Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

With the implementation of this project proposal "Iskra" Ltd. aims to provide a better working environment for the employees of the company through a combination of measures to improve the conditions and organization of work in the enterprise and preserving jobs for eight employees the company persons who have their jobs are outside the locality in which they live, providing they are organizing transportation to work.
Planned for implementation within the project proposal activities, including development of a system for human resources development and acquisition of software management, aimed at optimizing the management and development of human resources in the enterprise, providing a healthy and safe working conditions by reconstruction and building of local aspiration systems and air conditioning of the premises, building fire alarm system and installation of a gas signal device in "Boiler room", replacement of chairs, modernization of the system of hydrants by replacing the hoses and nozzles, acquiring certification standard BS OHSAS 18001: 2007 and provide social benefits for workers in the enterprise aimed at creating favorable conditions in "Iskra" Ltd. and are carved in compliance with the standards and requirements of legislation on safety and health at work.
In addition, the project proposal provides implementation and activities related to the provision of organized transportation to and from work for eight persons employed in the enterprise who live outside the settlement, which is their job.
In this way, through the implementation of project activities and investing in creating a better and safer working conditions and higher levels of sustainable employment will improve the quality of jobs, which will reflect positively on labor productivity in the enterprise and increase its competitiveness.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е отговорно администриране и финансово отчитане на настоящия проект, съгласно изискванията на приложимото национално и европейско законодателство, както и осигуряване на съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. С правилната организация и управлението на проекта се цели осигуряването на: - Надлежно оформяне на документите свързани с изпълнението на дейностите по проекта; - Законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; - Стриктно спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и поднормативни актове в областта на определянето на изпълнители; - Качествено и точно изготвяне на техническата и финансова отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство; - Коректност, валидност и надежност на информацията за изпълнение на дейностите; - Качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта. С оглед успешното управление и изпълнение на проекта се предвижда дейността да се възложи на външна организация, избрана при спазване на изискванията на нормативната уредба и по реда на чл. 9, ал. 1 от Постановление № 118 на МС от 03.07.2015 г. Също така се предвижда да се назначи ръководител на проекта, който да ръководи и координира проектните дейности и дейността на избраната външна организация. Ръководител на проекта ще бъде инж.Марин Рашев Маринов, който е управител на „ИСКРА“ ООД. Избраната организация, съвместно с ръководителя на проекта ще отговаря за изпълнението на дейностите предвидени в проекта, в съответствие с клаузите и срока на сключения с Управляващия орган по програмата – Министерство на труда и социалната политика, договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Задачите свързани с успешната организация и управлението на проекта включват: - Организиране на ежемесечни работни срещи между избраната външна организация, ръководителя на проекта и представители на целевата група. Срещите ще бъдат документирани, като по време на тях ще бъдат обсъждани текущи въпроси свързани с изпълнението на проектните дейности, ще бъдат отчитани извършените такива, както ще се планират и предстоящите задачи. - Текуща отчетност. Ще се извърши текуща отчетност по време на цялостното изпълнение на проекта. Ще бъдат изготвяни междинни технически и финансови доклади, както и окончателен технически и финансов доклад. Те ще дават пълна информация за степента на изпълнение на проектните дейности за съответния период, съгласно изискванията на Общите условия към ДПФП по ОП РЧР. Отчитането на разходите по извършените дейностите, предвидени в проекта, няма да противоречат на правилата, описани в Условията за кандидатстване и ПМС № 119/19.02.2016 г. - Провеждане на процедури по реда на ПМС 118/2015 г. за избор на изпълнители за дейностите по проекта, извършен в съответствие с действащото национално и европейското законодателство. Предвидените конкретни процедури за избор на изпълнители са детайлно представени в рамките на описанието на всяка отделна дейност. - Наблюдение и вътрешна оценка на проекта съобразно дефинираните индикатори за изпълнение и резултат включващи: определяне на етапи за наблюдение на всяка отделна дейност, съгласно плана за изпълнение на дейността; определяне на наблюдаващо лице, което извършва предварителна и оперативна работа по наблюдението; изготвяне на оценка на изпълнението на всяка дейност – оценка на изпълнението на посочените индикатори (абсолютни фактори) и субективни фактори, евентуална необходимост от оперативни промени във връзка с изпълнението; комплектоване и проверка на документацията, свързана с изпълнението на дейностите – кореспонденция, доклади, счетоводни документи, снимки и видео материали, мостри на материалите за визуализация и публичност. 19 200.00 19 200.00
Информираност и публичност: С изпълнението на дейността се цели осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане получено от „ИСКРА“ ООД и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ” 2014-2020. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. „ИСКРА“ ООД ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от него проект и за подкрепата на проекта от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР 2014-2020. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Знака на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕСФ), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма ОП РЧР в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. На фирмения уеб-сайт ще бъде публикувана информация за проекта, кратко описание, целите и резултатите, като се посочи финансовата подкрепа от ЕС. Върху доставеното по проекта оборудване и обзавеждане, както и на реконструираните и изградени инсталации, ще бъде поставен визуализиращ стикер, който да удостоверява, че същите са доставени/модернизирани по проект, изпълняван с подкрепата на ОП РЧР 2014-2020, съфинансирана чрез Европейкия социален фонд. На видимо за обществеността място, пред производствената сграда на предприятието в гр.Първомай ще бъде поставена информационна постоянна табела, която ще указва, че в предприятието се реализира проект, финансиран от ЕС. Ще бъдат отпечатани и разпространени също така 1000 бр. информационни брошури с информация за целта на проекта, реализираните дейности и постигнатите резултати. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Информационните материали ще бъдат поставени и в зоните на дейност на „ИСКРА“ ООД, а също така ще бъдат раздавани на клиентите и доставчиците на предприятието. По този начин те също ще имат възможност да се запознаят с възможностите за финансиране на дейности свързани с подобряването на условията на труд и мобилност на заетите предоставяни от Европейкия социален фонд чрез ОП РЧР 2014-2020. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. 1 400.00 1 400.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на иновативна система за развитие на човешките ресурси в „ИСКРА“ ООД : Изпълнението на настоящата дейност има за цел чрез въвеждането на нова система от организационни практики, процедури и правила за управление да се постигне по-рационално използване на ресурсите, а оттам и запазване на трудовата активност, подобряване достъпа до заетост, по-успешно съчетаване на професионалния, семейния и личния живот и до удължаване на заетостта на работниците и служители над 54-годишна възраст в предприятието. Развитието на ИСКРА ООД в условията на негативни демографски тенденции и очертаващи се дефицити на работна сила на пазара на труда в перспектива, изисква осигуряване на човешки ресурси с необходимите численост, структура и ниво на компетентности. Към момента дружеството не разполага с основана на единен подход система, в която да са формулирани дългосрочните цели и мерки/дейности за тяхното постигане, свързани с развитието на човешките ресурси в предприятието, в средносрочна и дългосрочна перспектива. Липсата на такъв единен подход създава редица трудности пред ръководството на предприятието и прави неефективен процеса по планиране и развитие на човешките ресурси. Няма достатъчно стимули за развитието на работната сила, налице е неудовлетвореност от страна на работниците, не се използва в достатъчна степен потенциалът на служителите над 54 годишна възраст, които разполагат със значително по-голям практически и производствен опит. Всичко това оказва негативно влияние по отношение на производителността на труда, а от там и на конкурентоспособността на предприятието. Тези обстоятелства налагат разработването и въвеждането в предприятието на нов специфичен метод за осигуряване и развитие на човешкия капитал, въз основа на който да се изготвят и утвърдят нови вътрешни документи (правила, процедури), чрез които ще се въведе иновативната система, с цел постигане на стратегическите цели на предприятието в тази област. Разработването на иновативната система за осигуряване и развитие на човешките ресурси в ИСКРА ООД, ще бъде предшествано от извършването на подробен анализ на съществуващата структура и практиките за управление на човешките ресурси в дружеството, като се акцентира на идентифицирането на възможностите за използване на потенциала на заетите над 54-годишна възраст, както и на хората с увреждания. За резултатите от извършения анализ ще бъде изготвен доклад, въз основа на който ще се разработят съответните вътрешни документи, регламентиращи иновативна система за осигуряване и развитие на човешките ресурси в ИСКРА ООД, с която се цели да бъде постигнато: - промени в организацията на труда, осигуряващи възможности за използване на потенциала на работещите на възраст над 54 години, в т.ч. чрез ротация на работните места и избор на работни места, съответстващи на техните физически възможности и квалификация; - адаптиране на работните места и работната среда към индивидуалните особености на заетите с предимство за работещите на възраст над 54 години и хората с увреждания; - усъвършенстване на системата на заплащане, включително въвеждане на бонусна система, основана на трудовото представяне и със специфични поощрения за работещите на възраст над 54 години и хората с увреждания; - оптимизиране на работните графици и сменните режими на труд и почивка, както и на начините на провеждане на почивките (активни, пасивни, полупасивни), включително за работещи над 54 години и хората с увреждания, според условията на работа и здравното им състояние; - разработване на планове за кариерно развитие на лицата над 54-годишна възраст с оглед осигуряване на предвидимост в развитието и удължаване на активния трудов живот; - системно обучение и повишаване на квалификацията, включително за заетите над 54-годишна възраст и хората с увреждания; - осигуряване на възможности за подобряване на вътрешната комуникация, координацията и взаимодействието. Обхванатите от изпълнението на дейността са 79 заети лица в ИСКРА ООД, от които 25 бр. над 54-годишна възраст и 4 бр. с различна степен на увреждания на здравето. 19 100.00 19 000.00
Придобиване на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси: С изпълнението на настоящата дейност ИСКРА ООД има за цел да автоматизира процеса по управление на човешките ресурси в предприятието чрез придобиване на специализиран софтуер. Предвиденият за закупуване в рамките на дейността софтуер представлява информационна система позволяваща цялостно управление на човешкия капитал, организационната структура, администрацията, процесите и работните процедури. По своето предназначение и функции софтуерният продукт ще бъде съобразен със системата за организация на човешките ресурси в предприятието, която ще бъде разработената в рамките на Дейност 3 от изпълнението на проекта и ще бъде нейно естествено допълнение. Комбинацията от системата и софтуера ще се осигури единния подход по отношение ефективното планиране и управление на човешките ресурси в предприятието. В съвременните времена, в които използването на информационните технологии вече се е превърнато не в лукс, а в необходимост в ИСКРА ООД информацията свързана с човешкия капитал се съхранява все още на хартия. Поради тази причина цялата документация свързана с подбора и назначаването на персонала, разрешаването на отпуски, оценките за изпълнението, нуждите от обучения, разпределението на длъжностите и отговорностите е изключтелно труднодостъпна, като при необходимост отнема значително време същата да бъде открита. Това създава проблеми най-вече за Ръководството на компанията и в повечето случаи не позволява своевременно да се реагира при нужда. Същевременно цялата генерирана на хартия документация свързана с управлението на човешките ресурси в предприятието е изцяло в противоречие с политиката на ИСКРА ООД за стремеж към постигане на устойчиво развитие и опазване на околната среда. С прилагането на закупеният в рамките на дейността софтуерен продукт ще се постигне оптимизиране на дейностите свързани с управлението на човешките ресурси в предприятието. Ръководството на дружеството няма да губят излишно време в търсенето на информация тъй като посредством софтуера те ще имат бърз и лесен достъп до данните на служителите. Софтуерът също така ще осигурява ефективност на вътрешния контрол с помощта на моментни справки и анализ на макро, мезо и микро равнище. Ще бъдат осигурени процесите по ефективно разпределение на изискванията и функциите на длъжностите (задължения, отговорности и компетенции), поддържането на работни досиета на служителите и мениджмънта, осигуряване на разпределението на основните функции на управлението (планиране, организиране, контрол и регулиране) на различни управленски нива. Основните модули на предвидения за закупуване в рамките на дейността софтуер включват: Модул 1:Структуриране на организацията; закриване и прехвърляне; комплексна справка за цялостната структура; професия, направление, категория; организационна информация, персонални данни на служителите (досие, справки); данни на служителите. Модул 2:Оценка на степента, в която служителите покриват изискванията на длъжностите; определяне нуждата от обучение. Модул 3:Оценка на степента, в която служителите изпълняват функциите на длъжността; мотивация и развитие на служителите; ефективен подбор на екипи; обвързване между заплащане и представяне. Модул 4:Обезпечаване на ефективното разработване на процедурите; разпределяне на задачите; предоставяне на информационна осигуреност на служителите; възможности за анализ и подобрения на дейностите в организацията. Осигуреният с помоща на софтуера бърз и лесен достъп до систематизирана информация за персонала на дружеството, ще позволи нейното анализиране, за да се вземат правилни решения, да се облекчи ръчният труд и да се подобри процеса по предоставянето на данни и информация, както и да се улесни достъпът до услугите в различни направления–както към мениджърите, така и към служителите. Не на последно място посредством неговото внедряване ще се насърчи опазването на околната среда чрез „виртуализиране“ на основните процеси и премахване на значителна част от документооборота на хартиен носител. 17 200.00 17 150.00
Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място от работодателя за служители на „ИСКРА“ ООД: Дейността има за цел да повиши географската мобилност на заетите в „ИСКРА“ ООД лица. Посредством предоставянето на социалната придобивка свързана с осигуряването на транспорт за работещите ще бъдат запазени работните места на тези лица и доходите им от труд, като начин за постигне на устойчива заетост. Изпълнението на така формулираната дейност включва планиране, организиране и извършване в продължение на 12 месеца на транспорт до и от работното място за 8 бр. работници на „ИСКРА“ ООД. Местоработата на тези работници се намира в гр.Първомай, но населеното място, в което те са регистрирани по настоящ адрес е с.Брягово, което е различно от работното им място. Същевременно двете населени места не са отдалечени на повече от 100 км. едно от друго. Превозът на служителите ще се осъществява с превозно средство – 1 бр. микробус фолксваген транспортер с рег.№ РВ9233РМ, собственост на „ИСКРА“ ООД. Броят на местата за сядане в транспортното средство, без мястото на водача са осем. Превозът на служителите, от които 3 бр. лица над 54 години и 2 бр. лица със съответната степен на увреждания ще се осъществява по маршрут с.Брягово – гр.Първомай – с.Брягово, по веднъж на денонощие. Транспортната схема, по която ще бъде извършван транспортът включва: Тръгване в 7:30 часа сутринта от начална точка - с.Брягово, общ.Първомай, цеха на „ИСКРА“ ООД. Пристигане в 7:50 часа в гр.Първомай, ул.”Стефан Стамболов” № 62. Тръгване в 16:30 часа от гр.Първомай и пристигане в 16:50 часа в крайна точка - с.Брягово, общ.Първомай, цеха на „ИСКРА“ ООД. Общият пробег на маршрута в километри в едната посока е 21 км или 42 км в двете посоки на денонощие. Средно при 21 работни дни в месеца за една година в рамките на дейността се планира извършването на пробег равняващ се на 10 584 км. 6 546.20 2 851.82
Доставка и монтаж на локални аспирационни системи в технологичните помещения: Целта на настоящата дейност е да бъде модернизирана системата от локални аспирации в технологичните помещения на предприятието, съгласно извършената оценка на риска на работните места и направените препоръки за оптимизация на условията на труд. Изпълнението на дейноста предвижда извършване на необходимите дейности свързани с реконструкция и изграждане на локалните аспирации в цех ”Багрилен” - участък „Багрене” и участък „Апретура“, както и изграждане на локална аспирация в помещението за печат върху текстилни ленти. Целта е да се постигне необходимата степен на защита от потенциално експлозивна атмосфера, защита от опасни пари или аерозоли на химични агенти. Цех „Багрилен“ се състои от две работни помещения. Участък „Багрене” с площ от 96 кв. м и участък „Апретура” с 230 кв.м. В участък „Багрене” се намират 4 броя багрилни агрегати чрез които се извършва мокра обработка на суровини или готови изделия-изваряване, пропарване, пране или багрене. При извършването на тези дейности се отделят изпарения. Към настоящия момент в участък „Багрилен” няма реално функционираща аспирационна система, която да отвежда получените при процеса пари и аерозоли, а има само фрагменти от стара неработеща инсталация. Съоръженията са с висока степен на корозия и износване, което пречи на тяхното функциониране. Отделените в помещението изпарения оказват неблагоприятно въздействие върху работещите в помещението лица. Наред с това образуват висока влажност и температура.Това е предпоставка за възникване на риск от професионални заболявания. Образуваният конденз по пода и съоръженията създава предпоставка за подхлъзване и контузии. В участък „Апретура” се извършва гладене, апретиране и финишна обработка на готовите изделия. Това се осъществява чрез 3 броя електрически каландри, работещи при температура 150-180˚С. Високата температура води до отделянето на изпарения и димни газове от изсушаващата камера, които остават в работното помещение. Експлоатираната в момента аспирационна система е била изградена само за един каландър. В последствие са закупени и монтирани още два такива, като аспирационната система е механично разширена без да е преизчислена за новите мощности. Това води до непълно отвеждане на образуваните изпарения и димни газове и натрупването им в работното помещение. В помещението за печат върху текстилни ленти и конкретно при работата си машината за печат върху текстилни ленти използва пигменти с ацетонови разтворители, които от своя страна са източник на химични агенти, активни в процеса на печат и фиксиране. Машините за окрайчване на шнурове за връзки работят с ацетатна лента, за чието залепване се използва чист ацетон в активна топлинна среда водеща до изпаряването му. Тези три машини, работещи в едно помещение и използващи разтворители на ацетонова основа, както и чист ацетон, изискват задължително отвеждането на химичния агент извън работното помещение чрез използване на аспирационна система. Към момента в помещението няма отделна взривозащитена аспирационна система, а отвеждането на изпаренията се извършва с един общ осов вентилатор монтиран на прозореца без въздуховоди. Така изградената вентилация е недостатъчна за пълното и безопасно отвеждане на изпаренията. За тази цел с настоящата дейност в рамките на двата участъка от цех ”Багрилен” и в помещението за печат ще бъдат модернизирани и реконструирани съществуващите локални аспирации чрез доставката и монтажа на нови смукателни чадъри, мощни вентилатори и оразмерени въздуховоди. Чрез изграждането на новите локални аспирации ще се осъществи пълното отвеждане на вредностите от работното помещение и ще се премахне въздействието на вредните и дразнещи химични агенти във въздуха на работната среда. Така ще се постигне среда защитена от опасни пари или аерозоли на химически агенти, което ще подобри значително условията на труд за тримата заети в двата участъка на цех ”Багрилен” и двамата заети в печатното помещение представители на целевата група по проекта. 12 000.00 11 981.00
Климатизация на производствените и административните помещения: Целта на дейността е да се подобри микроклиматът в производствените и административните помещения на „ИСКРА“ ООД, в съответствие с извършената оценка на риска на работните места и направените препоръки за оптимизация на условията на труд в предприятието. Изпълнението предвижда закупуването на 9 бр. високонапорни тунелни киматични агрегати съответно: 1 бр. за цех ”Багрилен”, 4 бр. в цех „Тъкачен“ от тях 2 бр. за Жакардова секция, 1 бр. в цех „Подготвителен“, 1 бр. в цех „Хекели“ и 1 бр. в цех „Плетачен“, както и 5 бр. климатици за администрацията и пластмента на предприятието. В цех „Багрилен“ – участък „Апретура” са разположени 2 бр. багрилни апарати THEN, 1 бр. Thies и 1 бр. PEGG. Освен това има 3 бр. електрически каландри MAGEBA, машина за поточно гладене и парен каландър. Всички машини работят при високи температури от порядъка на 130 - 160°С, което води до затопляне на температурата в цеха до нива от 38-40°С през летния период. Цехът разполага с вентилационна система, която не е достатъчна за охлаждането на помещението. Към цех „Тъкачен“ е обособено отделно работно помещение, в което работят 3 бр. жакардови машини за производство на тъкани жакардови етикети. Технологичния процес съдържа термофиксация на готовата тъкан в две работни зони на всяка машина – на 80°С и на 150°С. Това обуславя технологично обоснования източник на прегряващ микроклимат в помещението с температури 38-40 градуса през летния сезон. Към момента няма изградена система за допълнително охлаждане на въздуха в помещението, а само обща вентилация. Изцяло по аналогичен начин стои проблемът с твърде високите температури през летния сезон и в останалите производствени цехове – „Подготвителен“, „Хекели“ и „Плетачен“, както и в административните помещения и помещенията на отдел „Пласмент“. Доставката и инсталирането в рамките на настоящата дейност на 9 бр. високонапорни тунелни климатични агрегата и 5 бр. обикновени климатика, ще доведе до трайно понижаване на температурата в работните помещения, осигурявайки подходящ микроклимат за извъшване на работните процеси особено през летния сезон. Това ще намали риска от прегряване и ще подобри комфорта на работните места. Ефектът от изпълнението на настоящата дейност ще окаже пряко положително влияние върху цялият персонал на предприятието, който формира целевата група по проекта, но с особен приоритет ще бъде ползата за работещите над 54 години. Поради това, че те представляват рискова възрастова група, особено през летния сезон когато в резултат на по-високите температури нараства опасността от появата на проблеми със сърдечно-съдовата система, трайното понижаване на тепмературата в работните помощения ще осигури на тези представители на целевата група по проекта възможност да осъществяват спокойно своите задължения. 65 310.00 65 200.00
Обезопасяване на съществуващите технологични процеси чрез изграждане на пожароизвестителна инсталация, поставяне на газсигнализатор и модернизиране на системата от хидранти: Изпълнението на настоящата дейност има за цел да бъде намален рискът от възникване и бързо разпространение на евентуални производствени пожар и експлозии и произтичащите в резултат на това тежки трудови злополуки. В тази връзка се предвижда да бъде изградена цялостна пожароизвестителна инсталация, която да обхване територията на цялото предприятие. В допълнение към инсталацията в рамките на настоящата дейност също така ще бъде закупена газсигнализираща система за котелното отделение, както ще бъдат подменени и модернизирани всички шлангове и струйници на съществуващата в предприятието система от хидранти. Така определените за изпълнение в рамките на дейността мерки са резултат от предварително извършен анализ на техническото състояние на съоръженията за пожарна безопасност в предприятието и идентифицираните в тази връзка рискове. В производствените и административните помещения, в които „ИСКРА“ ООД осъществява основната си дейност, работят общо 79 човека. В резултат на своята специфика и работата с лесно запалими материали и суровини включващи фини памучни частици, полиестерни и полиамидни прежди, ацетон и др. предприятието е с повишен риск от пожар. В следствие на това противопожарните изисквания са завишени. На територията на предприятието има струпване на голямо количество суровини и материали които са пожароопасни. Опасността, вероятността и рискът от възникване на пожар в подобни обекти е висока, което налага модернизиране на пожароизвестителната инсталация, така че тя да отговаря на съвременните норми за пожаробезопасност на обекти с повишен риск. Дружеството също така разполага със собствена парова централа с котел ПКМ 4 на природен газ. Използваната към момента система за газ сигнализация е остарял модел, чиято подръжка за в бъдеще е невъзможна поради липса на резервни части и подходящи сензори. В резултат на честите технически неизправности на системата и невъзможността за извършване на качествена техническа поддръжка съществува сериозен риск да не бъде отчетено евентуално покачване над допустимите нива на отделените във въздуха газови пари, при което само от възникването на една ИСКРА може да се предизвика сериозен взрив. От своя страна изградената в предприятието система от хидранти също е морално остаряла, като периодично извържваните технически прегледи често констатират, че съответните съставящи я елементи до известна степен изобщо не могат да бъдат използвани. Поради факта, че тази тази система от хидранти е основното съоръжение, което следва да се използва в случай на авария и възникнал в резултат на това пожар, констатираните неизправности създават висок риск за безконтролно разрастване на пожара, а от там и сериозна опасност за безопасността и здравето не само на работещите в предприятието, но и за живещите в близост граждани. Предвидените за изпълнение в рамките на настоящата дейност мерки ще позволят да бъдат преодолени така идентифицираните рискове и проблеми. Изграждането на пожароизвестителната инсталация ще даде възможност за своевременна реакция в самото начало при възникване на пожар, в резултат на което ще се намали рискът от тежки трудови злополуки. Това също така ще намали и риска от разрастването на пожар за околната среда и жителите на населеното място. Новият газсигнализатор, който се предвижда да бъде закупен в рамките на дейността удовлетворява всички изисквания за безопасна работа в потенциално експлозивна среда. След неговото инсталиране ще може непрекъснато да се сигнализира за наличието на концентрацията на газ във въздуха над допустимата норма, както и възможността да се образуват експлозиво опасни смеси. Със закупените в рамките на дейността 10 бр. шлангове и 10 бр. струйници ще бъде изцяло модернизирана и окомплектована наличната в предприятието система от хидранти и ще я направи техническа пригодна за използване. Изпълнението на дейността ще има ефект по отношение на всички 79 служители на предприятието в т.ч. 25 души над 54 години и 4 лица с намалена работоспособност. 22 000.00 21 670.50
Подмяна на рботните столове с нови ергономични : С цел намаляване на риска от възникване на професионални заболявания, вследствие на нарушена ергономия на работните места при продължително седяща работна поза, с настоящата дейност се предвижда закупуването и подмяната на 23 бр. работни стола - 14 броя за администрация и отдел „Пласмент“ и 9 бр. за цех „Жакардов“ и цех „Конфекция“. Основна част от работния процес на служителите, ангажирани в производството на „ИСКРА“ ООД се изпълнява в седнало положение. В цех „Конфекция“ например се извършва навиване, броене, опаковане и предаване за реализация на готовата продукция. Работата е стационарна и се извършва от работниците в седнало положение, при което натоварването е на една и съща група скелетни мускули. Напълно аналогично е положението при работата на служителите в цех „Жакардов“, както и за заетите в администрацията и отдел „Пласмент“. Поради това съгласно съвременните изисквания работните столове - трябва да са стабилни и да осигуряват възможност за свободно движение и удобна поза. Седалката трябва да може да се регулира на височина. След извършения детайлен преглед и оценка на риска от използваните в посочените работни звена на „ИСКРА“ ООД столове е установено, че те са в много лошо състояние, морално остарели са и не отговарят на нормативните изисквания в нарушение на нормите за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 5 на МНЗ - Издадени от министъра на народното здраве, обн., ДВ, бр. 25 от 30.03.1971 г., изм. и доп., бр. 58 от 24.07.1979 г., изм., бр. 54 от 15.06.1999 г. – Приложение 1, точка 1. Наличните работни столове са статични и не дават възможност на работника да регулира височината им съобразно ръста си и позицията на работната маса. Това води до физическото пренатоварване на работниците и най-вече до възникване на сериозни здравословни проблеми за опорно-двигателния им апарат. Възможността за възникване на подобни здравословни проблеми е още по-осезаема що се отнася до седемте служителя над 54 годишна възраст, работещи в посочените структурни звена. С предвидените за закупуван ергономични работни столове, отговарящи на характеристиките на работния стол посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба № 7 /ДВ бр. 70 от 2005г./., както и в „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси No5 на МНЗ“ ДВ бр.25/71 г., посл.изм ДВ бр.54/99г., ще създаде удобство на работещите и ще подобри тяхната удовлетвореност от работата. Ще намали риска от професионални заболявания. Цялостната подмяна на използваните работни столове с такива, които отговарят на съвременните изисквания по отношение на ергономичността и останалите показатели ще намали излишното физическо натоварване и ще повиши производителността на 23-ма работника от цехове „Жакардов“ и „Конфекция“, администрацията и отдел „Пласмент“, от които 7 бр. лица над 54 години. 3 000.00 3 000.00
Разработване и внедряване на система за управление на здравословни и безопасни условия на труд според изискванията на стандарта BS OHSAS 18001:2007: Изпълнението на настоящата дейност има за цел да бъде разработена и внедрена в „ИСКРА“ ООД система за управление на здравословни и безопасни условия на труд в съответствие с изискванията на международно признатия стандарт BS OHSAS 18001:2007. Стандартът за безопасни условия на труд дава насока на организацията как да интегрира управлението на системата за безопасни условия на труд с другите функциониращи управленски практики. Целта е да се намали риска за служителите и за евентуални други засегнати лица и да се подобри имиджа на организацията на пазара, на който тя оперира. Ограничаването на рисковете на работното място за здравето и безопасността на работниците и служителите е един от основните ангажименти на ръководството на „ИСКРА“ ООД. За целта основните усилия в тази насока са насочени към създаването на възможности за управление на тези рискове и демонстриране на добро управление пред всички заинтересувани субекти. Като мярка за справяне с тези проблеми ръководството на предприятието е идентифицирало възможността за разработване и внедряване в рамките на настоящото проектно предложение на система за управление на здравословни и безопасни условия на труд, основана на принципите на BS OHSAS 18001:2007, като се възползват от ползите, които този регламентиран подход носи, а именно: намаляване на риска от трудови злополуки и професионални заболявания, избягване на санкциите на контролните органи и спестяване на загубено време. Като международно признат стандарт BS OHSAS 18001 съдържа изискванията към действието на системата за управление на здравословните и безопасни условия на труд. Елементите на BS OHSAS 18001:2007 включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми относно организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване; разследване на инциденти и трудови злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Приложимостта на стандартът към всяка организация, независимо от дейноста и размера й го прави подходящ по отношение желаето на „ИСКРА“ ООД да намали рисковете от опасности за здравето и живота на служителите, временните работници, снабдителите, посетителите и всички други лица, чийто работни места са под контрола на дружеството. В основата на системата за управление на безопасноста и здравето при работа ще бъде поставено идентифицирането на опасностите за здравето и безопасноста при работа и оценката на риска от всяка опасност и последващо предприемане на подходящи мерки за ограничаване, намаляване и управление на тези рискове. При изпълнението на тези дейности организацията ще се съобрази с приложимите за дейността й законови и други външни изисквания по здравословни и безопасни условия на труд, съществуващите мерки за управление на риска, както и със своите технологични и ресурсни възможности. Внедряването на система съгласно BS OHSAS 18001:2007 в „ИСКРА“ ООД ще доведе до спечелване на доверието на контролните органи по безопасност на труда, постигане на удовлетворение за своите работници и служители, от гледна точка на тяхната безопасност и здраве, намаляване на загубите от общи и професионални заболявания и трудови злополуки, създавайки спокойна и творческа обстановка в трудовия колектив. В резултат на това се постигне намаляване на производствените загуби и увеличаване на производителността на труда. Прилагането на стандарта може да подпомогне подобряване на морала на трудовия колектив и предлага потенциално намаляване на оплаквания и по-ниски застрахователни премии по застраховки, свързани с рисковете „трудова злополука” и „професионална заболеваемост”. 3 500.00 3 450.00
Сертифициране на система за управление на безопасността и здравето при работа според изискванията на стандарта BS OHSAS 18001:2007: Изпълнението на настоящата дейност има за цел да бъде получена независима оценка за функционирането на разработената и внедрена в рамките в предприятието по проекта система за управление на безопасността и здравето при работа, както и удостоверяване на нейното съответствие с международно признатия стандарт BS OHSAS 18001:2007. Сертификацията на Системата за управление на безопасността и здравето при работа е ефективен и надежден инструмент за управление на ресурсите. Сертифицирането включва следните основни фази: - Преглед на документацията от избрания орган по сертификация. Одиторите проверяват разработената документация на системата за управление на безопасността и здравето при работа, оценява работната площадка на кандидата и специфичните условия на място, провежда съответните интервюта за да оцени разбирането на кандидата за изискванията на стандарта. Събира се необходимата информация за обхвата, процесите и работната среда, а също и приложимите законови и нормативни аспекти и тяхното приложение. Освен това се оценява и дали вътрешния одит и прегледа на ръководството са проведени и дали нивото на внедряване на системата за управление доказва готовността на клиента за провеждане на вторият етап от одита. Достатъчно време преди одита одитираната организация изпраща на Водещия одитор документацията на раработената система в последната й актуална версия. Документите се проверяват за съответствието им с изискванията на стандарт BS OHSAS 18001:2007. След като бъдат уточнени и изяснени всички несъответствия/отклонения от изискванията на стандарта може да се пристъпи към извършване на втория етап от одита. - Одит на място в предприятието Екип от одитори извъшва систематичен преглед на системата – политиката, стандартите и процедурите и тяхното прилагане на място в предприятието. По време на одита одитиращият екип търси обективни доказателства за изпълнението на документираното напрактика (документи, записи, диаграми и т.н.), както и прави своите наблюдения върху протичането на процесите от системата. Резултатите от одита се документират под формата на доклад и се предоставят на вниманието на ръководството на фирмата за информация и насрочване на евентуални последващи действия при наличие на несъответствия. В резултат на получената положителна оценка от сертификационната процедура Ръководителят на одитиращата организация издава на одитираното предприятие Сертификат за съответствие на разработената и внедрена система за управление на здравето и безопасността при работа с изискванията на международно признатия стандарт BS OHSAS 18001:2007. 4 000.00 4 000.00
Оборудване на помещението за хранене на работниците: Изпълнението на настоящата дейност е насочено към осигуряването на социални придобивки за всичките 79 служители на предприятието чрез оборудване на обособеното мястото за хранене на работниците. Задължението на работодателя, свързано с осигуряване на безплатна храна и/или добавки към нея за работниците и служителите, които работят в предприятия със специфичен характер и организация на труда произтича от чл. 285 от Кодекса на труда и Наредба № 11 от 21.12.2005 г. за определяне на условията и реда за осигуряване на безплатна храна и/или добавки към нея. От своя страна специфичния характер на труда и специфичната организация на труда, при които на работниците и служителите се осигурява безплатна храна и/или добавки към нея, са посочени в чл. 2 и следващите от Наредба № 11 от 21.12.2005 г. В тази връзка в случай на проверка от страна на контролните органи работодателят е длъжен да представи издадена от него Заповед за определяне на работниците и служителите, които имат право на безплатна храна и/или добавки към нея, както и да представи писмено съгласуване със СТМ и доказателства за проведено консултиране с КУТ/ГУТ при определянето на тези работниците и служителите. Предвид на факта, че “ИСКРА” ООД, гр.Първомай попада в обхвата на Наредба № 11 от 21.12.2005 г. и следва да осигурява безплатна храна и/или добавки към нея за работниците и служителите си предприятието е осигурило помещение с функциониращ стол за хранене на работниците и служителите на дружеството. През 2014 година е извършен основен ремонт на залата за хранене, но оборудването, включващо печка и хладилник, в помещението за приготвяне на храната е старо и изхабено. Това обстоятелство оказва негативно влияние върху качеството на приготвяната храни и води до често недоволство от страна на работниците. В случай, че предприятието продължи да използва оборудването за приготвяне на храна, с което в момента разполага се рискува от една страна да се увеличи недовоството на работниците по отношение лошото качество на храната, а от друга съществува и реална и възможността това да окаже влияние върху безопасността на храната т.к. продуктите не могат да бъдат съхранявани и приготвяни по правилния начин. По тази причина с реализацията на настоящата дейност „ИСКРА“ ООД планира да закупи ново и напълно отговарящо на изискванията за приготвяне на качествена и безопасна храна за работниците и служителите на предприятието оборудване за помещението за хранене, включващо печка за готвене в комплект с котлони, фурна, комбиниран хладилник с фризер и нискотемпературен хладилник, осигуряващи разделно съхранение на суровините и продуктите за приготвяне на храната, микровълнова печка, фритюрник и скара, съдомиялна машина, необходима за поддържане хигиената на приборите за хранене и аспиратор за отвеждане на изпаренията при готвене извън помещението. Посредством закупуването на новото оборудване ще се подобрят значително условията за приготвяне на храна и хигиената в стола за хранене на дружеството. Ще се подобри качеството на предлаганата храна и микроклимата в помещението за хранене. В допълнение това ще спомогне да бъдат постиганати също така и изискванията за приготвяне на безопасна храна произтичащи от Системата за анализ на опасностите контрол на критичните точки известна още като система НАССР. 20 400.00 20 351.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).