Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The main need of ROADS and BRIDGES Ltd. is related to improving energy efficiency to achieve sustainable growth and competitiveness. Satisfying this need is the main goal of the project that will be implemented through the following activities:
1. Acquisition of new production equipment
2. Supply of System for waste heat outlet/ air duct
3. Implementation of Automated system for monitoring and control of the energy consumption
4. Consultancy services for the introduction and certification of energy management system according to the standard BDS EN ISO 50001

By implementing the above-mentioned activities involving energy efficiency measures included in the energy efficiency audit report, the following main results will be achieved:
1. supplied, installed and put into operation production equipment - Mobile Sieve-Crushing Plant - 1 pc., Four-axle truck tipper - 4 pcs., Wheel loader - 3 pcs., Crawler Excavator  Type 1 with hydraulic hammer - 1 pc., Crawler Excavator Type 2 with Hydraulic Hammer - 1pc., Crawler Excavator type 2 with elongated boom, hydraulic hammer and demolition clip - 1 pc.
2. Supplied System of waste heat otlet / air duct
3. implemented Automated system for monitoring and control of the energy consumption
4. obtained certificate according to the standard BDS EN ISO 50001
5. implemented activities for environmental protection
6. annual energy savings: 4 551 524 kWh / year
7. saved CO2 emissions: 1216.05 t /year
8. Provided visualization - entirely at the expense of ROADS and BRIDGES Ltd.
9. completed financial audit of the project - entirely at the expense of ROADS and BRIDGES Ltd.

Through the implementation of the project activities and the achievement of the planned results, the capacity of the existing business unit will be expanded, the unit production costs will be reduced, ecological production will be developed and the energy efficiency of the company will be improved.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново енергийно ефективно оборудване – Мобилна пресевно-трошачна инсталация (1 бр.), Четириосен камионен самосвал (4 бр.), Челен товарач (3 бр.), Верижен багер Тип 1 с хидравличен чук (1 бр.), Верижен багер Тип 2 с хидравличен чук (1 бр.),Верижен багер Тип 2 с удължена стрела, хидравличен чук и разрушителна щипка (1 бр.) (мерки 1, 2, 3, 4 и 5 от енергиен одит): Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация следните ДМА: 1. Мобилна пресевно-трошачна инсталация – 1 бр. (мярка 1 от енергийния доклад) 2. Четириосен камионен самосвал – 4 бр. (мярка 2 от енергийния доклад) - специализирано транспортно средство, което съгласно приложената индикативна оферта отговаря на изискванията на категория N3 - моторни превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса над 12т. 3. Челен товарач – 3 бр. (мярка 3 от енергийния доклад) 4. Верижен багер Тип 1 с хидравличен чук –1 бр. (мярка 4 от енергийния доклад) 5. Верижен багер Тип 2 с хидравличен чук – 1 бр. ( част от мярка 5 от енергийния доклад) 6. Верижен багер Тип 2 с удължена стрела, хидравличен чук и разрушителна щипка – 1 бр. ( част от мярка 5 от енергийния доклад) Предвиденото за закупуване оборудване по точки 3, 4, 5 и 6 представлява самоходни машини, предназначени за земни работи, имащи екипировка или оборудване (работни средства). В този смисъл гореописаното оборудване не отговаря на характеристиките за транспортно средство и не е такова. Предвиденото за доставка оборудване в дейността е предназначено само и единствено за работа в обекта на фирмата в с. Партизани - кариера Партизани и е свързано единствено с добивната дейност на фирмата (цялата добита и произведена продукция се продава на външни фирми и не се ползва от ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД), като няма никакво отношение към дейности отнасящи се до инфраструктурата, свързана със сектор транспорт. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване, включено в енергийния доклад, ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански обект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 20-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 20-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На интернет сайта на фирмата ще бъде качена информация за изпълнявания проект. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд/постоянна табела, а на новозакупеното оборудване ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Фирмата ще организира и минимум 2 публични събития за анонсиране на изпълнявания проект. Разходите за закупуване на оборудването са описани в следните бюджетни редове: 1. Мобилна пресевно-трошачна инсталация – 1 бр. – Бюджетен ред 2.1 - 884 040,00 лева без ДДС 2. Четириосен камионен самосвал – 4 бр. – Бюджетен ред 2.2 - 4 бр. х 228 050,00 лева = 912 200,00 лева без ДДС 3. Челен товарач – 3 бр. – Бюджетен ред 2.3 - 3 бр. х 330 000,00 лева = 990 000,00 лева без ДДС 4. Верижен багер Тип 1 с хидравличен чук –1 бр.– Бюджетен ред 2.4 - 343 600,00 лева без ДДС 5. Верижен багер Тип 2 с хидравличен чук – 1 бр. – Бюджетен ред 2.5 - 448 500,00 лева без ДДС 6. Верижен багер Тип 2 с удължена стрела, хидравличен чук и разрушителна щипка – 1 бр. – Бюджетен ред 2.6 - 539 000,00 лева без ДДС 4 117 340.00 4 117 100.00
Доставка и монтаж на Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод - 1 бр. (мярка 6 от енергиен одит): Съгласно Мярка 6 от енергийния доклад, ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД възнамерява да достави и монтира Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод - 1 бр. В кариера "Партизани", ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД разполага с компресор, който осигурява сгъстен въздух, необходим за управление на въздушния класификатори и пресевната инсталация. През времето на производство на сгъстен въздух той се нагрява и е необходимо да се охлажда. Охлаждането е въздушно чрез вентилатори. В момента отнетия от компресора топъл въздух (отпадна топлина) се изхвърля в атмосферата. Съгласно инвестиционното намерение, „ПЪТИЩА И МОСТОВЕ” ЕООД възнамерява да оползотвори отпадната енергия от компресора и чрез закупуването на Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод да я използва за затопляне на кантарното помещение в кариерата. Системата ще улавя отпадната топлинната енергия, която се отделя при охлаждането на компресорът и ще я насочва към отопляемото кантарно помещение, за да спомогне за поддържането на необходимата температура в него. Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод ще се състои от въздухоотвод с дължина 6 метра с 2 подвижни жалузийни решетки с въздухопропускливост 47 м3/мин. Външната част на въздухоотвода ще е изолирана с микропореста гума. Чрез въздухоотвода, охлаждащия топъл въздух от охладителите на компресорите ще се подведе към помещението и ще се използва за неговото отопление. Така изграденото топловъздушно отопление ще намали разходите на електроенергия за същите цели. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта) 2. Доставка, монтаж и подписване на приемо-предавателен протокол (от 2-ри до 5-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 5-ти месец) Разходите за закупуване на Система за отвеждане на отпадна топлина /въздухоотвод - 1 бр. са описани в Бюджетен ред 5.1 - 1 200,00 лева без ДДС. С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта и ще постави стикер на новозакупената система, указващ обстоятелството, че е закупена с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 1 200.00 0.00
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението- ДНА (мярка 7 от енергиен одит): Съгласно Мярка 7 от енергийния доклад, ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД възнамерява да въведе в експлоатация Автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (АСМКЕ) - ДНА. АСМКЕ ще бъде внедрена в кариерата на фирмата в с. Партизани и ще обхваща 86,85% (11 бр. машини с 12 измервателни точни) от потреблението на електроенергия в обекта. Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (АСМКЕ) на кариера „Партизани” ще обхваща потреблението на енергия от дизелово гориво само на свързаните с мерките в енергийния доклад машини и оборудване в обекта. Предвидената за закупуване по проекта АСМКЕ представлява електронна система, която да следи оборудването, в обхвата на мерките от енергийния одит, разхода им на гориво и движение на горивото /зареждане и изваждане/. Предвиждат се 12 измервателни точки на предвидените за закупуване 11 машини (пресевно-трошачната инсталация е с два двигателя). АСМКЕ следи работното време, позицията на машината реалния разход на гориво, зарежданията и изразходваното гориво. Предвидената за закупуване АСМКЕ позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни в реално време, събира ги и ги обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на предвиденото по проекта оборудване. Поради тази причина, Дейност 3 стартира през 19ти проектен месец и след доставка на оборудването по Дейност 1 ще се премине към доставката на АСМКЕ. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 19ти до 20ти месец) 2. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на АСМКЕ (от 20ти до 24ти месец) 3. Визуализация (от 19ти до 24ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. Фирмата ще постави стикери на новозакупеното оборудване, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Разходът за изпълнение на дейността е описан в бюджетен ред: 10.1- 60 000,00 лева без ДДС След приключване на всички дейности по проекта, ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД ще заплати изцяло за собствена сметка за извършване на финансов одит на проекта от регистриран одитор съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение. 60 000.00 0.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането ѝ. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособност на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ -­ извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите ­- разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството ­ консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност Преглед на документираната система Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1­ви до 2­ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2­ри до 8ми месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 8­ми до 9­ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 9­ти до 10­ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 10­ти до 12ти месец) Фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Разходите за изпълнение на дейността са описани в следните бюджетни редове: 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 – Бюджетен ред 18.1 - 15 000,00 лева без ДДС 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 – Бюджетен ред 19.1 - 25 000,00 лева без ДДС 40 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).