Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 776 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The Municipality of Kameno applied with a project proposal for the energy renovation of a building for administrative services - City Hall in the village of Cherni vrah. The planned activities mainly include: ESM: thermal insulation of external walls, roof and floor structures, replacement of windows and doors, improving the efficiency of the heat supply through the implementation of RES for heating; accompanying construction and repair activities for the implementation of ESM and other activities to improve the energy and operational characteristics of the building, to ensure the necessary working environment and to save energy and other resources. PPI envisages a design activity. During the construction works, author and construction supervision will be exercised, and after the issuance of Act No. 15, an independent expert assessment will be prepared by a certified energy auditor, which will prove the achieved values of the set indicators in the project proposal. The construction-investment process will end with the commissioning of the building. In order to observe the principles of good financial management, economy, efficiency, transparency and sustainability, an activity for organization and management, and for information and publicity, will be carried out. After the implementation of the project, 1 building with a total built-up area of 216.29 sq.m., with energy consumption class "A" will be completely renovated and put into operation.
Funding under the procedure will help the applicant to increase the share of renewed and energy-efficient non-residential infrastructure on the territory of the municipality, which will improve working conditions as a result of reaching energy consumption class "A" and reduce energy consumption costs by achieving 81.46% savings on primary energy.
The total value of the investment proposal is BGN 269 123.08 including VAT.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление, информация и публичност на инвестицията: В рамките на дейността ще се извършва цялостното техническо и финансово управление, отчетност, контрол на инвестицията. По време на дейността ще се съблюдават принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост. Кметът ще организира изпълнението на всички възложени отговорности по предложението за инвестиция. За успешното изпълнение на инвестицията кметът на общината ще осигури необходимия експертен капацитет като възложи по реда на ЗОП управлението на проекта. Екипът поотделно или чрез съвместяване на функции ще изпълнява работата на ръководител, експерт за финансово отчитане, технически експерт и експерт обществени поръчки. Изпълнението на инвестицията ще спазва всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство,на споразумението с МФ и на одобрената система за управление и контрол(СУК). Община Камено ще възложи дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП, като осъществява контрол върху изпълнителите. Екипът ще представя финансово-технически отчет (ФТО) за изпълнението на инвестицията и информация за наличие на двойно финансиране. Текущо ще попълва информация в ИСУН. Ще се осигури аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията. Крайният получател е длъжен да осигури достъп за извършване на проверка на място на инвестицията; О/щината ще отговаря за съхранението на документация и разходооправдателни документи. Съгласно член 34,ал.2 от Регламент (ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. Екипът ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като: - Включи на официалния си уебсайт – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и др.; - Постави по един плакат с информация за проекта (А3) на входа на сградата на общината и адм. сграда; - Във всеки документ по проекта, ще се посочи финансовата подкрепа от ЕС; - След извършените СМР дейности ще се постави постоянна обяснителна табела (плака); - Общината ще организира две публични събития-при старта и приключване на инвестицията, като ще се разпространят прессъобщения до средствата за масово осведомяване и на интернет-страницата на КП. На тези събития ще бъдат поканени представителите на местната власт, гражданското общество, медиите и други. При всички мерки за информация, комуникация и публичност ще бъде указан произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. Осигурените визуализация и публичност на проекта ще доведат до дългосрочност и ефективност на постигнатите резултати. 4 308.58 0.00
Обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, ТО и технически паспорт : Настоящата дейност включва всички предварително извършени дейности и разходи, проведени за подготовката на необходимата документация за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестицията. За подготовката на настоящата инвестиция се възложиха на законно избрани фирми по реда на Закона за обществените поръчки изготвянето на задължителната документация за кандидатстване по процедурата: - Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, изготвяне на ТО и технически паспорт. Докладът от обследването за енергийна ефективност е изготвен в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в приложимата подзаконова нормативна уредба (актуалната към момента на кандидатстване Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). Сертификатът за енергийни характеристики на административната сграда е издаден в съответствие с изискванията към енергийните характеристики, определени в Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.). Предварително извършените разходи по тази дейност, ще се отчетат с изготвянето на първите технически и финансов отчет на инвестицията. 14 100.00 14 100.00
Инженеринг за внедряване на енергийно ефективни мерки в административна сграда в с. Черни връх. : Дейността Инженеринг обхваща дейностите по проектиране, изпълнение на СМР и извършване на авторски надзор. За изпълнението на инвестицията е необходимо да се възложи подготовка на инвестиционен проект (технически/работен) съгласно ЗУТ с подробно КСС. В тази дейност влизат и всички дейности, свързани с набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества. След съгласуване на проекта с необходимите институции, главният архитект на общината ще издаде разрешение за строеж. Във връзка с изготвения инвестиционен проект и енергийното и техническо обследване на сградата общината ще предприеме действия по изпълнение на предписаните задължителни мерки за енергийна ефективност с цел постигане на 81,46% спестяване на първична енергия, както и достигане на нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - клас на енергопотребление „А“. Предписаните мерки за енергийна ефективност се състоят в: - подмяна на външна дограма - прозорци и врати; топлоизолация на стени; топлоизолиране на покрив и под; внедряване на ВЕИ за отопление. СМР дейностите ще се изпълнят под контрола на авторски и строителен надзор. Изпълнителят на управлението на инвестицията ще проследи целия процес от откриването на строителна площадка до въвеждане на обекта в експлоатация. Дейността включва и извършване на консултантски услуги за Авторски надзор на инвестицията. Задължението за изпълнение на авторски надзор е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Дейностите по упражняване на авторски надзор на изпълнението на техническия проект е задължителна по всички части за всички строежи от първа до пета категория включително. При изпълнението на дейността ще се осигури, следното: - Точно спазване на изпълнение на проектната разработка; - Изразяване на несъгласие от страна на проектанта в случай на неправилно професионално или в разрез с действащите нормативни актове вземане на решения за промени. Несъгласието ще се изрази със становище вписано в заповедната книга на обекта. Ще се осигури безпрепятствено съставяне на всички актове и протоколи съгласно ЗУТ, в частност Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Ще се гарантира целесъобразното разходване на средствата и качеството на извършваните строително монтажни работи, както и на влаганите продукти. 222 514.50 61 656.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Общинският съвет и кметът на общината в рамките на предоставената им компетентност определят политиката и осъществяват дейности по устройство на територията на общината. Съгласно чл. 177 от Закона за устройство на територията: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, когато те са необходими, възложителят подава заявление пред органа по ал. 2 или 3 за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад по чл. 168, ал. 6, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, технически паспорт и сертификат за енергийни характеристики на нова сграда и посочва идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация. Строежите от четвърта и пета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж, при условия и по ред, определени в наредбата по ал. 2. Удостоверението се издава в 7-дневен срок от постъпване на заявлението по ал. 1 след проверка на комплектуваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация, като по преценка на органа може да се извърши и проверка на място. Удостоверенията за въвеждане в експлоатация се публикуват в Единния публичен регистър по устройство на територията по чл. 5а. 4 200.00 0.00
Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието: Дейността включва извършване на консултантските услуги за упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ при извършване на СМР дейности в общинската сграда Изпълнението на дейността ще включва дейности за: - Оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа, когато е изготвена от консултант по чл. 142, ал. 6, т. 2; Комплексният доклад за оценка на съответствието трябва да бъде съставен и подпечатан от консултанта и подписан от управителя на юридическото лице или от едноличния търговец консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката на инвестиционните проекти по съответните части. - Изпълнение на функциите на Консултант, който трябва да оцени съответствието на техническия проект за обекта; - Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; - Законосъобразно стартиране на строежа; - Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Извършване на СМР и внедряване на енергийни мерки съобразно одобрен технически проект и спецификации; - Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация; - Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за строителни работи. - Други задължения, произтичащи от действащото законодателство и от договора за възлагане на дейностите. 18 000.00 3 597.60
Изготвяне на независима експертна оценка на инвестицията: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Крайният получател - община Камено да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на сградата, заложено в настоящото предложение за инвестиция по процедурата. Веднага след извършване на дейностите по внедряване на мерки за енергийна ефективност екипът за изпълнение ще възложи на независим експерт изпълнението на тази дейност. 6 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).