Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 262 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

"Amigo Nova" is a company engaged in the manufacture of wood products, including packaging and timber. The company has 29 employees who have the necessary experience and specific knowledge in the manufacturing sector, as well as its own production hall, two workshops for primary processing and assembling materials, sterilization chamber with high capacity, forklift and truck. The company strategy is the continuous improvement of the working conditions, leading to staff satisfaction and sustainable employment, which corresponds with the objectives in the project proposal.
The specific objectives of the project are related to the introduction of mechanisms for effective management of the staff, the achieving of individual and collective protection for the employees of the company and  achieving high standards of health and safety at work. Activities planned under the project are:
- It will be developed and implemented system and software for human resources management, which will be tailored to the individual needs of employees and the company;
- It will be implemented new standard for safe and healthy working conditions;
- It will be purchased PPE and SROs working in the Amigo Nova, thus increasing the safety in carrying out their work duties;  
- It will be put dust-removing system for the production equipment and cleaning machine for the workshops and aspiration system will be purchased in order to reduce risk factors in the company and to avoid respiratory diseases and raise the percentage of job protection; 
- It will be provided transport of persons from the targeted group, thus promoting employment.
The planned project activities are set so as to achieve the general and specific objectives of the project proposal, which in turn will lead to increased efficiency and productivity of human resources, which is one of the main problems and needs of staff.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на наблюдение, контрол и управление на проекта: За целия период на изпълнение на проекта ще бъде сформиран квалифициран и опитен екип от експерти изцяло отговарящ за правилното изпълнение на проектното предложение. Изборът на подобен екип е ключов момент за успешното управление на проекта. Работата в екип, която се изразява в много точно разпределение на задачите и отговорностите между всеки един от членовете на екипа е важен фактор за успешното реализиране на проекта. Дейността ще бъде осъществена в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от заложените дейности. С оглед обезпечаване изпълнението на настоящия проект и с цел създаване на необходимите предпоставки за ефективно проектно управление, "Амиго Нова" ООД ще сформира екип за управление на проекта, съставен от специалисти с адекватно на предложените им по проекта длъжности образование, с дългогодишен специфичен професионален опит, както и със задълбочени познания по отношение на спецификата на дейността на фирмата. Екипът за управление ще се състои от: ръководител на проекта, координатор на проекта и счетоводител с вменена финансова отговорност. Ангажираността им в рамките на проекта е предвидена да бъде, както следва: - за ръководителя на проекта в рамките на 560 часа; - за координатора на проекта - в рамките на 532 часа; - за счетоводителя на проекта - в рамките на 532 часа. Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите от екипа ще се събират периодично на работни срещи. Работните срещи ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешно отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. В случай на необходимост, ръководителят на екипа или всеки друг негов член ще има възможността да свиква извънредни срещи. Екипът по проекта ще носи отговорност за водене на цялостната документация по проекта, включително изготвянето на съответните справки, технически и финансови отчети, искания за междинно и окончателно плащане и друга документация в съответствие с изискванията на Договарящия орган. Екипът по проекта ще бъде ангажиран и ще носи отговорност и за избор на външни изпълнители за реализацията на дейностите по проекта в съответствие с разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г. 14 486.54 13 801.74
Осигуряване на визуализация и публичност по проекта: Целта на дейността е популяризация на дейностите и постигнатите резултати по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. Дейността има за цел да бъде осигурена публичност на подкрепата от Европейския социален фонд и ОП РЧР и визуализация на проекта в съответствие с нормативните изисквания и правилата на ОП РЧР. Ще бъдат изготвени рекламни и информационни материали, които да популяризират програмата и да представят целите по проекта. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. След стартиране на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Те ще имат заслугата достъпа до информацията по проекта да бъде прозрачен и да достига до заинтересованите страни. 2 656.00 3 277.00
Разработване и внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси във фирмата: Повишаването на заетостта и развитие на човешките ресурси са резултатите, които ще бъдат постигнати от реализирането на поставената цел. Дейността е насочена към цялостна оптимизация на управлението на човешките ресурси, което е част от дългосрочната стратегия на фирмата. При изпълнението ще се направи детайлна оценка на организацията на трудовата дейност и работната среда, с оглед на създаване по-добри условия на труд и по ефикасно използване на материалните и човешките ресурси в "Амиго Нова" ООД. С изпълнението на дейността се цели постигане на високи резултати в управлението на безопасността и здравето при работа. Също така ще бъдат набелязани мерки за оптимизиране на разработените процеси с цел намаляване на риска на работните места и повишаване на производителността на труда. Дейността ще включва: - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост; - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по- възрастните служители (над 54 години). Гъвкавостта и развитието на специфични форми на заетост създават условия както за подобряване на икономическите резултати, така и на заетостта, Ръководството на Амиго Нова осъзнава необходимостта от въвеждането на подобни форми на заетост, както към лицата над 54 г, така и за останалите служители като цяло. Поради тази причина минимални изисквания към изпълнителя на дейността са свързани със следните елементи, заложени в софтуера. Той трябва да включва практическо приложение по следните критерии: - по критерии работно време - възможност за отчитане на непълно работно време, работа през почивни или празнични дни, гъвкави граници на работното време, работа на смени, допълнителни часове работа, като работата извън работно време ще се отчита с цел заплащане спрямо трудовото законодателство; - по критерии локализация на работното сила - мобилна заетост; - по критерии трудови задължения - ротация на длъжности, промяна на длъжността, промяна на трудовите задължения в рамките на длъжността, - по критерии трудово възнаграждения - заплата, обвързана с равнището на трудовото изпълнение. Въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси ще спомогне за оптимизиране на административната и работна организация на труд. Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси ще доведе до оптимизация на работните процеси, пряко ще рефлектира върху по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Внедряването на софтуер за управление на човешките ресурси ще позволи въвеждането на иновативен модел за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. 20 000.00 20 000.00
Осигуряване на средства за колективна защита: Изпълнението на дейността ще подобри условията на труд в "Амиго Нова" ООД посредством повишаване на мотивацията и удовлетвореността на заетите чрез осигуряването на по-добри и съвременни колективните предпазни средства. Осигуряването на система за обезпрашаване към производствените машини, мобилна аспирационна система и индустриална прахосмукачка ще намали рисковите фактори на работното място, ще бъде превенция от заболявания, най-вече на дихателната система. Необходимостта от осигуряване на система за обезпрашаване на дървообработващите машини в цеховете е продиктувана от създаването на по-добра и следователно по здравословна работна среда. Целта е чрез поставянето им да се извлича по-ефективно въздуха с прах и така да се подобри микроклимата и в двата цеха - за обработка и за сглобяване. Ще се монтират механични шибъри към всяка обслужвана машина с цел ергономичност на системата. В рамките на дейността ще бъде закупена мобилно аспирационно устройство. При дървообработването опасността от експозиция на химични агенти - кондензирани високодисперсни пари на метали, съдържащи железни окиси, съединения на никел, манган, хром, въглероден оксид, въглероден диоксид, азотен оксид, азотен диоксид, озон, е с висок риск и може да доведе до заболявания на дихателната система. Предвидена по проекта е закупуването на индустриална прахосмукачка, която да почиства машините от прах, твърди частици и течности. Моторната глава е предвидена да има шумоизолиращ материал, за да се редуцира възможно най-много нивото на шума. По този начин ще се подсигури една безопасна и здравословна работна среда в предприятието и ще се удовлетворят нуждите на работещите в него. 39 788.00 39 200.00
Осигуряване на нови и по-модерни лични предпазни средства и специално работно облекло: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по ефективни ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. В "Амиго Нова" ООД периодично се закупуват и подменят работни облекла и личните предпазни средства, но поради характера на дейността бързо се амортизират. Към настоящия момент повечето облекла и средства за защита са с изтичащ срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. Раздадените ЛПС са доста амортизирани и с намалена защитна функция. Особено лошо е състоянието на използваните работни ръкавици. Наличните са силно замърсени и протрити. Поради характера на извършваната работа и не достатъчно високото качество се налага честа подмяна на ЛПС, значително на по-къси интервали от предвидената им годност. За целите на проекта ще бъде направено пълно обновяване на ЛПС и СРО съобразно утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства (според Наредба № 3 /19 .04. 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място).С доставката на ЛПС и СРО (предвидено по настоящият проект) работниците ще имат възможно за най-доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Новозакупените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място. 29 959.60 28 565.20
Придобиване на стандарт за безопасни и здравословни условия на труд: Изпълнението на дейността е в пълен унисон с предвидените цели на проекта, съответно с целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством внедряването и сертифицирането на Стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще се подобри работната среда в дружеството кандидат и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Внедряването на тази система ще надгради изградената система за управлeние на качество по стандарт ISO 9001:2000. По този начин ще се гарантира безопасността и здравето на работещите в предприятието. Предвидените по дейността стъпки по внедряване и сертифициране на стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в "Амиго Нова" ООД, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Едновременно с това ще се спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. Въвеждането на международния стандарт ще гарантира изграждането на устойчива система за контрол на безопасните условия на труд в предприятието, ще изгради у всички служителите завишени критерии към организацията на труда, към опазването на околната среда, към поддържането на оптимални характеристики на работната среда 14 500.00 14 500.00
Осигуряване на обзавеждане за стаята за почивка на работещите във фирмата: Проектната дейност има за цел да подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването социална придобивки за работници и служители, под формата на обзавеждане и оборудване за мястото за хранене и почивка. Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда във фирмата. В рамките на тази проектна дейност мястото за отдих и хранене ще бъде обзаведено и оборудвано за ползване от служителите. Ще бъдат чувствително подобрени условията на труд в предприятието, като същите ще бъдат адаптирани, както към нуждите на външната икономическа среда, така и най-вече към вътрешните нужди на работниците и служителите в тях. Осигуряването на социална придобивка, отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата във фирмата. Осигуряването на социална придобивка отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието, както и по-високо качество на работната сила като цяло. В "Амиго Нова" ООД има помещение за отдих, което е изградено за служителите на собствена сметка, тъй като фирмата се стреми да осигурява условия за пълноценна почивка на служителите, но обзавеждането и оборудването в него е оскъдно и до-голяма степен амортизирано. Чрез закупуването на по-ново, модерно и качествено такова ще се удовлетворят нуждите на работещите в "Амиго Нова" ООД, ще се насърчи заетостта в устойчива и ще се мотивира самия перознал към по-качествено извършване на работните им задължения. 6 960.00 6 960.00
Осигуряване на транспорт за период от 12 месеца: По дейността се предвижда осигуряването на организиран транспорт до и от работното място на представителите на целевите групи по проекта 19 заети в "Амиго Нова" ООД лица, които са част от целевата група и ежедневно пътуват до и от работното място. Изпълнението на дейността ще допринася за постигане на предвидените цели на проекта, съответно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез осигуряване на организиран транспорт от и до работното място ще се насърчи географската мобилност на работещите във фирмата, едновременно с което ще подкрепи работодателя чрез обезпечаване на транспорт на наетите в предприятията лица. Това от своя страна ще допринесе за запазване заетостта на служителите и ще повиша нивата на устойчива заетост в предприятието. Осигуряване на организиран транспорт от и до работното място ще допринесе и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятието, ще се въведат нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организацията на труд. Работното място на лицата от целевата група, които ще ползват организиран транспорт от и до работното място е предприятието-кандидат "Амиго Нова" ООД, намиращо се в село Изгрев. Предвиденият брой на целевата група са 19 лица. По дейността се предвижда организирането на следните транспортни схеми, по която ще се осъществява транспорта от и до работното място: Първи маршрут: - град Шумен - село Осенец - село Буйновица - село Изгрев. Ще бъдат превозени общо 5 работника, като километрите в едната посока са 45,2 в едната посока и 90,4 общо в двете Втори маршрут: - село Климент - село Изгрев. Ще бъдат превозени 7 души, като в едната посока е около 12 километра, а общо за двете - 24 км. Трети маршрут: - село Наум - село Изгрев. Ще бъдат превозени 7 души, като в едната посока е около 9,8 км., а общо отиване и връщане в около 19,6 км. Общо изпълнението на трите транспортни схеми възлиза около 67 км. в едната посока и 134 км. общо за двете. Дейността ще допринесе за подобряване на гъвкавостта на пазара на труда за 19 лица от целевите групи, за които ще бъде осигурен ежедневен превоз до и от работното място. Европейската практика показва, че по-добрата професионална мобилност осигурява възможност за запазване и развитие на професионалните умения. 16 884.00 16 884.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).