Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal is set out in the Municipal Development Plan of the municipality of Kubrat for 2014-2020 and aims sustainability of the Social Inclusion Project Integrated Services for Early Childhood Development.
Services for early childhood development appear to meet the growing needs of future parents and families with young children in order to support parents to meet them.
The services are divided into two groups regarding the age of the target groups of children - services for future parents, services for parents and families of children up to 3 years of age and services for children from 3 to 7 years old and their families. The focus of services for children up to age 3 and their families is placed mostly on the formation and development of parenting skills.
Support of the prospective parents and those with very young children is mainly carried out in two ways: through work and through mobile services in suitably equipped for this purpose places.
The mobile work aims to support parents to cope with the child's needs and emerging challenges in the environment in which they live without being forced to seek additional equipment. Services provided outside the child's home and their family, aim to open welcoming space for them.
For children from 3 to 7, the services are mainly aimed at integration in kindergartens and prepare them to start school. Among other activities, basic services focus on group and individual work with children and their families. Transportation will be provided for children whose families cannot provide their movement to kindergarten. For families who have difficulty providing transportation to the kindergarten to their children such will be offered.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на услугите "Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения", "Семейно консултиране и подкрепа" и "Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина": Дейността включва предоставяне на услугите "Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения", "Семейно консултиране и подкрепа" и "Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина" чрез Семейно-консултативен център. Целта на дейността е подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Капацитетът на услугата е 300 семейства. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране чрез предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца. Целевата група на услугата са уязвими семейства, младежи от високо рискови общности, родители на деца с увреждания, родители, които не полагат достатъчна грижа за децата си, неглижирани деца и/или деца – жертви на насилие. Капацитетът на услугата е 300 семейства годишно. Персоналът, който ще я осъществява е социален работник/ръководител, педиатър, гинеколог, медицинска сестра, акушерка, психолог, юрист, медиатор. За провеждането на дейността са необходими материали: обучителни материали, детски храни, консумативи и др. за минимум 300 семейства. Ще се проведат следните поддейности: групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители, групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 години, групи за родители и бъдещи родители, индевидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 години,групови и индивидуални сесии за семейно планиране, групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г., консултиране и подкрепа (индивидуално или групово), консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда, работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина, работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина, работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина, съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина. услугите ще се предоставят в в детски ясли, детски градини, социални услуги в общността или в новоизградени центрове по ПСВ и в домовете на семействата. Мобилната работа е особено важен елемент от дейността и голяма част от дейностите ще се извършват по този начин. 402 390.00 397 716.01
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище.Създаване на летни групи/училища : Дейността е насочена към увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Основна целева група са деца от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас и по-конкретно: деца на 5, 6 или 7 годишна възраст (след завършване на предучилищната подготовка) от семейства от уязвими групи - уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; семейства, живеещи в отдалечени райони; деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език; родители на деца, посещаващи летни групи/училища. Предвижда се в изпълнение на дейността да бъдат създадени летни групи/училища, като целта е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения на децата в предучилищното образование. Капацитетът на услугата е 30 потребителя годишно. Предвижда се да бъдат формирани 2 две групи от по 15 потребителя за всяка година от действието на проекта, които да стартират работата си през месеците юли- август преди началото на учебната година. Продължителността на един курс се определя на 20 /двадесет/ работни дни. За действието на проекта следва да се реализират общо 4 /четири/ групи от по 15 човека – по две групи на година. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи ще бъдат комбинирани с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища ще благоприятстват за подобряване на предучилищната подготовка на децата и ще ги подпомогнат при преодоляване на затруднения в изучаването на български език като по този начин им осигурят възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата ще бъдат разделени на групи в зависимост от техните нужди. Групите ще играят игри, които ще бъдат съобразени с потребностите на представителите им. Предвижда се да се организират и провеждат състезания и викторини в края на всяко лятно училище. По време на изпълнението на дейността ще се провеждат ежемесечни срещи с родителите, като акцент при провеждането им ще бъде поставен върху мотивацията на родителите за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас. Родителите ще бъдат включени във всички подготвителни дейности за провеждането на летните училища. Разходите за книгите и материалите за първи клас, които ще бъдат закупени, ще бъдат разделени с родителите, в противен случай ще бъде отчетена липса на интерес от страна на родителите. За децата, които ще посещават училищата се предвижда да бъде осигурена храна. Предвижда се да се създадат групи от деца от рисковите общности, като целта им е да се подпомогне преодоляването на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. Родителите също ще бъдат включени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. Летните училища ще се провеждат в училището, в което ще учи детето или в детска градина на територията на общината. Персоналът, които ще бъде ангажиран за изпълнението на дейността е следният: За изпълнението на дейността ще бъдат ангажирани учители с подготовка по предучилищна и начална училищна педагогика, преминали допълнително обучение за работа в мултикултурна среда и с двуезични деца, социални педагози с идентична подготовка, помощник-отговорници – медиатори от общността, минимум по един за всяка група, а в случай на нужда и логопеди (езико-терапевти) или друг специализиран персонал. 37 535.00 35 814.76
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията.: Целта на услугата е да се осигури редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата и превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Основна целева група, която ще се възползва от предоставянето на услугата, са уязвими семейства и техните деца. В частност, услугата е насочена към родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Капацитететът на услугата е 500 потребители. Ще бъдат осигурени и необходимите материали и консумативии консумативи. Потребителите, които ще се възползват от услугата са деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск, а именно: общности с различен етнически произход, и по-конкретно ромската етническа група; безработни с бебета и малки деца; родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца; семейства, живеещи в лоши битови условия; семейства с ниско ниво на образование; деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър; деца от семейства без здравна осигуровка; деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата; всички деца с увреждания; деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.) Дейността предвижда наблюдението на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата да се осъществява посредством редовно измерване на височината и теглото на детето, главата, гръдния кош, проверяване на здравното състояние, следене на графика за имунизации и прегледи. Предвижда ежемесечно през първата година, на тримесечие през втората година и на полугодие през третата година да се провеждат прегледи и диагностика на психомоторното развитие. Ще се провеждат консултации за смущения в храненето, при които ще се наблегне на насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и други, както и ще се проведе обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето. Предвижда се потребителите да получат консултации по отношение на съня, в частност информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др., както и обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето. По време на изпълнението на дейността родителите ще получат съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. В резултат, редовното извършване на прегледи и консултации ще подпомогне предотвратяването на детски заболявания сред представителите на целевата група. Услугата ще бъде предоставяна в специално оборудвана стая за измерване на височина и тегло, маса за преглед на бебета, стая за леки медицински процедури и др в новоизградения център по ПСВ в гр. Кубрат. Услугата може да има и мобилен аспект, т.е. ще се предоставя посредством посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране. Основния персонал, ангажиран с предоставянето на здравни консултации и извършването на прегледи е следният: педиатър, медицинска сестра, стоматолог и медиатор. Назначени на гражд. договор ще бъдат 1 бр. педиатър (400 часа год.) ,1 бр. медиатор (600 часа год.), 1 бр. мед. сестра (600 часа год.),1 бр. стоматолог (200 часа год.). 124 280.20 124 164.62
Управление и организация на услугите, осигуряване на транспорт за посещение на интегрираните услуги и за мобилна работа.: Управлението и организацията на услугите за ранно детско развитие ще се осъществява от 4-членен екип: ръководител, касиер-домакин, шофьор и хигиенист. Всички лица ще бъдат наети на трудови договори, Като ръководителят и шофьорът ще бъдат наети на пълен работен ден , касиер-домакинът /480часа год/ на трудови договори , а хигиенистът /480 часа год/ ще бъде назначен на граждански договор.. Ръководителят ще отговаря за цялостната комуникация с наетите служители за предоставяне на социалните услуги, ще води комуникация с доставчиците и следи стриктното изпълнение на договорите с външните изпълнители, ще наблюдава дали услугите се предоставят качествено и съгласно нормативните изисквания за предоставянето на социалните услуги, ще води комуникация с други външни лица - бъдещи потребители и/или заинтересовани страни - други институции като местни детски ясни/градини, училища, Агенция за социално подпомагане, Държавна агенция за закрила на детето, местни НПО в социалната сфера, органи на МВР, при необходимост, медии, кандидати за работа и други. Счетоводителят/касиер/домакин ще отговаря за изготвянето на ведомости за заплати на служителите, наети за предоставянето на социалните услуги, ще завежда получените материали и консумативи и следи тяхното разходване, ще съставя и други първични и вторични счетоводни документи. След провеждане на процедурите с избраните кандидати, ще се сключат съответните договори, а наетите лица ще получат длъжностна характеристика или работно задание с точно определени права, задължения, компетентности, изисквания и отговорности. За всяко наето лице касиерът/домакин ще се води досие съдържащо всички необходими документи и данни. Хигиенистът ще поддържа хигиената в помещенията, където се предоставят социалните услуги. Шофьорът ще осигурява транспорта на мобилните услуги и следи за поддръжката на автомобила и отчетните документи за разхода на гориво и други. 260 624.18 260 803.34
Организация и управление на проекта : Предвижда се да бъде сформиран екип за управление на проекта (ЕУП), състоящ се от ръководител, счетоводител, технически сътрудник и юрист. Ангажираността на членовете на екипа се предвижда да бъде следната; - Ръководител на екипа – нает по гражданско правоотношение за 60 часа месечно, за целия период на изпълнение на проекта - Счетоводител – нает по трудово правоотношение - ангажиран по 60 часа месeчно за изпълнение на задълженията си. - Технически сътрудник - нает на трудово правоотношение - ангажиран по 40 часа месечно за целия период на изпълнение на проекта. - Юрист - нает по гражданско правоотношение за 60 часа месечно, за първите 4 месеца от стартиране на проекта, със задачи да съдейства за документално оформяне на стартиране на проектните дейности и подготвка на тръжните документациии провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители по проекта. Членовете на екипа ще изготвят междинните и финалния доклад (техническа и финансова част), съгласно указаните образци към Ръководството на бенефициента; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган. Те ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Кубрат; отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Кубрат система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО). Във връзка с изпълнение на конкретни дейности по проекта ЕУП, съвместно със служители от Общинска администрация – Кубрат, ще отговаря за разработване на документациите и провеждане на обществените поръчки по проекта; ЕУП ще разработи процедура, длъжностни характеристики и изисквания за заемане на всяка длъжност, ще организира провеждането на подбор и наемане на персонала, който ще бъде нает за предоставяне на услугите за ранно детско развитие и персонала, необходим за цялостното функциониране, управление и предоставяне на услугите; ЕУП ще разработи, организира и прилага система за вътрешен мониторинг по проекта; ЕУП ще разработи процедура и осигури възможност за подаване на жалби и сигнали от заинтересовани лица във връзка с предоставяне на услугите за ранно детско развитие. Чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите, предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност ще се извърши избор на външни изпълнители на дейности по проекта. 91 916.64 91 972.18
Информиране и публичност на проекта : Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от Европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОПРЧР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица и най-вече пред потенциалните потребители на услуги и лицата търсещи работа. По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: Начална/откриваща пресконференция с минимум 20 участника, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за: целите и дейностите, предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта; целевите групи, към които е насочен; услугите за ранно детско развитие, които ще бъдат предоставяни в Община Кубрат; начина и мястото, където може да бъде подадено заявление за ползване на услуги; заключителна пресконференция с минимум 20 участника, която ще се проведе в последния месец от изпълнение на проекта при приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати по проекта. Те ще се проведат в помещения в сградата на Общинска администрация Кубрат. Ще бъдат изработени 1 брой транспарант; 2 броя информационни табели, които ще бъде поставени на входовете на сградите, в които ще се предоставят услугите; 150 броя информационни плакати А3 с логото на ОПРЧР и ЕС и информация за проекта, които да бъдат поставени на публични места и в залите за провеждане на пресконференциите, в помещения където се предоставят социалните услуги и други; 100 броя бележници и химикали ; 200 броя информационни брошури А5, които имат за цел да популяризират проекта сред широк кръг лица и ще съдържат информация и снимков материал, отразяващи изпълнението на проекта – цели, дейности, усвоен финансов ресурс, резултати и ще се раздадат на пресконференциите и Дни на отворени врати. Предвижда се да се проведат Дни на отворените врати в услугите и срещи с местната общност – веднъж на шестмесечие, с по минимум 20 участника, които имат за цел популяризиране на предлаганите услуги и предоставяне на информация за услугите. Периодично ще се подават прессъобщения към местните медии и сайта на сайта на Община Кубрат. 2 420.40 2 889.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).