Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

This project is aimed at implementing measures in partnership to promote civic participation in the implementation and monitoring of policies and legislation in Bulgaria and in particular - achieving open and responsible management of the process of absorption of grants in the Municipality of Belitsa, by developing a mechanism for civilian monitoring. The project addresses two problems of the target groups. On the one hand - the imposition of financial corrections on projects of public interest through the analysis of case law and the definition of recommendations of benefit to the administration, and on the other - the lack of transparency in the grant process so that society informed about all stages of the implementation of projects of public interest, as a major tool for implementing local policies.
To achieve this, the scope of the project envisages the development of a monitoring mechanism consisting of the following elements, divided into activities:
- Study of the projects and monitoring of their implementation during the last programming period in the Municipality of Belitsa;
- Analysis of case law related to the imposition of financial corrections on projects during the last programming period in the Municipality of Belitsa and definition of recommendations;
- Preparation of a strategy for civil monitoring;
- Discussion of recommendations for open management in the absorption of grants
In summary, the project aims to promote civic participation in the implementation and monitoring of local policies implemented through the management of grants and building on previous experience - by promoting transparency and civic monitoring, to optimize the absorption of funds in the next program period.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване на проектите през последния програмен период в Община Белица: В рамките на настоящата дейност ще бъдат събрани база данни за изпълнени през последния програмен период проекти на територията на община Белица, които да послужат за две цели: 1. Да се проследи какъв тип са проектите, как са изпълнени, има ли налагани финансови корекции и резултатите по тях, както и 2. Да се подготви информационната основа, на която да "стъпи" стратегията за граждански мониторинг; Проектите, които ще бъдат разглеждани ще бъдат в значими за обществото сфери. Община Белица, като всяка община в България, работи по План за развитие, който включва ключови сфери за подобряване на територията си в съответния програмен период и голяма част от предвидените в плана мерки, се осъществяват чрез безвъзмездно финансиране. В този смисъл, Общината е бенефициент на безвъзмездни средства в контекста на изпълнение на своите местни политики. Чрез създаването на базата данни, ще се добие представа кои са проектите през предходния програмен период и как са изпълнени. Резултатите ще подпомогнат разработването на механизма за мониторинг, ще се идентифицират и обобщят слабостите, в случаите, в които има налагани финансови корекции, което да послужи за основа на следващата проектна дейност, изразяваща се в анализ. Изпълнението на тази дейност е пряко обвързано с постигането на СЦ 2. Открито и отговорно управление на средства чрез гражданско участие, посредством анализ на съдебна практика, дефиниране на препоръки и внедряване на механизъм за мониторинг, тъй като представлява подготовка за анализа на съдебна практика, целящ дефиниране на препоръки и разработването на стратегията за мониторинг. Целевата група, която ще бъде пряко адресирана от тази дейност е общинската администрация на Община Белица и в частност - дирекциите, имащи отношение към управлението на проекти и възлагане на обществени поръчки, които ще съдействат за събирането на информация. Чрез изпълнението на тази дейност, целевата група ще бъде подпомогната в процеса по анализ на предходния програмен период, по начин, че да бъдат дефинирани lessons learned (научени уроци) в полза на следващия такъв. В този смисъл, дейността като част от разработването на механизма е насочена пряко към оказване на въздействие на местно общинско ниво. Настоящата дейност попада в категорията на допустими дейности от група А на Насоките за кандидатстване. 14 480.00 10 418.80
Анализ на съдебна практика, свързана с налагане на финансови корекции през последния програмен период в Община Белица и дефиниране на препоръки;: Налагането на финансови корекции е съществен проблем на всяка общинска администрация и Управляващ орган, защото не позволява пълното усвояване на предвидените в рамките на един проект безвъзмездни средства. Когато се налагат финансови корекции по проекти с обществено значение, се засягат пряко граждански интереси и активният мониторинг от страна на обществото е логичен отговор на този проблем. В рамките на настоящият проект ще бъде извършен анализ на съдебната практика във връзка с налагането на финансови корекции по проекти с обществено значение, като фокусът няма да бъде върху посочване на нередностите и грешките на администрацията (когато случаят е такъв), а върху идентифициране на областите за подобрение, по начин, че чрез гражданското участие в мониторинга - да се постигне открито и прозрачно усвояване на безвъзмездните средства. Тъй като една от основните причини за налагане на финансови корекции е нередности при възлагането, експертите по проекта ще бъдат подпомогнати от експертния капацитет на ИИ НИОП с дългогодишен опит в областта на обществените поръчки. Предвижда се структурата на анализа да следва цикъла на управление на обществени поръчки, като на всяка фаза ще бъдат идентифицирани допусканите грешки, съобразно събраната съдебна практика. В резултат ще бъде изготвен документ, който да послужи като втора стъпка от разработването на механизма за мониторинг. Дефинираните препоръки за подобряване на местната регулаторна среда(минимум 3) ще бъдат официално входирани в деловодство на Община Белица. Изпълнението на тази дейност е пряко обвързано с постигането на СЦ 2. Открито и отговорно управление на средства чрез гражданско участие, посредством анализ на съдебна практика, дефиниране на препоръки и внедряване на механизъм за мониторинг, тъй като представлява включва анализа на съдебна практика, целящ дефиниране на препоръки и разработването на механизма за мониторинг. Целевата група, която ще бъде пряко адресирана от тази дейност е общинската администрация на Община Белица и в частност - дирекциите, имащи отношение към управлението на проекти и възлагане на обществени поръчки, които ще бъдат адресат на препоръките. Чрез изпълнението на тази дейност, целевата група ще бъде подпомогната в процеса по анализ на предходния програмен период, по начин, че да бъдат дефинирани lessons learned (научени уроци) в полза на следващия такъв. В този смисъл, дейността като част от разработването на механизма е насочена пряко към оказване на въздействие на местно общинско ниво. Настоящата дейност попада в категорията на допустими дейности от група Б на Насоките за кандидатстване, като е изпълнено задължението да включва и отправянето на препоръки, в т.ч. и механизма за това. 25 600.00 24 994.72
Изготвяне на стратегия за граждански мониторинг: Същинската част от планирания механизъм за осъществяване на граждански мониторинг е разработването на стратегия, която ще бъде съобразена с дефинираните области за подобрения от предходните проучвателни и аналитични дейности. Целта на стратегията е да осигури комплекс от мерки, които да доведат до прозрачност и откритост в планирането, управлението и изпълнението на проекти от обществен интерес на територията на Община Белица. Предвижда се, документът да включва мерки, свързани с проверка от страна на гражданите на изпълнение на проектите с обществено значение, съобразно заложените им цели. Стратегията ще описва конкретен механизъм за изпълнение на мониторинг от гражданите и получаване на обратна връзка за общинската администрация дали изпълнението на местни политики, чрез разхождане на безвъзмездни средства, посреща нуждите на населението и се изпълнява в съответствие с регионални цели и в отговор на актуалните проблеми. Стратегията ще отговори на въпроса: кои са мерките, които да помогнат на гражданите в осъществяването контрол върху целия цикъл на управление на проекти. Документът ще бъде разделен на части, всяка от които посветена на фаза от този цикъл и ще описва мерките, които да се предвидят. Сред тях ще бъде внедрена и визията за имплементиране на официално депозираните препоръки, в т.ч. за оптимизиране на регулаторната среда. Проследявайки изпълнението на стъпки за прозрачност и откритост, приложението на механизма от стратегията ще допринесе за информираността на обществото, а по този начин за реализиране на диалога между него и администрацията и повишаване на доверието в последната. Изпълнението на тази дейност е пряко обвързано с постигането на СЦ 1. Постигане на партньорско управление с гражданите и бизнеса чрез ефективен и конструктивен диалог между между местната власт и гражданите в контекста на управление на безвъзмездни средства, насочени към проекти от обществен интерес; СЦ 2. Открито и отговорно управление на средства чрез гражданско участие, посредством анализ на съдебна практика, дефиниране на препоръки и внедряване на механизъм за мониторинг; СЦ 3. Насърчаване участието на гражданите в процеса по вземане на решения за управление на безвъзмездните средства. Основните целеви групи, които ще бъдат пряко засегнати са гражданите и НПО сектора, които ще бъдат ангажирани в използване на стратегията за мониторинг и мултиплицирането на ефекта й. По този начин ще бъде адресиран един от ключовите проблеми на целевите групи, а именно липсата на достатъчна информация и прозрачност при изпълнението на проектите и усвояване на средствата. От друга страна, общинската администрация е косвена целева група по тази дейност, тъй като ще бъде засегната от потенциалната обратна връзка, в резултат от прилагане на планираните в стратегията мерки. Друг косвен резултат за нея ще бъде повишеното доверие в изпълнение на общинските политики. Чрез изпълнението на тази дейност, а общинската администрация, благодарение на възможния диалог с гражданското общество, ще бъде подпомогната в при изпълнение на проектите. В този смисъл, дейността като част от разработването на механизма е насочена пряко към оказване на въздействие на местно общинско ниво. Настоящата дейност попада в категорията на допустими дейности от група А на Насоките за кандидатстване. Всички мерки, които ще бъдат част от стратегията ще бъдат отделно представени в община Белица, като официално писмо. 13 440.00 10 176.00
Обсъждане на препоръки за открито управление в усвояването на безвъзмездни средства : В рамките на тази дейност се предвижда провеждане на онлайн конференция в zoom или алтернативна платформа, в рамките на която ще бъдат представени и обсъдени препоръките, дефинирани в резултат на аналитичните дейности по проекта. Заедно с препоръките, ще бъде представена стратегията за граждански мониторинг, с фокус мерките за упражняване на такъв. Като ще бъде приведен пример с текущи проекти на Община Белица. Целта на събитието е и да има дискусионен панел, като целта е да се получи обратна връзка от целевите групи по дефинираните препоръки. Поканени ще бъдат представители на всички целеви групи проекта: общинската администрация на Община Белица, граждани на община Белица, представители на НПО сектора. Всички целеви групи ще бъдат предварително запознати с препоръките, които ще се обсъждат, благодарение на дейностите по информация и публично по проекта. В този смисъл, настоящата дейност не е информационна, а част от механизма за граждански мониторинг. Изпълнението на тази дейност е пряко обвързано с постигането на СЦ 1. Постигане на партньорско управление с гражданите и бизнеса чрез ефективен и конструктивен диалог между между местната власт и гражданите в контекста на управление на безвъзмездни средства, насочени към проекти от обществен интерес; СЦ 2. Открито и отговорно управление на средства чрез гражданско участие, посредством анализ на съдебна практика, дефиниране на препоръки и внедряване на механизъм за мониторинг; СЦ 3. Насърчаване участието на гражданите в процеса по вземане на решения за управление на безвъзмездните средства. Основните целеви групи, които ще бъдат пряко засегнати са гражданите и НПО сектора, които ще бъдат ангажирани в изпълнението на стратегията за мониторинг. Общинската администрация ще бъде адресирана чрез обсъждане на препоръките, които са дефинирани в рамките на проекта. Общинската администрация, благодарение на възможния диалог с гражданското общество, ще бъде подпомогната в при изпълнение на проектите. В този смисъл, дейността като част от разработването на механизма е насочена пряко към оказване на въздействие на местно общинско ниво. Настоящата дейност попада в категорията на допустими дейности от група Д на Насоките за кандидатстване. 1 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).