Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal is focus on implementation of activities for the closure and technical recultivation of a municipal landfill for non-hazardous waste located in Karo area, Slatino village in Boboshevo municipality.
The municipal non-hazardous municipal landfill of Boboshevo municipality is located about 4.0 km. northeast of the town of Boboshevo and 150 ÷ 300 m. northwest of the final regulation line on village of Slatino, Boboshevo municipality.
The landfill does not meet the requirements of Ordinance No. 6 on the conditions and requirements for the construction and operation of landfills and other facilities and installations for waste recovery and disposal, therefore its operation was suspend with effect from 31 December 2017, based on Order No. 119/20.11.2017 of the Director of RIEW - Pernik.
The landfill does not fall within the territory of a protected area.
The landfill is located on an area of 5584 square meters in landed properties identification number 67252.43.21, type of property - municipal private, permanent use: Landfill, Karo locality, Slatino village, Boboshevo municipality.
The total contaminated area is 7 234 square meters, of which: area with landfilled waste - 5 565 square meters and Zone with dispersed waste - 1 669 square meters.
The approach to the landfill is from the existing agrarian road.
The technological sequence of recultivation includes Preparation works; Construction of fence structures; Pre-landfilling, vertical planning, alignment and impulse compaction of waste; Construction of upper insulation screen.
After the technical recultivation, the municipality of Boboshevo will also carry out biological recultivation of the landfill. The costs of biological recultivation are not included in the project proposal budget.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и изпълнение: В рамките на настоящата дейност са обединени всички посочени, като задължителни дейности в т. 13.1.1 Подготовка и изпълнение от Насоките за кандидатстване, с изключение на дейностите по подготовка на обществени поръчки, които се възстановяват по реда на чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ. Дейността включва: Експертни анализи; Подготовка на план за мониторинг; Осъществяване на авторски надзор; Осъществяване на строителен надзор. Експертни анализи: Извършена е подготовка на експертни анализи и проучвания, обосновки, необходими за реализиране на проектното предложение. За подготовката на проектното предложение е подписан договор с външен изпълнител на стойност 12 360,00 лв. с ДДС. Подготовка на план за мониторинг: В рамките на настоящата дейност ще се разработи план за мониторинг на депото в съответствие с разпоредбите на ЗООС, ЗУО и подзаконовата нормативна рамка по тяхното прилагане. С разработването на плана за мониторинг се цели да се извърши анализ и контрол на състоянието на тялото на депото до неговата пълна рекултивация. След неговото закриване ще се извършват периодични измервания и наблюдения по отношение на следните примерни характеристики: структура и състав на отпадъчното тяло (площ заета от отпадъците, обем и състав на отпадъците); поведение (слягания) на повърхността на депото; стабилитет на дигите; отвеждане на атмосферните води от рекултивирания терен и др. Осъществяване на авторски надзор: С осъществяването на авторски надзор ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за приемане на обекта. Осъществяване на строителен надзор: В рамките на настоящата дейност се предвижда осъществяване на задължителният по ЗУТ строителен надзор. В резултат на изпълнението на дейността се очаква да се избере по реда на ЗОП и ППЗОП лицензиран изпълнител, който да контролира качеството на реализираните СМР, като гарантира на кандидата прилагането на секторните нормативни изисквания. Основни стъпки: Избор на изпълнител; Сключване на договор с определения изпълнител; Практическа реализация на дейностите, предмет на договора; Проверка на постигнатите резултати от страна на ЕУП и Възложителя; Приемане работата на Изпълнителя. Дейността е в съответствие с изискванията на т. 13.1. „Допустими за финансиране по процедурата са следните дейности“, т. 1 „Подготовка и изпълнение“ от Насоките за кандидатстване. Начинът на остойностяване на дейността е посочен към Анализ на остойностяването, изготвен в съответствие с указанията от т. 14.7 „Анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение“ от Насоките за кандидатстване. Изпълнението на настоящата дейност има пряка връзка, както със специфичната цел на проектното предложение, свързана с извършване на техническа рекултивация на 1 брой общинско депо за неопасни отпадъци, така и с изпълнението и на двата индикатора по процедурата: Рекултивирана площ и Завършена техническа рекултивация. 18 840.00 13 440.00
Техническа рекултивация: Дейността е насочена към практическото реализиране на мерките за техническа рекултивация на общинското депо за неопасни отпадъци в местност „Къро“, с. Слатино, които ще се изпълнят съгласно изготвеният проект за рекултивация по реда на ЗУТ. В ПИП за рекултивация на обектите са включени строителни дейности, пряко свързани с реализацията на техническата рекултивация на депото, без които не би било възможно изготвяне на протокол за приемане на обекта, съгласно раздел V от Наредба № 26/1996 г. Предвижда се и почистването на установените замърсени терени в района на депото, съседни на определеният терен за рекултивация. Всички строителни дейности ще се извършват в имоти - собственост на кандидата. Във времевите рамки на настоящата дейност ще се извърши и подготовката и окомплектоването на документацията, приемане на обекта, в т.ч. разрешителни/регистрационни документи по реда на ЗУО, ЗООС. Основни стъпки: Избор на изпълнител; Сключване на договор с определения изпълнител; Практическа реализация на дейностите, предмет на договора; Проверка на постигнатите резултати от страна на ЕУП и Възложителя; Приемане работата на Изпълнителя. В рамките на дейността се предвижда и провеждане на комисията за приемане на техническата рекултивация по реда на раздел V от Наредба № 26 от 02.10.1996 г. за възстановяване на нарушени терени. Индикативната стойност на техническата рекултивация възлиза на 413 761,30 лв. с ДДС, от които 378 509,15 лв. с ДДС безвъзмездна финансова помощ и 35 252,15 лв. с ДДС (превишение от 18,52 лв. за кв. м. с ДДС, спрямо индикативните 55 лв. за кв. м. с ДДС от Насоките за кандидатстване) финансиране от Кандидата. Такси: Към настоящата дейност са остойностени и таксите за издаване на разрешение за ползване на строежите по реда на ЗУТ. Съгласно чл. 31а, ал. 4 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители, за издаване на разрешение за ползване на строежите от втора категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 2, буква "г" от закона за закриване на депа за отпадъци чрез повърхностно запечатване с горен изолиращ екран в размер на 500 лв. Дейността е в съответствие с изискванията на т. 13.2. „Техническа рекултивация на депа, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14“ от Насоките за кандидатстване. Начинът на остойностяване на дейността е посочен към Анализ на остойностяването, изготвен в съответствие с указанията от т. 14.7 „Анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение“ от Насоките за кандидатстване. Изпълнението на настоящата дейност има пряка връзка, както със специфичната цел на проектното предложение, свързана с извършване на техническа рекултивация на 1 брой общинско депо за неопасни отпадъци, така и с изпълнението и на двата индикатора по процедурата: Рекултивирана площ и Завършена техническа рекултивация. След приключване на дейностите по техническата рекултивация ще бъде извършена и биологична рекултивация, която ще е за сметка на кандидата. 379 009.15 331 439.41
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Дейността включва подготовка на документация за възлагане и провеждане на обществени поръчки, осъществяване на организация и управление на проекта и изпълнение на мерките за информация и комуникация. Организация и управление: В съответствие с ПМС № 189/2016 г. ще се сформира екип за управление на проекта, съставен от служители на община Бобошево и външни за кандидата експерти, поради необходимост от специфична експертиза. Дейността на ЕУП ще покрие целия период на физическо изпълнение на дейностите по проекта. Структурата на екипа за управление се състои от следните експерти: Ръководител проект – външен експерт към ЕУП; Координатор проект – служител на общината; Експерт информация и комуникация - външен експерт към ЕУП; Счетоводител – служител на общината. Механизмите за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта са описани към Анализа на остойностяването, поради ограничението на символите. Подготовка на обществени поръчки: Изготвянето на документациите за възлагане на обществените поръчка ще бъде възложено на външен изпълнител/експерт по обществени поръчки по реда на чл. 18, ал. 1, т. 13 от ЗОП. Изпълнителят ще бъде отговорен за изготвянето на документациите за избор на изпълнители за следните процедури: Избор на външни експерти към екип за управление на проекта; Избор на изпълнител за изготвяне на план за мониторинг; Осъществяване на авторски надзор; Строителен надзор; Техническа рекултивация на общинско депо за неопасни отпадъци, разположено в местност „Къро“, с. Слатино, община Бобошево. Изпълнителят ще е отговорен за изготвянето на: Указанията и образците на документи; Методика за определяне на комплексна оценка на офертите (в случай на икономически най-изгодната оферта, която се определя чрез критерий „оптимално съотношение качество/цена“ съгласно чл.70, ал.2, т. 3 от ЗОП); Проект на договор; Техническа спецификация и др. документи, необходими за законосъобразното провеждане на процедурите и поръчките. Информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация ще обхванат целия период на изпълнение на проекта и целят да популяризират приноса на ЕСИФ и на оперативната програма „Околна среда“ 2014-2020 г. Те ще включват приложими за процедурата мерки и реквизити от „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. Планираният период от време, необходим за подготовка на документите за избор на изпълнител на експерти към ЕУП, външен експерт, юрист за подготовка на документации за обществена поръчка, и изпълнител на дейностите по информация и комуникация е до 2 седмици. Периодът за избор на изпълнител и осъществяването на контрол чрез случаен избор, осъществяван от АОП е до един месец. Предвижда се външният екип да започне изпълнението на дейността през първият месец от подписване на АДБФП. Изпълнението на настоящата дейност има пряка връзка, както със специфичната цел на проектното предложение, свързана с извършване на техническа рекултивация на 1 брой общинско депо за неопасни отпадъци, така и с изпълнението и на двата индикатора по процедурата: Рекултивирана площ и Завършена техническа рекултивация. 39 784.91 34 487.94

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).