Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The spread of COVID-19 in 2020 is applying unprecedented pressure on the EU tourism ecosystem and the tourism companies are facing a serious liquidity crisis. The income loss of the tour operators and travel agencies reached 85% at European level in the middle of this year compared to the same period last year. Nationwide, the spread of social economical consequences of the pandemic affected in the field of tourism and related services. The tourism companies are facing  a significant risk of deepening the observed tendency to cease their activities. In this context, there is an urgent need to take national measures to provide support to SMEs as tour operators and tour agencies. The measures should provide the companies working capital for activities needed to overcome the lack of funds because of COVID- 19 effects as a way to ensure their stability, sustainability and employment. Among the target groups are SMEs registered under the Law on Tourism, operating as tour operators and tour agencies and developing their main economic activity in one of the following sectors, according to / NACE.BG-2008 /: 79.11; 79.12. The project proposal and its activities under this procedure are in comply with the principle of efficiency and effectiveness. The foreseen activities guarantee the achievement of the objectives of OPIC and the specific objectives and results of Investment Priority 2.2. "SME Growth Capacity" of PO 2 "Entrepreneurship and SME Growth Capacity", with the most adequate ratio between expected costs and benefits. As a result of the implementation of the planned activities under this project, the expected positive effect is the development of Bulgarian tourism SMEs by providing support to SMEs registered under the Law on Tourism and operating as TO and TA, for activities necessary to overcome the shortage of funds or the lack of liquidity resulting from the epidemic outbreak of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Изготвяне на пакет документи за кандидатстване (Условия за кандидатстване и за изпълнение и приложения към тях) за предоставяне на подкрепа за МСП, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност, за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19.: В рамките на дейността ще се разработят условията за кандидатстване и изпълнение на проектни предложения по процедурата за предоставяне на подкрепа за МСП, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност, за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19. 0.00 0.00
Дейност 2: Набиране и оценка на заявления за подпомагане от микро, малки и средни предприятия, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност, за дейности, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19: В изпълнение на дейността ще се извърши набиране и оценка на заявления за подпомагане от микро, малки и средни предприятия, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност за дейности, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19. Поддейност 2.1. Провеждане на разяснителна кампания В изпълнение на тази поддейност, Министерството на туризма предвижда да: 1) Публикува информация за стартиралата процедура по набиране на заявления на институционалния сайт на Министерство на туризма, на интернет страниците на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020: www.opic.bg, както и на Единния информационен портал за ЕСИФ: www.eufunds.bg; 2) Разпространение на информацията за стартиралата процедура чрез комуникационните канали на Министерството на туризма – напр. чрез подготовка и разпращане до печатни и електронни медии на прессъобщение за стартиралата процедура; публикуване на публикация до поне един национален ежедневник и др. Поддейност 2.2. Набиране на заявления за подпомагане от микро, малки и средни предприятия, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност. Кандидатстването за подкрепа от страна на ТО/ТА ще се осъществява посредством подаване на заявления за подпомагане, съгласно Условията за кандидатстване и за изпълнение, обявени от Министерство на туризма, по електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020). Срокът за подаване на заявления ще бъде посочен в Условията за кандидатстване и за изпълнение, обявени от Министерство на туризма и няма да бъде по-малък от 5 дни. Ще бъде предоставена възможността, Кандидатите да могат да задават допълнителни въпроси и да искат разяснения във връзка с Условията за кандидатстване до 3 дни преди крайния срок за подаване на проектни предложения. Поддейност 2.3. Оценка на заявления за подпомагане от ТО/ТА Допустими ще бъдат само: - кандидати, които са юридически лица или еднолични търговци, които са регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност. - кандидати, които отговарят на изискванията за микро-, малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36). - Кандидатите трябва да развиват своята основна икономическа дейност (съгласно данни за 2019 г.) в един от следните сектори съгласно Класификация на икономическите дейности /КИД – 2008 – Приложение 6 към настоящите Условия/: 79.11 „Туристическа агентска дейност“; 79.12 „Туроператорска дейност“. - кандидатите трябва да са вписани в Регистъра на туроператорите и туристическите агенти, воден от Министерството на туризма. В случай на предприятия, които извършват туроператорска дейност, е необходимо да притежават валидна към датата на подаване на проектното предложение застраховка „Отговорност на туроператора“. - кандидати, които са регистрирани преди 01.01.2019 г. и са осъществявали стопанска дейност през 2018 г. и 2019 г. - кандидатите могат да участват в процедурата и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че не са недопустими кандидати съобразно демаркационната линия с други планове и програми, финансирани със средства на ЕС. Кандидатите ще могат да заявяват подкрепа само за основната си икономическа дейност. Допустими разходи ще бъдат само такива разходи, които са необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19, и са извършени след 01.02.2020 г. и до крайната дата на изпълнение на проекта. 0.00 0.00
Дейност 3: Предоставяне на подкрепа за микро, малки и средни предприятия, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност: Подкрепата за микро, малки и средни предприятия, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност, се предоставя под формата на схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, като се администрира от Министерството на туризма. 10 000 000.00 0.00
Дейност 4: Извършване на мониторинг върху предоставената подкрепа за МСП регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност: Дейността включва осъществяване на текущ и последващ мониторинг върху предоставената подкрепа за МСП, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност за извършените дейности и направените разходи, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19 0.00 0.00
Дейност 5. Извършване на външен одит на проекта : Провеждане на независим одит на извършените разходи и дейностите по проекта. 0.00 0.00
Дейност 6: Организация и управление на проекта: Дейността предвижда осигуряването на необходимия човешки ресурс, система за вътрешно проектна координация и документооборот за изпълнение на проектните дейности в съответствие с принципите на доброто проектно управление. Изпълнението на дейността е основа за успешното осъществяване на проекта, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси, предоставени от ОПИК. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани с изпълнението и управлението на проектните дейности, в съответствие с подписания договор за безвъзмездна финансова помощ, вътрешните процедури и правила на Министерството на туризма, законосъобразно и целесъобразно разходване на средствата по проекта, подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители на проектни дейности (при необходимост), упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнението, отчетност. Дейностите по организация и управление на проекта включват: 1). Сформиране, със Заповед на Ръководителя на бенефициента, на екип за управление на проекта – ръководител на проекта, координатори, експерти в областта на туристическата политика, счетоводител/и, юрист/и; 2). Изготвяне на детайлен график за изпълнение на планираните дейности, с конкретни отговорници и срокове за изпълнение; 3). Изготвяне на система за отчет на техническите и финансови параметри на проекта; 4). Изготвяне на план за изпълнение на мерките за публичност и визуализация; 6). Осъществяване на финансова отчетност и технически контрол; 7). Предлагане на решения и предприемане на действия за спазване на графика за изпълнение; 8). Контрол и измерване на конкретните резултати и др. 9). Провеждане на текущи срещи на екипа за управление на проекта; 10). Подготовка на междинни и финален технически и финансови отчети. Методите за изпълнение на дейността са избрани, така че да доведат до постигане на заложените цели и резултати. Всички дейности по управлението на проекта ще се планират и координират от екипа на проекта. Контролът ще се осъществява от ръководителя на проекта. Ще бъдат провеждани редовни срещи на екипа, за да отчитат постигнатия напредък и набелязват корективни действия при необходимост. Ръководителят и екипът по проекта чрез експертния си опит ще гарантират качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. 0.00 0.00
Дейност 7. Информация и комуникация на дейностите по проекта: Дейността е насочена към повишаване информираността на всички заинтересовани страни и осигуряване на мултипликационен ефект на проекта, които ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).