Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal Energy efficiency of multi-family residential buildings in Smolyan plans the implementation of energy efficiency measures and renovation of  multi- family residential buildings in the territory of Smolyan, as follows:  
- Residential building - block Orpheus 3, 10, Petar Beron, Str., Smolyan;
- Residential building - block 22, 41, Bulgaria, Blvd., Smolyan;
- Residential building - block DAP, 27, Bulgaria, Blvd., Smolyan;
- Residential building with entrances A,B,V, 8, Dimitar Blagoev, Str., Smolyan;
- Residential building - block Stroitel 3, 24, Ostritsa, Str., Smolyan;
- Residential building  - block 50, New center, 14, Dicho Petrov, Str., Smolyan;
- Residential building -  Military block 2, 31, G. S. Rakovski, Smolyan;
- Residential building -  block 2, 6, Konstantin Irechek, Str., Smolyan;
- Residential building  - 5, Karlak, Str., Smolyan;
- Residential building - block Orpheus 2, 12, Petar Beron, Str., Smolyan;
- Residential building - block Kitka, 35, Trakia, Str., Smolyan;
- Residential building - block 16, entrances A and B, 86, Bulgaria, Blvd.,Smolyan.
According to the specifics of each building, the project includes the implementation of structural restoration activities, energy efficiency measures, improved access for disabled people, related activities and other construction and installation works.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и отчитане на проекта: След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ за целите на изпълнението, управлението и отчитането на проекта ще бъда сформиран експертен екип, състоящ се от Ръководител, Технически координатор, Счетоводител, Юрист и четирима строителни експерти - Координатори СМР. Екипът за управление и отчитане на проекта ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта по отношение на проектните дейности, разходването на средствата по проекта, комуникацията със всички заинтересовани страни, включително и УО на ОПРР. Тази дейност е от особено значение за реализирането на проекта, тъй като ще осигури: - точно определяне на времето и ресурсите за отделните задачи; - пълноценно и ефективно изпълнение на дейностите по проекта; - възможност за контрол върху качеството на изпълнението и предприемане на коригиращи мерки в случай на отклонения; - механизъм за управление на рисковете по време на изпълнението Отговорностите и задълженията на членовете на екипа са съобразени със спецификата на интервенцията и съответната им позиция в екипа и ще залегнат в длъжностните характеристики за съответните позиции. При планиране на разходите за управление са взети предвид часовите ставки на ръководителя, посочен във формуляра и на останалите служители в общината, които биха могли да заемат съответните позиции в екипа, както и очакваната часова заетост на месец и броят месеци, които ще са заети. Изчисленията са описани във финансовата обосновка, приложена към формуляра за кандидатстване, като общата сума на разходите за управление е формирана, както следва: ръководител - 10800 лв., Счетоводител - 6000 лв., технически сътрудник - 5400 лв., юрист - 4950 лв., 4 бр. координатори СМР - по 5640 лв. 49 710.00 48 669.49
Подготовка на документации за провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители за изпълнение на проектните дейности: Съгласно предвидените дейности, още на етап подготовка на проектното предложение, са подготвени документации за провеждане на обществени поръчки в съответствие със ЗОП за избор на изпълнител на инженеринг (проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор), както и за строителен надзор. Предстои подготовката на документации и за дейности по информация и публичност, и независим финансов одит. Всеки комплект документация за провеждането на процедура за възлагане на обществена поръчка съдържа приложимите указания и образци, общо описание на предмета на процедурата, подробни технически спецификации, проект на договор, методика за оценка и др. съгласно разпоредбите на ЗОП. 0.00 0.00
Изпълнение на дейности по инженеринг - проектиране, изпълнение на СМР и авторски надзор: За целите на подготовката на проекта е проведена процедура за извършване на архитектурни заснемания, изготвяне на обследвания за енергийна ефективност, изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики и съставяне на технически паспорти. В резултат са изготвени съответните документи. Дейността по изпълнение на инженеринг включва: Дейност 3.1:Изготвяне на работен инвестиционен проект по всички части за изпълнение на строителни работи на обектите, включени в настоящото проектно предложение за въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяване на многофамилни жилищни сгради (МЖС). За нуждите на настоящия проект е необходимо да се изготвят инвестиц.проекти във фаза работен проект, които трябва да отговарят на нормативните изисквания и на специфичните изисквания на проекта, като са съобразени с енергоспестяващите мерки, предписани в доклада от енергийното обследване, които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С“, както и със задължителните мерки, включени в техническия паспорт на сградата. Дейност 3.2:Изпълнение на строителни работи на обектите, включени в настоящото проектно предложение за въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяване на МЖС: 1.МЖС с адрес: гр. Смолян, ул. "д-р Петър Берон" № 12, Блок "Орфей 2 2.МЖС с адрес: гр. Смолян, ул. "Карлък" № 5 3.МЖС с адрес: гр. Смолян, бул. "България" № 86, Блок № 16 4.МЖС с адрес : гр. Смолян, ул. "Константин Иречек" № 6, Блок № 2 5.МЖС с адрес : гр. Смолян, кв. Устово, ул. "Тракия" № 35, Блок "Китка" 6.МЖС с адрес: гр. Смолян, ул. "Г.С.Раковски" № 31, Военен блок 2 7.МЖС с адрес: гр. Смолян, бул. "България" № 41, Блок 22 8.МЖС с адрес: гр. Смолян, ул. "Дичо Петров" № 14, Блок 50 9.МЖС с адрес: гр. Смолян, ул. "Д-р Петър Берон" № 10, Блок "Орфей" 3, вх. А и Б 10.МЖС с адрес: гр. Смолян, ул. "Димитър Благоев" № 8, Вх. А, Б и В 11.МЖС с адрес: гр. Смолян, ул. "Острица" № 24, Блок "Строител 3" 12.МЖС с адрес: гр. Смолян, бул. "България" № 27, Блок ДАП. Предвидени СМР - топлинно изолиране на външни стени: полагане на топлинна изолационна система по външни ограждащи елементи на сградата и полагане на цветна екстериорна мазилка по всички фасадни стени и страници на отвори; подмяна на дограма; топлинно изолиране на покрив и подове; подмяна на осветителни тела в общите части; изпълнение на други строителни работи: предвижда се и изпълнение на задължителни СМР, съпътстващи предписаните ЕСМ, които не водят до пряка икономия на енергия, но са необходими за цялостното им изпълнение; осигуряване на достъпна среда. Предвидените мерките и дейностите за всеки обект са описани подробно в обяснителни записки, прикачени към настоящото проектно предложение. По отношение на два от обектите, които са с прогнозирани енергийни спестявания под 60 % (МЖС на ул. Карлък № 5 и МЖС бл. Строител 3 на ул. Острица № 24) в техническото и енергийното обследване не са предвидени недопустими за финансиране с безвъзмездна финансова помощ мерки. Дейност 3.3: Авторски надзор по всички части от проектантите, осъществяван по време на изпълнението на строителни работи на обектите, включени в настоящото проектно предложение за въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяване на многофамилни жилищни сгради. Изпълнителят е длъжен да упражнява авторски надзор по време на строителството по всички части на инвестиционния проект съгласно одобрената проектна документация и нормативната уредба посредством проектантите или упълномощени от тях лица, при условие, че упълномощените лица притежават същата професионална квалификация и пълна проектантска правоспособност. Описание и обосновка на разходите за изпълнение на дейността е представена във фин. обосновка, приложена към ФК, като към разходите за инженеринг - 3954619,16 лв. без ДДС, са включени и разходите за арх.заснемания, енерг.обследвания и техн.паспорти - 150945,73 лв. без ДДС. 4 105 564.89 4 910 535.61
Изпълнение на строителен надзор : Строителният надзор ще има основна роля в контрола върху качественото, безопасно и в съответстващо с приложимата нормативна база изпълнение на предвидените по проект работи. В изпълнение на нормативно регламентираните си функции съгласно чл. 168, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и съгласно условията на сключения договор, строителният надзор ще следи за: - Законосъобразното започване на строителните работи; - Пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията към строежите съгласно ЗУТ; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежите за въвеждане в експлоатация. 54 934.08 44 064.42
Въвеждане на обектите в експлоатация: След извършването на всички СМР по проекта предстои изготвянето на окончателни доклади от фирмата изпълнител на строителния надзор. Те ще трябва да отчетат съответствието на строително-монтажните работи съгласно ЗУТ, Наредба No 6 от 26.11.2003 г. за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии и другите приложими нормативни актове. При изготвянето на необходимите документи заедно с доклада на строителния надзор, поради факта, че обектите са 4 категория, ще се внесат в Община Смолян за приемане и издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация на обновените обекти. 0.00 0.00
Дейности по информация и комуникация по проекта: В рамките на проекта са предвидени разнообразни мерки по осигуряване на информация относно подкрепата на Европейските фондове за изпълнението на проекта, и в частност за популяризиране на ролята на полученото безвъзмездно финансиране от ЕФРР чрез Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Дейностите за информация и комуникация по проекта ще бъдат изпълнявани съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014–2020 г. Предвидени дейности: 1. Организиране и провеждане на публични събития: 1.1. Встъпителна пресконференция - след стартирането на проекта в сградата на Община Смолян ще се проведе встъпителна пресконференция за представяне на предвидените дейности, очакваните резултати, обектите на интервенция, както и обща информация за ОПРР 2014-2020 и процедурата за безвъзмездна финансова помощ. 1.2. Заключителна пресконференция - след приключване на проектните дейности в сградата на Община Смолян ще се проведе заключителна пресконференция за представяне на изпълнените дейности и постигнатите резултати от изпълнението на проекта и финансирането от ОПРР 2014-2020. 2.Организиране и провеждане на официални церемонии: 2.1. Церемония „Първа копка“ - При стартирането на строителните дейности на място на обектите на интервенция ще се проведе официална церемония „Първа копка“ за представяне на предвидените строителни дейности, очакваните резултати и обектите на интервенция. Съгласно предвидените средства за изпълнение на обектите в проекта, се предвиждат две церемони „Първа копка“ на два от обектите на интервенция. 2.2. Церемония „Откриване на обект“ След приключване на строителните дейности на място на два от обектите на интервенция ще се проведе официална церемония „Откриване на обект“ за представяне на изпълнените строителни дейности и очакваните резултати за обектите на интервенция. Съгласно предвидените средства за изпълнение на обектите в проекта, се предвиждат две церемони по откриване на обект на два от обектите на интервенция. 3.Осигуряване на информация на място на обектите на интервенция: 3.1. Изработване и монтаж на временни билбордове - 6 бр. - преди официалната церемония „Първа копка“ и/или при стартиране изпълнението на строителните дейности, на подходящо място на или в близост до строителните площадки на обектите на интервенция ще се монтират временни билбордове. 3.2. Изработване и монтаж на постоянни обяснителни табели - 12 бр. - След приключване строителните дейности, до една седмица след демонтиране на билбордовете, на подходящо място на или в близост до строителните площадки на обектите на интервенция се монтират постоянни обяснителни табели. На всички обекти се поставя по една табела. 4.Изработване и доставка на информационни банери за публични събития и официални церемонии - 2 бр. Първият банер следва да се изработи и достави пред встъпителната пресконференция и официалната церемония „Първа копка“. Вторият банер следва да се изработи и достави пред заключителната пресконференция и официалната церемония „Откриване на обект“. 5.ПР публикации в печатни и електронни регионални медии. 6.Изготвяне на печатни информационни материали за за информиране на обществеността за постигнатите резултати и приноса на ЕС. 7. При изготвянето на всички документи по проекта ще се използват необходимите реквизити за популяризиране подкрепата на ОПРР 2014-2020 и ЕФРР. 22 600.00 22 600.00
Независим финансов одит: Дейността е свързана с провеждането на текущ и окончателен финансов одит на проекта и изразяване на мнение относно законосъобразността на извършените разходи и тяхното осчетоводяване в счетоводната система на Бенефициента /доклад за фактически констатации/. Одитът на проекта ще бъде извършен от дипломиран експерт-счетоводител, регистриран одитор или фирма за одит. Извършването на независим одит на проекта от регистриран експерт-счетоводител е задължително изискване съгласно Насоките за кандидатстване. Освен това изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финансовите отчети на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е своеобразна оценка за качественото и финансово отговорно управление на проекта. 10 000.00 12 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).