Description
The project proposal Creation of an attractive urban environment in Kyustendil Municipality includes an object of intervention Kolushko dere – with a starting point Banshtitsa river and an end point Medieval Church St. George. This object falls within the range of the Integrated plan for urban regeneration and development of Kyustendil, specifically within Zone of influence II – Area with social characteristics and Zone of influence Area with public function. The main objective of the project proposal is to improve the physical and living environment and to revitalize priority urban areas in Kyustendil. In order to accomplish this objective, activities for extension, renovation and modernization of the city's green infrastructure are envisaged, combined with interventions for improvement of adjacent pedestrian zones and streets. As a result, the quality of the physical environment will be improved Kyustendil will be attractive to its residents as well as to visitors and business, while at the same time special attention will be paid to disadvantaged groups. The implementation of the current project proposal will contribute to overcoming the shortage of green spaces in the town of Kyustendil and will provide the local population with open and accessible spaces for sports and recreation. At the same time, the improvement of the existing green infrastructure through modern and innovative landscaping solutions will contribute to enhancing the quality of the living environment in Kyustendil. The combination of these activities will contribute to making Kyustendil an attractive center for local people as well as for tourists and businesses. The clean environment, giving equal access to the functions it performs, in combination with provision of better access to people's homes and development of alternative transport is a prerequisite for the successful and sustainable development of Kyustendil, one of the 36 cities, centers of agglomeration areas.
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Дейност 1: Организация и управление на проекта: За целите на изпълнение и управление на проекта ще се сформира проектен екип, който ще изпълнява функции по организационните и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигане на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от четирима членове: - ръководител на проекта; - координатор на проекта; - счетоводител на проекта; - юрист на проекта; Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, осъществяващи дейности по проекта; финансово управление на проекта; докладване на нередности; архивиране; информиране и публичност по проекта. Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с който да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат служители на общинска администрация, с богат професионален опит. Проектният екип ще е отговорен за спазването на процедурите и изискванията на Управляващия орган (УО) съгласно клаузите на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема и приложенията към него, за упражняването на постоянен мониторинг и контрол по отношение на наетите фирми - изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната технологична последователност и не на последно място, за информирането на широката общественост за проекта. | 20 806.46 | 20 351.06 |
Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: През целия период на реализиране на проект „Създаване на привлекателна градска среда в Община Кюстендил“ ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатитеот него и приноса на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020. Информирането на широката общественост ще популяризира процеса, насочен към създаване на среда, в която институциите, гражданските организации, обществото и семействата зачитат правата на хората с увреждания, осъществяват политики, насочени към развитие, социално включване и достъп до качествени грижи и услуги в общността. Чрез активна и навременна реклама ще се предизвика разбиране у широката общественост към проблема на хората в неравностойно положение, което е пряко свързано с цялостното развитие на Община Кюстендил. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целевите групи и преките бенефициенти по проекта; - Широката общественост; - Разпространителите на информация. Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност - изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност - всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност - всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство - всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност - ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г .. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Директна комуникация - пресконференции, официални церемонии, разработване на информационни материали; - Външна реклама - постоянни обяснителни табели. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл. 115 § 4 от Регламент 1303/2013 г . и в чл. 3, чл. 4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г . | 8 669.35 | 10 007.22 |
Дейност 3: Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори: Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерт от администрацията, член на екипа за управление на проекта, ще подготви тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки. Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. | 0.00 | 0.00 |
Изпълнение на инженеринг – проектиране, строителство и авторски надзор за обект „Благоустрояване и ревитализация на „Колушко дере“, разположено между река Банщица и Средновековна църква „Св. Георги“, гр. Кюстендил: Дейността включва Изпълнение на инженеринг – проектиране, изпълнение на дейности по СМР и авторски надзор. Дейността ще бъде извършена от избран изпълнител съгласно ЗОП, спазвайки и основавайки се на принципите на лоялна конкуренция, ефективност и прозрачност. В обхвата на инженеринга са включени следните основни дейности: (1) Дейности, свързани с изработването на технически проект: - Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на техническия проект, съгласно изискванията на Възложителя и изискванията на действащите към момента нормативни документи, в обем и съдържание - ЗУТ и Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. - Съгласуване и одобрение на техническия проект и издаване на разрешение за строеж. (2) Изпълнението на строително-монтажните работи на обект „Благоустрояване и ревитализация на „Колушко дере“, разположено между река Банщица и Средновековна църква „Св. Георги“, гр. Кюстендил ще започне след издаването на разрешение за строеж и ще включва следните етапи: Етап 1: Откриване на строителна площадка; Изпълнение на СМР при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка; Етап 2: Законосъобразно предаване на строежа и въвеждане в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка в т.ч. приключване изпълнението на строежа със съставянето на всички актове съгласно Наредба № 3/31.07.2003г.; издаване на Разрешение за ползване. (3) Дейности свързани с изпълнението на Авторски надзор по време на изпълнение на строително - монтажните работи на строежа: авторски надзор при строителството на обекта в рамките на техническия проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта; присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай за установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо строителен надзор; заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обектите. | 1 011 614.25 | 1 263 297.80 |
Дейност 5: Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ : Предметът на дейността ще обхваща оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор по време на извършването на СМР на обект „Благоустрояване и ревитализация на „Колушко дере“, разположено между река Банщица и Средновековна църква „Св. Георги“, гр. Кюстендил. При упражняване на строителен надзор, изпълнителя ще носи отговорност за дейностите и задълженията му като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ. Строителният надзор ще се изпълнява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в България. По-детайлно, за дейностите на строителен надзор, Изпълнителя ще следва изискванията на чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: 1. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ (до издаване на до издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж), в задължителния обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ, а именно: - законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол по отношение пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - контрол относно спазването на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. - контрол при изпълнение на строежа, съобразно одобрения технически проект и изискванията за изпълнение на съответния строеж, при спазване разпоредбите на чл. 169, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ. - оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - годност на строежа за въвеждане в експлоатация. 2. Осъществяване на контрол на качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност. 3. Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 4. Откриване на строителна площадка и определяне на строителната линия и ниво , в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, със съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, във връзка с чл. 157, ал.1, ал. 2 и ал. 4 от ЗУТ; 5. Заверка на заповедната книга на строежа, съобразно чл. 158, ал. 2 от ЗУТ и писмено уведомяване на Общината, специализираните контролни органи, Регионалната дирекция за национален строителен контрол, РСПБС и Инспекция по труда, в 7-дневен срок от заверката. 6. Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.З от Наредба № 2/2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, включително изпълнение на всички задължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба. 7. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа; | 25 000.00 | 7 800.00 |
Дейност 6: Извършване на независим финансов одит: Одитът на проектите по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 - 2020 се използва от УО като надежден източник на увереност при верификацията на разходите. За изготвянето на одиторски финансови отчети ще се извършва финансов одит на цялостното изпълнение на проекта от лицензирани експерт-счетоводители. Фирмата - изпълнител ще бъде избрана съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане. Основната цел на извършвания одит е да се предостави на община Кюстендил доклад за фактически констатации и да се формират констатации (потвърждения) относно: o всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; o първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одитора следва да се увери, че всички документи на база, на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; o неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; o счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Резултатите от извършения одит на проекта ще бъдат представени в изчерпателен доклад, който ще съдържа фактически констатации. Одиторът задължително следва да потвърди, че са извършени одиторски процедури и са проверени 100% от декларираните допустими разходи по източници на финансиране, съгласно процентните отношения в договор за БФП. | 8 669.35 | 10 200.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN