Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The current project aims at satisfying the need of the applicant for improvement in the management and organization processes of his/her activity, including:
-	Improvement of  the planning and decision-making processes;
-	Enhancement to the process of resources organization;
-	Improvement of the manufacturing process organization and the process of providing services;
-	Betterment of the process of products and services implementation;
-	Enhancement to the internationalization process of the products and services.
An activity will be implemented on the project with the aim of encouraging the use of information and communication technologies and services by acquiring and introducing of an ERP-system.   

With the realization of the project a contemporary ICT-based ERP-system for management of the resources in the enterprise will be introduced, which will improve the management processes and the processes of activity organization needed for the planned activity expansion of the enterprise.  
By executing the project actions the following results will be accomplished:
-	Increase in the average generated export earnings of 20.01% due to the project investment;
-	Increase of 133.3% in the net sales income/total project value;
-	Increase of 12.01% in the enterprise productivity due to the project execution.

The targeted goals of the project will be accomplished:
-	Specific aim: introduction and enclosure of ICT-based systems and applications for resource management and organization, manufacturing activity and the main business processes for the increase in the competitiveness and the export potential of the company ;
-	General aim: Improvement of the management processes and the processes of activity organization of „Ratt Pack“ Ltd. by the use of information and communication technologies. 
A targeted group is a beneficiary, workers in the beneficiary enterprise and customers – current and prospective.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на Софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) – 1 бр.: Като част от дейността ще бъде закупена и внедрена ИКТ базирана софтуерна система за управление на ресурсите (ERP). Дейността е насочена към преодоляване на основното ограничение пред развитието на дружеството: липсата на модерна система за управление на ресурсите в предприятието. Характерно за дейността е, че при изпълнението на дадена поръчка са включени множество подоперации, комбинирани в произволен ред и брой. Различните операции ангажират различен ресурс на машините и изискват разнообразни по вид и количества суровини и материали. Наличната към момента ERP позволява следенето само малка част от прилагните производствени процеси и влаганите в производството материали. Това налага калкулирането на офертата, планирането на ресурсите, изготвянето на технологичните планове и производствения график и други да се извършва на ръка, във външна за системата среда. Планираната за внедряване ERP система ще подобри процесите на организация на ресурсите и на производствените процеси, като обхване всички известни към момента процеси и ресурси прилагани в печатниците, автоматизира процесите на обработка на заявката, калкулация на ресурсите, изграждането на технологичните планове и производствени графици. Планираната за внедряване ERP система ще подобри процесите на реализация и на интернационализация на продуктите и услугите. Автоматизирането на процесите на приемане на заявката и изготвяне на технологичните планове, ще позволи още на етап офериране да знаем с точност себестойността на предлагания от нас продукт или услуга, да определим реалистични срокове за изпълнение. Системата ще позволи и стандартизиране на производството на одобрени от клиентите поръчки по отношение на качеството. Всичко това ще се създаде възможност да навлезем в нови за нас пазари, включително и в чужбина, тъй като ще можем да предлагаме стандартизиран по качеството продукт, в дълги серии при съкратени срокове, а намалената себестойност на продукцията гарантира възможността за запазване или дори понижаване на цените в случай, че пазарът на нейните изделия го изисква. Съществен принос за подобряване на процесите ще допринесе и наличието на CRM модул и Интернет портал, чрез които ще оптимизира и автоматизира голяма част от комуникацията с клиентите, обработката на файловете и визуализацията на крайния резултат. Интернет порталът е мощен инструмент за интернационализиране на нашите продукти и услуги, защото позволява достъп до системата практически от всяка точка на земята, а интерфейсът на портала е многоезичен, като към момента подържа над двадесет езика. С внедряването на новата ERP ще постигне необходимата интеграция на данните в обща база, обхващаща всички процеси, операции и структура в предприятието. Системата предлага широк набор от справки улесняващи вземането на управленски решения, висока аналитичност и мощен инструментариум за анализ, които ще позволяват на ръководния състав да планира и взема своевременно правилните управленски решения чрез анализ и прогнозиране на база на натрупаната бизнес информации в системата. В резултат ще се подобри качеството на управление и планиране. Внедряване на съвременна ERP система има принос за въвеждане на организационни иновации в дейността на предприятието. Функционалността на системата позволява прилагането на напълно нов за предприятието метод за работа с клиентите и доставчиците. Наличният в системата модул за управление на отпадъците от дейността позволява за първи път да се автоматизира този процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец). 2. Сключване на договори (от 5-ти до 6-ти месец). 3. Придобиване на ERP система (от 7-ти до 16-ти месец). 4. Внедряване на ERP система (от 16-ти до 18-ти месец). Бенефициентът ще изпълни всички предвидени дейности по визуализация и публичност на проекта в съответствие с изискванията, със собствени средства. 438 500.00 438 000.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на хардуерно оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите: Сървър-2бр.; Сървър-1бр,; Комуникационен шкаф-1бр. и 2.4. Работна станция-19бр.: Като част от дейността ще се закупят ДМА, необходими за работата и допринасящо за въвеждане и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Хардуерното оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието се състои от: - Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система – 2 бр. - Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система – 1 бр. - Комуникационен шкаф – 1 бр. - Работна станция с вградена операционна система – 19бр. При подготовката за внедряване на софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието констатирахме още един проблем. Въпреки сериозната инвестиционна политика през последните години, „Ратт Пак” ЕООД не разполага с необходимото хардуерно оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на пълната функционалност на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Внедряването на едно софтуерно приложение изисква прецизно обмислен подбор на техническото оборудване, за да може да се интегрира въвежданата информационна технология с подходящия вид хардуерни устройства, така че да се извлече максимална полза от инвестицията. Предвидената за внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието изисква наличието на 3 бр. надеждни сървъри с вградена сървърна операционна система и непрекъсваемо захранване (UPS), комуникационен шкаф за сървърите и 20 работни станции (настолни компютърни конфигурации), всяка от които с баркод четец и 3 баркод принтери, за да се обхванат всички процеси и етапи от дейността. Наличните към момента в дружеството компютърни конфигурации не са достатъчни, за да се обезпечи работоспособността на предвидената за внедряване ERP система. От посочените 17 броя компютърни конфигурации, 9 са напълно амортизирани и не се ползват. Останалите компютърни конфигурации, включително и посочените 2 броя файлови сървъри са ангажирани с изпълнението на специфични процеси в дружеството не отговарят на минималните изисквания към хардуера на предвидената за внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. За да се обхванат всички процеси и етапи от дейността на дружеството и производствените ресурси, е необходимо да се разположат 20 броя работни станции – настолна компютърна конфигурация с вградена операционна система -PRO версия, баркод скенер и баркод принтер, 3 броя сървъри с вградена сървърна операционна система и непрекъсваемо захранване (UPS) и комуникационен шкаф. От така изброеното и необходимо хардуерно осигуряване, дружеството разполага само с 1 бр. работна станция, покриваща минималните изисквания към хардуера. Необходимо е в допълнение на наличната компютърна техника да се закупи хардуерно оборудване, включващо 3 бр. сървъри с вградена сървърна операционна система и непрекъсваемо захранване (UPS), комуникационен шкаф за сървърите и 19 бр. работни станции – настолна компютърна конфигурация с вградена операционна система -PRO версия, баркод скенер и баркод четец, покриващи минималните технически изисквания, a за да се обезпечи нормалната работа и допринасящо за въвеждане и постигане на пълната функционалност на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец). 2. Сключване на договори (от 5-ти до 6-ти месец). 3. Придобиване хардуерната система (от 7-ти до 8-ти месец). 4. Внедряване на хардуерната система (от 9-ти до 10-ти месец). Бенефициентът ще изпълни всички предвидени дейности по визуализация и публичност на проекта в съответствие с изискванията, със собствени средства. 62 597.00 61 660.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).