Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project foresees establishment of Centre for social services within Home Social Patronage /HSP/ – Razgrad as an alternative and flexible type of service provision for disabled and elder people not able to care themselves  on the territory of Razgrad municipality. The services of the centre will be focused on: disabled people, including children with disabilities, elder people with difficulties and/or impossibilities for self-care. The implementation of the project activities aims at achievement of better life quality and worthy existence of the persons from the target group, as well as upgrading the activity of HSP, the achieved good results under the grant scheme “Alternatives” within OP Human Resources Development and applying new methodology and approach for a complex service provision to achieve higher quality and efficiency of the provided services. Expected results: 20 personal assistants and 15 home assistants will provide assistance and support to 200 vulnerable persons for 18 months. The centre for social services will provide complex service on hour basis for personal assistance and home care, social support and assistance for housing activities. At the same time a new approach will be proposed to achieve physical, psychical, emotional and social welfare through health monitoring and care by a medical person and provided opportunity for prevention, treatment and rehabilitation of the motive activities of the users through kinesitherapy at home by a kinesitherapist. Quality and professionalism will be provided; the appointed specialists will be trained as they will get professional support on the emotions control, stress treatment, supervision and psychological consultation; professional support will be provided to the target group and their relatives. For establishment of professional work environment it is foreseen refurbishment and equipment of the existing premises, office establishment and organizing the necessary units for providing consultations.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление. : Спецификата на Проекта налага изграждането на управленски екип включващ: ръководител, счетоводител, координатор, технически сътрудник и юрист. Конкретните ангажименти и обхватът на отговорностите им ще бъдат детайлно разписани при стартиране изпълнението на дейностите по Проекта. Екипът ще бъде сформиран със заповед на кмета на Община Разград. Ръководител проект ще отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по Проекта; контролира навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график. Счетоводителят ще отговаря за правилното финансово отчитане на Проекта, съгласно действащото законодателство, принципите и регулациите на Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси"; контролира правилното разходване на средствата по Проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера Координатор, който ще отговаря персонално за изпълнението на Проекта , като организира и следи за навременното изпълнение на дейностите, съгласно Плана за действие и в съответствие с изискванията за качество на предоставяната социалните услуги; изисква, приема и анализира информация за изпълнението на Проекта, участва в осъществяването на мониторинг на изпълнението на всички дейности по Проекта. Технически сътрудник ще отговаря за събиране, класиране и съхранението на цялата документация по Проекта; участват при подготовката отчетите за изпълнението на Проекта; води кореспонденция и поддържа връзка със заинтересованите страни; завеждат документацията и кореспонденцията по Проекта. Юристът ще оказва съдействие за за подготовка на документацията, обявяване и провеждане на обществени поръчки по Закона за обществените поръчки. Помощта на експерта ще се ползва и за решаване на юридически казуси по време на реализацията на Проекта. За администрирането на проекта е необходимо да бъдат осигурени материали и консумативи – офис консумативи, канцеларски материали и др. За обезпечаването им ще бъдат избрани изпълнители чрез обществени поръчки или такива ще се закупуват по проведените от Община Разград обществени поръчки, допускащи присъединяване. Екипът за организация и управление ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразното разходване на средствата и осъществяването на мониторинг. Ангажимент на екипа ще е мониторинг по прилагане на методическите насоки за предоставяне на социалните услуги. Екипът ще е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му и за поддържането и съхраняването на необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. При поискване ще предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращи органи. Екипът ще ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта и ще контролира провеждането на процедури за избор на изпълнител по ЗОП за целите на Проекта. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта ще се създават и съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Документите ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Архивирането и съхранението на финансовите документи ще се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл. 90 от Регламент (ЕО) № 1083/2006. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите ще носят всички членове на екипа. 29 000.00 21 605.53
Информация и публичност: Целта е да се повиши информираността на широката общественост, потенциалните потребители и техните близки, реализацията на настоящото проектно предложение, за различните етапи на развитие на дейностите, както и информация за услугите, които ще се предоставят. Популяризиране на проекта и целите на финансиращата програма; Запознаване на местната общност,представители на местната власт,структури на държавната власт, заинтересованите страни , организации , институции и професионални общности с цели, дейности и очаквани резултати. по проекта. Съгласно Регламент No. 1828/2006 г. и Комуникационната стратегия и план на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” с цел осигуряване на широка публичност и популяризация на дейностите по проекта и финансовата подкрепа от ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси” непосредствено след подписване на договора за финансиране на проекта ще стартира информационно-разяснителна кампания за информиране на широката общественост относно проекта, целите и средствата, с които те ще се постигнат и ролята на ЕС и българската държава.С оглед на по-голямата информираност на обществото относно проекта, периодично ще се изготвят прессъобщения- 4 на брой, които ще бъдат разпространявани чрез местната преса . Ще бъдат организирани 3 пресконференции отразяващи изпълнението на дейностите по проекта: при стартирането на проекта за популяризацията му сред обществеността, в средата, отчитаща постигнатото до момента; заключителна пресконференция за оповестяване на резултатите от проекта. На пресконференциите ще бъдат поканени около 40 участника - представители на всички медии в региона, ръководители специалисти на заинтересовани институции и организации, социални работници от града и региона, граждани и др. Ще бъдат раздадени информационни материали. Също така ще бъде направена мултимедийна презентация на проектните дейности. Също така провеждането на пресконференциите ще бъде документирано.Ще бъдат изготвени и издадени следните печатни рекламно-информационни материали:рекламно- информационна табела за визуализация 2 брой, банер- 1 , дипляни- 300 броя, рекламни еко папки-300 броя, рекламен блок-нот-300 броя, рекламни еко химикали-300 броя, рекламни USB устройства 40 броя, рекламни дъждобрани PVC тип пончо -80 броя , разделител за книга с лупа- 80 бр.По време на пресконференциите ще бъдат раздавани описаните по-горе рекламни материали . Предвижда да се да бъде раздавани част от рекламните материали както по време на пресконференциите така и по време на реализиране на проектните дейности сред заинтересованите страни- институции и организации, чиято дейност е свързана с лица в неравностойно положение както и медицински и здравни центрове и общо практикуващи лекари. На Интернет страницата на община Разград ще се публикува регулярно информация за изпълнението на проекта. Ще бъдат изработени 2 бр. информационни табели за визуализация, указваща приноса на ЕС популяризиране ролята на ЕСФ , съдържащи описание на съответния проект, ролята на ЕС и българската държава, и 1 броя банер- които ще бъда поставяни по време на пресконференциите. До участниците в пресконференциите ще бъдат раздадени официални покани, за идентифициране на участници ще бъдат изготвени списъци на участниците. По време на пресконференциите се предвижда организиране и осигуряване на кафе- пауза. 4 896.00 3 299.83
Подбор, наемане и обучение на персонал за предоставяне на почасови услуги.Подбор и наемане на персонал за организация на работата на центъра за социални услуги.: Подбор на подходящи лица, които са в състояние да защитават, здравето, сигурността и благополучието на потребителите. Сформиране на екип, който да има практически умения в предоставяне на социални услуги в домашна среда. Гарантиране на професионална и качествена грижа за лица с увреждания и възрастни хора с ограничения, затруднения и /или невъзможност за самообслужването.Гарантиране на ефективно и качествено управление на центъра за социални услуги. 1 150.00 899.31
Подбор на потребители на услугите, оценка на потребностите: Определяне на целевата група: 200 лица с увреждания и възрастни хора с невъзможност за самообслужване 1 500.00 759.78
Организация на работата по предоставяне на услугите: Създаване на правилна и надеждна организация на работа и ефективно управление на процеса по обгрижване . Изграждане на център за социални услуги. Организацията и управлението на дейността по предоставяне на услугите на преките ползватели ще се извършва в сграда на ДСП гр.Разград. Ремонт на офис и доставка на обзавеждане и оборудване необходимо за предоставяне на социалните услуги. Утвърждаване на иновативен, гъвкав модел на организация и управление на социални услуги в домашна среда. Организация на работата е свързана с подготовка ,позиционирането и обзавеждане на центъра за социални услуги. По дейността се предвижда и разработване на необходимия инструментариум за работа , разработени следните документи: Правилник за вътрешния ред на дейността; длъжностни характеристики за наетия персонал- домашни санитари; декларация за конфиденциалност и не разгласяване на лични данни; договор за предоставяне почасовите услуги; индивидуален план за предоставяне на услугите; оценка на изпълнението на индивидуалния план; дневник на потребителя; правила и процедури за предоставяне на услугите и управление на основните рискове, и др. документи необходими за ефективното управление на процеса по предоставяне на услугите. 13 416.00 17 982.46
Предоставяне на услугите на целевата група : Удовлетворяване на специфичните потребности на целевата група, постигане в максимална степен на интеграция, ре социализация и подобряване качеството на живот на потребителите по проекта, предотвратяване риска от институционален тип грижи. Иновативен подход на обгрижване, чрез предоставяне на комплексно обслужване. 425 300.00 410 184.97
Психологическа помощ, подкрепа и консултиране на потребителите на услугите, техните близки и родственици, нает персонал : На потребителите, техни близки и наетите лица за изпълняване на услугите , за периода на проекта ще бъде осигурена и предоставяна услуга- психологическа подкрепа Подкрепа цели осигуряване на психо емоционален комфорт, консултация за предотвратяване и преодоляване на психо емоционалните бариери, на лица от целевата група , както и снемане на психологически статус на същите с цел по качествено и ефективно обгрижване. 5 900.00 5 162.00
Дейности по мониторинг и контрол върху предоставянето на социалните услуги: Наблюдение, проверка, контрол и оценка на качеството на работата по предоставяне на услугите . Дейностите по предоставяните услуги подлежат на мониторинг, проверка и контрол.Същите се предоставят при спазване на разработена процедура за вътрешен мониторинг и наложен контролен механизъм. 860.00 0.00
Супервизия на наетия по проекта персонал : В хода на реализация на проекта ще бъде осигурена супервизия на наетите лица по проекта. Подобряване качеството на работа на наетите лица , създаване на условия за осъзнаване на собствената роля и подобряване на работната ситуация 1 050.00 0.00
Предоставяне на специализирани услуги в центъра- медицинско наблюдение и здравни грижи и извършване на кинезитерапевтична пропедевтика и двигателно- възстановителна дейност. : С оглед страданията, високата заболеваемост, силно ограничената двигателна активност, дегенеративните физически изменения на потребителите - целева група по проекта ще бъде създадена възможност за оказване на здравно наблюдение и грижа, като в същото време с оглед максимално полагане на грижи и осъществяване на комплексно обслужване ще бъде осигурена кинезитерапевтична помощ за предотвратяване на обездвижване, възстановяване на двигателна активност и раздвижване, подобряване и възстановяване на увредените функции и засегнати части на клиентите с оглед постигане на самостоятелност и независимост в ежедневния живот. Посочените дейности са иновативни , те надграждат и разширяват възможностите и дейностите на центъра и допринасят за постигане на ефективна и пълноценна грижа. 15 484.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).