Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

GIP EOOD, established in 2002 in Ruse, is a Bulgarian producer of coolants: antifreeze, summer and winter screen wash fluids and cosmetics for external and internal cleaning of vehicles.

At present the enterprise produces and markets 30 product brands VEKO, GP and ZEROX with a 10% share of the Bulgarian market.
To meet current competitive market conditions GIP EOOD needs to increase its capacities and productivity, improve the production process and quality characteristics of the coolants, diversify the product range and improve the resource efficiency.
This project proposal envisages the purchase and commissioning of modern technological equipment directly related to expansion and improvement of the level of production processes, storage of raw materials and finished products, automating the management of the production process and quality control.

The project provides for the following investments in tangible and intangible assets:
• Technological installation for storage of raw materials and finished products;
• Automated production line for filling antifreeze and screen wash fluid in plastic tubes and bottles of 1 to 4 liters;
• Inkjet marker printer;
• Laboratory equipment;
• Software for production process control.

The foreseen technological innovation will help improve the production capacity, increase productivity and business efficiency and hence the competitiveness on the domestic and international markets.

Implementing the project will provide a competitive advantage for GIP EOOD and will have immediate impact on achieving the enterprise strategic objective for sustainable growth, improved export potential and turn it into one of the leaders in Bulgaria in the manufacture of coolants.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси /ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л-1 брой, Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция-1 брой, Мастиленострунен принтер -1 брой. : Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л, Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция и Мастиленострунен принтер. Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция е система включваща 3 броя – 30 куб.м. резервоари са съхранение на постъпващите суровини и 4 броя – 10 куб.м. резервоари за съхранение на готова продукция и технологично предшества линията за пълнене в съответните разфасовки. Връзката между тях се осъществява, чрез система от тръби, холендри, колена, преходи и кранове, като движението на течностите се осъществява чрез мембранни помпи и успокоители. Контролът на обема на суровините и готовата продукция се осъществява от съвременни утразвукови нивомери и разходомери, съобразени с изискванията за производсво от химическата промишленост. Данните от ултразвуковите нивомери и разходомери постъпват в Програмируем логически контролер /PLC/, който чрез комуникационен модул и специализиран софтуер за преобразуване на данни, предава и визуализира, чрез потребителският интерфейс текущата информация на производствения процес. Увеличеният капацитет на инсталацията за съхранение на готови продукти ще даде възможност за гъвкавост на пазара, като продуктите ще могат да се бутилират в разфасовки, съответстващи на нуждите на клиентите. Внедряването на предвидената за закупуване технологична инсталация ще оптимизира нивата на незавършено производство и ще се подобри производствения процес, като намали зависимостта му от недостиг на суровини в момент на пиково търсене и осигури непрекъсваемост на.производствения процес. Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки съдържа следните модули: -Линейна дозираща /пълначна/ машина е предназначена за пълнене на готова продукция в различни по обем разфасовки и е съобразена със специфичната пенливост на продукта, без това да се отразява на производителността и качеството на работа.. -Затваряща машина за пластмасови винтови капачки дава възможност за затваряне на бутилки и туби с 3 вида пластмасови капачки, като пренастройката отнема минимално технологично време. Подаването на капачките става автоматично от бункер-ориентатор, в резултат на което се съкращава значително времето за затваряне. -Линейна етикираща машина осигурява автоматичво залепване на един или два срещуположни етикета на плоски и овални бутилки и туби, без загряване /предвид спецификата на продуктите и опаковките/. -Транспортна система за опаковки служи за интеграция на гореописаните машини и осигурява необходимите задели и синхронизация. -Стреч- опаковъчна машина за европалети осигурява сигурността на вече подготвения за експедиция готов продукт съгласно изискванията за превоз на товари. Въвеждането в експлоатация на Автоматизираната технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки в пластмасови туби и бутилки от 1 л до 4 л, ще подобри производствения процес като го оптимизира, премахвайки необходимосста от ръчен труд, повишавайки производителността и намалявайки себестойността. Мастилено-струен маркиращ принтер маркира дата и партиден номер върху бутилки от PET и HDPE, като позволява създаване на лого и баркод от клавиатура. Предвид спецификата на производството, е необходимо той да е влаго- и прахо- устойчив, без подгряване на маркиращата глава. Закупуването му ще елиминира ръчни операции, ще ускори процеса на бутилиране, а в резултата на това ще се подобри производствения капацитет на предприятието. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 3-ти до 4-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 10-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на закупените активи.Подписване на финален приемо-предавателен протокол/и /11-ти месец/ 417 162.00 417 130.00
Дейност за подобряване на съществуващите продукти /ще бъде изпълнена чрез закупуването на Софтуер за управление на производствения процес - 1 брой и Лаборатарно оборудване - 9 броя лабораторни уреди и апарати за физико-химичен анализ/ : Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация Софтуер за управление на производствения процес-1брой.и Лаборатарно оборудване-апарати за физико-химичен анализ-9 броя/ 1. Лабораторно оборудванe е необходимо за извършване на химичен анализ на входящи суровини и готови продукти, както и за текущ контрол при производството на антифриз и течност за чистачки, въз основа на които се издават необходимите сертификати за качество, съпътстващи продуктите. За извършване на анализно-лабораторните изследвания са предвидени за закупуване следните уреди: - Автоматичен Карл-Фишер титратор за кулонометрично титруване /определя водното съдържание в охлаждащи течности чрез титруване с използване на Карл Фишер реактив/; - Сушилен шкаф с микропроцесорен контрол за подготвяне на проби за анализ с температурен обхват : +5 над околната... + 300С; -Уред за измерване на плътността на произвежданите охлаждащи течности; -Цифров рефрактометър /определя концентрацията и точката на замръзване на охлаждащи течности/; -Уред за измерване на рН и проводимост в комплект с рН електрод и кондуктометрична клетка /за определяне на стойности на рН, mV,проводимост, TDS, соленост на охлаждащи течности/; -Аналитична електронна везна; -Магнитна бъркалка с нагряване; -Уред за измерване на точка на замръзване на охлаждащи течности; -Уред за измерване на корозионното действие на антифриз; Закупуването на тези уреди и апарати за физико-химичен анализ е от съществено значение за подобряване на характеристиките на произвежданите продукти, тъй като изграждането на лаборатория на производствената площадка на предприятието, прави възможно вземането на проби за анализ на всеки етап от производствения процес, което ще гарантира постоянно високо качество на продуктите. 2.Софтуер за управление на производствения процес - дава възможност за следене, визуализиране и архивиране на количеството на суровините и последователността на партидите на готовата продукция в резервоарите. Въвеждането на такъв софтуер е от съществено значение за подобряване на характеристиките на произвежданите продукти, тъй като използването му в производствения процес позволява постоятен контрол на химичния състав на продукта според въведената програма и бърза реакция за корекции при констатирани отклонения от зададената рецептура. Това гарантира повторяемост на качествените параметри на всички продукти и пълно съответствие с изискуемите стандарти. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 5-ти до 7-ми месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 8-ми до 9-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 9-ти до 11-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на закупените активи. Подписване на финални приемо-предавателни протоколи /12-ти месец/ 82 714.00 82 644.00
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти на предприятието /ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л -1 брой /: Като част от дейността ще бъдат закупена и пусната в експлоатация Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л. Техническите възможности на линията за бързо пренастройване за бутилиране на течности с различна концентрация на активното вещество, в различни по обем и вид опаковки, ще даде възможност за разнообразяване на асортимента от предлагани продукти, отговарящи на актуалното търсене и ще осигури гъвкава пазарна политика на дружеството. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 3-ти до 4-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 10-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финален приемо-предавателен протокол /11-ти месец/ 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес / ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л.- 1 брой/ : Като част от дейността ще бъдат закупена и пусната в експлоатация Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л. Линията да включва линейна дозираща/пълначна/ машина, съобразена със спецификата на пенливост при пълнене на продукта, затваряща машина с възможност за автоматично подаване на различни капачки от бункер-ориентатор, линейна етикираща машина за самозалепващи етикети и стреч-опаковъчна машина за европалети. Въвеждането на разработена специално за пълнене на пенливи продукти нова технология, ще допринесе за постигне на отлична деаерация на съда и бързо, хомогенно и без разлив напълване и като резултат от това, значително намаляване броя на дефектиралите опаковки. Използването на тази съвременна ресурсоефективна технология ще доведе до намаляване на количеството генерирани отпадъци от пластмасови опаковки, предвидени за депониране с 80% /от над 100 кг до 20 кг пластмасови опаковки / и количеството вода, употребена за производство на 1 тон охладителни течности и течности за чистачки - от 0,390 до 0,350 м3/. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 3-ти до 4-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 10-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финален приемо-предавателен протокол /11-ти месец/ 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).