Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project is aimed at supporting the educational integration of students from ethnic minorities in the municipality of Kaspichan. It has been developed in line with the Municipal Roma Integration Plan 2014-2020, one of the main tasks of which is to ensure equal access to quality education for students from ethnic minorities. The project includes all schools located on the territory of the municipality as partners. The activities of the project are aimed at preserving and developing the cultural identity of ethnic minority students; to improve the educational environment in school by building extracurricular forms in which pupils from different ethnic groups work together and develop skills for tolerant behavior and students for whom Bulgarian language is not mother tongue improve the level of proficiency in Bulgarian language; to conduct additional activities with drop-outs of ethnic minority students. 16 extracurricular forms will be unveiled in the schools involved in the project, bringing together 175 pupils from different ethnic groups. There will be 8 campuses with educational purpose and 2 study excursions for pupils from different ethnic groups during the two years of project implementation. 267 pupils from ethnic minorities (including Roma) participating in educational integration measures and 228 ethnic minority students (including Roma) integrated into the education system were key to the implementation of the project. Expected results:
Education - Covering and retaining children and students in the education system, providing quality education
in an educational environment;
Health - Ensuring equality in access to health services for disadvantaged people belonging to ethnic minorities; Enhancing health knowledge and providing access to health information.
Employment: Improving the access of Roma to the labor market and increasing the share of the employed among them.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Работа в общността с родителите от етническите малцинства в община Каспичан: Една от причините за отпадане на децата от малцинствен произход от образователните институции е недостатъчната убеденост на родителите в ползата от доброто възпитание и обучение. Самите родители не мотивират децата си да посещават детска градина и училище. С настоящата дейност ще променим това. Една от основните цели, поставени в приоритет „Образование” на Плана за действие на община Каспичан в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход 2014 – 2020 е цел 2 „Активното участие на ромски родители в училищата ”. Като основна задача за изпълнението на целта е посочено „Формирането на родителски клубове“. Понастоящем ромските родители участват рядко в образователния процес и възприемат детската градина и училището като „чужди” институции. Това се отнася както до миллета – ромите мюсюлмани в общината, така и –макар и в по-малка степен – до т.нар. „български роми / десикане рома” в общината. В резултат, учителите не получават съдействие от родителите, а родителите изпитват недоверие към детската градина и училището. Това са сериозни предпоставки за слаба посещаемост на детската градина. Също така води и до непродължване на част от ромските ученици в средна степен на образование. Подходът ни при реализацията на дейността е чрез проучване на индивидуалните потребности и възможности на семействата да се предложат конкретни действия за ангажиране на родителите с постигане на по-добра посещаемост в училище на децата им и формиране на желание за участие в дейностите на училищният живот. От една страна това включва активно съдействие в усилията за редовна посещаемост на детските градини, привличане и задържане на всички ромски деца в класните стаи, повишаване на качеството на образоване и продължаване в и успешно завършване на средна степен. От друга страна, цел на дейността е да „отвори” детската градна и училището към родителската общност, така че родителите да участват реално във вземането на важни управленски решения и да се повиши капацитета на Обществените съвети да изпълнят изискванията на Закона за предучилищното и училищното образование. Дейността е насочена както към ромските родители, така и към родителите от мнозинството. В дейността ще участват родители от двата етноси, което е важно условие за запазването на етнически смесения характер на двете образователни институции в общината. За изпълнението на дейността на общинско ниво ще бъдат назначени трима образователни медиатори от ромски произход. Те ще бъдат от местните общности, като ще бъде съобразено с груповото многообразие на ромите в община Каспичан. Ще бъдат назначени медиатори от различни ромски групи. Те ще покриват четирите проектни училища - и ще реализират както настоящата дейност, така и другите дейности с родители. Медиаторите ще бъдат подпомагани методически и ръководени от експерт „Образователна интеграция чрез развитие на местната общност“, който ще осъществява супервизията на медиаторите, ще направлява, мониторира и оценява тяхната работа. Неговата заетост ще е до 16 часа на месец. В същото време в изпълнението на дейността ще бъде включен и експерт „Образователна интеграция чрез интеркултурно образование (ИКО)“, който ще подпомага всички институции в проекта за правилното въвеждане на интеркултурни елементи и постигането по този начин на ефективна образователна интеграция. Задължение на експертът образователна интеграция чрез ИКО е да помогне работата, свършена от образователните медиатори с родителите, да бъде трансформирана в „продукт“, подпомагащ процеса на създаване на ефективно партньорство между училищна и родителска общност. Заетостта му ще е до 24 часа на месец. Образователните медиатори ще бъдат ангажирани на пълен работен ден като ще идентифицират нагласите на родителите и ще повишат тяхната убеденост в ползата от доброто възпитание и обучение, както и гоотовността им за включване на децата в група за допълнителни занимания в училище и летни лагери. 34 075.40 25 129.12
Кампании с родители от мнозинството и малцинството и с местната общественост за подкрепа на образованието : Учебните заведения на територията на община Каспичан са етнически смесени, т.е. в тях се обучават деца и ученици от български, турски и ромски произход. Сред много от родителите се наблюдават стереотипи, които са свързани с етнически различните от тях деца и възрастни. Насаждани с времето, те са устойчиви и проявленията им често пречат на нормалните човешки взаимоотношения в малките населени места. В етнически смесена среда предразсъдъци и стереотипи се наблюдават и в училище. Това пречи на учениците да получат качествено образование и да показват добри образователни резултати. Планът за действие на община Каспичан в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход в Област Шумен, в Приоритет 7 „Създаване на необходимите предпоставки за изпълнение на общинския план за интегриране на ромите“ ясно сочи, че това ще се реализира чрез Цел 1 „Повишаване на социалния капацитет и активизиране на местната ромска общност“. Основната цел на дейността е повишаване на толерантността и доверието между родителите от различните етноси, осъзнаването на ползите за всички от образователната интеграция и преодоляването на анти-ромските стереотипи. Постигането на тази цел е най-добрата превенция на латентните процеси на вторична сегрегация. Друга цел е активизирането на обществеността за подкрепа на образованието и дейността на детската градина и училището. Дейността е насочена както към родителите от етническите малцинства, така и към родителите от мнозинството. В дейността ще участват родители от всички етноси, което е предпоставка за изграждането на доверие и толерантност между тях. Разход за дейността - 57 818.00 лева, както следва: Разходи за заплати: - разход за заплати 29808 лева, вкл. заплата 8 ръководители по 23 лв 144 часа - 26496 лева - заплата 3312 лева за 1 ръководител х 23 лв х 144 часа = 3312лв Разходи за командировъчни - 4010 лв, както следва: - командировъчни разходи за и образователните експерти за теренна работа" 4 лица х80 дни х 3000 км. х 10 литра х 2,3 лв =690 лева - планират се разходи за 80 дни за теренна работа. Километрите, заложени в перото са заложени за броя срещи за експертите на Амалипе, които ще пътуват до община Каспичан. Разложеният разход е реалистичен. - командировъчни разходи за участието на родители в срещи за обмяна на опит и мотивация (2 срещи х 10 родители х 2 дни)" -20 лица х 2 дни х 2000 км х10.00 литрах 2.30 лв х 40 лв квартирни х 20 лв дневни= 2060.00лв. В перото се планират срещи на родители за обмяна на опит в други общини, в които има успешно приключили проекти за интеграция на уязвими групи или в общини с добри практики, които имат успешен модел за интеграция. Заложеният брой километри е ориентировъчен, тъй като се планира разходи за 2 срещи на 20 лица и включват пътуване извън община Каспичан. - Организиране на срещи с успели роми - 10 лица х2 дни х 2000 км х 10 литра х 2.30 лв/литър х 20 лв дневни х 40 лв квартирни = 1260.00 лв. Срещите са планирани за роми от община Каспичан, които да се срещнат с влиятелни и успешни личности от ромски произход извън Каспичан. След стартиране на проекта, тези срещи ще бъдат планирани, както и местата, на които ще бъдат проведени, като разходите ще бъдат отчетени съгласно изискванията. При недостигане на този разход, ще бъдат предявени по-малко за верификация. Всчики разходи за дейността ще бъдат извършени по време на изпълнението на проекта. Разходи за организацията на мероприятието 21200 лв., разходвани от общината. - Организиране на 2 двудневни родителски лектории за по 30 участника (2 лектории х 2 дни х 30 участника = 240 участника), вкл. настаняване, храна, път, лектори" 120 бр х 60 лв - 7200 лв. - Логистика и храноден за срещи на родителския клуб и кампании - 50 бр. 60.00 лв. = 3000 лв 46 818.00 25 897.70
Извънкласни дейности, насочени към интеркултурното образование за толерантност и съхраняване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства, проучване и популяризиране на културата на различните етноси: Целта е възпитание на учениците в дух на етническа толерантност, търпимост и уважение към културата и ценностите на другите. Запознаване с характерните особености на различните етноси в България. Провокиране у учениците любов към четенето и книгите, обогатяване на активния и пасивен речник на български език; да се развият уменията на учениците билингви за възприемане на непознат текст; да се запознаят с културата на другите етноси; съхраняване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства. Развиване на заложбите и способностите и създаване траен интерес към изкуството и формиране на подходящ социално - психилогически климат, което да им помогне да се социализират и интегрират сред връстниците си. 19 872.00 14 239.99
Извънкласни дейности чрез въвеждане на образование според интересите на учениците в училищата на територията на Община Каспичан: Изявите на училищно, общинско и регионално ниво ще допринесат за повишаване самочувствието на учениците принадлежащи към съответния етнос, към които се самоопределят. Така ще се съхрани културната идентичност на учениците от етническите малцинства. Изграждане на чувство на уважение към другостта. Изградени умения за самоинициатива, организираност и постоянство. Изграждане на самочувствие за принадлежност към собствения етнос. Учениците ще подготвят програми на училищно и общинско ниво, свързани с отбелязването на народни празници и обичаи. Ще бъдат организирани изложби с предмети от бита на съответния етнос. Целта е съхраняване културната идентичност на учениците от етническите малцинства. Учениците от различни етноси ще работят, творят и спортуват заедно, ще се опознаят в неформална обстановка, ще се изградят приятелски отношения, което ще подпомогне образователната им интеграция. Участието им в спортните клубове ще допринесе за оформянето на тяхното самочуствие, способност за интегриране, работа в екип и чувство за солидарност. Целта на дейността е пълноценно включване в образователния процес и развиване на творческия потенциал на учениците от етническите малцинствата, чрез съхраняване и развиване на творческият им потенциал и културната им идентичност и формиране на релевантна ценностна система. Към настоящият момент в партньорските училища, много от учебно-техническите средства и помагала са неадекватни на високите цели и задачи, поставени пред българската образователна система. Поради недостатъчен финансов ресурс, партньорите системно не могат да обновяват образователната си среда и да създават интерактивна такава. Дейността е съвкупност от различни по характера си извънкласни форми, обусловени от интересите и изявеното желание от страна на учениците и родителите им: 51 456.00 32 829.18
Общински дейности за образователна интеграция на децата от етническите малцинства: Чрез тези общи дейности ще дадем възможност на ученици от различни етноси да работят заедно, да спортуват, да се учат. Ще дадем възможност учениците да покажат наученото в извънкласните форми, изградени по проекта. Така ще допринесем за изграждане на умения за работа в екип, нагласи за толерантност, приемане на различието, усъвършенстване на българския език от ученици, за които той не е роден. За изпълнение на тези дейности, а също и за оказване на помощ на учителите при провеждане на занятията с учениците планираме назначаване на Старши експерт "образователни дейности-обучения и квалификация" 42 800.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).