", поради използването на морално и технически остарели подлепящи преси (2 бр.) и шевни машини (6 бр.), които работят бавно и изискват полагането на прекалено много ръчен труд. Това прави процеса трудоемък, недостатъчно ефективен и с много разходи. В допълнение, помощният процес по транспортирането и разпределението на суровини, материали и готова продукция също изпитва трудности поради употребата на стар електрически високоповдигач, който е с ниска производителност, а същевременно разходва голямо количество електроенергия. Това допълнително бави целия производствен процес и влияе негативно върху неговата ефективност.
За да се справи с тези проблеми, в рамките на проекта „ЛГРП“ ЕООД планира да закупи следните ДМА:
- Машина за подлепяне-1 бр. (2.1.) - благодарение на нов тип управление на температурата, ще подобри значително производствения процес чрез елиминиране на грешките при подлепянето на текстилните тъкани, с което ще се намали и количеството брак.
- Електрически повдигач-1 бр. (2.2.) - ще е много по-енергоефективен от наличния и с негова помощ ще се обработват с 20% повече бр. на година, което пряко ще се отрази върху цялостното производство
- Електронна машина за пришиване на ръкави с мултипрограмно устройство-1 бр. (2.3.) - подменя 1 стар актив и ще произвежда 36 400 бр./год.
- Високоскоростна, електронна, едноконечна, верижна, копчешиеща машина със суха глава-2 бр. (2.4.) - подменят 1 стар актив и ще произвеждат 67 600 бр./год.
- Понтериз машина-2 бр. (2.5.) - подменят 1 стар актив и ще произвеждат 72 800 бр./год.
- Автомат за пришиване на копче и навиване на столче с едноконечен верижен шев - 1 бр. (2.6.) - подменя 1 стар актив и ще произвежда 26 000 бр./год.
- Програмируем автомат за украсителни тегели-1 бр. (2.7.) - подменя 1 стар актив и ще произвежда 72 800 бр./год.
- Шевна машина за предварително ушиване и степенчато обрязване на сака - 1 бр. (2.8.) - подменя 1 стар актив и ще произвежда 36 400 бр./год.
Инвестицията в ново производствено оборудване ще осигури по-висока степен автоматизация и по-висока ефективност на операциите за подлепяне, шиене, както и за помощния процес по транспортирането и разпределението на суровини, материали и готова продукция. Новите машини ще доведат до висока енергийна ефективност, повишаване на производителността и разширяване на капацитета на предприятието.
Общият кумулативен ефект от изпълнението на Мярка 1, 2 и 3 ще се изрази в постигане на енергийни спестявания в размер на 446 205 kWh/год. и изчислен фактор на енергийни спестявания 81.5 %. Наред с това, инвестицията ще допринесе за намаляване на негативното въздействие върху околната страна и въвеждане на екологосъобразно производство със спестени CO2 емисии в размер на 365.442 t/год. Положителният екологичен ефект на новото оборудване ще се допълни от възможността на всички производствени машини да работят с рециклирани материали.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м. 1)
2. Подготовка на тръжна процедура (м. 2-3)
3. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнители и сключване на договори (м. 4-6)
4. Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на новото оборудване (м. 7-18) |
375 000.00
|
372 685.00
|
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011(дейността ще бъде изпълнена посредством услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001:2011 и сертифицирането му, бюджетни редове 20.1 и 20.2, IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, т.5 Бюджет): Въвеждането на Система за управление на енергията (СУЕ) съгласно БДС EN ISO 50001:2011 се обуславя от следното:
-нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки ISO 50001:2011, "ЛГРП" ЕООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси.
-нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на "ЛГРП" ЕООД; оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива; оптимизация на снабдяването.
В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните поддейности:
I.Разработване и внедряване на Система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. За тази цел ще бъде избран консултант, който ще има следните задачи:
1.Енергийно планиране
-определяне обхвата и физическите граници на СУЕ
-анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол
-разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ
-разработване на енергийна политика
-залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им
2.Документиране на Системата
-изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията
-идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др.изисквания във връзка с управлението на енергията
-определяне на енергийна базова линия, на енергийните харакеристики и показателите им
-извършване на енергиен преглед
-създаване на записи към СУЕ
3.Интегриране на документацията в "ЛГРП" ЕООД
-информиране на служителите за целите на СУЕ
-разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими
4.Оценка на съответствието с БДС EN ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ
-провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него
-провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него
5.Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството
II.Сертификация на СУЕ в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 50001:2011
Тази поддейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Той ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва:
1.Одит на етап 1: ще се оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответсвието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на фирмата за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите, изискващи отстряняване преди етап 2.
2.Одит на етап 2: ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и др. изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на "ЛГРП" ЕООД с изискванията на ISO 50001:2011.
Етапи на изпълнение
1.Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1)
2.Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщения за събиране на ценови предложения (месец 3-4)
3.Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите (месец 5)
4.Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (месец 6-10)
5.Провеждане на одит на етап 1 (месец 11)
6.Провеждане на одит на етап 2 (месец 12)
7.Издаване на сертификат за съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (месец 13) |
9 600.00
|
9 400.00
|
Публичност и визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена посредством изработка на плакати, стикери и постоянна обяснителна табела, бюджетни редове от 23.1 до 23.3, IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, т.5 Бюджет) : Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г.
Предвиждат се мерки за информация и публичност както на проектните цели и резултати, така и на приноса на ЕС. Планираните дейности включват:
1) Отпечатване и поставяне на 2 бр. плакати (с мин. размер А3, пълноцветен печат) на видно място в сградата, където се изпълняват дейностите по проекта. Плакатите ще съдържат: емблема на ЕС и упоменаване на ЕС; общо лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на финансиращата програма, проекта и главната му цел; обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
2) Отпечатване и поставяне на стикери – 20 броя върху производственото оборудване, закупено по проекта. Стикерите ще бъдат изработени на самозалепваща хартия, пълноцветен печат, с размери, съобразени с големината на оборудването, върху което ще бъдат поставени.
3) Изработване и поставяне на постоянна информационна табела на входа на сградата, където ще се изпълняват дейностите по проекта. Табелата ще бъде поставена месец преди приключване на проекта, заменяйки плакатите. Размерите на табелата ще бъдат значителни, така че да бъде лесно забележима за широката общественост.
В допълнение на това, финансирането по ОПИК ще бъде оповестявано във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта.
При отчитане на дейностите по визуализация на проекта на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за осъществените мерки, като ще бъдат предоставени копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените материали.
Стъпки за реализацията на дейността:
1.Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1)
2.Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за визуализация на проекта (месец 2)
3.Изработване и поставяне на 2 броя плакати (месец 2-18)
4.Изработване и поставяне на 20 броя стикери върху новото оборудване (месец 17)
5.Изработване и поставяне на 1 постоянна информационна табела в сградата на дружеството (месец 17-18) |
400.00
|
375.00
|