Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Project "Support for independent life" aims to improve the quality of life of people with disabilities and people over 65 years in the inability to self-service in order to overcome the consequences of social exclusion and poverty.
With its implementation will expand the activities of the Unit for services in the home ambience, invented as a project "Help at home" under Human Resources Development Operational Programme 2007-2013.
The project will provide integrated social services for people with inability for self-service and for people with disabilities, combining complex towards providing long-term care, including social and health services. This will provide employment to unemployed people of working age, on the other hand will enable people with disabilities to use different services according to their needs.
For the purpose will be appointed  staff to manage Unit, staff to provide services in the home ambience and specialists providing psychological and health support. To ensure an integrated approach to service staff will include experts with different profiles of competence: domestic staff, personal assistants, social worker, psychologist and nurse.
This project will build on the good results achieved under the scheme "Help at home" scheme "Alternatives" and other measures financed under the Human Resources Development Operational Programme 2007-2013  and the procedure "New Alternatives", financed by the Human Resources Development Operational Programme 2014-2020, by applying the new wider scope and range of activities focused on the provision of integrated social - health services and others, according to the needs of the elderly and people with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Администриране, управление и отчитане на проекта при спазване изискванията на нормативната уредба и Управляващия орган. За успешното изпълнение на проекта е необходимо създаването на екип, който да следи за изпълнението на процедурите и дейностите в срок, да осъществява мониторинг и отчита извършените дейности. За целта ще бъде назначен екип от трима специалисти: ръководител на проекта, координатор и счетоводител. Екипът ще отговаря за правилното водене и съхранение на документацията - техническа и финансова и контрол на заложените в проекта индикатори за изпълнение и резултат. В хода на реализирането на проекта ще се осъществява мониторинг от екипа за организация и управление на всички дейности, заложени в проекта. Предвиждат се редовни срещи на екипа с цел да се следи цялостния напредък по проекта и своевременно да се вземат решения за коригиращи или последващи дейности за изпълнение. Координатор и счетоводител ще отчитат дейността си пред ръководителя на проекта, а ръководителят ще докладва на кмета на Общината за изпълнение на дейностите, заложени в проекта. Екипът ще подготви и извърши подбор на персонал и специалисти към Звено за услуги в домашна среда: 1. Домашни помощници; 2. Лични асистенти; 3. Социален работник; 2. Психолог; 3. Медицинска сестра. Екипът за организация и управление ще извърши и подбор на потребители на социалните услуги по проекта. За нуждите на проекта ще бъдат избрани външни изпълнители както следва: 1. Изпълнител за доставка на обзавеждане и оборудване; 2. Изпълнител за доставка на канцеларски материали; 3. Изпълнители за дейностите по информиране и публичност; 4. Изпълнител за разработване на правила/методология за дейността на Звеното за социални услуги; 5. Изпълнители (физически лица) за извършване на оценка за потребностите на лицата от целевата група. Изборът на изпълнители ще бъде предмет на правилата на договаряне, посочени в Закона за обществените поръчки. Екипът по проекта ще изготвя регулярни искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 43 181.55 39 956.33
Подбор на персонал за предоставяне на интегрирани социални услуги: Цел на дейността: Подбор на персонал, притежаващ знания и практически умения за качествено предоставяне на услугите по проекта. Подборът на персонала на звеното за социални услуги включва: 1. Подбор на персонал за управление на звеното; 2. Подбор на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда; 3. Подбор на специалисти за предоставяне на психологическа и здравна подкрепа. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критерии за подбор както за персонала за управление на звеното, така и за персонала, ангажиран с предоставяне на услуги в домашна среда. Критериите ще включват образование, професионален опит, опит в предоставянето на социални услуги /работа с хора/, мотивация за извършване на социална работа и др. Персоналът за управление на звеното ще включва един социален работник. Приемът на заявления за длъжността ще започне със стартиране на проекта. Специалистът ще бъде назначен през втория проектен месец. Персоналът на звеното, ангажиран с предоставяне на услуги в домашна среда ще включва домашни помощници и лични асистенти. Подборът им ще бъде извършен на два етапа. При стартиране на проекта и през месец март 2016 година. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат оповестени при стартиране на проекта. Специалистите за предоставяне на психологическа и здравна подкрепа ще включват един психолог и една медицинска сестра. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор на всички горепосочени длъжности. Комисията ще проведе интервю с кандидатите, с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Съответният кандидат ще се оценява индивидуално като се изготви „Формуляр за индивидуална оценка на кандидата”. Комисията ще изготви списък на оценените кандидати (с брой точки, според получената от формулярите средноаритметична индивидуална оценка), подредени по низходящ ред. Одобрените кандидати за домашни помощници и лични асистенти ще преминат въвеждащо двудневно обучение. В обучението няма да бъдат включени лица, преминали идентично обучение по други проекти/програми. Всеки кандидат, завършил обучителен курс по сходни програми/проекти, трябва да приложи копие на удостоверение/сертификат. Обучението ще бъде проведено от външен изпълнител. На работа ще се наемат само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. За гарантиране на мултидисциплинарния подход, цялостното функциониране, управление и предоставяне на услугите ще бъдат разработени правила/методология за дейността звеното. 2 400.00 2 707.06
Подбор и идентифициране на потребителите, уточняване вида на индивидуално предлаганите почасови услуги. : Цел на дейността: Определяне на лицата, които ще са преките ползватели на услугите по проекта. Осигуряване на достъп до кандидатстване за услугите на всяко лице от определената в проекта целева група и обективна оценка на потребностите му. В настоящия проект ще се включат хора с увреждания, в т.ч. деца с увреждания и хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Лицата, които желаят да ползват услугите по проекта ще подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат оповестени при стартиране на проекта, като се планират два етапа на оценка и подбор: при стартиране и през месец март 2016 година. След приключване на приема на заявленията, същите, с приложените документи към тях ще бъдат предадени на специалисти, определени за извършване на оценка на потребностите. Това ще даде първоначална информация за обстоятелствата, свързани с индивидуалните нужди на кандидатите за ползване на услуги. В хода на изпълнение на проекта община Крумовград ще приложи собствен механизъм за актуализиране на първоначалната информация, което ще бъде основа за индивидуално планиране на необходимостта от почасови услуги за всеки потребител. Екипът за управление на проекта ще организира срещи между класираните потребители и одобрените лица за предоставяне на услугите. В тези срещи ще участват и социалния работник от звеното. 1 244.03 1 864.30
Предоставяне на интегрирани социални услуги : Цел на дейността: подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване. По проекта ще се разшири дейността на Звеното за услуги в домашна среда, създаден по схема "Помощ в дома". Екипът на Звеното ще включва експерти, които да имат различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. Предоставянето на услуги в Звеното ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. Ще се предоставят следните услуги: 1. "Домашен помощник"; 2. "Личен асистент"; 3. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите по проекта; 4. Психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социалните услуги в домашна среда; 5. Предоставяне на здравна услуга на потребителите по проекта на ниво медицинска сестра. За целта ще се наемат домашни помощници, лични асистенти, социален работник, психолог и медицинска сестра. За всяка длъжност ще има разработена длъжностна характеристика/задание за работа с точно определени задължения и отговорности. Домашните помощници и личните асистенти ще предоставят почасови услуги в домашна среда за лична помощ, комунално-битови дейност, социалното включване. Психологът ще оказва психологична подкрепа на потребителите, домашните помощници и личните асистенти. Психологическата подкрепа на потребителите ще се изразява в мотивация, установяване на самоувереност и ясна себеоценка на възможностите, позитивиране на потенциала на потребителя, по-добро вграждане в група и социализиране; придобиване на познания за психичния живот и умения у човека с цел по-добра кондиция; подпомагане на потребителите да изразяват чувствата си и да ги владеят, насочвайки ги към съзидателни дейности. Психологическата подкрепа на персонала ще се изразява в методическа подкрепа, регулярно консултиране на персонала, както и супервизия и психологическа подкрепа на лицата, ангажирани с почасови услуги по домовете на потребителите. Този вид подкрепа има за цел подобряване на общото психологическо състояние на обслужващите лица. С помощта на психолога те ще могат да преодолеят трудните моменти в работа, да останат здрави, мотивирани и продуктивни. Този процес ще съдейства за подобряване взаимоотношенията между персонал и потребителите и ще бъде от полза и за двете страни – за обслужващи и обслужвани. Медицинската сестра ще следи за здравословното състояние на потребителите, в т.ч. измерване на кръвно налягане, измерване на кръвна захар и др. При необходимост ще подпомага потребителите при тяхното лечение и свързването им с личния лекар. Психологът и медицинската сестра ще бъдат назначени на граждански договор с непълна трудова заетост. Те ще работят по предварително одобрен месечен график. За тях ще бъде обособен кабинет. По проекта се предвижда закупуване на необходимото обзавеждане и оборудване за две работни места. По други сходни проекти, изпълнявани от община Крумовград не е обособяван такъв кабинет към звеното за почасови услуги и не е закупено обзавеждане и оборудване за работни места на психолог и медицинска сестра. С цел разширяване на дейността на Звеното за услуги в домашна среда и спазване на мултидисциплинарния подход се налага обособяване на такъв кабинет. Част от бенефициентите ще бъдат обслужвани в кабинета, а друга част ще бъдат посещавани по домовете им. Предоставянето на услугите ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя на база оценката на потребностите от почасови грижи. Интегрираните социални услуги ще се предоставят по начин, който зачита достойнството и личното пространство на потребителя и се съобразява с начина му на живот. 450 819.17 442 751.72
Информиране и публичност: Цел на дейността: Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на банер, плакати и брошури. Плакатите ще бъдат поставени на общодостъпни места в града и в големите населени места в общината, които се явяват микрорайони. Брошурите ще бъдат разпространени на територията на цялата община: в селата чрез кметовете на населени места, а за града чрез Дирекция ”Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда”, общинска администрация и др. Те ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие. Ще бъдат направени публикации в регионален вестник. Периодично ще бъде публикувана информация на сайта на общината. При стартирането на проекта ще бъде организирана пресконференция, на която ще се представи проектната инициатива, целите и дейностите в нея. В рамките на настоящата дейност ще се организира и проведе заключителна пресконференция. За участие в нея ще бъдат поканени представители на Дирекция ”Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда”, ползватели на услугите, персонал на звеното и неправителствени организации. 1 740.00 1 635.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).