Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The electronic administrative services (EAS) of the Ministry of Interior are part of the process for providing qualitative, efficient and accessible services to citizens and business. It is important the Ministry of Interior to ensure high reliability both in terms of continuous availability of services and information security. Currently, the Ministry of Interior provides 54 EAS through the EAS Portal. The goal is the maximum number (of all 161) of administrative services, provided by the Ministry , to be electronic.
The increased interest in the EAS and the legal framework changes require the electronization of additional services provided by the Ministry of Interior. The present project has been developed to cover the identified necessity. This project expands and complements the one that was successfully completed on 21.06.2021, which put into operation the upgraded Portal of EAS with a flexible and adaptive mechanism for performance and visualization of the information during EAS submission and new EAS are developed. In order to improve the services and expand the scope of the EAS provided, it is envisaged to improve the processes for EAS submission, processing and providing, as well as to increase the services efficiency and accessibility for the citizens and the business; improvement of the administrative service for citizens and business, and administrative burden reduction; electronic services development and realization in the following directions: "Bulgarian identity documents", "Control of generally dangerous means" (CGDM) and "Traffic police".
Through the project, it will be provided and supported, development and implementation of additional functionalities of Automated Information System “Private security activities licensing and control” and Register CGDM in accordance with the amendments to the Administrative Violations and Penalties Act and implementation of Secure electronic delivery system.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Развитие на Портала за електронни административни услуги (ПЕАУ) на МВР. Разработване и реализиране на електронни административни услуги по направления БДС, КОС и „Пътна полиция“, повишаване степента на усъвършенстване на технологичния процес в служебната част (бек-офис) на ПЕАУ: В рамките на дейността ще бъде извършено следното: 1. Анализ на приложимата нормативна уредба във връзка с текущото предоставяне на ЕАУ през ПЕАУ с цел постигане на оптимална автоматизация на процесите при предоставяне на ЕАУ от МВР. 2. Надграждане на клиентската част на ПЕАУ. Основната цел е развитие на услуги по направление БДС, ПП, ЛКЧОД и реализиране на 20 нови електронни административни услуги по направление КОС (списък на предложените нови ЕАУ е приложен в раздел Прикачени документи). Развитието на услугата по направление БДС с цел попълване и подаване на декларация за изгубена/н, лична карта или паспорт по чл.17 ал.1 от ПИБЛД ще осигури възможност за изготвяне и изпращане на автоматично генерирана покана по чл. 40, ал. 2 от ЗАНН в ССЕВ за съставяне на АУАН и изпращане на съобщение до заявителя. Това от своя страна ще надгради регистър БДС с автоматизиране на процеса. Предвижда се разработване на функционалност за извършване на обобщена проверка за връчени фишове, наказателни постановления или споразумения, свързани с административнонаказателна дейност по ЗАНН, съхранявани в АИС на МВР с възможност за извършване на плащане. В рамките на дейността ще бъде надграден съществуващият механизъм за плащане, включително реализиране на възможност за плащания по дължими суми по споразумение или наказателно постановление, свързани с административно-наказателна дейност по Закона за движението по пътищата, Закона за българските лични документи, Закона за частната охранителна дейност, Закона за оръжията, боеприпасите, взривните вещества и пиротехническите изделия, Кодекса на застраховането и др. Чрез реализиране на функционалност за еднократно автентикиране на регистрирани потребители в ПЕАУ през „Моето пространство“ на Единния портал за достъп до електронни административни услуги (ЕПДЕАУ) ще се създаде възможност за еднокатно автентикиране на потребителите на ЕПДЕАУ, регистрирани в ПЕАУ на МВР да заявяват електронните услуги на МВР през „Моето пространство“ на ЕПДЕАУ. 3. Надграждане на бек-офиса на ПЕАУ. В обхвата на дейността е планирано усъвършенстване на технологичните процеси в служебната част (бек-офиса) на ПЕАУ на МВР, свързани с предоставяне на: ЕАУ за администриране на приложната среда и изготвяне на необходимите за целите на аналитично-справочната дейност справки. Всички нови и функциониращи електронни административни услуги в ПЕАУ ще отговарят на принципа на служебното начало, съгласно чл. 2, ал. 1 от ЗЕУ. От гражданите и организациите няма да бъде изискано представянето или доказването на вече събрани или създадени данни. Тези данни ще се достъпват служебно от първичния администратор на данните. Бек-офисът на ПЕАУ ще бъде надграден както следва: - Осигуряване на възможност за промяна на поделението, в което работи потребителят от страна на администриращия системата, с цел оптимизиране на процеса; - Интеграция с Активна директория, с цел автоматичното попълване на имена, длъжности и имейлна потребители; - Разработване на функционалност в йерархичната структура на потребителите в АИС „Общосистемна информация“, в основната директория (МВР), с цел видимост на процесите в поделенията, без необходимост от създаване на тестови потребители в продукционна среда и преместването им в съответното поделение, за установяване на конкретен проблем на служителя; - Разработване на функционалност, чрез която да се проверява, кой служител от поделението собственик извършва дадена задача за обработка и движението по задачата, по номер на УРИ в одитния панел; - Разработване на функционалност, чрез която файлът за банковите сметки ще постъпва в административния панел, с цел неговото администриране. 4. Обучения за следните целеви групи: - Обучение за администратори - мин. 10 служители на ДКИС; - Обучение за служители на звената в МВР по направление на дейност, които ще изпълняват съответните ЕАУ в бек-офиса на ПЕАУ – мин. 150 служители. Обученията са изцяло ангажимент на изпълнителя по договора. 1 557 423.00 1 553 948.12
Развитие и реализиране на допълнителни функционалности в Автоматизирана информационна система "Лицензиране и контрол на частната охранителна дейност" (АИС ЛКЧОД): Дейността е насочена към: • Разработка на типови документи в АИС ЛКЧОД съгласно разпоредбите в ЗАНН; • Реализиране на обмен на информация със ССЕВ; • Реализиране на обмен на информация с ПЕАУ на МВР. • Развитие на АИС ЛКЧОД, насочено към обмен на информация с НАП. В рамките на тази дейност ще се разработят и внедрят допълнителни функционалности в изградената АИС ЛКЧОД, съгласно измененията и допълненията в Закона за административните нарушения и наказания и реализиране на интеграция със Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ). АИС ЛКЧОД ще бъде надградена като минимум със следните функционалности: - Вписване на предложението от наказващия орган за сключване на споразумение с виновното лице или предложение от страна на виновното лице за сключване на споразумение с наказващия орган в 14 дневен срок от получаване на препис от акта – чл. 58г, пр.2 от ЗАНН с опция за допустимост на споразумението, съгласно чл.58 г, ал. 2 (случаи в които не се допуска споразумение); - Вписване на характера на предложеното споразумение от страна на нарушителя – пълно или частично; - Вписване на мотивирано постановление, в случай на незаплатена глоба в установения срок; - Прекратяване на административно-наказателното производство при наличие на съответните основания по чл. 54; - Издаване на второ НП при наличие на споразумение за отделни нарушения при съвкупност от няколко в изготвения АУАН, с предложено но не изпълнено от страна на нарушителя споразумение в определения 14 дневен срок. В обхвата на дейността ще се надгради регистър ЛКЧОД, по отношение на връзка със ССЕВ, обмен на данни с НАП и автоматизация на процеси, свързани с новите функционалности на АИС ЛКЧОД. Последният етап от дейността е организиране и провеждане на обучения на служителите, работещи със системата. Изпълнителят ще организира и проведе обучение за работа с ново изградените софтуерни компоненти на служителите, които в рамките на служебните си задължения боравят с данни, свързани с АИС ЛКЧОД: • Обучение за администратори на служители на ДКИС – минимум 5 човека; • Обучение за оператори на системата, които ще изпълняват съответните законови разпоредби по направление на дейност – минимум 35 човека. 260 836.00 276 917.37
Разработване и реализиране на допълнителни функционалности в Единен автоматизиран регистър по контрола на общоопасните средства (ЕАР-КОС).: Дейността обхваща: • Разработване и внедряване на допълнителни функционалности в ЕАР-КОС; • Реализиране на обмен на информация с ПЕАУ на МВР; • Разработка на типови документи, съгласно изискванията на ЗАНН; • Реализиране на обмен на информация със ССЕВ; • Разширение на обмена на информация с други регистри, бази данни или информационни системи. В рамките на тази дейност ще се разработят и внедрят допълнителни функционалности на ЕАР-КОС, съгласно измененията и допълненията в ЗАНН и реализиране на интеграция със ССЕВ. Създаването и внедряване на нови модули към ЕАР-КОС е свързано с разработка на софтуер, насочен към допълване възможностите на системата, без да се променя режимът на работа. ЕАР КОС ще бъде надградена като минимум със следните функционалности: 1. Нови функционалности в съответствие с измененията и допълненията в ЗАНН. - Вписване на предложението от наказващия орган за сключване на споразумение с виновното лице или предложение от страна на виновното лице за сключване на споразумение с наказващия орган в 14 дневен срок от получаване на препис от акта – чл. 58г, пр.2 от ЗАНН с опция за допустимост на споразумението, съгласно чл.58 г, ал. 2 (случаи в които не се допуска споразумение); - Вписване на характера на предложеното споразумение от страна на нарушителя – пълно или частично; - Вписване на мотивирано постановление, в случай на незаплатена глоба в установения срок; - Прекратяване на административно-наказателното производство при наличие на съответните основания по чл. 54; - Издаване на второ НП при наличие на споразумение за отделни нарушения при съвкупност от няколко в изготвения АУАН, с предложено но не изпълнено от страна на нарушителя споразумение в определения 14 дневен срок. 2. Нова функционалност за генериране на съобщения за уведомяване на гражданите и бизнеса, свързани с предстоящи изтичания на срока на разрешения. Изискването е продиктувано от изменение в ЗОБВВПИ. 3. Модул за изпращане на съобщения по електронна поща или SMS - продиктувано от изменение в ЗОБВВПИ. 4. Модул за изпращане на съобщения на ниво служител (чат) – с цел методическа помощ и подобряване на комуникацията между ползвателите на системата и администраторите на приложението. 5. Модул за електронно попълване на контролни талони – съгласно изискването на ЗОБВВПИ за издаване на електронни документи е необходимо изграждането на възможност за електронно попълване на контролните талони към разрешенията за придобиване на огнестрелни оръжия, боеприпаси, пиротехнически изделия и взривни вещества. 6. Функционалност за генериране на типови документи, съгласно изискванията на ЗАНН. 7. Интеграция със ССЕВ – с цел връчване на електронните документи, генерирани през ЕАР-КОС. 8. Модул за въвеждане на информация за инциденти с оръжия, боеприпаси, взривни вещества и пиротехнически изделия, съгласно изисквания на ЗОБВВПИ. 9. Функционалност за извършване на справки през мобилно устройство; 10. Обмен на информация с информационни системи и/или бази данни, съгласно изисквания в ЗОБВВПИ: • Интеграция с НАП, за подаване на информация за влезли в сила НП, неплатени в срок; • Интеграция с НАП за получаване на информация за вече платени НП • Интеграция с НАПОО, чрез RegiX ; 11. Интеграция на ЕАР-КОС със АИС ЛКЧОД. Реализирането на обмена на информация между ЕАР-КОС и други системи е свързано с намаляване на ръчното въвеждане, проверяване и/или изпращане на информация. Ново изградените функционалности и модули ще са в съответствие с последните промените в ЗАНН и в ЗОБВВПИ, направени през 2021 г. и 2022 г. Разработката и тестването на софтуерните модули ще се извършат на паралелна тестова база с параметрите на реалната система, като по този начин при внедряване на новите компоненти в продукционната среда, няма да се спира ползването на системата. Ще бъдат обучени всички ползватели на новите модули. Ще бъдат обучени най-малко 60 потребители на системата-служители на ГДНП и 6 ИТ специалисти, администратори на системата от ДКИС. 357 208.00 357 144.65
Доставка на техническо оборудване за осигуряване на сигурността и бързодействието при достъпа до електронни административни услуги.: Дейността включва: - Анализ на съществуващата част от инфраструктурата, която ще бъде подменена от новото оборудване, с цел уточняване на нуждите и възможностите за подобряване на сигурността при обмен на информация; - Разработка на план за миграция и интеграция; - Доставка на необходимото оборудване – минимум 8 мрежови устройства; - Физическа инсталация на оборудването, конфигуриране и имплементация; - Извършване на функционални тестове след надграждането; - Въвеждане в експлоатация. Дейността предвижда анализ на съществуващата част от инфраструктурата, която ще бъде подменена от новото оборудване и разработка на план за миграция и интеграция. Целта на анализа е да улесни процеса на интеграция на новото оборудване в съществуващата инфраструктура на МВР. Ще бъде извършена доставка на необходимото оборудване, физическа инсталация на оборудването, конфигуриране и имплементация. След успешно извършване на функционални тестове относно реализираното надграждане ще се осъществи и въвеждане в експлоатация на техническите средства. С дейността ще се поднови и надгради цялостната инфраструктура, чрез която се предоставят електронни административни услуги на граждани и бизнес организации, както и ще се подобри електронният обмен между административните органи. Новото оборудване ще доведе до повишаване на нивото на мрежовата и информационна сигурност в среда на нарастващите заплахи и рискове, свързани с възможности за компрометиране на информационни потоци от данни, особено по отношение на достъпа до информационната система за обмен на справочна и удостоверителна информация (RegiX) от други организации и държавни структури до подържаните от МВР първични регистри. Ще бъде гарантирано и повишаването на бързодействието на крайните потребители, сигурният им и защитен достъп до електронните услуги по всяко време, независимо от местоположението им, ще гарантира защита на правата, личните им данни и идентичност. Служебният обмен на информация и данни между съществуващи в държавната администрация информационни системи, извън МВР, също ще бъде гарантиран и защитен. С подмяната на морално остарялата техника за достъп до регистри и услуги на МВР от банковия, застрахователния и други сектори по реда на чл. 1 от ЗЕУ, ще бъде техническо осигурено и повишаването на броя заявки предвид поставените към момента изисквания от банки и финансови институции. 881 848.80 881 826.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).