Адаптиране и валидиране на социални иновации: Целта на дейността е да подпомогне разработването от фирмата на успешна и напълно иновативна за фирмата система за управление на цялостния трудов процес, гарантиращ ефикасна организация на труда и устойчиво развитие на човешките ресурси по успешен пример на испанския партньор Virens. Моделът на интегрирана система ще даде възможност за ресурсна ефективност, за по-добри и гъвкави условия на труд на служителите с цел по-ефикасно комбиниране на личен-професинален живот, възможност за промяна натовареността и отговорностите на длъжностите, и запазване на тяхната ангажираност в качествена и добра среда. Цели се и внедряването на методи за непрекъснато подобряване на компетенциите на настоящите 15 и бъдещи служители във фирмата (планирани 3 до 5 нови служители до 2018 г. за работа в новия производствен цех на предприятието). Дейността ще доведе и до повишаване на мотивацията на служителите и подобрена корпоративна и социална отговорност.
Дейността се разделя на следните поддейности/етапи:
1.1. Извършване анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност – тази поддейност е нужна за точното схематизиране на работните процеси и точен анализ на работните места, с цел да бъдат приложени модули за гъвкави форми на заетост и ротация на работното място. Дейността ще изисква принос от всички служители в организацията и ще включва задачи като картографиране на процесите с входни и изходни елементи, взаимовръзки, вътрешни и външни клиенти, документиране на дейностите във всеки етап с цел създаване на най-ефективните взаимовръзки между тях и последваща оптимизация и по-добра ресурсоемкост.
1.2. Проучване на социалните иновации на място при испанския партньор. Лаборатории Virens извършват сходна дейност на тази на Биошилд. Тяхната основна дейност следва съвременни и утвърдени модели на устойчива организация на труда (гъвкави форми на работа, ротация, дистанционно следене и отчитане на работните процеси) и е съпътствана от силно изразени спомагателни практики за непрекъснато развитие на човешките ресурси (модели за обучение на работното място и от разстояние). Целта на посещението на ключов екип на кандидата е да пренесат видяното в предприятието и останалите служители.
1.3. Прототипиране и пилотиране на три социални иновации – Система за контрол на елементи на условията и организацията на труд и гъвкави форми на работа; Система за придобиване, валидиране и атестиране на получени чрез работа знания и умения; Система за подкрепа на работното място – коучинг и антистрес мерки;. Tази поддейност включва и създаване на слециализирано интегрално софтуерно решение (СУиРЧР) по утвърден модел от испанския партньор за подпомагане организацията на цялостния трудов процес и развитието на човешките ресурси. Системата ще позволява на всички служители, да имат достъп и индивидуални правомощия както за извършване на основната си дейност и за отчитане на работата си (специфични модули за всички служители и позиции на фирмата), така и за преминаване на обучения и валидиране на нови компетенции (вкл. преминаване на годишни фирмени атестации).
1.4. Внедряване на социални иновации посредством създаване и внедряване на вътрешно-фирмена политика, правилник и план за действие, с които ще се разрешат и установят гъвкави форми за работа, обучения и взаимопомощ (коучинг и антистрес мерки) на работното място. В рамките на тази дейност ще бъдат изработен и проведени и вътрешно-фирмени обучения на служителите за работа съгласно новите политики и внедрени иновативни практики и ще бъде инсталирана умна система за пречистване на въздух и оценка на замърсяванията, контролиеана от дистанция от служителите. Служителите ще могат да планират своето пълно или непълно работно време с възможност за компресирано работно време, да променят интензитета на работа и ротация на сходни длъжности когато естеството на тяхната работа го позволява.
1.5. Оценка на устойчивостта с цел определяне на потенциала за въздействие на иновацията.
|
135 360.53
|
133 798.88
|
Повишаване на капацитета на партньорите и заинтересовани страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи: Целта на тази дейност е да подобри иновативния капацитет на кандидата и партньора и да утвърди тяхното бъдещо партньорство. Дейността включва организация на обучителни семинари за креативно мислене и развитие на иновативния капацитет на партньорите в България, провеждане на изнесени извън работното място коуч работилници и семинари за методи за справяне със стреса на работното място. Създаване на благоприятна среда за креативно мислене и споделяне на опит между служители ще спомогне за по-доброто разбиране на бизнеса на кандидата, сплотяването на екипа и изравняването на социалния капитал в една посока. Благоприятната среда за развитие на иновативния капацитет с цел справяне с промените ще включва създаването на нови практики на служителите като седмични общи обеди със сесии на взаимно споделяне, както и индивидуални креативни пратики за намаляване на екологичния отпечатък на предприятието. Такива сесии биха дали възможност на работната сила да мисли по-стратегически и да получи по-задълбочени познания на основните теми, които са най-важни за бъдещето на бизнеса. В тази дейност, както и Дейност 1 са предвидени мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области (допълнителни детайли в описа на внедрените иновации). |
25 196.00
|
21 854.00
|
Дейности за оценка на постигнатите резултати: Тази дейност е да проследи логическата връзка между заложеното в проектното предложение и неговото реално изпълнение с цел предоставяне на доказателствена база на програмните оператори. Оценката ще отговори на следните въпроси: Постигнати ли са заложените цели и резултати (ефективност), Удовлетворени ли са потребностите на целевата група (практическо и обществено значение); Установени ли са особености при изпълнение на заложените дейности и каква е връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; каква е ефикасността на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Какво е въздействието върху целевите групи и устойчивостта на постигнатите резултати. Оценката ще включва измерване на самата социална иновативност на адаптираните и внедрени мерки. |
3 500.00
|
3 500.00
|
Дейности за разпространение на постигнатите резултати : Дейността цели популяризирането на внедрените нови модели и практики в кандидата с цел по-широко разпространение и приложение на тези практики до други заинтересовани страни – партньори, клиенти и работодатели от цяла България в сектора, както и НПО и социални организации. Дейността се разделя на следните под-дейности:
1.1. Създаване на видео материали за ползите от разработените и приложени практики и модели в рамките на проекта
1.2. Медийно участие – публикуване на тематични статии в медии и участие в радио предавания на тема иновации
|
7 800.00
|
7 800.00
|
Информация и комуникация на проекта : Целта на тази дейност е информиране на широката общественост за дейностите на проекта на всеки етап от изпълнението му, прилагане на принципите за прозрачност и спазване на изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията на Договарящия орган. |
2 436.23
|
2 400.00
|
Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е добро, прозрачно, ефективно и ефикасно управление и спазване клаузите на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г.
Дейността включва традиционни задачи като: Сключване на граждански договор с екип за управление – 1 ръководител, 1 технически сътрудник, който да спомага работата на ръководителя и 1 счетоводител за успешното управление на проекта, включващо планиране, счетоводство и финансов мениджмънт, мониторинг и контрол, провеждане на тръжни процедури и приемане на доставките, отчетност, комуникация със заинтересованите страни и други.
Дейността по управление обхваща целия период на проекта. Ръководния екип ще извършва следните основни задачи: координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта; организира цялостната дейност на екипа за управление на проекта; отговаря за спазването на графика за изпълнение на дейностите; осъществява контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; организира изпълнението на предписанията и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място, осъществени от представители на Управляващия орган; организира провеждането на процедурите за избор на изпълнители за дейностите, попадащи в обхвата на проекта;
|
17 429.28
|
16 935.29
|