Изпълнение на демонстрационен проект: Изпълнението на тази дейност включва въвеждане на идентифицирани и избрани от община Горна Оряховица добри практики за управление на битовите отпадъци в общината в следните направления:
1. Дейности за увеличаване на количествата разделно събрани битови отпадъци от хартия на територията на общината (извън отпадъците от опаковки от хартия и картон) с цел предаването им за последващо рециклиране
Мярката предвижда провеждане на две кампании годишно за събиране на отпадъчна хартия в училища на територията на общината.
2. Дейности за предотвратяване на образуването на отпадъци от пластмасови изделия за еднократна употреба
В тази група ще се изпълнят следните поддейности:
2.1. Подмяна на пластмасовите бутилки за вода за еднократна употреба с бутилки за многократна употреба по време на ежегодната лекоатлетическа щафетна обиколка на град Горна Оряховица от ежегодния спортен календар на общината. В рамките на поддейността ще бъде проведена и информационна кампания, която да разясни на участниците в щафетата, техните учители, треньори, родители и граждани, които са дошли да станат съпричастни със събитието, как да се включат в кампанията за предотвратяване на пластмасовите отпадъци и да се възползват от предложението на общината да получат пълни с вода бутилки за многократна употреба.
2.2. Втората поддейност е свързана с ограничаване на употребата на пластмасови продукти за еднократна употреба (пластмасови чаши, бъркалки, пластмасови бутилки и др.), използвани в общинската администрация, общинския съвет, общинските предприятия и общинските търговски дружества. В рамките на поддейността ще бъдат изготвени подробни анализи и ще се разработи План с мерки за поетапна подмяна на съдове, чаши и прибори и др. за еднократна употреба в общинските звена, който последователно да се приложи след влизане в сила на приетото европейско законодателство през юни 2019г, а в зависимост от анализите и при финансова възможност – и преди това.
2.3. Третата поддейност е насочена към бизнеса, работещ на територията на общината и по-конкретно към хотели и други места за настаняване, заведения за бързо хранене и ресторанти, бензиностанции, магазини и други подобни обекти, в резултат на чиято дейност се генерират отпадъци от пластмасови продукти за еднократна употреба. (пластмасови чаши за кафе и безалкохолни, съдове и прибори за храна за еднократна употреба, пластмасови сламки за напитки, найлонови торбички и др.подобни). Целта е да се привлече вниманието на този бизнес към необходимостта и ползите от предотвратяване образуването на отпадъци от пластмасови продукти за еднократна употреба и да се ангажира с конкретни действия за прилагане на разглежданата политика в контекста и на новоприетото общоевропейско законодателство. За целта се предвижда организирането и провеждането на две кръгли маси, информиране на обществеността на община Горна Оряховица и разпрострастраняване на резултатите от поддейността.
3. Дейности за подготовка за повторна употреба на отпадъци от текстилни облекла, генерирани от домакинствата на територията на Горна Оряховица.
В тази група ще се изпълнят следните поддейности:
3.1. Провеждане на широка разяснителна кампания сред населението относно екологичните ползи и необходимостта от разделно събиране на отпадъците от текстил и подготовката им за повторна употреба и рециклиране, както и изискванията към дрехите, които се поставят в контейнерите
3.2. Разполагане на 4 специализирани контейнера за текстилни отпадъци на комуникационни места в гр. Горна Оряховица.
3.3. Ще се извърши проучване и запитвания до бизнес организации, които се занимават с разделно събиране и последваща подготовка за повторна употреба на разделно събраните текстилни отпадъци, и ще сключи споразумение със специализирана фирма от този бранш за подготовка за повторна употреба на отпадъци от текстил
Планира се изготвянето на специални листовки и брошури във връзка с провеждане на информационните кампании в рамките на горепосочените дейности и поддейности. |
262 800.00
|
254 400.00
|
Провеждане на кампания за популяризиране на резултатите от демонстрационния проект: Кампанията за популяризиране на резултатите от проекта ще включва поредица от специфични мероприятия и мерки, чиято цел е да стимулират останалите общини в страната (целевата група по проекта) да въведат добрите практики, приложени от община Горна Оряховица в рамките на демонстрационния проект.
Избраните форми и подходи, които община Горна Оряховица ще използва в рамките на кампанията, са съобразени както с изискванията в т. 13.2 от Раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“ от Насоките за кандидатстване по процедурата, така и със спецификите на целевата група по проекта.
1. В рамките на проекта ще се изработи и поддържа интернет страница, на която ще се представят детайлно събитията, дейностите и резултатите от демонстрационния проект и ще се популяризират ползите от мерките, изпълнени в рамките на проекта. На страницата ще бъдат публикувани и материали, които ще са от полза за целевите групи, като насоки за стъпките при въвеждане на описаните практики – изготвените технически и финансово-икономически анализи във връзка с поетапно ограничаване на използването на продукти за еднократна употреба в общинската администрация, общинския съвет, общинските предприятия и търговски дружества, План с мерки за поетапна подмяна на съдове, чаши и прибори и др. за еднократна употреба в тези общински звена, резултати от проведените проучвания и кръгли маси с бизнеса относно предотвратяване образуването на пластмасови отпадъци от продукти за еднократна употреба, количествени данни относно разделно събраните битови отпадъци от текстил и хартия, както и други материали, резултати и продукти, произведени в рамките на проекта.
2. Периодично ще се изпращат за публикуване в месечния информационен бюлетин, издаван от НСОРБ, кратки материали за мероприятията в рамките на проекта и резултатите от тях, съобразно графика на тяхното провеждане и адреса на създадената интернет страница. Публикуването на информация за проекта на община Горна Оряховица ще осигури широка аудитория в национален мащаб за запознаване с приложените добри практики в общината и техните резултати, тъй като информационният бюлетин се разпространява сред всички общини в България, а те са целевата група на проекта.
3. Ще се вземе участие по време на Националната асамблея на Асоциацията на еколозите от общините в България. Асамблеята е национален форум на експертите по околна среда от общините, който се провежда два пъти годишно. На форума се дискутират актуални проблеми на местното самоуправление по отношение опазването на околната среда и управлението на отпадъците, представят се тематични презентации. На Асамблеите обичайно присъстват както общински еколози, така и кметове, специалисти от държавни институции, еколози от частни фирми и организации, НПО, журналисти.По време на участието на Асамблеята, ще се представи презентация и ще бъдат обсъдени добрите практики на община Горна Оряховица в рамките на демонстрационния проект, добри практики от други общини, какви действия могат и трябва да предприемат общините във връзка с прилагане на високите нива от йерархията на управление на отпадъците; какви източници на финансиране могат да ползват и др.
4. Община Горна Оряховица ще участва с щанд на ежегодната среща на местните власти през октомври, организирана от Националното сдружение на общините в РБългария. В ежегодните срещи на местните власти участват кметове, общински съветници и експерти от администрациите на всички общини в България, министри, зам. министри и представители на други държавни институции.На щанда проектът ще бъде представен по атрактивен начин, вкл. приложените основни дейности и резултатите от тях.
5. В рамките на проекта ще бъдат отпечатани и разпространени до всички общини по електронна поща брошури с описание на дейностите и резултатите от демонстрационния проект и ще се разпространят стикери с подходящи картинки/лога относно предотвратяване образуването на пластмасови отпадъци за еднократна употреба. |
69 000.00
|
68 400.00
|
Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформирано Звено за управление на проекта (ЗУП). ЗУП ще се състои от служители в общинска администрация Горна Оряховица, ще бъде пряко отговорно за управление и изпълнение на проекта и ще се отчита на кмета на община Горна Оряховица. ЗУП ще включва следните експерти:
1. Ръководител на проекта
2. Счетоводител
4. Експерт по обществени поръчки
5. Експерт съхранение на документацията и информация и комуникация
Структурата на ЗУП е избрана предвид функциите по организация и управление, които общината трябва да осъществява като бенефициент на безвъзмездната финансова помощ и изискванията, посочени в т. 13.4.2. от Насоки за кандидатстване, І. Условия за кандидатстване по настоящата процедура. ЗУП ще изпълнява три ключови групи функции:
- ще контролира изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта
- ще осъществява мониторинг на напредъка в изпълнение на проекта
- ще отчита изпълнението на проекта пред УО на ОПОС 2014-2020 г.
Професионалната квалификация и опит на експертите в ЗУП съответстват на необходимите функции и гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички действия във връзка с управлението и изпълнението на проекта - координация на дейностите по проекта, подготовка на документите, необходими за верификация на разходите, извършване на плащанията, мониторинг на напредъка, докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, контрол върху външните изпълнители на дейности по проекта.
Община Горна Оряховица е бенефициент и по други проекти от ОПОС 2014-2020 г. и вече има натрупан опит и повишен капацитет за управление на проекти, финансирани от Програмата, вкл. големи инфраструктурни проекти. Служителите в община Горна Оряховица имат сериозна практика и за работа с външни изпълнители. В този контекст следва с увереност да отбележим, че настоящата дейност за управление на проекта ще бъде изпълнявана ефективно и ефикасно съобразно одобрения бюджет и график, в съответствие с нормативната уредба и всички изисквания, указания и други относими документи към проекта.
В т. 9. Екип са посочени членовете на Звеното за управление на проекта, квалификацията и отговорностите на всеки експерт във връзка с изпълнение на възложените функции.
Отговорностите са разпределени така, че да няма припокриване на функции.
Контролът, който ЗУП ще упражнява за изпълнение на договорите с външни изпълнители, ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на договорите и ще включва:
- преглед и одобрение на доклади/резултати/продукти на съответния изпълнител;
- проверки на всички документи, представяни по договорите, и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане;
- проверки на място и на терен
- провеждане на периодични срещи с изпълнители, при необходимост.
Мониторингът на напредъка и отчитането на проекта ще се осъществява съгласно приетите документи в община Горна Оряховица относно финансово управление и контрол, документооборот, изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ и др., а също и чрез разработени правила специфични за настоящия проект, чрез изготвяне на периодични справки, технически и финансови доклади. |
41 819.68
|
40 142.84
|
Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Насоките за кандидатстване по настоящата процедура на ОПОС 2014-2020 г. посочват, че прилагането на мерки за информация и комуникация е задължителна дейност. Изпълнението на дейността по осигуряване на мерки за информация и комуникация от страна на община Горна Оряховица ще е в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г..
Следните задачи са част от дейността:
1. На интернет страницата на общината ще бъде публикувано описание на проекта – цели, очаквани резултати, основни дейности, бюджет и информация за финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. след подписване на АДБФП. Общината е бенефициент и по други процедури на ОПОС 2014-2020 г. и има поставен банер с линк към сайта на оперативната програма.
2. Ще се проведат три пресконференции – една пресконференция при стартиране на проекта за запознаване с неговите цели и ползи и с финансовия принос на ЕС, една междинна в демонстрационния проект и една заключителна пресконференция при приключване на проекта.
3. За популяризиране на проекта и информиране на обществеността за финансовия принос на ЕС, ще бъдат подготвени и разпространени следните материали:
- плакати формат А3 - които ще бъдат поставени в сградата на общината и на подходящи и широко посещавани публични места, както и във всички населени места в община Горна Оряховица.
- банер, който ще се използва при провеждане на публични събития по проекта;
- информационен билборд за проекта, монтиран на подходящо видимо място;
- информационни дипляни, които ще представят проекта на широката общественост
- информационни стикери – които ще бъдат използвани за закупени стоки/продукти по проекта и за разпространение
Експертът по информация и комуникация в ЗУП ще има основна отговорност за изпълнение на дейността. Той ще осъществява контрол върху работата на избрания изпълнител по ЗОП, който ще произведе планираните продукти, относно спазване на технически и количествени изисквания, заложените в техническите спецификации. Експертът ще следи също всички участници в проекта да спазват задълженията си относно мерките за информация и комуникация. Ролята на ръководителя на проекта ще е да участва в публични събития. |
2 875.20
|
2 758.57
|