Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project will support the social inclusion and professional integration of the vulnerable group of unemployed and inactive women over the age of 54, by creating a new social enterprise in the structure of the BIOMETWORK for applied art articles and creating 2 new jobs for the vulnerable target group. Two management positions will be open.
The project activities include providing employment for the persons from the target group for a period of up to 12 months and, if necessary, their equipment. By achieving a result CREATED NEW SOCIAL ENTERPRISE and PROVIDED EMPLOYMENT FOR 2 PEOPLE, we will help to achieve the project objectives and to change specific social attitudes in local communities on the territory of the LAG for empathy for the creation of a social society. .
As part of the project, activities for organization and management, as well as information and publicity will be carried out. Online campaigns, incl. in social media will help to promote local crafts as part of the events for information and publicity of the social enterprise. They will contribute not only to the understanding of territorial uniqueness, but also to the recognition of the social economy as a real sector with the potential to solve social problems and important for the development of Bulgarian society.
As a result of the implementation of the activities, a functioning and sustainable social enterprise will be created - a social cafe, excellently positioned on the market as a result of precise work of the head of the enterprise.
With its own funds BIONET will provide along with providing employment for 2 people from vulnerable groups for a period of up to 12 months, psychological support at work, will contribute to increasing the economic autonomy and independence of people from the target group and their social integration.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на лицата за работа в социалното предприятие. Психологическо подпомагане и професионалномотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост.: В тази дейност ще се извърши подбор на лицата за работата им в социалното предприятие. Успоредно с този подбор ще се извърши и психологическо подпомагане и професионално мотивиране за включване в трудовия процес на социалното предприятие и успешна реализация на пазара на труда, за да сме сигурни, че в предприятието като служители ще се включат мотивирани и отговорни хора. Ще бъде извършена кампания за популяризиране на проекта, дейностите му и работата на бъдещото социално предприятие с неговия предмет на дейност в двете общини-Бяла и Долни чифлик. За осъществяване на подбора ще се свържем на първо място с Дирекция Бюро по труда - Долни чифлик. С тяхно съдействие ще привлечем лицата от целевата група по проекта да подават заявления и придружаващи документи. Кариерен консултант ще изготви социално-мотивационни оценки за включване в дейностите на социалното предприятие. Тези лица ще бъдат също така индивидуално консултирани, като консултациите ще включват психологическото подпомагане с техники за повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Психологическото подпомагане от кариерния консултант ще има за цел и предоставяне на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия. От него лицата ще получат и помощ за мотивиране, стимулиране към активно поведение на пазара на труда и активно включване. След предоставянето на тази мотивационна подкрепа и консултации от кариерния консултант ще бъде изготвен, на база експертна оценка, дълъг и кратък списък с възможни кандидати. Подборът ще се извърши през първи и втори проектен месец. В случай на отпадане на първоначално избрани лица от краткия списък, ще бъдат използвани лицата от целевата група от дългия списък. С всички избрани лица ще бъдат сключвани срочни трудови договори със срок до една година. 0.00 483.25
Създаване, управление и дейности в социалното предприятие. Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги. Социален маркетинг.: Социалното предприятие ще назначи управленски екип. Той ще включва експерти, работили в други проекти на АСОЦИАЦИЯ БИОМРЕЖА и ще изпълнява своите функции за управление съгласно разработени длъжностни характеристики. Лицата от управленския екип на социалното предприятие ще бъдат назначени на трудов договор, но няма да бъдат представители на целевата група. Екипът за управление ще включва: 1. Управител на социалното предприятие - отговаря за оперативната работа на предприятието, за медийната политика, организира целия екип. Представя проекта, дейностите и услугите/продуктите на социалното предприятие пред трети лица, вкл. потенциални и бъдещи клиенти. Отговаря за снабдяване с материали, консумативи, осигуряване на добри и безопасни условия на труд, спазване на трудовите графици. 2. Мениджър маркетинг и продажби - отговаря за планиране и осъществяване на пазарното навлизане на социалното предприятие и връзката с клиентите му. Мениджърът маркетинг и продажби ще бъде лице и с опит/квалификация във връзките с обществеността и дигиталния маркетинг, тъй като ще отговаря за профилите на социалното предприятие в социалните медии. Това лице ще разработи и стратегията за социален маркетинг на новосъздаденото социално предприятие, както и ще отговаря за техническото поддържане и генерирането на съдържание за онлайн магазина на социалното предприятие. Ще бъде изработен онлайн магазин по техническо задание, изработено от мениджъра маркетинг и продажби съвместно с управителя на социалното предприятие. Ще се разработи маркетингова стратегия и стратегия за пазарна реализация на продуктите на социалното предприятие с ясни стъпки за проникване на различни пазари. За целите на проекта ще бъде извършено пазарно проучване за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за произвежданите изделия на приложното изкуство, анализ на възможните начини за продажба и ценовите равнища. Въпреки, че новосъздаденото предприятие има социална насоченост, за да се осигури устойчивостта на проекта, е необходимо да се създадат предпоставки за функционирането на конкурентоспособно звено, което да работи успешно в пазарни условия. То трябва да реализира приходи, които да реинвестира в социална дейност и да осигурява доходи за работещите в него. Посредством проучването ще бъде събрана информация за: ∙ Общ размер на пазара на изделия на приложното изкуство; ∙ Големина, капацитет на пазара, прогноза за развитие; ∙ Пазарен дял на основните фирми, работещи на пазара; ∙ Потребности и изисквания на потребителите; ∙ Структура на пазара: основни участници; ∙ Основни пазарни сегменти и тенденции за развитие; ∙ Потребителско поведение; ∙ Профилиране на потребителите; ∙ Методи за стимулиране на продажбите; След разработване на стратегията маркетинг мениджърът, съвместно с управителя ще започнат нейното прилагане, като ударението ще бъде поставено върху популяризиране на социалния ефект от дейността на кандидата и произвежданите и предлагани от него изделия. За целите на изпълнението ще бъдат използвани различни социални канали, предвидени в изработената маркетингова стратегия. Такава огромна по обем работа изисква назначаване на мениджъра маркетинг и продажби на половин работен ден за срок от 10 месеца. Неговото трудово възнаграждение и осигуровки за сметка на работодателя са отразени в дейност 3 - Осигуряване на заетост за лицата от целевата група и екипа на социалното предприятие за период до 12 месеца, отразени са в бюджетен ред 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост за лицата от целевата група и екипа на социалното предприятие за период до 12 месеца: Като част от дейността ще бъдат наети две лица от целевата за проекта група (2 бр.безработни жени на възраст над 54 г. ), идентифицирана според нейните характеристики и нужди и проблеми, подробно описани в т. 11.3., където е детайлно разписан и подходът, който ще се прилага при подбора на представителите на целевата група. Създаването на социално предприятие е нова дейност за организацията и поражда необходимостта от обезпечаване на дейността с персонал, който да бъде пряко ангажиран в процеса на работа. За целта се предвижда да бъдат наети 2 безработни или неактивни жени на възраст над 54 г. на позиция „Шивач" НКПД 75331014 или "Плетач" (2 бр.), НКПД 81522019. За да подпомага лицата, които са назначени на работа в социалното предприятие, както и цялостното му функциониране и финансово управление, ще бъдат назначени на трудов договор и Ръководител на социалното предприятие с НКПД 11207023 и мениджър маркетинг и продажби с НКПД 12216004, които няма да бъдат представители на целевата група. Ще бъдат подбрани най-подходящите кандидати, представители на целевите групи на проекта. Всички те ще бъдат назначени на трудови договори, за което ще получават възнаграждение както следва: - Представителите на целевата група - за период от 12 месеца. От кандидатите от целевата група за обявените позиции няма да се изисква дългогодишен опит и тясно специализирано образование в съответната професионална сфера. - Ръководителят ще работи на пълен работен ден за срок от 12 месеца, а мениджърът маркетинг и продажби - на 4-часов работен ден за срок от 10 месеца. Малкият екип за управление на социалното предприятие е продиктуван от стремежа за ефективно и ефикасно разходване на средствата. Всички разходи за персонал, който ще бъде зает в социалното предприятие са описани в т.5 Бюджет, както следва: - разходите за възнаграждения и осигуровки на 2 бр. лица от целевата група - в бюджетен ред 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца. - разходите за Екип на социалното предприятие са описани също в бюджетен ред 1.1. и са в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период респективно 12 месеца и 10 месеца. 0.00 38 777.82
Осигуряване на безопасни условия на труд и оборудване на новосъздадените работни места.: Оборудването, което ще бъде закупено е съобразено с производствения процес в предприятието и броя на персонала. В новото социално предприятие ще се произвеждат изделия основно от текстил и прежда, ръчна изработка като творби на приложното изкуство. Производственият процес започва с художествено оформление на изделията и разкрояването на платовете/изработване на модела за плетеното изделие от шивача/плетача. Ще бъде закупена творческа маса/плот, на която да се работи. Масата ще осигури свобода и прецизност при работа и ще сведе до минимум възможността за отпадъци. По този начин ще се постигне и високо качество на изработваната продукция и ефективно разходване на материалите, като с това се даде възможност за по-голяма норма на печалба и от там - по-голяма възможност за отделяне на средства за целевата група - не само за работни заплати, но и за бъдещи мерки, свързани с повишаване на самооценката им и мотивиране за работа. Производството продължава с пришиването на допълнителни елементи към изделията (етикети и др.) и излагане на творбата. Ще бъдат закупени ергономични столове за ръчната работа, тъй като при извършване на производството работещите трябва да се намират в седнало положение. Ще бъдат закупени етажерки, шкафове за артистично излагане на продукцията. Ще бъде наето подходящо помещение, в което да има достатъчно площ за излагане на творбите, разговори с купувачите и социална дейност. Производственият процес ще се осъществява в едносменен режим, на 8 часов работен ден. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).