Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 779 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Since 2012 “NEW PROJECTS CONSULT" Ltd. works as a registered supplier of the social service "Public canteens". During a period of 4 years the candidate provides the service to 108 users who are living on the territory of Tutrakan Municipality. Since October 2012 the company provides the all-year round social service “Public canteen” on the territory of Pancharevo area to 200 end users who live on the territory of Pancharevo, German and Lozen villages and can’t provide it themselves due to material, financial and healthy problems.
The idea of the “Social services in exchange of new working positions” project is to enlarge the activity of the social enterprise “NEW PROJECTS CONSULT" Ltd. through opening of Private social care “New”, Pancharevo area together with NGO “CHILDREN IN THE NEW WORLD” partner who will provide a packet of additional social services such as:maintaining of the personal hygiene as well as the hygiene in the living premises, cooperation in buying of the necessary wheelchairs or in case of serious illness, assistance in the communication and in keeping of the social contacts, enjoyments, activities at home or out of it, household activities, cooperation in the preparation of the necessary documents for appearance in front of an Invalidity Committee, health surveillance and cooperation for getting medical aid. The opening of 12 new working positions for “Social assistants” will at the same time create conditions for 12 disadvantaged persons to create their personal and professional knowledge, skills and abilities, improvement of their own welfare through a combination of professional qualification and digital competence trainings, purchase of materials and consumables, tangible and intangible fixed assets, office premises rent etc. for the realization of the project activities as well as for activities connected with publicity and project management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност. 1. Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца на 12 лица на длъжност "Социален асистент": Дейността обуславя реализацията на проекта. Реализацията на проект "Социални услуги в замяна на нови работни места" ще даде възможност за наемане на 12 лица в неравностойно положение на пазара на труда от специфичните категории "Безработни младежи до 29 г. вкл.", "Продължително безработни лица" и "Безработни лица над 54г." за период от 12 месеца. Лицата ще бъдат наети на трудови договори за извършване на труд в условията на пълен работен ден на длъжности съгласно НКПД 2011г.-Социален асистент, НКПД 53221003. Основните длъжностни задължения на наетите 12 лица в Частен домашен социален патронаж "New", Район Панчарево ще бъдат: 1.поддържане на личната хигиена и хигиената в жилищните помещения, обитавани от обслужвания; 2.съдействие за снабдяване с необходимите помощни средства при инвалидност или тежко заболяване; 3.помощ в общуването и в поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома или извън него; 4.битови услуги - закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост, заплащане на електрическа и топлинна енергия, телефон и други със средства на лицето; 5.съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване на трудово-експертна лекарска комисия; 6.наблюдение на здравното състояние и съдействие за получаване на медицинска помощ. Наетите по проект "Социални услуги в замяна на нови работни места" ще изпълняват посочените дейности по предварително определен график на пенсионери, лица с трайни увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване, в т.ч. деца с увреждания и възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване живущи на територията на СО-Район Панчарево. Настоящата дейност включва предоставяне на средства за работна заплата в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца. Също така, чрез запазването на минимум 6 от новонаетите лица на работа за период от поне 6 месеца след приключването на дейностите по проекта ще продължи интегрирането на уязвимите групи на пазара на труда чрез предоставяне на последваща заетост. На всички наети по проекта лица ще се осигури обслужване по трудова медицина, включваща следните дейности: 1. Оглед на работните места и помещения 2. Изготвяне на план- програма за оценка на риска по работни места 3. Извършване на специализирани измервания на факторите на работна среда – осветление, микроклимат, шум, прах, токсични вещества от акредитиран Орган за контрола от вида „С“ по работни места. Контрол на „контур – фаза защитен проводник", заземление, мълниезащита. 4. Оценка на работните процеси, оборудването, помещенията, работните места, организацията на труда, факторите на работната среда и трудовия процес и определяне на изложените на риск лица /ЗЗБУТ ДВ бр.124/1997г./ 5. Оценка на риска по работните места /Нар.№5 ДВ бр.47/1999г., ЗЗБУТ ДВ бр.124/1997г./ 6.Разработване съвместно с представители на работодателя и в съответствие с оценката на риска на препоръки и мерки за снижаване на риска / ЗЗБУТ ДВ бр.124/1997г., Нар.№3/2008г./. 0.00 0.00
Дейност. 2. Предоставяне на професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен по професията "Социален асистент" на 12 лица, за които е осигурена заетост: Дейността е насочена към повишаване на квалификацията на новонаетите лица чрез предоставяне на професионално обучение, което ще се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение. Проектът "Социални услуги в замяна на нови работни места" цели да бъде повишена квалификацията на всички 12 новонаети лица в неравностойно положение на пазара на труда от специфичните категории "Безработни младежи до 29 г. вкл.", "Продължително безработни лица" и "Безработни лица над 54г.". Чрез дейността ще се даде възможност на новонаетите не само да започнат трудова дейност, но и да се повиши квалификацията им, което ще им помогне при необходимост за бъдеща реализация на пазара на труда. Предоставяното професионално обучение ще е от изключителна важност за новонаетите лица, за които натрупването на опит и квалификация представлява предизвикателство. По проекта се предвижда да бъдат предоставени следните професионални обучения: 1. Наименование на обучаващата организация- «НЮ ПРОДЖЕКТС КОНСУЛТ»ЕООД; 2. Номер на лицензията от НАПОО-2012121027; 3. Наименование на професията "Социален асистент", код на професията 762040, наименование на специалността "Подпомагане на възрастни" и код на специалността 7620402; 4. Хорариум на обучението 120 учебни часа теория и 540 учебни часа практика; 5. Брой на обучаваните лица-12 лица; 6. Документ, доказващ завършеното обучение- свидетелство за професионална квалификация (втора квалификационна степен). Продължителността на обучението ще бъде не по-малко от 660 учебни часа. Професионалното обучение ще бъде предоставено единствено на лица, които ще бъдат наети по проекта, а не лица, които са били наети на трудово правоотношение от компанията, преди стартирането на дейностите по проекта. Обучението ще бъде предоставяно, тъй като работното място изисква посочената в проектното предложение професионална квалификация. Предоставяното професионално обучение ще е от изключителна важност за лица в неравностойно положение на пазара на труда от специфичните категории "Безработни младежи до 29 г. вкл.", "Продължително безработни лица" и "Безработни лица над 54г.", тъй като би им било от полза при намирането на следваща работа и за кариерното им развитие като цяло. Предоставените професионални обучения водят до придобиване на втора степен на професионална квалификация, удостоверени със съответните документи съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от Закона за професионалното образование и обучение. С оглед на постигане максимална ефективност на обучението и за да се осигури нормалното функциониране на «НЮ ПРОДЖЕКТС КОНСУЛТ»ЕООД лицата, включени в обучение следва да бъдат разпределени по групи. 0.00 0.00
Дейност. 3. Предоставяне на обучение по ключови компетентности, съгласно Европейската квалификационна рамка на 12 лица, за които е осигурена заетост: Настоящата дейност е насочена към повишаването на знанията и компетенциите на новоназначените лица в областта на компютърната и дигитална грамотност, като посочените обучения, ще бъдат предоставени на всички 12 лица в неравностойно положение на пазара на труда, наети по проекта. Предоставянето на обучение по дигиталната компетентност е необходима за качественото изпълнение на задължения на наетите лица и минимизирането на грешките при използването на работния софтуер. По проекта "Социални услуги в замяна на нови работни места" се предвижда обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, тема "Обучение за работа с бази данни, съхраняване и управление на информацията". 1. Наименование на обучаващата организация-«НЮ ПРОДЖЕКТС КОНСУЛТ»ЕООД 2. Хорариум на обучението-общо 45 учебни часа, включващо 15 учебни часа теория и 30 учебни часа практика; 3. Брой на обучаваните лица-12 лица; 4. Документ, доказващ завършеното обучение- сертификат за преминато обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, тема "Обучение за работа с бази данни, съхраняване и управление на информацията". Чрез предвидено обучение по "Дигитална компетентност" ще бъде подкрепено професионално развитие на наетите по проекта лица, което ще бъде от полза както при изпълняването на трудовите задължения на лицата при работата по проекта, така и при бъдещо излизане на пазара на труда. Предоставяното на обучение по "Дигитална компетентност" ще е от изключителна важност за лица в неравностойно положение на пазара на труда от специфичните категории "Безработни младежи до 29 г. вкл.", "Продължително безработни лица" и "Безработни лица над 54г.", тъй като би им било от полза при намирането на следваща работа и за кариерното им развитие като цяло. Обучението по "Дигитална компетентност" ще бъде предоставено единствено на лица, които ще бъдат наети по проекта, а не лица, които са били назначени на трудово правоотношение от компанията, преди стартирането на дейностите по проекта. С оглед на постигане максимална ефективност на обучението и за да се осигури нормалното функциониране на «НЮ ПРОДЖЕКТС КОНСУЛТ»ЕООД лицата, включени в обучение следва да бъдат разпределени по групи или предвидена дистанционна форма на обучение. След провеждането на обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, тема "Обучение за работа с бази данни, съхраняване и управление на информацията" ще бъде издаден съответен документ (сертификат), удостоверяващ придобитите знания и умения. 0.00 0.00
Дейност. 4. Осигуряване на наставник от работодателя за 12 новонаети лица. : По проект "Социални услуги в замяна на нови работни места", «НЮ ПРОДЖЕКТС КОНСУЛТ»ЕООД планира да осигури 3 лица, които ще бъдат наставници на новонаетите 12 лица. Всеки наставник ще подпомага 4 новоназначени лица в неравностойно положение на пазара на труда от специфичните категории "Безработни младежи до 29 г. вкл.", "Продължително безработни лица" и "Безработни лица над 54г." за период до 6 месеца. Всеки наставник ще трябва да отчете минимум 40 часа месечно като наставник, за да получи съответно възнаграждение за това. Наставниците ще бъдат служители на «НЮ ПРОДЖЕКТС КОНСУЛТ»ЕООД, които са назначени на същата длъжност и с минимум 3 месеца съответен професионален опит в същите или сходни дейности, по които се предвижда да бъде наставник. Отношенията между «НЮ ПРОДЖЕКТС КОНСУЛТ»ЕООД и наставника се уреждат с допълнително споразумение към съществуващ такъв, в което се определят разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. 0.00 0.00
Дейност 5. Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните социални услуги на територията на СО-Район Панчарево: Дейността е от ключово значение,за да може да се осигури изпълнението на другите дейности заложени по проектното предложение.Дейността ще се осъществява през целия период на реализация на проекта.Дейността се изразява в формиране на екип на социалното предприятие, който да осигури сигурното,ефективно,ефикасно и целесъобразно осъществяване на другите дейности.Екипът на социалното предприятие се предвижда да включва следните специалисти: -Управител на социалното предприятие- НКПД 11207023; -Социален работник - НКПД 26356003; -Медицинска сестра - НКПД 22215001; -Шофьор, лекотоварен автомобил- НКПД-83222006. Лицата ще бъдат наети на трудови договори за извършване на труд в условията на пълен работен ден и ще получават възнаграждения, които включват 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение,съгласно националното законодателство,за период до 12 месеца. На територията на Столична Община, Район Панчарево до момента не е извършвана услугата Домашен социален патронаж. Най-близкият домашен социален патронаж е с район на действие- СО,район Младост. В рамките на дейността ще бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи на територията на Столична Община, Район Панчарево-с.Герман, с.Панчарево и с.Лозен.За целта ще бъде проведено анкетно проучване сред 200 потенциални кандидати.В настоящия проект ще се включат потребители от следните групи-пенсионери, лица с трайни увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване, в т.ч. деца с увреждания и възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране ще бъде реализиран съгласно разработена Процедура за подбор на потребителите на социални услуги и определяне на брой часове за обслужване от „Социален асистент”.По населени места /в с.Панчарево, с.Герман и с.Лозен/ ще бъдат осигурени офис помещения за приемане на заявленията от кандидатите за потребители на Частен домашен социален патронаж "New", Район Панчарево. Подадените заявления ще се входират в „Дневник на заявленията от кандидатите за потребители". Приемането на заявления от кандидати за потребители на социалната услуга ще започне в началото на втория месец след стартирането на проектните дейности в с.Герман, с.Панчарево и с.Лозен, Район Панчарево по предварително обявен график. Подадените заявления ще се оценяват по съгласно предварително разработена Процедура за подбор на потребителите на социални услуги. Жалбите и сигналите ще се разглеждат по реда, начина и сроковете, разписани в Процедурата за приемане и разглеждане на жалби и сигнали. Екипът за управление на проекта ще води Дневник за жалби и сигнали. В 7-дневен срок от получаване на уведомителното писмо с решението на Комисията по оценката и подбора, всеки потребител ще може да подаде възражение до управителя на социалното предприятие. Комисията за жалби и сигнали, сформирана от Ръководителя на проекта, ще разглежда жалбата и отговаря писмено на кандидат-потребителя. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. За избягване на двойно финансиране за ползване на сходни социални услуги ще се обменя информация с Д „СП” за лицата, преди сключване на договор за предоставяне на социална услуга "Социален асистент". С екипа на социалното предприятие ще бъдат сключени трудови договори за извършване на труд в условията на пълен работен ден за срок от 12 месеца, а трудовите и осигурителните отношения, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).